Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel III

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichten
    zoals het hoort, TCT! een kus van de juffrouw!
    En een bank vooruit?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TCT Bekijk Berichten
      En een bank vooruit?
      nee. 't Belangrijkste heb je gehad

Oorspronkelijk geplaatst door ro80 Bekijk Berichten
      Ergenis nr : 1; veel volk inhalen ( 130 km op de boordcomputer ) en da hetzelfde volk zien voorbijsteken thv de werken in Affligem.(E40)
      Ergernis nr: .2 thv Aalst terug hetzelfde volk voorbijsteken
      juist!

2015 Volvo V60 D2 aut.
      2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door spg900 Bekijk Berichten
        Ik erger mij aan ronde punten met meerdere baanvakken.
        Totdat het spitsuur is...

Comment

• ik erger mij aan mensen die de twee vakken niet benutten van ronde punten

en ik erger me aan mensen die geen ruimte laten voor opliggers op ronde punten met twee vakken

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ro80 Bekijk Berichten
            Ergenis nr : 1; veel volk inhalen ( 130 km op de boordcomputer ) en da hetzelfde volk zien voorbijsteken thv de werken in Affligem.(E40)
            Ergernis nr: .2 thv Aalst terug hetzelfde volk voorbijsteken
            Second that ...
            1963 Land Rover Series IIa
            1994 Mercedes SL320
            2015 Land Rover Discovery SDV6
            2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TCT Bekijk Berichten
              ²²²²²

Ze moeten van mij niet gaan scheuren met hun kar, maar wees aub wat vlotter en focus u op het rijden!

Als ik bv aan het rijden ben, ben ik geen leuke gesprekspartner, het enigste dat je dan uit mij krijgt is "hmmm","uhu","ja","mss" en "nee". Tijdens het rijden ben ik een beetje 'één' met m'n auto en heb ik er plezier in om me zo vlot mogelijk door het verkeer te laveren. Aan het rode licht hou ik bv. voetgangers -en tramlichten in het oog om te weten wanneer ik moet vertrekken. Maja andere mensen zitten dan constant te babbelen met passagiers, verzinken in gedachte of fixeren hun teveel op het radioprogramma dat op dat moment speelt...
              Idem!

Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichten
              ik erger mij aan mensen die de twee vakken niet benutten van ronde punten

en ik erger me aan mensen die geen ruimte laten voor opliggers op ronde punten met twee vakken
              Echt hè, dan sta je langs mekaar om het rondpunt op te rijden en dan merk je dat die dwaas rechts van u ook de laatste afrit moet hebben. Zoveel goesting om die dan gewoon van de baan te rijden dan hè
              2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• aan alle middenvakrijders: ik heb weer nog meer compassie gekregen voor jullie.

Erjuist weer eentje, met een cinquecentodoos, in 't midden, 120 op de teller. Ikke 120 reëel, op cruise. Net achter die doos een Lancia die eigenlijk voorbij wil, maar ik kom af, op het derde, en langs het eerste vak is het vrij.
                Lancia begint te knipperen met de lichten achter de Fiat en ik zit op dat moment naast haar. Ik zie ze dwaas op haar teller kijken "ik rij toch 120?"
                In de verte komt een A4 af, iets sneller. Dat kreng begint dan nog zonder 't te beseffen gas bij te geven ook waardoor ze naast mij blijft hangen. Die Lancia gaat dan toch naar 't eerste, maar kan niet helemaal voorbij. Deze moet dan weer remmen, en de A4 achter mij uiteraard ook. Ik ga naar het tweede, en direct daarna naar het eerste, redelijk kortbij die Fiat. De Lancia knippert opnieuw met de lichten, maar neen hoor. Vervolgens moet de Lancia naar 't derde.

Veilig hoor!

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
                  Tegenwoordig is mijn grootste ergernis mensen die voor mij rijden.
                  Het meeste stoor ik me aan mensen hun traagheid, het valt me echt op tegenwoordig. Mensen reageren traag, draaien traag af, veranderen traag van baanvak, vertrekken traag aan de lichten... .

Ik erger me ook aan het niet gebruiken van richtingaanwijzers op rondepunten. Mensen die niet weten hoe ze een rondpunt met meerdere baanvakken moeten gebruiken. Mensen die eerst remmen en op het laatste pas hun richtingaanwijzers gebruiken. Mensen die onder de maximum snelheid rijden. Mensen die het principe van een conflictvrij kruispunt niet snappen. Mensen die heel de invoegstrook moeten gebruiken en er dan nog met moeite tussen geraken terwijl ze mss beter zelf eens remmen of optrekken ipv dat van de andere weggebruikers te verwachten. Mensen die op de autostrade achter een vrachtwagen blijven rijden tegen 90km/h zijn ook heel akelig.

Ik heb het weer goed zitten
                  + ongemanierde mensen achter het stuur.
                  Omdat ik even te diep in zijn bumper van zijn mooie Ford S-max ben gaan rijden (kerel gooide zich zonder te kijken op het linkervak, ik moest hard remmen voor hem), stak hij z'n middelvinger tegen mij. Dat heb ik gezien en ben voor hem gaan rijden.
                  Je weet wel de rem staan Dan 4 pinkers opgezet en weer doorgereden...

Comment

• Van vrijdag op zaterdag was ik ergens om een uur of één op de Westerring in Genk richting Winterslag. Stonden daar 2 jonge gastjes met een fototoestel in de middenberm te "flitsen". Ik had juist een koppeke boven het struikgewas zien uitkomen en had eens serieus geclaxonneerd. Ze sprongen allebei een stukske de lucht in. :p

Comment

• Ik zie net een zwaantje rijden op de ring van Brugge met een voorlicht die niet werkt !!
                      (Het was al redelijk donker)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door decat Bekijk Berichten
                        in uwe tijd, zo heel lang geleden, kreeg ge toch een rijbewijs, zonder examen te doen?
                        Ja, dat wel. Maar in mijn geval heb ik zes examens moeten doen alvorens ik mocht rijden.

Eerst bij Touring:
                        1. Geneeskundig onderzoek en psycho-technische proeven
                        2. Theoretische opleiding gevolgd door examen
                        3. Practische opleiding met examen

Daarna bij de RTT idem, dezelfde drie examens. Slechts daarna mocht men achter het stuur van een RTTwagen plaatsnemen. (Men kreeg zelfs geen rijbewijs, heb voor mijn privé rijbewijs zelf een aanvraag moeten doen en gekregen).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Xytras Bekijk Berichten
                          Je hoeft natuurlijk geen 5 minuten achter je te kijken om gezien te hebben of er iets af komt. Snel achter je kijken, terug voor je kijken en vertrekken. De kans dat je hierdoor een ongeluk hebt door op de wagen voor je te rijden bestaat, maar is ten 1ste kleiner en zal minder schade opleveren dan er iemand in je flank of gat komt gereden^^
                          En ik denk niet dat je 67 jaar geleden je rijbewijs kreeg, dat is nog net iets langer geleden. Tegenwoordig doen er veel een examen (voor de 2de, 3de...10de x) en krijgen ze dan toch hun rijbewijs, terwijl ze in die 10 pogingen mijn inziens al het bewijs hebben geleverd dat ze nooit met een voertuig zouden mogen op de baan komen...
                          Dus veel verschil zal er niet zijn...
                          Daarin heb je gelijk, men kreeg bij de geboorte niet automatisch een rijbewijs bijgeleverd.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
                            Ja, dat wel. Maar in mijn geval heb ik zes examens moeten doen alvorens ik mocht rijden.

Eerst bij Touring:
                            1. Geneeskundig onderzoek en psycho-technische proeven
                            2. Theoretische opleiding gevolgd door examen
                            3. Practische opleiding met examen
                            ach zo.
                            bij touring gewerkt?
                            Database error.
                            The database has encountered a problem.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door decat Bekijk Berichten
                              ach zo.
                              bij touring gewerkt?
                              Neen, toch niet. Bij de RTT (het huidige Belgacom). We moesten wel eerst het volledige gamma van testen/examens succesvol bij Touring afleggen, daarna alles nog eens, terug succesvol in alle onderdelen, bij de RTT zelf en slechts daarna mocht men met een wagen van de RTT rijden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tato Bekijk Berichten
                                Van vrijdag op zaterdag was ik ergens om een uur of één op de Westerring in Genk richting Winterslag. Stonden daar 2 jonge gastjes met een fototoestel in de middenberm te "flitsen". Ik had juist een koppeke boven het struikgewas zien uitkomen en had eens serieus geclaxonneerd. Ze sprongen allebei een stukske de lucht in. :p
                                die gastjes moet ik nog tegenkomen hier

Comment

• Mensen die pas indraaien als ze al bijna stilstaan.
                                  2.0 JTDm

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DRIVER-W Bekijk Berichten
                                    Zoals je zelf zegt, is er altijd een kans dat het groen bij een verkeerslicht ineens oranje wordt. Hier moet je dan ook op anticiperen bij het naderen van een verkeerslicht.
                                    Ik krijg wel het schijt als mijn voorligger al van 70 naar bv. 50-55 gaat gewoon omdat we verkeerslichten naderen. Zie je die 400 meter op voorhand al vertragen en dan vraag ik mij af waarom. Meestal ga je dan zien dat je hierdoor net voor het rood staat, en de pipo zelf is natuurlijk nog door het oranje net doorgereden. Waaaaaaaaa hatelijk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
                                      Mensen die pas indraaien als ze al bijna stilstaan.
                                      Of mensen die pas hun pinker opzetten op de moment ze al aan het afslaan zijn. Gebruik hem dan gewoon niet, heeft evenveel nut nu.

Comment

• Mensen die het verkeersreglement niet kennen, dus geachte mevrouw, in uw monovolumer, wanneer ik al 500 gereden heb in een moeilijke doorgang ( plaats voor één wagen) en u nog maar 100 meter, niet meewarend van neen schudden, de volgende keer rij ik niet meer achteruit, maar blijf ik staan en u rijdt achteruit!!!!
                                        truth is in the eye of the beholder

Comment

• 500 meter bedoelde ik
                                          truth is in the eye of the beholder

Comment

Working...
                                          X