Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel III

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Gisterenochtend:

Ik rijd achter een Clio met 'nieuwe' nummerplaat. We rijden een kruispunt over, het groene licht brandt.
    Halfweg het kruispunt gaat de Clio vol in de remmen; om een scooter te laten oversteken die stond te wachten voor het rood licht . Ik toeter uiteraard, waarop die kerel uitstapt

En vanmorgen reed ik op een boerenweg; wanneer er me plots een motorfiets tegemoet komt gereden aan hoge snelheid. De bestuurder is echter aan't leunen op zijn tank en is achteruit aan het kijken. Ik ben onmiddellijk gestopt en beginnen toeteren; pas op enkele meters voor me heeft hij me gezien en me rakelings voorbijgescheurd ... goed bezig
    1963 Land Rover Series IIa
    1994 Mercedes SL320
    2015 Land Rover Discovery SDV6
    2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
      Gisteren doorheen Diest gereden. Goed, dat vermijden we in het vervolg...
      • In Webbekom heeft men een virtuele rotonde gebouwd voor onbestaand verkeer omdat er geen andere wegen op uitkomen. Voor en achter de rotonde staan aparte afslagstroken naar links bij echte kruispunten. Tussen Webbekom en de snelweg ligt een gele lijn in het midden van de rijbaan, vermoedelijk met de bedoeling te verbieden dat mensen links afslaan, maar dat lijkt niet echt te werken. Laat staan dat mensen zo gek zijn om vanaf Webbekom naar Halen te rijden om daar terug te keren om naar Diest te rijden.
      • Aan de westkant van Diest nog gekker... Kom je van Scherpenheuvel, moet je eerst werflichten passeren die op rood staan voor een eeuwigheid, dan links afslaan naar de rotonde, keren, terug voor een werflicht picknicken en vervolgens rechts afslaan richting Tessenderlo. Werfsignalisatie geldt niet voor politie-combi's, en de rest kan het ook allemaal geen kloten schelen.
      Amateurs!
      Diest is nu nog harder te mijden dan anders en dat gaat daar nog wel een jaar duren Gelukkig kan je het allemaal heel gemakkelijk vermijden als je je weg daar een beetje kent.

Ze gaan trouwens ook Scherpenheuvel opensmijten, daar moet ge dan zeker niet meer komen in het weekend, ik kan me de paniek in de ogen van al die bompa's al levendig voorstellen als ze niet meer kunnen rijden langs waar ze het altijd gewoon zijn
      '16 Peugeot 308 SW blueHDI
      '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Waar is dat topic van Beemer over die voorrangsregels hier ineens gebleven?
        2021 Taycan 4S
        2021 Lexus UX250h

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
          Waar is dat topic van Beemer over die voorrangsregels hier ineens gebleven?
          Dacht dat dat bij dit topic ging samengevoegd worden, maar dat is blijkbaar nog niet gebeurd
          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• ik heb eerder een lichtbruin vermoeden dat het 'op aanvraag' verwijderd werd, wat hier tegenwoordig wel meer gebeurt
            2021 Taycan 4S
            2021 Lexus UX250h

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
              ik heb eerder een lichtbruin vermoeden dat het 'op aanvraag' verwijderd werd, wat hier tegenwoordig wel meer gebeurt
              Waarom dat?
              Was een intressant topic, en d'r werd niks verkeerd in gezet

En als ze het verwijderen, dan zouden ze wel ergens mogen melden dat ze het verwijderd hebben en er dan ook de reden van het verwijderen bij vermelden.
              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)

Comment

• ik kan je alleen maar gelijk geven...
                2021 Taycan 4S
                2021 Lexus UX250h

Comment

• Boehoehoehoe.

Comment

• Eigenlijk vond ik het grappig, maar er is geen "wat vandaag weer meegemaakt"-topic behalve ditte

Rij ik op mijn gemak op de E40-Ewhatever, kom van Brussel en wil richting Aken in Luik. Dat eerste stukske is gelimiteerd 90 km/u omwille van reglementitis. Ik rij op het linkervak achter mijn voorligger aan 90 km/u, want het is wat druk en dan is er altijd wel eentje die verdwaald geraakt op het linkervak.

Op het middenvak rijdt een Passat CC. Hij zet zijn richtingsaanwijzer aan omdat hij een voorligger nadert en naar het linkervak wil invoegen. Ik ben de slechtste niet en liet voldoende ruimte op mijn voorligger, dus ik laat hem moeiteloos invoegen.

En vervolgens doet ie geen aanstalten om de wagen op het middenvak in te halen, maar blijft z'n snelheid aanhouden, en gaat met z'n remlichten spelen. WTF?

Ik blijf erachter, krab eens aan m'n hoofd... We passeren het einde van de snelheidslimiet en met moeite versnellen we. We hebben de wagen op het middenvak nog altijd niet ingehaald. Nu speelt ie met zijn alarmlichten.

We sukkelen dan toch voorbij de middenvakrijder en plots gaat mijn verse voorligger terug met de remlichten spelen. Ik heb er genoeg van en gooi me op het middenvak en wil accelereren, maar hij komt ook naar rechts. Ik zwier me weer naar links, accelereer in 4e en zit zo naast hem. Wil ik wel even weten wat zijn probleem is dus ik blijf naast hem rijden: gebaart een kerel van +50 dat ik naar mijn snelheidsmeter moet kijken.

WTF?

Ik steek een vingertje op van "let op", grijns eens fel en ga luid in 4e ervandoor

Comment

• En nu echt een irritatie: mensen die denken dat ze voorrang hebben omdat ze voor u rijden. Madam, als ge op het rechtervak rijdt en ge wilt naar het linkervak, moet ge niet klagen als er een claxonconcert komt als ge dat doet zonder richtingsaanwijzer, laat staan als ge dat doet zonder voorrang te geven .

Comment

• Vorige week nog een klassieker tegengekomen: bompa zit te taffelen aan 40-50 op een 70km/h weg, met zijn linkerwielen continu tot op de middenstrepen rijdend. Na een paar kilometer vind ik eindelijk een gaatje om in te halen - niet makkellijk want ik zie bijna niks doordat mijn voorligger zo ver links rijdt - en ga ik. Als ik er al half naast hang, zet hij ineens zijn pinker naar links op. Te laat bompa, ik ben je al lang aan het inhalen. Als ik er voorbij kom volgt, hoe kan het ook anders, het lichtconcert van de plots wakkergeschrokken bompa. Uiteindelijk bleek hij ook helemaal niet naar links te moeten, want hij blijft zijn weg gewoon verder zetten.
                        AutoMinded.be

Comment

• Ik heb al gehad dat ze mij ver van de baan rijden omdat ik hen langs rechts inhaal (omdat zij aan het taffelen zijn) Als ik dan soms zie wat een stumper er in die wagen zit, dan denk ik altijd "gij moogt content zijn dat ik ze wel nog alle vijf op een rij heb".

Comment

• 1ste:
                            Daarnet in de 'fille' richting het station van Brugge (komende van 't zand). 2 rijvakken, ik op het rechtse rustig aan het aanschuiven. Er rijdt een madam naast mij zo constant net op de lijn. Ik kom naast haar staan; ze draait haar ruit open en zegt: ' tis niet omdat je met een L rijdt dat je niet moet ritsen hé !!! '. En direct terug raam dicht. Ik denk: ik met een L ?? En ritsen ??
                            Ik pest de gefrustreerde vrouw nog een beetje verder.. en laat een gaatje vallen, maar niet groot genoeg. Ze probeert ertussen te kruipen (MET haar pinker). Ik een claxonconcert. Verschiet ze haar een bult en ik krijg een middelvinger getoond.

Ritsen zegt ze..

Door zulke mensen zouden er nog ongelukken gebeuren in een fille

2de:
                            Als het druk is en iedereen rijdt op het gemak 70, dan zit er 7/10 altijd een pipo tussen die 75 wilt rijden en om de 5 SECONDEN op z'n rem duwt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri Bekijk Berichten
                              Als het druk is en iedereen rijdt op het gemak 70, dan zit er 7/10 altijd een pipo tussen die 75 wilt rijden en om de 5 SECONDEN op z'n rem duwt.
                              Ja, ik reed deze morgen rustig op de snelweg en kon perfect ervoor zorgen dat ik geen rem nodig had om m'n tempo aan te passen aan de voorliggers. Voor de achterligger maakte dat allemaal niks uit: met zijn camionetje liet ie telkens een gat vallen, om dan wakker te worden, te acceleren tot achter mijn bumper en vervolgens te remmen. Het maakt dus gene ene kloot uit als je op het linkervak wat "rust" wilt brengen door een constante snelheid te zoeken: er zit altijd wel een debiel in een camionetje alles te verknoeien.

Comment

• Op de baan van Sint-Truiden naar Scherpenheuvel zijn ze gvd op 4 plaatsen tegelijk aan't werken

Comment

• Gisteren in de wegenwerken te Affligem ... Er was een Alfa 159 met corpulente besnorde veertiger achter het stuur; die continu zat te zigzaggen en te slalommen in het verkeer; wat uiteraard niets uithaalt in die situatie.

Ik rijd op het meest rechtse vak, en wil een vakje opschuiven naar links, om een vrachtwagen voorbij te gaan. Ik zag dat die Alfa sneller aan kwam; maar het was geen enkel probleem om nog in te voegen zonder die persoon te hinderen. Ik schuif dus een vak op; en een paar seconden later komt mr. Alfa in mijn gat rijden; met phares, toeterend en ondertussen wild gesticulerend.

Ik besteed er geen aandacht aan en wanneer ik de vrachtwagen voorbij ben, ga ik netjes terug naar rechts en met een overdreven gebaar maak ik hem duidelijk dat de weg terug vrij is Dat schoot blijkbaar in een verkeerd keelgat; want hij vond er niets beter op dan schijnbewegingen te maken; alsof hij mij wilde rammen. Zeer fascinerend.
                                  Vervolgens ging hij voor me rijden en stampte herhaaldelijk op zijn rem. Wanneer ik terug een vak naar links ging om niet meer achter hem te rijden; zwalpt hij onmiddellijk ook naar links; hup, terug op zijn rem ... Achterlijken type.

Als Mr. Alfa dit leest: volgende keer dat ik je nummerplaat in mijn achteruitkijkspiegel zie komen; zal ik ook eens mijn rem induwen
                                  1963 Land Rover Series IIa
                                  1994 Mercedes SL320
                                  2015 Land Rover Discovery SDV6
                                  2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• En duw hard AUB!!

Vandaag was het weer leuk met middenvakrijders op de A17.
                                    Constant van eerste naar derde om die eikels voorbij te steken.

Wanneer je dan uw afrit wilt nemen komt er zo'n middenvakrijdende vivaro lummel dertig meter voor de afrit naar rechts gevlogen ook om de afrit te nemen .

Ook bijna op een Sprinter geknald bij het opkomen van de autostrade. Ik voeg in tussen twee vrachtwagens aan 100-110 en ik dacht dat er niemand naast de laatste vrachtwagen reed. Ik kom ertussen en opeens zie ik die sprinter opduiken die net op dat moment naar rechts wilde. Nog een geluk dat hij me gezien heeft. Heb sorry gezegd.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk Berichten
                                      Ik rijd op het meest rechtse vak, en wil een vakje opschuiven naar links, om een vrachtwagen voorbij te gaan. Ik zag dat die Alfa sneller aan kwam; maar het was geen enkel probleem om nog in te voegen zonder die persoon te hinderen. Ik schuif dus een vak op; en een paar seconden later komt mr. Alfa in mijn gat rijden; met phares, toeterend en ondertussen wild gesticulerend.
                                      Ergo... Hij werd gehinderd .

Heel wat toeristenverkeer vandaag op de baan. Tijdens werkverkeer kan ik me niet zoveel linksplakkers en middenvakplakkers herinneren. Nu, dan schiet de rechterbaan wel op

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                        Tijdens werkverkeer kan ik me niet zoveel linksplakkers en middenvakplakkers herinneren. Nu, dan schiet de rechterbaan wel op

Idd

Zoals Naish zegt: "Ik ben een groot voorstander van defensief rijden...dan kan ik tenminste vlot door."

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                                          Ik heb al gehad dat ze mij ver van de baan rijden omdat ik hen langs rechts inhaal (omdat zij aan het taffelen zijn) Als ik dan soms zie wat een stumper er in die wagen zit, dan denk ik altijd "gij moogt content zijn dat ik ze wel nog alle vijf op een rij heb".
                                          LOL, dito hier! En vaak heb ik nog het geluk dat ze eerst te hard schrikken van het lawaai... En tegen die tijd ben ik alweer weg.

Note: ik word al nerveus als ik alles hier lees, heel herkenbaar.

Comment

Working...
                                          X