Oorspronkelijk geplaatst door Gunter
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel III
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Levi Bekijk BerichtenEen fototoestel mag je trouwens in principe ook niet in je handen hebben.
Fototoestellen vallen enkel onder artikel 8.3 als er bewijs is dat de bestuurder niet z'n voertuig onder controle heeft.
8.3. Elke bestuurder moet in staat zijn te sturen, en de vereiste lichaamsgeschiktheid en de nodige kennis en rijvaardigheid bezitten.
Hij moet steeds in staat zijn alle nodige rijbewegingen uit te voeren en voortdurend zijn voertuig of zijn dieren goed in de hand hebben.
8.4. Behalve wanneer zijn voertuig stilstaat of geparkeerd is, mag de bestuurder geen gebruik maken van een draagbare telefoon die hij in de hand houdt.
En "stilstaan" moet je hier verstaan als de betekenis in de wetgeving:
2.22. "Stilstaand voertuig" : een voertuig dat niet langer stilstaat dan nodig is voor het in- of uitstappen van personen of voor het laden of lossen van zaken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gunter Bekijk BerichtenInderdaad, let maar eens op de passagiersversies van de Peugeot Partner, Citroen Berlingo en consoorten.
Zonder uitzondering dikke sukkelaars in het verkeer.
Comment
-
hoeveel er zich vanmorgend een lijnbus waanden en de desbetreffende rijbaan kiezen op de E313...en dan nog aan een gezwinde snelheid Als veel goesting gehad om de achtervolging eens in te zetten.... . Maar je zal altijd zien dat juist dan de politie juist jou eruit pikt. En dat heb ik er niet voor over
Nog eentje: aan het tankstation in Ranst (E313) er af rijden, voorbij de pomp en er dan weer op, om hooguit 400 meter te winnen. Niet onwettelijk denk ik maar zet wel aan tot aggressie IMO
Comment
-
iemand die zijn voorrang nam zonder te kijken tegen een overdreven snelheid en daarbij bijna 2 overstekende fietsers ommaaide
ene fietser kletste tegen de grond van het verschieten, heb nrplaat doorgegeven voor moest die mens nog pijn krijgen achteraf. You never know, gebarsten elleboog of wthvr
Comment
-
Ergernis. Mensen die zonder aankomende hindernis vertragen zonder remmen (en dus zonder oplichtende remlichten). Moet je constant je afstand en eigen snelheid aanpassen.
Ergernis. Mensen die de breedte van hun wagen niet kunnen inschatten en dus altijd blijven wachten achter geparkeerde wagens aan de eigen kant bij aankomende tegenliggers.
Ergernis. Mensen die bij het afdraaien niet gewoon kunnen indraaien, maar nog even de andere kant moeten uitwaaieren. Bv. Je nadert een oprit van een autosnelweg. Je voorganger neemt het voorsorteervak rechts naar de oprit, jij rijdt door. Je komt er naast, Smijt je ex-voorganger hem eerst nog een halve meter naar links, voordat hij rechts opdraait.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenWie had voorrang?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JeVeE Bekijk Berichtenhij, maar die fietsers waren al aan het oversteken en hij kwam uit een blinde bocht met overdreven snelheid (zone 30)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk BerichtenErgernis. Mensen die de breedte van hun wagen niet kunnen inschatten en dus altijd blijven wachten achter geparkeerde wagens aan de eigen kant bij aankomende tegenliggers.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenals het is gebeurd zoals jevee zei (fietser kon auto niet zien aankomen door bocht, auto reed te snel), is't het niet just goe dat die fietser is omver gekegeld
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenJust tegoei dat die fietser gevallen is. Voorrangsregels gelden ook voor fietsers, en ook bij onoverzichtelijke bochten. Wat niet wegneemt dat een automobilist geek zwakke weggebruikers in gevaar mag brengen. Maar ALS voorrangsplichtige sta je zwak om te gaan klagen.
er is nochtans aan oversteekplaats voor fietsers (vergeten bij te zeggen, kan de zaak veranderen...)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichtendit is wettelijk zo voorzien. Zelfs al is er ruimte genoeg, dan nog moet je voorrang verlenen aan de tegenliggers. Ik zie er genoeg die toch doorrijden waarbij ik de remmen in moet.
Uiteraard. Degene met de hindernis aan zijn kant moet de ander voorrang verlenen.
Ik heb het echter niet over de 'ik kan er nog net tussen als de ander wat op het fietspad schuift' - attitude. Wel om de situatie met de Micra die netjes door kan met 1m ruimte links & rechts, maar het niet ziet zitten. (Misschien reed die daarvoor met een Testarossa en is hij mentaal nog niet aangepast)
Comment
-
jah het doer ertoe wie in fout was.
ik denk dat het in de lente was dat er zo nog een vrouw was die zo een trike van de baan heeft gereden. ( de trike moest uitwijken ) hierdoor was de trike tegen een huis gereden, en ik dacht dat er doden bij waren ( nie zeker )
edit, artikel terug gevonden.
De lokale politie Kempenland heeft zaterdag de bestuurder van de witte bestelwagen kunnen verhoren die betrokken was bij een dodelijk verkeersongeval in Wijchmaal, maar nadien doorreed. Bij het ongeval vielen er twee doden, een koppel zestigers uit Bree.
Twee motorrijders zijn in Wijchmaal, een deelgemeente van Peer, om het leven gekomen nadat ze moesten uitwijken voor een bestelwagen. Die zou bezig geweest zijn met een inhaalmanoeuvre en zou achteraf vluchtmisdrijf gepleegd hebben.
+ YouTube Video
maw, als gij aan de oorzaak ligt van een ongeval, ook al edde zelf geen schade, dan nog kunt ge verantwoordelijk worden gesteld.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Martini Racing Bekijk BerichtenWie deze tegenkomt, u weze gewaarschuwd. Hij durft zwaar op z'n rem te staan zonder enige reden.
Comment
Comment