Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel III

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
    Overdag mag je met standlichten rondrijden. 's nachts zijn groot- of dimlichten verplicht.

http://www.wegcode.be/wet.php?wet=1&node=art30
    Dat was het dus, dan moet ik het al niet meer zoeken
    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
      wie weet

nee, maar het is vooral omdat de standaard alternatoren van mijn type wagens te licht zijn.
      hierdoor hebben ze nogal dikwijls last van kapotte diodebrug of regelaar.

om u een idee te geven, ik heb een reservealternator in de plaats van het reservewiel steken, want ik heb nog nooit een lekke band gehad maar al wel 2 kapotte alternators.
      Ge had u beter nen beejemwee gekocht allé

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
        nogmaals de vraag, hoe zit hety met bochtenverlichting met gebruik van de mistlichten ?

er is geen wettelijk verschil in de bepaling bochtenlamp/mistlamp
        Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
        ja akkoord, maar er staat nergens een uitzondering dat mistlichten aan 1 kant mogen branden
        Wagen heeft een pvg gekregen dus is het een beetje absurd om hiervoor te gaan verbaliseren.
        1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
        2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

Comment

• awel en ik zie dus geen verschil dat die lampen mogen branden in de bochten en niet in de rechte stukken

ik ben geen mistlampen-jonnie, maar een boete krijgen vanwege het voeren van die lampen vind ik ook absurd

Comment

• als ze tenminste correct staan afgesteld
            maar een boete krijgen omdat uw dimlichten slecht staan gebeurt ook niet

Comment

als ze tenminste correct staan afgesteld
              maar een boete krijgen omdat uw dimlichten slecht staan gebeurt ook niet
              Dat is voor de technische keuring
              1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
              2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

Comment

awel en ik zie dus geen verschil dat die lampen mogen branden in de bochten en niet in de rechte stukken

ik ben geen mistlampen-jonnie, maar een boete krijgen vanwege het voeren van die lampen vind ik ook absurd
                Tja, wat doe je er aan? Als dat de (goedkope) oplossing van de constructeur is en deze een pvg krijgt moet je daarop niet verbaliseren. Leg jouw mening eens voor aan de Schouppe.

Comment

• goedkoop maar werkend, al gaat het meer over opvallen dan wel echt nuttig

ik snap niet dat die van schouppe een pvg-nummer krijgen, das mijn punt au fond
                  want dan zit er een hiaat in de wet

Comment

goedkoop maar werkend, al gaat het meer over opvallen dan wel echt nuttig

ik snap niet dat die van schouppe een pvg-nummer krijgen, das mijn punt au fond
                    want dan zit er een hiaat in de wet
                    Opvallen
                    Nee, het gaat er om een beter zicht te hebben bij het afslaan!

D'r is toch een verschil tussen constant met de mistlichten rijden en enkel een licht dat even aanspringt bij het afslaan

Als je de hele dag met je mistlichten aan gaat rijden zijn het GEEN mistlichten meer he!
                    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                      Opvallen
                      Nee, het gaat er om een beter zicht te hebben bij het afslaan!

D'r is toch een verschil tussen constant met de mistlichten rijden en enkel een licht dat even aanspringt bij het afslaan
                      het gaat over een beter zicht te hebben bij het rechtdoorgaan ook

ik snap uw punt echt wel
                      maar dat ligt niet in een wet gebeiteld, das mijn punt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk Berichten

Ik rij ook altijd met mijn standlichten aan; zie niet in wat daar zielig of vreemd aan is
                        Wat is het nut ervan ?? En zoals gezegd is het wettelijk niet toegestaan, een voertuig in beweging moet minstens zijn kruislichten/dimlichten aanhebben (bij correcte atmosferische omstandigheden evtl. combinatie van standlichten/mistlichten). Standlichten zijn bedoeld om geparkeerde voertuigen beter zichtbaar te maken als de openbare verlichting ontoereikend is.
                        Dit alles natuurlijk na het vallen van de avond/bij nacht. Gedurende de dag met standlichten rijden is volgens mij totaal van geen nut en is zelfs absurd, wil men toch met lichten aan rijden bij klaarlichte dag dan toch nog altijd met kruis/dimlichten om het abusievelijk interpreteren, door opkomende weggebruikers, van een geparkeerde wagen te zien uit te sluiten.
                        Last edited by ; 08/09/2009, 22:15.

Comment

• Ik zag er ook lange tijd het nut niet van om overdag met uw lichten aan te rijden, maar nu, sinds enkele weken nog maar eigenlijk, zet ikzelf bijna altijd mijn lichten overdag aan . Ik vind het gewoon veiliger, auto's met lichten aan zie je al eerder aankomen, toch zeker als het wat donkerder weer is.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Levi Bekijk Berichten
                            Ge had u beter nen beejemwee gekocht allé
                            ik hou niet zo van in het rijdje te lopen zoals een kuddedier

Comment

• Zaterdag ook wel iets grappig meegemaakt. Een oudere man met een groene Citroën reed voor mij. Die had achteraan tegen zen ruit een stikker plakken met "Opgelet, voorbeeldig chauffeur aan boord" ofzo iets. Twas een zone 70 baan, en hij was eerst mooi 70 aant rijden, maar op een gegeven moment begon die maar meer en meer te vertragen, alsof die wilde afdraaien ofzo, maar bleef constant rechtdoor gaan. op een gegeven moment was die 40 aant gaan, enkele achter mij wouden maar al te graag voorbij schieten. Dan, op het moment dat je denkt "hij valt bena stil" , trekt die ineens door naar 80, om dan volop op de rem te gaan, en dat terwijl hij in mijn ogen voor niks moest remmen, en toch maar rechtdoor bleef gaan . Toen ben ik hem maar voorbij gestoken, en de hele rij achter mij mooi volgen.

Dat je zo wil rijden, tot daar aan toe, maar doe dan die stikker van je ruit he

Comment

Comment

• das zijn bewijs he greg

Comment

das zijn bewijs he greg

Comment

Oh nee ik ben een kuddedier Alle chance dat ik niet met een Golf rijt.

Comment

• Gisteren een kutmongool tegengekomen die aan de flitspaal op de E19 in Rumst plots alles dichtgooide van net onder de 120 op de teller naar < 70, waardoor ik ook vol in de remmen moest. Nog een geluk dat die bestelwagen achter mij ook nog tijdig kon remmen.
                                        AutoMinded.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk Berichten
                                          Gisteren een kutmongool tegengekomen die aan de flitspaal op de E19 in Rumst plots alles dichtgooide van net onder de 120 op de teller naar < 70, waardoor ik ook vol in de remmen moest. Nog een geluk dat die bestelwagen achter mij ook nog tijdig kon remmen.
                                          hatelijk hé... Stond wrs nog ergens een bord van 70 te zwerven en meneer is te braaf ofzo...

Comment

Working...
                                          X