Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel III

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Subaru555 Bekijk Berichten
    En vaak heb ik nog het geluk dat ze eerst te hard schrikken van het lawaai... En tegen die tijd ben ik alweer weg.
    Gij zorgt er ook voor dat ge terug schakelt alvorens iemand in te halen?

Het is toch niet fijn rijden... 110 km/u taffelen omdat pé sloomsloom met z'n Opel Zafira denkt dat z'n achterliggers niet sneller gaan en hij dus niet naar rechts hoeft. Je moet al echt agressief achter iemand aan komen jagen vooraleer ze realiseren dat dat rechts rijden niet optioneel is, en als je er langs rechts voorbij gaat hebben ze het nog niet door of worden ze kwaad omdat ze verschoten zijn .

En dat heb je dus met CC aan 127 km/u aan de hand eh...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
      Ik heb al gehad dat ze mij ver van de baan rijden omdat ik hen langs rechts inhaal (omdat zij aan het taffelen zijn) Als ik dan soms zie wat een stumper er in die wagen zit, dan denk ik altijd "gij moogt content zijn dat ik ze wel nog alle vijf op een rij heb".
      Is dat wel echt rechts inhalen?

Vaak rij ik op het rechtervak aan de maximumsnelheid op cruise control en rijd ik er velen op het linkervak voorbij. Daarvoor kan je toch geen boete krijgen ofwel?

Comment

• Hangt van de rechter af

Ik ken mensen die vinden dat als het linkervak de remmen in gaat, je rechts even hard moet remmen omdat je anders rechts inhaalt...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
          Hangt van de rechter af

Ik ken mensen die vinden dat als het linkervak de remmen in gaat, je rechts even hard moet remmen omdat je anders rechts inhaalt...
          Belachelijk eigenlijk...

Ook accordeonfiles, het rechtervak mag enkel rijden als het linkervak ook rijdt? Stel je voor

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door reVel Bekijk Berichten
            Is dat wel echt rechts inhalen?

Vaak rij ik op het rechtervak aan de maximumsnelheid op cruise control en rijd ik er velen op het linkervak voorbij. Daarvoor kan je toch geen boete krijgen ofwel?
            Boete, mag niet. Zelfs niet aan max 120km/u

Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
            Hangt van de rechter af

Moet je eigenlijk wel doen, anders ga je rechts voorbij. Mag niet.

Oorspronkelijk geplaatst door reVel Bekijk Berichten
            Belachelijk eigenlijk...

Ook accordeonfiles, het rechtervak mag enkel rijden als het linkervak ook rijdt? Stel je voor
            Aha. De rechts-inhalen-mag-niet-regel geldt niet bij filerijden. Mag hier dus wel.

Probleem: wanneer kan je spreken van een file?

Comment

• Wat is file? Gisterenavond remde iedereen op het linkervak af tot wat, 50? Terwijl het rechtervak aan 110 km/u bleef rijden... Fok joe dat ik daar remblokjes aan ga verspillen .

Comment

Wat is file? Gisterenavond remde iedereen op het linkervak af tot wat, 50? Terwijl het rechtervak aan 110 km/u bleef rijden... Fok joe dat ik daar remblokjes aan ga verspillen .
                Me neither.
                Wat je beschrijft zou ik wel een 'opstopping' noemen, maar dat zal op het randje zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten
                  Boete, mag niet. Zelfs niet aan max 120km/u

Moet je eigenlijk wel doen, anders ga je rechts voorbij. Mag niet.

Aha. De rechts-inhalen-mag-niet-regel geldt niet bij filerijden. Mag hier dus wel.

Probleem: wanneer kan je spreken van een file?
                  Meen je dat?

Te belachelijk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door reVel Bekijk Berichten
                    Meen je dat?

Te belachelijk

Comment

• Comment

• die vuile rokende diesel s-klasse net voor me, bij zo'n auto's zou de uitlaat aan de voorkant moeten zitten, dat ze zelf hun goorheid opsnuiven

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten

Dé site voor alle Audi Sport/S/RS/R liefhebbers, eigenaars en fanaten!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk Berichten
                            Gisteren in de wegenwerken te Affligem ... Er was een Alfa 159 met corpulente besnorde veertiger achter het stuur; die continu zat te zigzaggen en te slalommen in het verkeer; wat uiteraard niets uithaalt in die situatie.

Ik rijd op het meest rechtse vak, en wil een vakje opschuiven naar links, om een vrachtwagen voorbij te gaan. Ik zag dat die Alfa sneller aan kwam; maar het was geen enkel probleem om nog in te voegen zonder die persoon te hinderen. Ik schuif dus een vak op; en een paar seconden later komt mr. Alfa in mijn gat rijden; met phares, toeterend en ondertussen wild gesticulerend.

Ik besteed er geen aandacht aan en wanneer ik de vrachtwagen voorbij ben, ga ik netjes terug naar rechts en met een overdreven gebaar maak ik hem duidelijk dat de weg terug vrij is Dat schoot blijkbaar in een verkeerd keelgat; want hij vond er niets beter op dan schijnbewegingen te maken; alsof hij mij wilde rammen. Zeer fascinerend.
                            Vervolgens ging hij voor me rijden en stampte herhaaldelijk op zijn rem. Wanneer ik terug een vak naar links ging om niet meer achter hem te rijden; zwalpt hij onmiddellijk ook naar links; hup, terug op zijn rem ... Achterlijken type.

Als Mr. Alfa dit leest: volgende keer dat ik je nummerplaat in mijn achteruitkijkspiegel zie komen; zal ik ook eens mijn rem induwen
                            Dan zou je met nog een paar maten moeten op stap zijn, zalig

Eén voor beginnen rijden, een links van hem en één achter en zo hem doen vertragen en 'm dan es op zijne kapoo leggen, 't zou rap gedaan zijn!

Dé site voor alle Audi Sport/S/RS/R liefhebbers, eigenaars en fanaten!

Comment

• Vrachtwagenchauffeurs op de N49 die niet zien dat het licht rood brandt. Al goed dat ik als eerste aan het licht stond en het linkervak nog vrij was zodat ik kon uitwijken en die cowboy zijn mastodont naast mijn wagen tot stilstand kon brengen. Ik moet zeggen dat het schrikken om het eerste achterwiel van een trailer (drieassen) naast je portier te zien stoppen.
                              1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
                              2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

Comment

• vandaag nen typ gehad die gewoon over de rooie ging omdat mijn mistlicht achteraan brandde (ik weet niet hoe, maar het brandde).
                                had hij mij gewoon voorbijgestoken en effe met zijn mistlicht gepinkt had ik het wel door gehad.Hj misschien niet maar ik alleszins wel.

Comment

• gisteren 1 uur file in NL .... van Zwolle tot de Belgische grens net boven Antwerpen de ene file na de andere. Behalve deze rond Eindhoven en Rotterdam heb ik alle afgeroepen files gehad

Ik wou dan even invoegen, en zoals het de nederlanders past, voeg ik redelijk vroeg in, maar neen hoor, dienen ollander wou me niet tussen laten. Tijd voor de roetwolk: volgas verder weg en ik kon meteen wel 30 auto's verder rijden, heb daar dan een plaatsje gekregen. Dat kalf ligt waarschijnlijk nog te kuchen in z'n Mazda

2015 Volvo V60 D2 aut.
                                  2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Niskse, als je te vroeg wil invoegen laat ik je ook niet tussen. Ritsen doe je maar thv de versmalling. Het is net door het te vroeg invoegen dat er filevorming ontstaat op het rijvak waar iedereen wil invoegen.

Comment

Niskse, als je te vroeg wil invoegen laat ik je ook niet tussen. Ritsen doe je maar thv de versmalling. Het is net door het te vroeg invoegen dat er filevorming ontstaat op het rijvak waar iedereen wil invoegen.
                                      klopt, 100% akkoord, doe ik ook.

Maar nu stond er een plakkaat "vanaf hier ritsen"...
                                      Typisch Nederland....
                                      Dit bedoelde ik met "zoals het de Nederlanders past"

edit:
                                      dit dus :
                                      Last edited by Bompa; 29/08/2009, 13:17.

2015 Volvo V60 D2 aut.
                                      2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Die 'Ritsen vanaf hier' slaat meer op dat je vanaf dat punt niet meer gaat inhalen bij vlot rijdend verkeer, maar naast een opening blijft rijden zodat je daar kan invoegen tegen het einde van de versmalling.

In fileverkeer rij je gewoon door tot waar de versmalling echt begint... Dus gewoon vertragen, en ter hoogte van het begin van de versmalling zorg je dat je een plaats tussen twee auto's hebt uitgekozen waar je naast blijft stilstaan/schuifelen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichten
                                          Ik wou dan even invoegen, en zoals het de nederlanders past, voeg ik redelijk vroeg in, maar neen hoor, dienen ollander wou me niet tussen laten. Tijd voor de roetwolk: volgas verder weg en ik kon meteen wel 30 auto's verder rijden, heb daar dan een plaatsje gekregen. Dat kalf ligt waarschijnlijk nog te kuchen in z'n Mazda
                                          Vind je 't dan niet zelf idioot van eerst veel vroeger al het achterliggende verkeer te gaan ophouden?

Comment

Working...
                                          X