Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel III

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• zondag was het pas grappig op de E313 richting hasselt.

zie ik daar ineens in de verte zoon vrachtwagen met zijn lichten constant flikkeren.
    haal je die in. blijkt er op nog geen meter afstand van die vrachtwagen zoon autootje te bollen met zoon voorhistorisch koppel erin. die tegen 70 aan het bollen zijn op de snelweg. en die vrachtwagen kan amper inhalen omdat ze op het linkerrijvak tegen 120 voorbij scheuren.

ocharme diene chauffeur

gelukkig vond die beetje de tijd om dat autootje in te halen.

Comment

• Boete gekregen omdat ik, bij afwezigheid van mist, met mijn voorste mistlichten aan reed.

Klein detail: mijn auto heeft geen voorste mistlichten.

1963 Land Rover Series IIa
      1994 Mercedes SL320
      2015 Land Rover Discovery SDV6
      2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk Berichten
        Boete gekregen omdat ik, bij afwezigheid van mist, met mijn voorste mistlichten aan reed.

Klein detail: mijn auto heeft geen voorste mistlichten.

Stapt naar de rechtbank, zoiets kunt ge sterk maken...

Comment

• gij spaart ze bijeen zeker

heb me dezemiddag geergerd aan die dikke rijkswachterszwaan die zonder knipperlichten voorbijstak op de E40. Continu.
          Dekke bloaze!

2015 Volvo V60 D2 aut.
          2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Probeer eerst eens maar contact op te nemen met de agent die het PV heeft uitgeschreven. Met wat geluk is ie voor rede vatbaar en is het PV nog niet naar het parket vertrokken, en bespaar je jezelf heel wat moeite en ergernis.

Overigens sjans dat je auto geen mistlichten heeft. Probeer maar eens te beweren dat je je mistlichten niet aanhad, terwijl je wagen wel met mistlichten is uitgerust maar de agent je standlichten voor mistlichten hield...

Comment

• Foto van mijn wagen met aankoopfactuur (en dus optielijst) is onderweg als antwoord ... zal allicht wel geseponeerd worden; zou me verwonderen dat ze voor zo'n zever rechtbank gaan aanspreken.
              1963 Land Rover Series IIa
              1994 Mercedes SL320
              2015 Land Rover Discovery SDV6
              2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• Mensen die overdag met hun mistlichten aan rijden zonder dat er mist is zijn wel ergerlijk. Zo'n zaken moeten meer beboet worden net als niet handsfree bellen achter het stuur. Anderzijds heb je veel mensen die hun mistlicht niet aansteken wanneer er dikke mist hangt. Maar als je er een boete voor krijgt terwijl je geen mistlicht hebt is er natuurlijk over.

Wat betreft jou reeds verstuurde antwoord: die worden in de meeste gevallen niet gelezen bij de Politie en direct naar het parket doorgestuurd. het zou dus toch nog kunnen dat je gewoon moet voorkomen.

Comment

• Bij Mini zijn dat geen mistlichten, maar daglichten...

Comment

• geef de defenities eens ?
                    er is hier ook een draad met de vraag of dagrijlichten mogen

Comment

• Dat maakt eigenlijk weinig uit. Mistlichten hebben nl. het opschrift B of F op het glas (brouillard, fog). En als een witte lamp brand zonder dat opschrift, kan je het perfect verpakken als standlicht om wettelijk in orde te zijn.

Comment

• de lease passat die volhardend 50 reed op een baan waar je 70 mag maar waar je niet kan voorbijsteken door alternerende parkeerplaatsen, om uw stuur op te vreten!!

Comment

• Aan de marginaal die het nodig vond om deze nacht een brandende sigaret op mijn motorkap te leggen waardoor er nu een bruine plek is...

F*CK YOU!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                            Dat maakt eigenlijk weinig uit. Mistlichten hebben nl. het opschrift B of F op het glas (brouillard, fog). En als een witte lamp brand zonder dat opschrift, kan je het perfect verpakken als standlicht om wettelijk in orde te zijn.

http://www.wegcode.be/wet.php?wet=22&node=bijl7
                            mijn mistlampen hebben alleen bosch als opschrift, zijn dus evezogoe standlichten

dimlichten staan vol inscripties

Comment

• Kerel die niet aan het opletten was deze ochtend en mijn wagen een beetje korter heeft gemaakt.

Bovendien was hij niet verzekerd.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DyNaRaX Bekijk Berichten
                                Kerel die niet aan het opletten was deze ochtend en mijn wagen een beetje korter heeft gemaakt.

Bovendien was hij niet verzekerd.
                                Wat nu? *slik*

Comment

• Dit weekend nog eens naar Gent gegaan en toen ik uit de parking van het Zuid wegreed kwam ik het volgende tegen:

Om van -2 naar -1 te gaan moet je op zo'n kleine ramp met korte draaien om haaks uit te komen op de centrale uitweg die recht naar de slagbomen leidt. Meestal wordt er daar wel gevlamd en dat was weer niet anders. Toch heb ik, als wagen die van rechts komt, voorrang op die gasten, vandaar dat ik wat assertief mijn neus uitstak. De eerste wagen laat ik passeren, maar ik dacht dat de tweede wel zou beseffen dat ik mijn voorrang wil nemen en ik duw een beetje verder. Met als gevolg twee wagens die bijna tegen elkaar stilstaan. Bon, ik neem dus mijn voorrang maar ik zie die mens gesticuleren in zijn auto dat het niet meer normaal was.

Ik weet wel dat mijn gedrag niet het toonbeeld is van sociaal en defensief rijgedrag, maar ik ben toch in mijn recht? Ik kan het niet goed verdragen als ik van die cowboys op de weg (of in een parking) zie die denken dat alles en iedereen voor hen moet wijken. Ik ben me er ook wel van bewust dat er waarschijnlijk sommigen hier op't forum zullen denken dat ik de 'agressor' was, maar daar ben ik het niet mee eens. Voorrang van rechts is toch een mijlpaal van de wegcode, jammer genoeg gebeuren er nog altijd teveel incidenten vanwege het niet geven - wel nemen van je voorrang. Maar goed, in België behoudt men nu zelfs z'n voorrang na stilstand en gelden regels van de openbare weg ook in private parkings, toch? Ik was zeker van mijn stuk, maar mijn vrouw vond het niet één van de meest memorabele manoeuvres...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Petrol Bekijk Berichten
                                    Wat nu? *slik*
                                    Niet verzekerd is een groot woord, zijn verzekering was volgens zijn uitleg niet 100% in orde, heb zijn uitleg niet helemaal begrepen (twas ne franstaligen).

Hij wou me eerst cash betalen maar aangezien ik een leasingwagen heb ik daar niet over te beslissen.

Uiteindelijk samen de formulieren ingevuld en de rest zal de leasing wel regelen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ksirk Bekijk Berichten
                                      Aan de tientallen chauffeurs gisterenavond op de baan:

Was er mist ? NEE
                                      Was er sneeuwval ? NEE
                                      Was er hevige regen ? NEE, er wás zelfs geen regen

Ik weet dat U er enorm fier op bent, maar gelieve uw mistlichten uit te zetten. Dank u
                                      mistlichten vergroten uw lichtbereik in de breedte fel en ik vind dat handig als het donker is.

Comment

• Mistlichten zorgen voor een grote verlichting vlakbij, en tasten dan ook uw nachtzicht aan in de verte.

Comment

• Vrachtwagenchauffeurs die denken dat ze geen voorrang van rechts moeten geven omwille van het feit dat ze met een vrachtwagen rijden!

Helaas, ik neem wél die voorrang
                                          1982 BMW E28 528i
                                          2013 BMW F31 318d

2007 VW Polo 1.4 TDI (Sold)

Comment

Working...
                                          X