Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • maar wel de eerste
    sorry voor off-topic

    ik vind het nog altijd larie, over de schouder kijken. Ik kan verkeerd zijn, maar aanzie het nog altijd als iets voor mensen die te weinig in hun spiegels kijken en daardoor niet weten wat er zich rondom hen afspeelt. En ja, ik weet het, je kan altijd eens verrast zijn.

    In elk geval, ik doe het nooit, ik vind het klungelig, vrouwachtig, gevaarlijk zelfs. Als ik niet zeker ben, blijf ik waar ik ben.
    __________________________

    2015 Volvo V60 D2 aut.
    2003 Volvo S60 2.4 benzine

    Comment


    • Ik ben bij mijn rijexamen daarop geflest geweest, ik keek zo gezegd niet genoeg over mijn schouder, terwijl ik dat wel deed!
      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

      Comment


      • En nu ik toch in dit topic zit, vandaag eene flik op de motor die in file achter een taktor in aan het halen was over een doorlopende witte lijn.
        En dit zonder gebruik van de pinker te gebruiken, en ook geen zwaailichten of sirene aan.

        Goed dat ik wat afstand hield van mijn voorligger, want hij moest net voor mij invoegen omdat er tegenligger aan kwamen in het midden van een bocht.
        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
          Ik ben bij mijn rijexamen daarop geflest geweest, ik keek zo gezegd niet genoeg over mijn schouder, terwijl ik dat wel deed!
          zelfs op m'n examen deed ik dat niet, en m'n examinator gaf als positieve bemerking dat ik inzicht had in het verkeer
          't Is natuurlijk al lang geleden (zo een 18j)
          __________________________

          2015 Volvo V60 D2 aut.
          2003 Volvo S60 2.4 benzine

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichten
            zelfs op m'n examen deed ik dat niet, en m'n examinator gaf als positieve bemerking dat ik inzicht had in het verkeer
            't Is natuurlijk al lang geleden (zo een 18j)
            Bij mij is het van 2002 geleden.
            Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichten
              maar wel de eerste
              sorry voor off-topic

              ik vind het nog altijd larie, over de schouder kijken. Ik kan verkeerd zijn, maar aanzie het nog altijd als iets voor mensen die te weinig in hun spiegels kijken en daardoor niet weten wat er zich rondom hen afspeelt. En ja, ik weet het, je kan altijd eens verrast zijn.

              In elk geval, ik doe het nooit, ik vind het klungelig, vrouwachtig, gevaarlijk zelfs. Als ik niet zeker ben, blijf ik waar ik ben.
              ik blijf waar ik ben is heel slim

              tis zoals wooter zegde, een moto kan er opeens snel zijn en je wil niemand aanrijden (zelfs niet die regels aan hun laars lappen)

              Comment


              • In mijn geval was het klassiek de snelweg op rijden, en dus wel netjes voor me en achter me kijken, maar stomweg niet gezien dat er links van me ook nog een wagen reed die parallel van me reed. Ik reed de oprit af, voegde in op het rechtervak en dan reed er natuurlijk een tragere op het rechtervak zodat ik ook snel naar het linkervak wou invoegen... Gelukkig was de andere wakker genoeg om te zien dat ik hem niet gezien had...

                Sindsdien kan ik me niet meer herinneren verrast te zijn, maar ik kijk dan ook terug links en rechts... Écht over de schouder kijken komt eigenlijk niet voor, maar wel links en rechts kijken met breed perifeer zicht.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                  Hoe verder een spiegel van je af staat, hoe kleiner is het bereik achter je dat je te zien krijgt.

                  Een spiegel halverwege de voorvleugel, die hetzelfde bereik toont als ene ter hoogte van de zijruit/A-zuil, zou een halve m² groot moeten zijn bijna...

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichten
                    zelfs op m'n examen deed ik dat niet, en m'n examinator gaf als positieve bemerking dat ik inzicht had in het verkeer
                    't Is natuurlijk al lang geleden (zo een 18j)
                    Bij mij is het 49 jaar geleden, en toen was het een verplicht punt van over de schouder te kijken bij het wisselen van rijvak. Ook over de schouder kijken bij het rechts afslaan was verplicht, dit om fietsers e.d. te kunnen opmerken. Ik doe het nog altijd en het heeft me ook al een paar keer een onaangename verrassing laten vermijden. Wat velen ook mogen denken/zeggen, ik ben zinnens van het te blijven doen, beter blode jan dan dode jan of better safe than sorry, trouwens het helpt ook om jicht in de nek tegen te gaan.

                    Comment


                    • mersie ouwe

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                        mersie ouwe
                        Graag gedaan "snotneus". (Tegen iemand die zelfs nog 6 jaar jonger is dan "ons jongste" mag ik dat wel zeggen éh.)

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                          het is vooral omdat ik me er zelf op betrapte het af en toe te vergeten, door met de oude mercedes zonder bredehoekspiegels te rijden

                          ook ff geschrokken
                          ik zou er geld voor geven in die spiegelkappen nieuw-type spiegels met bolling te hebben
                          dan is die dode hoek toch al wat kleiner
                          Verschil tussen moderne en de oudere spiegels is inderdaad enorm.
                          Het is pas door eens te rijden met een oude dat je beseft dat de nieuwere wat bol zijn en hoe geniaal dat wel is.

                          Achterom kijken kan zeer handig zijn bij bijvoorbeeld opritten waar twee apparte opritten eerst samenkomen en vervolgens de snelweg opgaan. Als jij op de rechtste oprijstrook zit die zich in een bocht met de eerste samenvoegt dan moet je gewoon over je schouder kijken. Dat leer je pas als je eens bijna prijs hebt want je denkt alles te zien in je spiegel.
                          vb. Wisselen van E17 van A'pen naar E40 richting kust in Zwijnaarde.
                          Oprijden van E40 richting Brussel vanaf N43 in Sint-Denijs-Westrem
                          Oprijden van E40 richting kust vanaf N43 in Sint-Denijs-Westrem
                          2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

                          Comment


                          • volgens mij hebben jullie meer kans om iemand voor jou een whiplash te geven.
                            Als je ergens een weg schuin oprijdt (bv een schuine zijweg, vergelijkbaar met een oprit qua rijrichtingen), en je moet voorrang geven en er staat eentje voor jou die vertrekt. Jij vertrekt ook, jij kijkt over de schouder, en die wagen voor jou stopt plots weer voor iets dat hij niet gezien had. Dan ga je het poepke kussen, ben ik zeker van. Een klassieker en komt heel vaak voor. Ik kijk in de spiegel en zie in m'n ooghoeken de wagens voor mij.

                            *oef, heb eindelijk een zeldzame situatie gevonden die dient als voorbeeld*
                            __________________________

                            2015 Volvo V60 D2 aut.
                            2003 Volvo S60 2.4 benzine

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
                              Bij mij is het 49 jaar geleden, en toen was het een verplicht punt van over de schouder te kijken bij het wisselen van rijvak. Ook over de schouder kijken bij het rechts afslaan was verplicht, dit om fietsers e.d. te kunnen opmerken. Ik doe het nog altijd en het heeft me ook al een paar keer een onaangename verrassing laten vermijden. Wat velen ook mogen denken/zeggen, ik ben zinnens van het te blijven doen, beter blode jan dan dode jan of better safe than sorry, trouwens het helpt ook om jicht in de nek tegen te gaan.


                              in uwe tijd, zo heel lang geleden, kreeg ge toch een rijbewijs, zonder examen te doen?
                              Database error.
                              The database has encountered a problem.

                              Comment


                              • Je hoeft natuurlijk geen 5 minuten achter je te kijken om gezien te hebben of er iets af komt. Snel achter je kijken, terug voor je kijken en vertrekken. De kans dat je hierdoor een ongeluk hebt door op de wagen voor je te rijden bestaat, maar is ten 1ste kleiner en zal minder schade opleveren dan er iemand in je flank of gat komt gereden^^
                                En ik denk niet dat je 67 jaar geleden je rijbewijs kreeg, dat is nog net iets langer geleden. Tegenwoordig doen er veel een examen (voor de 2de, 3de...10de x) en krijgen ze dan toch hun rijbewijs, terwijl ze in die 10 pogingen mijn inziens al het bewijs hebben geleverd dat ze nooit met een voertuig zouden mogen op de baan komen...
                                Dus veel verschil zal er niet zijn...

                                Comment


                                • Tegenwoordig is mijn grootste ergernis mensen die voor mij rijden.
                                  Het meeste stoor ik me aan mensen hun traagheid, het valt me echt op tegenwoordig. Mensen reageren traag, draaien traag af, veranderen traag van baanvak, vertrekken traag aan de lichten... .

                                  Ik erger me ook aan het niet gebruiken van richtingaanwijzers op rondepunten. Mensen die niet weten hoe ze een rondpunt met meerdere baanvakken moeten gebruiken. Mensen die eerst remmen en op het laatste pas hun richtingaanwijzers gebruiken. Mensen die onder de maximum snelheid rijden. Mensen die het principe van een conflictvrij kruispunt niet snappen. Mensen die heel de invoegstrook moeten gebruiken en er dan nog met moeite tussen geraken terwijl ze mss beter zelf eens remmen of optrekken ipv dat van de andere weggebruikers te verwachten. Mensen die op de autostrade achter een vrachtwagen blijven rijden tegen 90km/h zijn ook heel akelig.

                                  Ik heb het weer goed zitten
                                  2002 MX-5 NB 1.6

                                  2011 Honda PCX

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
                                    Tegenwoordig is mijn grootste ergernis mensen die voor mij rijden.
                                    Het meeste stoor ik me aan mensen hun traagheid, het valt me echt op tegenwoordig. Mensen reageren traag, draaien traag af, veranderen traag van baanvak, vertrekken traag aan de lichten... .
                                    ²²²²²

                                    Ze moeten van mij niet gaan scheuren met hun kar, maar wees aub wat vlotter en focus u op het rijden!

                                    Als ik bv aan het rijden ben, ben ik geen leuke gesprekspartner, het enigste dat je dan uit mij krijgt is "hmmm","uhu","ja","mss" en "nee". Tijdens het rijden ben ik een beetje 'één' met m'n auto en heb ik er plezier in om me zo vlot mogelijk door het verkeer te laveren. Aan het rode licht hou ik bv. voetgangers -en tramlichten in het oog om te weten wanneer ik moet vertrekken. Maja andere mensen zitten dan constant te babbelen met passagiers, verzinken in gedachte of fixeren hun teveel op het radioprogramma dat op dat moment speelt...

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
                                      Mensen die niet weten hoe ze een rondpunt met meerdere baanvakken moeten gebruiken.
                                      Ik erger mij aan ronde punten met meerdere baanvakken.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door TCT Bekijk Berichten
                                        ²²²²²

                                        Ze moeten van mij niet gaan scheuren met hun kar, maar wees aub wat vlotter en focus u op het rijden!

                                        Als ik bv aan het rijden ben, ben ik geen leuke gesprekspartner, het enigste dat je dan uit mij krijgt is "hmmm","uhu","ja","mss" en "nee". Tijdens het rijden ben ik een beetje 'één' met m'n auto en heb ik er plezier in om me zo vlot mogelijk door het verkeer te laveren. Aan het rode licht hou ik bv. voetgangers -en tramlichten in het oog om te weten wanneer ik moet vertrekken. Maja andere mensen zitten dan constant te babbelen met passagiers, verzinken in gedachte of fixeren hun teveel op het radioprogramma dat op dat moment speelt...
                                        zoals het hoort, TCT! een kus van de juffrouw!

                                        Ik erger me de laatste tijd aan pipo's die aan 70 de autostrade oprijden en zelfs geen moeite doen om gas te geven. Ik spreek niet van "deftig gas te geven" maar van "gas te geven", 't is dus geen pk's-probleem.
                                        __________________________

                                        2015 Volvo V60 D2 aut.
                                        2003 Volvo S60 2.4 benzine

                                        Comment


                                        • Ergenis nr : 1; veel volk inhalen ( 130 km op de boordcomputer ) en da hetzelfde volk zien voorbijsteken thv de werken in Affligem.(E40)
                                          Ergernis nr: .2 thv Aalst terug hetzelfde volk voorbijsteken
                                          truth is in the eye of the beholder

                                          Comment

                                          Working...
                                          X