Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
    Niet dat dat iets uitmaakt overigens, want het antwoordformulier waarop je vermeld wie de bestuurder was, wordt toch niet gelezen en de titularis moet zowiezo betalen. Of hij moet het laten escaleren totdat het bij de politierechter komt, die je dan moet overtuigen dat het vermoeden van de wet onjuist is want een andere bestuurder reed ermee...

    En wat gebeurt er als ik als titularis zeg dat een familielid ermee reed, en dat familielid ontkent? Wie is genaaid? De logica en achterbaksheid van de wetgever en magistratuur doet me vermoeden dat de eigenaar de facto dan de schuldige wordt geacht. Het advies is dus om zware verkeersovertredingen liefst met andermans auto te doen en altijd glashard te ontkennen.
    Jij vult andermans naam in op de antwoordformulieren of zo?

    Mooi advies. Zo maak je zeker extra vrienden.
    1991 BMW E30 318is

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichten
      ik stel hem altijd zo in dat m'n gps 120 aanduidt. Om het even wat die naald beweert.
      let wel dat de correctie van 7km/u gebeurd op wat er "meestal" wordt aangegeven door de naald; dus 127 op den teller, 120km/h real, en ge krijgt €50 boete voor 0.125km/h te snel te rijden ( al voorgehad )

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
        Ik blijf er even achterhangen en laat hen daaropvolgend, weliswaar beleefd, met m'n lichten merken dat ik liever voorbij zou gaan. In extremis zal ik wat toeteren maar dan moeten het al echt domme kloten zijn.
        Ik vraag me af hoe je beleefd kunt pharen.


        Oorspronkelijk geplaatst door jmke Bekijk Berichten
        het rechter vak is heel vaak sterk beschadigd door al die vrachtwagens en dus niet aangenaam/veilig om over te rijden; op middenste rijvak rijden is geen probleem; als der iemand u voorbij wilt heeft die persoon een héél linkervak vrij
        Met zo'n inzicht ben je geen rijbewijs waardig.
        1963 Land Rover Series IIa
        1994 Mercedes SL320
        2015 Land Rover Discovery SDV6
        2016 Porsche Cayenne GTS

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door jmke Bekijk Berichten
          let wel dat de correctie van 7km/u gebeurd op wat er "meestal" wordt aangegeven door de naald; dus 127 op den teller, 120km/h real, en ge krijgt €50 boete voor 0.125km/h te snel te rijden ( al voorgehad )
          GPS-snelheid is pure wiskunde en redelijk exact. (op de afwijking van de positie na, maar dat is te verwaarlozen).
          Nogmaals, of die naald nu op 123 of 127 staat, interesseert me echt niet. En die flitsers weten nog veel minder waarop die naald staat.

          Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk Berichten

          Met zo'n inzicht ben je geen rijbewijs waardig.
          dankje, ik durfde het slechts te denken.
          __________________________

          2015 Volvo V60 D2 aut.
          2003 Volvo S60 2.4 benzine

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk Berichten
            Ik vraag me af hoe je beleefd kunt pharen.
            Héél kort is redelijk beleefd.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk Berichten
              Met zo'n inzicht ben je geen rijbewijs waardig.
              met zo'n commentaar ben je geen forumaccount waardig.

              als het rechtervak sterk beschadigd is "SPOORVORMING HALLO", is het héél gevaarlijk om bij hevig regenweer daar te gaan rijden.

              maarja, aangezien JIJ wel rijbewijswaardig zijt, is dat geen probleem voor u. CAVA

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door jmke Bekijk Berichten
                als het rechtervak sterk beschadigd is "SPOORVORMING HALLO", is het héél gevaarlijk om bij hevig regenweer daar te gaan rijden.
                Wat je hier nu schrijft is al heel wat anders dan de post die ik daarnet gequote heb.
                1963 Land Rover Series IIa
                1994 Mercedes SL320
                2015 Land Rover Discovery SDV6
                2016 Porsche Cayenne GTS

                Comment


                • het Belgisch weer


                  groetjes

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door DenDuvel Bekijk Berichten
                    Jij vult andermans naam in op de antwoordformulieren of zo?

                    Mooi advies. Zo maak je zeker extra vrienden.
                    Die andere mensen moeten wel tekenen

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                      Overigens weer een mooi voorbeeld van afkalving van gerechtigheid: een vermoeden is blijkbaar al genoeg om schuldig bevonden te worden, en als jij als titularis niet kan opgeven wie er gereden wordt, ja dan zal het wel de titularis geweest zijn...
                      Hoe zou men anders ooit in staat zijn iemand te beboeten, als het louter ontkennen al genoeg zou zijn om het vermoeden van schuld op te heffen. (cfr. bijzondere bewijswaarde)

                      Wees een beetje realistisch en besef dat het anders vrijwel onwerkbaar zou worden. Iedereen zou ontkennen en niemand zou nog weten wie met welk voertuig wanneer zou gereden hebben.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Rabbit Bekijk Berichten
                        Idem!

                        Al heb ik onlangs wel een klojo ontmoet die op t tweede vak achter me reed, een paar 100 m.

                        Ik haal ene in, en meneer was dat ook beginnen doen, komt die vollezak afgestormd op mij, en maar fahren en doen. Percies of ik was voor hem gesprongen op t laatste moment

                        Achja: A6 3.0 tdi S-line, leds. Snelle kar dat wel
                        Ah ja, wat wat de uitspraak weer van Jeremy Clarkson aangaande actuele Audi chauffeurs ?? Iets van cocks of zo .... maar sla me dood, ik weet echt niet wat hiermee bedoeld wordt....

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door jmke Bekijk Berichten
                          125 op uw teller is 122 real, dus mag nog enkele KM's meer
                          Is afhankelijk van wagen/merk tot wagen/merk, het is geen algemeen feit dat 125 = 122 in het echt.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk Berichten
                            Wat je hier nu schrijft is al heel wat anders dan de post die ik daarnet gequote heb.
                            neen is hetzelfde wat ge daar gequote hebt;

                            het rechter vak is heel vaak sterk beschadigd door al die vrachtwagens en dus niet aangenaam/veilig om over te rijden; op middenste rijvak rijden is geen probleem;
                            aandachtig lezen kan natuurlijk niet iedereen. maar mensen aanvallen op forums is wel aan meerderen weggelegd precies

                            Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
                            Is afhankelijk van wagen/merk tot wagen/merk, het is geen algemeen feit dat 125 = 122 in het echt.
                            dat is het zeker, maar de afwijking wordt groter naarmate de snelheid hoger ligt, men punt is dat op het randje rijden van "tis der nog net onder" soms kan betekenen dat het er 0.125 km/u over is, en dan krijg je een briefje in uw bus voor €50 omdat ge 120.125km/h gereden hebt waar ge maar 120 mocht.
                            Last edited by ; 12/08/2009, 21:25.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door jmke Bekijk Berichten
                              met zo'n commentaar ben je geen forumaccount waardig.

                              als het rechtervak sterk beschadigd is "SPOORVORMING HALLO", is het héél gevaarlijk om bij hevig regenweer daar te gaan rijden.

                              maarja, aangezien JIJ wel rijbewijswaardig zijt, is dat geen probleem voor u. CAVA
                              WAAR is het rechtervak STERK beschadigd??? Nummer autoweg en gemeente graag.
                              Ik weet voorlopig geen plaats waar het bij regenweer levensgevaarlijk is.

                              Oh, u zei HEVIG regenweer. Ben je aan 't terugkrabbelen door extra randvoorwaarden - die de gerechtvaardigde situaties verengen - aan te vullen?

                              Ik vind uw redenering maar niets en wil daar wel over discussiëren.

                              Oorspronkelijk geplaatst door jmke Bekijk Berichten
                              neen is hetzelfde wat ge daar gequote hebt;
                              aandachtig lezen kan natuurlijk niet iedereen. maar mensen aanvallen op forums is wel aan meerderen weggelegd precies
                              Ik zei, ik wil discussiëren. Niet aanvallen. Jij beschrijft het gevoel dat je krijgt, je beschrijft niet wat wij willen.

                              Oorspronkelijk geplaatst door jmke Bekijk Berichten
                              dat is het zeker, maar de afwijking wordt groter naarmate de snelheid hoger ligt, men punt is dat op het randje rijden van "tis der nog net onder" soms kan betekenen dat het er 0.125 km/u over is, en dan krijg je een briefje in uw bus voor €50 omdat ge 120.125km/h gereden hebt waar ge maar 120 mocht.
                              En als ik zeg dat ik 120 op m'n GPS rijd, dan vind ik onnozele opmerkingen over de stand van de naald totaal irrelevant.
                              __________________________

                              2015 Volvo V60 D2 aut.
                              2003 Volvo S60 2.4 benzine

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
                                Is afhankelijk van wagen/merk tot wagen/merk, het is geen algemeen feit dat 125 = 122 in het echt.
                                da's tenminste een realistische opmerking.
                                __________________________

                                2015 Volvo V60 D2 aut.
                                2003 Volvo S60 2.4 benzine

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door jmke Bekijk Berichten
                                  dat is het zeker, maar de afwijking wordt groter naarmate de snelheid hoger ligt, men punt is dat op het randje rijden van "tis der nog net onder" soms kan betekenen dat het er 0.125 km/u over is, en dan krijg je een briefje in uw bus voor €50 omdat ge 120.125km/h gereden hebt waar ge maar 120 mocht.
                                  Ik dacht dat de moderne kilometertellers o.a. gebruik maakten van de ABSsensoren om de snelheid uit te rekenen. In zo'n geval is het aantal toeren van de wielen toch de parameter die van belang is, dit in combinatie van de bandenmaat natuurlijk, of de snelheid hoger of lager ligt zou in zo'n geval toch geen variërende kilometertellerwerking mogen geven ?

                                  Comment


                                  • Bij de auto's thuis is dat toch in elk geval dat als je sneller rijdt de afwijking groter is.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichten
                                      Ik zei, ik wil discussiëren. Niet aanvallen. .
                                      ben jij een dubbel account van deze klojo ofzo? waarom zit jij in zijn plaats te antwoorden?

                                      WAAR is het rechtervak STERK beschadigd?
                                      E19 BXL > PARIS ligt er zekers niet goed
                                      bij droog weer zeer onaangenaam om daarop te rijden, bij nat weer gevaarlijk.

                                      maarja wat heeft het nut om op te boksen

                                      Ik vind uw redenering maar niets
                                      ik vind uw veronderstellingen maar niets; gij veronderstelt dat alle wegen, overal, in perfecte staat zijn. rij even wat op de peage in FR en je weet wat een goed onderhouden weg is; in Belgie is het een triestige affaire; als er 3 rijvakken zijn, waarvan er 1 in slechte staat, mag je toch wel even gaan rijden op de overige 2, vooral wanneer er geen verkeer is, en je niet tegen een slakkegang op het linkervak het verkeer ophoud, er is geen reden om problemen te maken als gij iemand die trager rijd dan u, op de middelste vak, voorbij te gaan langs link. als jij nu graag rijd alsof je off-road bezig bent op dat rechtervak en/of langs rechts wilt voorbijsteken, is dat uw keuze.

                                      en als puntje bij paaltje komt kan enkel de politie u terechtwijzen op uw rijgedrag, andere mensen heb gene kl**t te zeggen//
                                      meer nog, pharen, dervoor gaan rijden & beginnen remmen, etc, heeft meestal het omgekeerde effect

                                      Bij de auto's thuis is dat toch in elk geval dat als je sneller rijdt de afwijking groter is.
                                      heb ik toch ook gemerkt, rond 40-60 is het wreed accuraat, tussen 70-120 al iets minder, maar niet meer dan 10 km/h verchil, vanaf dat ge boven de 140 gaat het de mist in bij de meeste merken, verschil van 20-25 km/u al veel keer gezien;
                                      Last edited by ; 12/08/2009, 22:20.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door jmke Bekijk Berichten
                                        ben jij een dubbel account van deze klojo ofzo? waarom zit jij in zijn plaats te antwoorden?
                                        Met dit taalgebruik maak je jou zeker sterker, man.
                                        Ben je trouwens al vergeten dat ik hier gisteren de discussie herstart heb over middenvakrijden? Dus ik antwoord niet in de plaats van iemand anders.
                                        Een forum is trouwens gericht aan meerdere mensen.
                                        Privégesprekken doe je via PM. Zeker als je alleen antwoord verwacht van Alexanderr. Ik vind het trouwens ongepast dat je hem anders noemt en zou het bij jouw stijl passend vinden mocht je jou niet verontschuldigen.

                                        Oorspronkelijk geplaatst door jmke Bekijk Berichten
                                        E19 BXL > PARIS ligt er zekers niet goed
                                        bij droog weer zeer onaangenaam om daarop te rijden, bij nat weer gevaarlijk.

                                        maarja wat heeft het nut om op te boksen
                                        Ik zou eens naar m'n ophanging en banden laten kijken mocht ik jou zijn.
                                        Ik heb het al aan velen gevraagd: keer op keer dezelfde flauwe excuses: spoorvorming. De overheid investeert al 20j in herstellen van toplagen, maar dat vergeten ze dan weer.

                                        Oorspronkelijk geplaatst door jmke Bekijk Berichten
                                        ik vind uw veronderstellingen maar niets; gij veronderstelt dat alle wegen, overal, in perfecte staat zijn. rij even wat op de peage in FR en je weet wat een goed onderhouden weg is; in Belgie is het een triestige affaire; als er 3 rijvakken zijn, waarvan er 1 in slechte staat, mag je toch wel even gaan rijden op de overige 2, vooral wanneer er geen verkeer is, en je niet tegen een slakkegang op het linkervak het verkeer ophoud, er is geen reden om problemen te maken als gij iemand die trager rijd dan u, op de middelste vak, voorbij te gaan langs link. als jij nu graag rijd alsof je off-road bezig bent op dat rechtervak en/of langs rechts wilt voorbijsteken, is dat uw keuze.

                                        en als puntje bij paaltje komt kan enkel de politie u terechtwijzen op uw rijgedrag, andere mensen heb gene kl**t te zeggen//
                                        meer nog, pharen, dervoor gaan rijden & beginnen remmen, etc, heeft meestal het omgekeerde effect
                                        ik heb toch reeds eerder gepost dat ik me al jaren niet meer laat doen, chill and relax, ik geniet van andermands stommiteiten. Ik laat me niet vangen hoor. Ik weet niet van waar je dat haalt....
                                        En trouwens, ik doe jaarlijks heel wat autosnelwegkilometers, ik weet heel goed waarover ik praat. Trouwens, ben nog maar net terug van een tripje Frankrijk van 950 km, dus uw voorbeeld is nogal cliché vind ik en wat weg van de werkelijkheid/
                                        Ik kan alleen maar denken dat jij een auto hebt met keiharde veren en goedkope budgetbandjes, ik weet waarom ik absolute voorrang geef aan een comfortabele wagen, en lak heb aan sportief gedrag met de bijhorende compromissen. En ik weet waarom ik steevast voor een Michelinband kies.
                                        Last edited by Bompa; 12/08/2009, 22:53.
                                        __________________________

                                        2015 Volvo V60 D2 aut.
                                        2003 Volvo S60 2.4 benzine

                                        Comment


                                        • Oude pee in een Honda Jazz die het nodig vond om op de A19 Kortrijk-Ieper (2vaksbaan) aan 105km/u een sliert (5tal) vrachtwagens in te halen.
                                          Vanaf de 3e vrachtwagen die hij voorbijstak, begon hij dan plots naar links te pinken, god weet waarom.
                                          Voor hij aan de 5e vrachtwagen was gekomen, stond z'n pinker naar rechts al op.
                                          Resultaat: een 10 tal gestresseerde automobilisten achter deze slak, aan het pushen om op tijd op het werk te komen.
                                          Ik zat net achter die opa. M'n linker vingers jeukten om eens goed te pharen, heb het dan toch niet gedaan.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X