Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel III

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door ErikF Bekijk Berichten
    Altijd opletten met die bussen. De chauffeurs zijn trouwens dankbaar als je ze voorlaat. Er is bovendien toch veel kans dat ze even later weer een halte hebben zodat je ze daar kan inhalen.
    Dan moet je eens hier komen ... de weg van Oudenaarde naar Kruisthoutem bvb. 15km ongeveer.
    Vroeger gingen die bussen van de rijbaan en zetten zich aan de kant aan de bushalte.
    Sinds onlangs stoppen ze gewoon midden op de rijbaan !!!
    Staan daar dan soms enkele minuten stil om iemand op of af te laten en rijden weer 2 km verder tot aan de volgende halte om hetzelfde te doen !

Man, je zou voor minder halsbrekende toeren uithalen om er voorbij te raken ! Wie met dat idiote idee op de proppen is gekomen mag van mij part meteen op de brandstapel !!!
    Ik kan er echt niet bij dat er dus mensen zijn met bevoegheid die zo dom zijn om dit soort beslissingen te nemen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten
      Zot hé!

Misschien eens bellen naar de klantendienst en vragen naar de 8GB versie. Blijven aandringen, plezier verzekerd.
      Nummer ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
        Dan moet je eens hier komen ... de weg van Oudenaarde naar Kruisthoutem bvb. 15km ongeveer.
        't is daar toch breed genoeg om 5 bussen naast elkaar te laten staan?

oei nee, da's maar dat eerste stukske waarschijnlijk, vanaf de ring.

2015 Volvo V60 D2 aut.
        2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

Nummer ?
          In jouw regio? 055/782537

or call 055/SUCKER

Comment

• Daarstraks de flikken die ineens voor mij invlogen terwijl ze geene voorrang hadden op die plaats
            Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
              Daarstraks de flikken die ineens voor mij invlogen terwijl ze geene voorrang hadden op die plaats
              Een paar maanden terug heb ik is voorgehad, ik reed op een Zone 70 baan, en reed er zelf ook 70. Reed er een combi achter mij, vliegt mij als een gek voorbij, maar had geen sirene of zwaailicht opstaan . Van zo'n flikken kan ik het krijgen, die denken omda ze twee lichtgevende 'tetten' op hun dak hebben staan, da ze wa meer mogen. Of misschien waren ze fritten gaan halen, en moesten ze rap terug op het bureel zijn voor ze koud werden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Schaevertje Bekijk Berichten
                Of misschien waren ze fritten gaan halen, en moesten ze rap terug op het bureel zijn voor ze koud werden
                Of..... er was iets anders aan de hand. Doe toch geen uitspraken over iets waar je absoluut niets van weet.

De klassiekers hebben al even afgedaan hoor ...

Comment

• Net een hele week couriertje uitgehangen in Antwerpen;
                  Ergernissen: Rodelichten die Veeeeeeeeeeeeeeeeeel te lang duren.
                  Voetgangers die voor je neus oversteken, terwijl jij groen hebt.

Oja ook geflitst geweest aan 70 waar je 50 mocht door een vogelnestje.
                  Jan van rijswijkbaan ofzo in Hoboken ergens.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichten
                    voila ErikF, gij weet waarover we klappen

fieldmarshall, ik kom zo goed als dagelijks in Oostende, waar een paar buslijnen passeren en inderdaad, die gasten zijn zo goed als altijd dankbaar.
                    En meestal zijn het haltes weg van de baan toch?
                    De nieuwe mode uit Brussel en omstreken is dan nog niet doorgedrongen: Die uitwijkplaatsen worden geconverteerd in voetpad (en liefst een soort vluchtheuvel in het midden). Anders hebben de buspassagiers de indruk dat de wagen sneller is dan de bus...

Het valt mij spijtig genoeg op dat de overheden zich veel moeite getroosten om het auto-verkeer te vertragen, en dat de maatschappijen voor openbaar vervoer hierop inspelen door tegelijk hun verbindingen te vertragen..

Comment

• wat ik hier wel al gezien heb (en dat is dan wel een goede zaak) dat de voetpaden ook uitstulpen, met die uitstulping = opstapplaats en het fietspad erachter gebracht wordt, en dan het resterende stuk voetpad.
                      Daar heb je wel dat de bus een stuk of geheel op de baan staat, maar meestal is dat gewoon een onderbreking van de parkeerplaatsen...

2015 Volvo V60 D2 aut.
                      2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Boba Bekijk Berichten
                        Of..... er was iets anders aan de hand. Doe toch geen uitspraken over iets waar je absoluut niets van weet.

De klassiekers hebben al even afgedaan hoor ...
                        Boba, ze hadden geen zwaailicht of sirene opstaan. Mij hebben ze toch altijd geleerd dat de politie zich ook aan de verkeersregels moeten houden, als ze rijden zonder sirene of zwaailicht. Als ze hun zwaailicht hebben aanstaan, dan mogen ze harder gaan, en rode lichten negeren, mits het veilig is voor hunzelf en de andere weggebruikers.

Ik zeg niet dat ze allemaal zo zijn, maar jammer genoeg zijn er nog steeds die misbruik van hun macht maken

Comment

• Schaevertje, als hun opdracht het rechtvaardigd, mag een politieagent altijd alle nodige verkeersregels overtreden.

Het grappige is dat de verkeersregel waarin beschreven dat dat mag, eigenlijk het hele verkeersreglement opheft, inclusief de regel die hen dat toelaat .

Comment

Vroeger gingen die bussen van de rijbaan en zetten zich aan de kant aan de bushalte.
                            Sinds onlangs stoppen ze gewoon midden op de rijbaan !!!
                            Staan daar dan soms enkele minuten stil om iemand op of af te laten en rijden weer 2 km verder tot aan de volgende halte om hetzelfde te doen !

Man, je zou voor minder halsbrekende toeren uithalen om er voorbij te raken ! Wie met dat idiote idee op de proppen is gekomen mag van mij part meteen op de brandstapel !!!
                            Ik kan er echt niet bij dat er dus mensen zijn met bevoegheid die zo dom zijn om dit soort beslissingen te nemen
                            Was dat geen vereiste om in aanmerking te kunnen komen voor de job ?? (Laatste zin)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Schaevertje Bekijk Berichten
                              Boba, ze hadden geen zwaailicht of sirene opstaan. Mij hebben ze toch altijd geleerd dat de politie zich ook aan de verkeersregels moeten houden, als ze rijden zonder sirene of zwaailicht. Als ze hun zwaailicht hebben aanstaan, dan mogen ze harder gaan, en rode lichten negeren, mits het veilig is voor hunzelf en de andere weggebruikers.

Ik zeg niet dat ze allemaal zo zijn, maar jammer genoeg zijn er nog steeds die misbruik van hun macht maken
                              Soms moeten ze ergens zijn waar ze indien mogelijk niet van kilometers van te voren hun aankomst kunnen horen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                Schaevertje, als hun opdracht het rechtvaardigd, mag een politieagent altijd alle nodige verkeersregels overtreden.

Het grappige is dat de verkeersregel waarin beschreven dat dat mag, eigenlijk het hele verkeersreglement opheft, inclusief de regel die hen dat toelaat .
                                Er staat zelfs omschreven dat een voertuig, bestuurd door een bevoegd persoon, de verkeersregels mag overtreden. Hierbij is er zelfs geen sprake van prioritaire voertuig.

59.13. De bepalingen van artikel 11 en artikel 22 quater gelden niet voor de voertuigen gebruikt door bevoegde personen noch voor prioritaire voertuigen wanneer een dringende opdracht het rechtvaardigt.

Zo werd een politieman vrijgesproken van allerhande flitsboetes omdat deze met zijn persoonlijk voertuig een persoon, verdacht van een misdrijf, op een bromfiets achtervolgde en hierbij geflitst werd.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
                                  Soms moeten ze ergens zijn waar ze indien mogelijk niet van kilometers van te voren hun aankomst kunnen horen.
                                  Als we dat dan doen, dan komt er commentaar. Als we dan wel met klank-lichtspel aankomen, is het weer dat we schrik hebben.

Naar een heterdaad rij ik, indien de omstandigheden dit toelaten, zoveel mogelijk zonder sirene, en kortbij de feiten liefst nog zonder zwaailichten. Soms is het zelfs zinvol alle lichten te doven.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Boba Bekijk Berichten
                                    Er staat zelfs omschreven dat een voertuig, bestuurd door een bevoegd persoon, de verkeersregels mag overtreden. Hierbij is er zelfs geen sprake van prioritaire voertuig.

59.13. De bepalingen van artikel 11 en artikel 22 quater gelden niet voor de voertuigen gebruikt door bevoegde personen noch voor prioritaire voertuigen wanneer een dringende opdracht het rechtvaardigt.

Zo werd een politieman vrijgesproken van allerhande flitsboetes omdat deze met zijn persoonlijk voertuig een persoon, verdacht van een misdrijf, op een bromfiets achtervolgde en hierbij geflitst werd.
                                    Maar in deze vervalt 37.2 niet?

37.2. De blauwe knipperlichten moeten gebruikt worden wanneer het prioritaire voertuig een dringende opdracht uitvoert.

Enkel in 59.12 zorgt voor die ontvoeging, maar 59.12 heft het verkeersreglement op, dus ook 59.12

Comment

Maar in deze vervalt 37.2 niet?

Enkel in 59.12 zorgt voor die ontvoeging, maar 59.12 heft het verkeersreglement op, dus ook 59.12
                                      Het gaat hier niet over prioritaire voertuigen, enkel het tweede stuk van het artikel

Comment

• Maar in het door jou aangehaalde artikel zijn politiemensen verplicht om de blauwe lichten van hun prioritair voertuig te gebruiken als ze een dringende opdracht hebben.

Comment

Maar in het door jou aangehaalde artikel zijn politiemensen verplicht om de blauwe lichten van hun prioritair voertuig te gebruiken als ze een dringende opdracht hebben.
                                          Dat is normaal gezien ook zo, want het is van de moment dat de zwaailichten aangaan dat hun voertuig van een "gewoon" voertuig een prioritair voertuig word.
                                          Ale, dat hebben ze mij op de rijschool toch wijsgemaakt.
                                          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Working...
                                          X