Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel III

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door ksirk Bekijk Berichten
    Is het "ik-heb-de-mistlichten-vooraan-optie-aangevinkt-en-ga-ze-dan-ook-zoveel-mogelijk-aanzetten" seizoen weer begonnen ???
    Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
    + als er een hoop met leds rondrijdt, doe ik mee met de mistlampen
    Heb vandaag echt compassie gehad met ne gast in nen Audi A4 break. Die sukkelaar had nog het oude model, zonder led daglichten, en om toch maar op te vallen had hij zijn standlichtjes maar aangezet. (Was wel in de namiddag om 15.45 aan de schoolpoort). Heb hem nog willen zeggen dat ze tegenwoordig stickers verkopen die je onder je lichten kan plakken zodat het lijkt alsof er led verlichting opstaat. Heb het maar niet gedaan want hij moest ne keer gevraagd hebben waar hij die zou kunnen kopen.....

Comment

• Ik rij ook altijd met mijn standlichten aan; zie niet in wat daar zielig of vreemd aan is
      1963 Land Rover Series IIa
      1994 Mercedes SL320
      2015 Land Rover Discovery SDV6
      2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk Berichten

Ik rij ook altijd met mijn standlichten aan; zie niet in wat daar zielig of vreemd aan is
        Dat het eigenlijk niet mag

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
          Sinds wanneer is iets doen dat niet mag zielig of vreemd.

Comment

• ik ga mijn mistlamp aan mijn pinker koppelen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichten
              een geluk dat jij het allemaal in de gaten had, en jammer dat er plaats op het eerste vak was ... dat zou in eerste instantie al niet mogen gebeuren hebben, en jij zat op het derde dus had daar geen schuld aan.
              mja maar ik begreep de middenvakrijder ook. er was druk verkeer en eens van vak veranderen resulteerde in nog moeilijk terug geraken (als je me begrijpt) 't was gewoon de touran die overal tussen schoot. Waardoor degene waar hij zich steeds voorzette mocht remmen.
              wimoptiek.be op

Comment

Ik rij ook altijd met mijn standlichten aan; zie niet in wat daar zielig of vreemd aan is
                stoort mij ook niet, je bent beter zichtbaar dan zonder...

Comment

• Ik rijd regelmatig gewoon met de dimlichten aan overdag.

Comment

• Oftewel steek je je dimlichten aan of geen. Die tussenoplossing raakt wal noch kant!
                    Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kartfreak Bekijk Berichten
                      Oftewel steek je je dimlichten aan of geen. Die tussenoplossing raakt wal noch kant!
                      mistlichten + grootlichten

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                        Waar staat dat dat niet mag?
                        AutoMinded.be

Comment

• Je kan een standaard zoekactie gebruiken, een uitgebreide zoekactie, of via specifieke onderwerpen naar reglementen navigeren.

2015 Volvo V60 D2 aut.
                          2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• ik durf zelfs snachts in de file ( bvbeeld met laundryday stond ik aan cafe local in de file )
                            mijn dimlichten uitzetten zodat alleen mijn standlichten branden.
                            er is op dat moment geen nood om mijn schijnwerpers op te zetten. die verbruiken op dat moment alleen maar energy en die kerel die 1m voor mij staat kan ik zonder die lichten ook wel spotten.

Comment

• Overdag mag je met standlichten rondrijden. 's nachts zijn groot- of dimlichten verplicht.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
                                ik durf zelfs snachts in de file ( bvbeeld met laundryday stond ik aan cafe local in de file )
                                mijn dimlichten uitzetten zodat alleen mijn standlichten branden.
                                er is op dat moment geen nood om mijn schijnwerpers op te zetten. die verbruiken op dat moment alleen maar energy en die kerel die 1m voor mij staat kan ik zonder die lichten ook wel spotten.

Comment

• ist ni waar soms ?
                                  het verschil is bij mij duidelijk merkbaar als ik in de file met mijn lichten op sta 12,8V of op de snelweg aan het rijden ben 14,3V

Comment

• Maakt dat uit of dat 12,8 V is of 14,3V?
                                    Tis niet dat ge met uw standlichten opeens ne liter per 100 km minder gaat verbruiken hé.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                      Overdag mag je met standlichten rondrijden. 's nachts zijn groot- of dimlichten verplicht.

http://www.wegcode.be/wet.php?wet=1&node=art30
                                      Voilà, dat dacht ik dus ook.
                                      AutoMinded.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano.ak Bekijk Berichten
                                        Maakt dat uit of dat 12,8 V is of 14,3V?
                                        Tis niet dat ge met uw standlichten opeens ne liter per 100 km minder gaat verbruiken hé.

wie weet

nee, maar het is vooral omdat de standaard alternatoren van mijn type wagens te licht zijn.
                                        hierdoor hebben ze nogal dikwijls last van kapotte diodebrug of regelaar.

om u een idee te geven, ik heb een reservealternator in de plaats van het reservewiel steken, want ik heb nog nooit een lekke band gehad maar al wel 2 kapotte alternators.

Comment

Ik niet altijd, maar het gebeurd soms wel ja.
                                          Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                                          Nee? Waar staat dat misschien?
                                          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Working...
                                          X