Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
en als puntje bij paaltje komt kan enkel de politie u terechtwijzen op uw rijgedrag, andere mensen heb gene kl**t te zeggen//;
dit blijft nog steeds dé essentie. u mag zich perfect ERGeren aan mensen die volgens u geen correct rijgedrag vertonen, maar ze daarop proberen wijzen is dan weer niet uw job
Op die 300km tussen BXL en Parijs zullen er ongetwijfeld stukken zijn in mindere staat.
Maar het is onlangs erg verbeterd, de E19 heeft tussen Brussel en de Franse grens de laatste 2 jaar helemaal open gelegen.
bepaalde stukken hebben werken ondergaan, maar echt veel heeft het niet geholpen.
Als jij je tijdens regenweer niet in veiligheid voelt, dan moet je:
op middelste baanvak dat in goede staat is rijden, geen spoorvorming en ge zit niet aan aquaplanning te doen.
dit blijft nog steeds dé essentie. u mag zich perfect ERGeren aan mensen die volgens u geen correct rijgedrag vertonen, maar ze daarop proberen wijzen is dan weer niet uw job
Het ligt gevoelig bij u dus ik zal het maar verduidelijken: ik ga ervan uit dat je nu op mijn post antwoordt.
Dus ik reageer hierop: ik herhaal (en nu voor de derde keer) dat IK NIEMAND meer wijs op zijn fouten op de baan. Chill and relax, muziek wat luider, negeren, en compassie hebben. Het woord ergeren komt hier zelfs niet te pas. Ga je het nu onthouden?
op middelste baanvak dat in goede staat is rijden, geen spoorvorming en ge zit niet aan aquaplanning te doen.
Allee, je gelooft jezelf toch niet? Mocht dat daar zo gevaarlijk zijn is er bij ELK regenweer een ernstig ongeval op "AL" deze slechte wegen.
Ook hier herhaal ik: ik vrees dat je eens je banden kritisch moet bekijken.
aandachtig lezen kan natuurlijk niet iedereen. maar mensen aanvallen op forums is wel aan meerderen weggelegd precies
Je kan dus zelf niet lezen, en je beseft ook niet wat je zelf post ofzo? En dan klagen over "mensen aanvallen", maar voor de rest wel anderen klojo noemen en dergelijke. Ach, ga er mij niet druk in maken, zoals u zijn er zovelen in het verkeer. Jammer genoeg.
jmke, wat is dan uw mening over het al dan niet naleven van de wet (in ruime betekenis). Jij lapt overduidelijk een regel (misschien meerdere?) aan je laars, mag iedereen dan zo maar kiezen welke wetten hij volgt en welke niet?
Resultaat: een 10 tal gestresseerde automobilisten achter deze slak, aan het pushen om op tijd op het werk te komen.
Ik zat net achter die opa. M'n linker vingers jeukten om eens goed te pharen, heb het dan toch niet gedaan.
Hij reed 105 en de vrachtwagens 90. Stel dat de sliert vrachtwagens 250 meter lang was, dan hebben die achterliggers 1 minuut "verloren" (en natuurlijk eigenlijk veel minder, want tijdens het inhalen door de "slak" stonden ze ook niet stil.
Nog maar eens een "onterechte" ergernis, volgens mij.
Altijd leutig, die middenvakrijders. Allen hebben ze een -in hun ogen- legitieme reden: slecht wegdek, hoef je minder in- en uitvoegen of puur uit gewoonte.
Vorige week nog: ik 'zit vast' op de E17 achter een jeep van de politie. Hij rijdt +-135, ik volg.
We rijden beiden op het rechter vak, zie ik in de verte een middenvakrijder opduiken à +- 100 km/u. Kon perfect rijden waar het hoorde, maar had daar geen zin in. Guess what...een Fransman in een oude Peugeot.
Benieuwd wat de politie daar zou mee aanvangen, naderen we tot 10m achter die gast. De blauwe vrienden schuiven naar het middenvak, tot 1m achter onze Fransman , die geen krimp geeft.
Kortbij rijden, knipperen met de lichten...niets hielp. Zwaailichten dan maar. Nope. 30 seconden sirene bleek uiteindelijk afdoend 'to have him retreat to the loser lane'.
En dan nog zat die Fransman hevig gesticulerend in z'n auto terwijl we voorbijreden.
Hoe zou men anders ooit in staat zijn iemand te beboeten, als het louter ontkennen al genoeg zou zijn om het vermoeden van schuld op te heffen. (cfr. bijzondere bewijswaarde)
Wees een beetje realistisch en besef dat het anders vrijwel onwerkbaar zou worden. Iedereen zou ontkennen en niemand zou nog weten wie met welk voertuig wanneer zou gereden hebben.
Onwerkbaar als je je geld moet halen uit flitspalen.
In Duitsland, GB en Nederland kan het dan weer wel. Duitsers flitsen vooraan, en geven je netjes de brief met een uitsnede van het gezicht van de bestuurder. In Canada bestaat dat zelfs niet, en moet men je onderscheppen. Maar daar zitten dan ook meer agenten in hun cruiser te werken dan achter hunne bureau een chiek te draaien. In Nederland ben je niet verplicht om de bestuurder van de wagen op te geven, als je zelf niet reed, en kiest men dus ook liever voor onderschepping.
Beetje werken zou de Belgische politie geen kwaad kunnen...
Oh, en die pee aan 105 km/u die 5 vrachtwagens inhaalt?
16.4. Voor het links inhalen moet elke bestuurder : 1° zich ervan vergewissen dat hij dit zonder gevaar kan doen, en inzonderheid : d) dat hij op zeer korte tijd kan inhalen.
voila se, binnen paar minuten vertrek ik voor een ritje Oostende-Dendermonde en terug.
E40, E17, vakantie, regen en toeristen. 't Wordt leuk, een weg vol compassie
voila se, binnen paar minuten vertrek ik voor een ritje Oostende-Dendermonde en terug.
E40, E17, vakantie, regen en toeristen. 't Wordt leuk, een weg vol compassie
Opdracht:
- Tel de middenvakrijders
- Rangschik ze op basis van het land waar het voertuig is ingeschreven
Middenvaksrijders denken dat ze enkel op hun vak sneller dan 90 kunnen rijden..
Ergernis van de dag: 4 gastjes op de fiets die op de rijbaan zelf 2 aan 2 aan het fietsen waren. Op zich niets mis maar naast de rijbaan ligt er wel een breed, verhoogd en recentaangelegd fietspad én bovendien reden ze nog zonder licht ook terwijl het al bij 22u 's avonds was. Even met de pharen getrokken maar er bleven er toch 2 halstarrig op de rijbaan fietsen. Uiteindelijk die gastjes voorbij gestoken. Het zijn kleine dingen zoiets maar ze kunnen wel zware gevolgen hebben, in het bijzonder voor de fietsers zelf.
Comment