Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel III

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door vinox Bekijk Berichten
    Als ge met uw BMW niet harder dan 100 durft in de gietende regen, blijf dan weg van het linkerbaanvak aub, vriendelijk dank.

Waarom? 100 km/u kan toch best een aangepaste snelheid zijn in de gietende regen? Waarom zou je dan geen andere - tragere - auto's/vrachtwagens mogen inhalen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rachid Bekijk Berichten
      Waarom? 100 km/u kan toch best een aangepaste snelheid zijn in de gietende regen? Waarom zou je dan geen andere - tragere - auto's/vrachtwagens mogen inhalen?

Waarom?
      Omdat die persoon niet genoeg geoefend heeft op de computer op rijden in de regen tiens

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
        Waarom?
        Omdat die persoon niet genoeg geoefend heeft op de computer op rijden in de regen tiens
        Touché!

@ Rachid: 't Waren drie baanvakken (E19), dus ne camion inhalen kon ook op't middenvak.

Comment

• Is het "ik-heb-de-mistlichten-vooraan-optie-aangevinkt-en-ga-ze-dan-ook-zoveel-mogelijk-aanzetten" seizoen weer begonnen ???

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ksirk Bekijk Berichten
            Is het "ik-heb-de-mistlichten-vooraan-optie-aangevinkt-en-ga-ze-dan-ook-zoveel-mogelijk-aanzetten" seizoen weer begonnen ???
            Die investering moet afgeschreven worden he

Comment

• + als er een hoop met leds rondrijdt, doe ik mee met de mistlampen

Comment

• de zilveren touran met mongool achter het stuur gisteren.

komende van paradisio zit ik op het derde vak en schuif ik na wat wagens in te halen door naar het tweede om snellere achterliggers door te laten. op dat moment echter zie ik in men spiegel de touran 3wagens achter mij met een rotvaart zich van het derde naar het eerste slingeren. een geluk dat ik hem zag en niet doorschoof naar het eerste, want hij kwam aan een rotvaart voorbij.
                voor hem en voor mij reden spijtig genoeg ook wagens dus schoot mijnheer zich eerst voor mij, doch veel te snel aan het rijden kon hij zich weer terugslaan om zo rakelings de wagen op het eerste en tweede vak in te halen op een bijgemaakt 4de vak tussen beide. scheelde slechts cm, van een zwaar ongeval met mijn voorliggers en vermoedelijk met mij ook. (probeer maar eens te stoppen als er zo'n mongool op 1meter voor u 2 wagens doet crashen)

dwaze mongool. had er een ongeluk van gekomen en was er iets met mijn kinderen liet ik je je busje ter plekke opeten.
                wimoptiek.be op

Comment

• een geluk dat jij het allemaal in de gaten had, en jammer dat er plaats op het eerste vak was ... dat zou in eerste instantie al niet mogen gebeuren hebben, en jij zat op het derde dus had daar geen schuld aan.

2015 Volvo V60 D2 aut.
                  2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Ik zat vandaag dan weer bijna in het gat van een Astra. Een vrouw (...) die alles dichtgooide (van +/- 70 km/u) omdat ongeveer 1 meter voor ze er passeerde het verkeerslicht op oranje springt. Stond ze stil zo ergens drie meter achter de witte lijn half op het kruispunt. En als ik ze had gepakt was ik nog "in fout" geweest ook.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ksirk Bekijk Berichten
                      Is het "ik-heb-de-mistlichten-vooraan-optie-aangevinkt-en-ga-ze-dan-ook-zoveel-mogelijk-aanzetten" seizoen weer begonnen ???
                      Inderdaad, bijzonder irritant. Jammer dat ze er enige tijd geleden terug een eerstegraads van gemaakt hebben

Comment

• nogmaals de vraag, hoe zit hety met bochtenverlichting met gebruik van de mistlichten ?

er is geen wettelijk verschil in de bepaling bochtenlamp/mistlamp

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                          nogmaals de vraag, hoe zit hety met bochtenverlichting met gebruik van de mistlichten ?

er is geen wettelijk verschil in de bepaling bochtenlamp/mistlamp
                          Bocht-verlichting is maar één van de twee mistlichten die gaat branden wanneer je trager dan een bepaalde snelheid (weet niet hoeveel) rijd en:
                          1) je stuur verder dan een bepaalde hoek gedraaid word;
                          of
                          2) je je pinker aan hebt om af te slagen.
                          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• ja akkoord, maar er staat nergens een uitzondering dat mistlichten aan 1 kant mogen branden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Igor Bekijk Berichten
                              Ik zat vandaag dan weer bijna in het gat van een Astra. Een vrouw (...) die alles dichtgooide (van +/- 70 km/u) omdat ongeveer 1 meter voor ze er passeerde het verkeerslicht op oranje springt. Stond ze stil zo ergens drie meter achter de witte lijn half op het kruispunt. En als ik ze had gepakt was ik nog "in fout" geweest ook.
                              Hoezo jij in fout?
                              Dien Astra mag toch niet alles dichtgooien
                              Denk dat die Astra dan wel in fout zal geweest zijn.
                              Heb toch al enkele keren zo een aanrijding geweten en toen was het die dat alles dichtgooiede die in fout was.
                              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                Hoezo jij in fout?
                                Dien Astra mag toch niet alles dichtgooien
                                Denk dat die Astra dan wel in fout zal geweest zijn.
                                Heb toch al enkele keren zo een aanrijding geweten en toen was het die dat alles dichtgooiede die in fout was.
                                Als je getuigen hebt, veronderstel ik. Indien geen getuigen of niemand die wilt getuigen(want tegenwoordig kom je dat wel vaker tegen, denk ik) zal degene die op de auto inrijdt in fout zijn. Of de voorligger zou zo eerlijk moeten zijn om de fout toe te geven.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DRIVER-W Bekijk Berichten
                                  Of de voorligger zou zo eerlijk moeten zijn om de fout toe te geven.
                                  welke fout ?
                                  bij een verkeerslicht kun je er altijd vanuitgaan dat het rood gaat worden, ik zal zelf ook in die omstandigheden niet alles dichtgooien, das iets anders...igor reed mss te dicht

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                    welke fout ?
                                    bij een verkeerslicht kun je er altijd vanuitgaan dat het rood gaat worden, ik zal zelf ook in die omstandigheden niet alles dichtgooien, das iets anders...igor reed mss te dicht
                                    Ik ga uit van de situatie dat de voorligger nog maar 1m van het licht verwijderd is. Zoals je zelf zegt, is er altijd een kans dat het groen bij een verkeerslicht ineens oranje wordt. Hier moet je dan ook op anticiperen bij het naderen van een verkeerslicht.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DRIVER-W Bekijk Berichten
                                      Ik ga uit van de situatie dat de voorligger nog maar 1m van het licht verwijderd is. Zoals je zelf zegt, is er altijd een kans dat het groen bij een verkeerslicht ineens oranje wordt. Hier moet je dan ook op anticiperen bij het naderen van een verkeerslicht.
                                      Als je zo dicht genaderd bent als het oranje springt is het wel de bedoeling dat je doorrijd, want dan kan je niet meer "op een veilige manier" stoppen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                        Als je zo dicht genaderd bent als het oranje springt is het wel de bedoeling dat je doorrijd, want dan kan je niet meer "op een veilige manier" stoppen.
                                        Volgens mij zei ik dat toch in mijn post boven die waarop jij quote?

Comment

• In de theorie is "op iemand inrijden" voor discussie vatbaar qua aansprakelijkheid.
                                          In de realiteit is 99,9% van de mensen die in iemand z'n gat rijden; in fout.
                                          1963 Land Rover Series IIa
                                          1994 Mercedes SL320
                                          2015 Land Rover Discovery SDV6
                                          2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

Working...
                                          X