Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel III

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door N-D-D-V-D-B Bekijk Berichten
    Toch niet.
    Het examen (enkel praktisch toen) werd ingevoerd rond 1972.
    Tot dan ging je gewoon langs op de gemeente om je rijbewijs te gaan halen (vanaf 18 jaar).
    Inderdaad das nog niet zo lang geleden, maar toch al iets langer dan van 72 dacht ik
    Mijn ma en mijne pa zijn moeten gaan voor hun rijbewijs en die hebben dat toch al ietsje langer dan van 1972?
    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
      Inderdaad das nog niet zo lang geleden, maar toch al iets langer dan van 72 dacht ik
      Mijn ma en mijne pa zijn moeten gaan voor hun rijbewijs en die hebben dat toch al ietsje langer dan van 1972?
      Van welk jaar zijn uw ouders?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
        Van welk jaar zijn uw ouders?
        van 1946
        En mijne pa heeft zijn rijbewijs van 1968
        Last edited by knight-rider; 15/09/2009, 17:05.
        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Geef het toe, give it close, donne fermé, gisteren een beetje door mijn dak gegaan, om het voorvalletje met het mono-volumevrouwtje. Maar wil maar zeggen, moest iedereen een beetje denken " die mens heeft gelijk, ik moet iets doen om te situatie te ontgiftigen " dan zou het Belgisch wegennet toch een aangenamere plaats zijn om om te vertoeven?
          truth is in the eye of the beholder

Comment

• Linksrijdende, trage en zwaarbeladen bestelwagens op autosnelweg (E314).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TDJ Bekijk Berichten
              Linksrijdende, trage en zwaarbeladen bestelwagens op autosnelweg (E314).

Kom ik ook vaker tegen de laatste tijd, mijn is zelf niet zwaarbeladen maar is vervelend om achter te hangen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door a123456789b Bekijk Berichten
                Kom ik ook vaker tegen de laatste tijd, mijn is zelf niet zwaarbeladen maar is vervelend om achter te hangen.
                Ring Hasselt ging vandaag vlotter dan verwacht, wel kl*te die werken na Stulens.

Comment

Ring Hasselt ging vandaag vlotter dan verwacht, wel kl*te die werken na Stulens.
                  Naar Antwerpen rijden duurde vanmorgen (vertrek om 6h) maar liefst 3h, terugkomen 1h.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MMVV Bekijk Berichten
                    GRRRRR,
                    Ten eerste: waarom leggen ze daar eigenlijk een voetpad met een hoge stoeprand als er toch geen wandelaars in mogen langs die kant?
                    Ten tweede: waarom geven ze die dan nog zo'n kronkel, terwijl je er gewoon rechtdoor zou kunnen rijden?
                    Ten derde: waarom zijn alle doorgangen en plaatsen zo f*cking smal? Auto's worden breder met de dag, parkeerplaatsen en doorgangen het tegenovergestelde
                    Op al uw vragen 1 antwoord: Om te voorkomen dat je te snel rijdt

Comment

Naar Antwerpen rijden duurde vanmorgen (vertrek om 6h) maar liefst 3h, terugkomen 1h.

Het gaat tijd worden dat het Klaverblad afraakt, vrachtwagenfiles soms echt abnormaal. En dan nog altijd chauffeurs die tot net voor de 'af/oprit' wachten om dan bruusk in te voegen.

Comment

Inderdaad, ik kijk graag voorbij diegene die voor mij rijdt en met zo'n ding voor mij is dat wat lastig.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk Berichten
                          Wat zijn die "verkavelingsbanen" waarover jij spreekt, en hoe zijn ze gedefinieerd in de wegcode?
                          Dat zijn van die kaarsrechte betonnen wegen van zo'n 3 meter breed die ze door herverkavelde gebieden trekken zodat alle boeren aan hun velden kunnen, deze zijn verboden voor alle verkeer, landbouwvoertuigen en aangelanden uitgezonderd, hoe ze in de wegcode gedefiniëerd zijn weet ik niet, wij noemen ze "verkavelingsbanen" omdat ze dus door zo'n verkavelingen lopen maar ze hebben aan het begin allen het wettelijke ronde verbordsbord, wit met rode buitenrand, verboden voor alle verkeer. Met een blauwe rechthoekige bordje eronder: Uitgezonderd landbouwvoertuigen en aangelanden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door N-D-D-V-D-B Bekijk Berichten
                            Toch niet.
                            Het examen (enkel praktisch toen) werd ingevoerd rond 1972.
                            Tot dan ging je gewoon langs op de gemeente om je rijbewijs te gaan halen (vanaf 18 jaar).
                            Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                            Heb het zojuist eens gaan bezien en ik heb mijn privé rijbewijs sinds 18 november 1967. Ik ben dat gaan halen toen het hebben van een rijbewijs verplicht werd. Ik zou dus denken sinds laatste kwartaal 1967.

Comment

Linksrijdende, trage en zwaarbeladen bestelwagens op autosnelweg (E314).
                              da's een plaag jong, ik haal hen vrijwel altijd langs rechts in.

Comment

²
                                6.30u vertrokken in Turnhout, 9.45u in Brussel. Recordje gebroken denk ik.

En dan nog iets. Aan de (bejaarde) vrouw die eerst volledig een kruispunt blokkeerde in Brussel, dan nog van haar tak begon te maken en het dan wat verder vertikte om mensen (waaronder mezelf) te laten ritsen: ge zijt een asociaal wijf!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jokke Bekijk Berichten
                                  ²
                                  6.30u vertrokken in Turnhout, 9.45u in Brussel. Recordje gebroken denk ik.
                                  Dan heb ik toch de juiste beslissing genomen om er in Oelegem af te gaan en binnendoor (Ranst, Wommelgem, Mortsel) naar de E19 te rijden... 6u vertrokken, 7u20 in Brussel.

Toen ik op het werk nadien het filekaartje bekeek zag dat er inderdaad redelijk misselijk uit.
                                  AutoMinded.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Izzy Bekijk Berichten
                                    da's een plaag jong, ik haal hen vrijwel altijd langs rechts in.
                                    Dat is pas een plaag, mensen die denken dat ze tijd gaan winnen op de E314 tijdens de drukke momenten en daarvoor gevaarlijke fratsen uithalen
                                    '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                    '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk Berichten
                                      binnendoor (Ranst, Wommelgem, Mortsel) .
                                      Ik deed soms Oelegem - Lier - Kontich. Was 10 minuten langer dan de R1/R2

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                        Ik deed soms Oelegem - Lier - Kontich. Was 10 minuten langer dan de R1/R2
                                        Als gij over Lier rijdt waarom gaat gij dan terug naar Kontich? Kost ge da ni beter ineens naar Rumst gaan?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TCT Bekijk Berichten
                                          Als gij over Lier rijdt waarom gaat gij dan terug naar Kontich? Kost ge da ni beter ineens naar Rumst gaan?
                                          Misschien moest hij in Kontich zijn?
                                          AutoMinded.be

Comment

Working...
                                          X