Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel III

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten
    Uiteraard. Degene met de hindernis aan zijn kant moet de ander voorrang verlenen.

Ik heb het echter niet over de 'ik kan er nog net tussen als de ander wat op het fietspad schuift' - attitude. Wel om de situatie met de Micra die netjes door kan met 1m ruimte links & rechts, maar het niet ziet zitten. (Misschien reed die daarvoor met een Testarossa en is hij mentaal nog niet aangepast)
    1 meter aan elke kant is volgens mij niet voldoende om de tegenligger probleemloos te laten passeren. 1 meter afstand laten vind ik bv vrij krap bij geparkeerde voertuigen - waar ga je naartoe als plots iemand een deur openzwaait?

De wetgever is duidelijk:

15.2. De bestuurder moet, bij het kruisen een voldoende zijdelingse afstand laten en, zo nodig, naar rechts uitwijken.

De bestuurder, waarvan het doorrijden belemmerd wordt door een hindernis of door de aanwezigheid van andere weggebruikers, moet vertragen en, zo nodig, stoppen om de tegemoetkomende weggebruikers doorgang te verlenen.

Beter te stoppen en voorrang te verlenen, dan door te rijden en de spiegels tegen mekaar te raken omdat bleek dat die meter aan elke kant toch niet een meter was.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door crepusculum Bekijk Berichten
      Zwijg mij ervan. Hier in Kortrijk rijdt er een randdebiele puber met een zwarte Alfa Sportwagon die net hetzelfde doet, alleen werken zijn remlichten niet ! En dan nog door het rood rijden ook.
      zeker dat het geen 147 was?

2015 Volvo V60 D2 aut.
      2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten

Beter te stoppen en voorrang te verlenen, dan door te rijden en de spiegels tegen mekaar te raken omdat bleek dat die meter aan elke kant toch niet een meter was.
        Daarom net: het gaat over het al dan niet kunnen inschatten. Pak me nu niet op precies 1m. Je komt aangereden, jij en je voorganger kunnen overduidelijk netjes doorrijden zonder risico of hinder, maar die voor je ziet het niet zitten en smijt alles toe. That's all.

Ik ga evengoed akkoord met je argumentatie, ik zeg ook niet dat die mensen de wet niet volgen, maar dat het bij mij voor ergernis zorgt. Iemand die op de autosnelweg op het linkervak rijdt à 120km/u, terwijl de vakken rechts van hem gevuld zijn, volgt perfect de wet, maar zorgt toch voor irritatie.

Voor de duidelijkheid, de stress & irritatie doe je jezelf aan hé.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichten
          zeker dat het geen 147 was?

Vorige week ook nog eens de het rerchtse remlicht mogen vervangen.
          Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
          Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

Comment

• Daarnet nog maar eens een quad-rijder gezien die een eventueel verbod van quads op de openbare weg compleet rechtvaardigt.

Comment

Daarnet nog maar eens een quad-rijder gezien die een eventueel verbod van quads op de openbare weg compleet rechtvaardigt.
              Daarnet nog maar eens een bestelwagen-rijder gezien die een eventueel verbod van bestelwagens op de openbare weg compleet rechtvaardigt.
              AutoMinded.be

Comment

• iemand die gewoon een ambulance met sirenes en zwaailichten op NIET doorliet

Comment

Daarnet nog maar eens een quad-rijder gezien die een eventueel verbod van quads op de openbare weg compleet rechtvaardigt.

Hoe bedoel je niet iedereen over dezelfde kam scheren

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gillio Bekijk Berichten
                    Hoe bedoel je niet iedereen over dezelfde kam scheren
                    Ik had het toch maar over één?

Al moet het gezegd dat hij past in het lange rijtje met quadbestuurders die zowat alle verkeersregels aan hun laars lappen (en dan spreek ik over zware overtredingen: zeer hoge snelheden binnen bebouwde kom en zone 30, door het rood rijden, inhalen op een kruispunt over de voorsorteerstroken, rijdende auto's rechts inhalen deels over het fietspad en deels over het voetpad, op het zebrapad overstekende voetgangers doen wegspringen...), om nog maar over het lawaai te zwijgen.
                    Het gebeurt zelden dat ik eens een quadrijder zie die zich wél een beetje normaal gedraagt, jammer maar helaas voor de groep waartoe laatstgenoemde behoort.

Comment

• En hoe komt het toch dat die dingen zo een afschuwelijk geluid maken t.o.v eene moto ?
                      2012 E92 Bmw 335i DKG
                      1991 E30 320i

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Michelooo Bekijk Berichten
                        En hoe komt het toch dat die dingen zo een afschuwelijk geluid maken t.o.v eene moto ?
                        Omdat ze allemaal aan hunne uitlaat zitten te prutsen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JeVeE Bekijk Berichten
                          iemand die gewoon een ambulance met sirenes en zwaailichten op NIET doorliet
                          Ja, dat begin je tegenwoordig meer te zien. Onverstaanbaar.

Of van die mensen die tijdens een file achter de ambulance gaan om snel door te geraken.

Comment

• Daarstraks mogen ondervinden hoe het komt dat mensen zich ergeren aan het verkeer.

Auto komende van links stopt om de wagen voor mij voorrang te geven,
                            auto komende van rechts stopt om de wagen voor mij door te laten.

Maar de Picasso voor mij blijft stilstaan...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JeVeE Bekijk Berichten
                              iemand die gewoon een ambulance met sirenes en zwaailichten op NIET doorliet
                              je hebt ook klootzakken die daar gewoon misbruik van maken. ik stond te wachten aan een verkeerslicht om links af te slaan. komt daar een brandweer aan met sirene op, iedereen maakt plaats en hij rijd door, net daarna kan ik beginnen rijden en ik steek hem voorbij, inmiddels was de sirene al af maar aan het volgend licht gaat deze weer aan en iedereen maakt plaats...

de ergernis van vandaag:
                              ik sta te wachten om een vrachtwagen voorbij te steken die op mijn vak staat met 4 pinkers. achter mij staat een rij auto's te wachten want het was spits. ik zie mn kans om voorbij te gaan dus zet ik mn pinker aan, kijk nog snel in de spiegel, zie ik daar wel geen suv nog rap voormij door schieten

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
                                je hebt ook klootzakken die daar gewoon misbruik van maken. ik stond te wachten aan een verkeerslicht om links af te slaan. komt daar een brandweer aan met sirene op, iedereen maakt plaats en hij rijd door, net daarna kan ik beginnen rijden en ik steek hem voorbij, inmiddels was de sirene al af maar aan het volgend licht gaat deze weer aan en iedereen maakt plaats...
                                't kan ook zijn dat die mannen de sirene afzetten om niet iedereen wakker te maken of niet te veel geluidsoverlast te maken. En dan de sirene pas aanzetten aan de gevaarlijke punten waar het nodig is (kruispunten oa).
                                2012 Renault Megane RS

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Cash Bekijk Berichten
                                  't kan ook zijn dat die mannen de sirene afzetten om niet iedereen wakker te maken of niet te veel geluidsoverlast te maken. En dan de sirene pas aanzetten aan de gevaarlijke punten waar het nodig is (kruispunten oa).
                                  Tgoh tis nu al twee dagen achter elkaar dat ik een groene camionette over de Kortrijkse ring zie scheuren met zijn lichten aan. Altijd volgt hij het zelfde parcours. Ik laat hem door, maar ik heb wel mijn vragen bij zijn gebruik ervan.

Comment

Ik had het toch maar over één?

Al moet het gezegd dat hij past in het lange rijtje met quadbestuurders die zowat alle verkeersregels aan hun laars lappen (en dan spreek ik over zware overtredingen: zeer hoge snelheden binnen bebouwde kom en zone 30, door het rood rijden, inhalen op een kruispunt over de voorsorteerstroken, rijdende auto's rechts inhalen deels over het fietspad en deels over het voetpad, op het zebrapad overstekende voetgangers doen wegspringen...), om nog maar over het lawaai te zwijgen.
                                    Het gebeurt zelden dat ik eens een quadrijder zie die zich wél een beetje normaal gedraagt, jammer maar helaas voor de groep waartoe laatstgenoemde behoort.
                                    H et was niet gemakkelijk zeker om die Quad bestuurder zolang te volgen in stad om hem al deze overtredingen te zien doen ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk Berichten
                                      Daarnet nog maar eens een bestelwagen-rijder gezien die een eventueel verbod van bestelwagens op de openbare weg compleet rechtvaardigt.

De vergelijking gaat niet volledig op vrees ik. Bij de bestelwagens is er bv. 90 % (of meer) die correct rijden en het kleine resterende deel als cowboy's waar bij de quads (en de motards) deze %'s omgekeerd liggen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Cash Bekijk Berichten
                                        Zoals ook de MUG en/of gewone ambulances hun sirenes afzetten op gewone stukken weg en enkel terug aanzetten als ze kruispunten e.d. naderen, om de bovenstaande reden denk ik.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door toerke Bekijk Berichten
                                          H et was niet gemakkelijk zeker om die Quad bestuurder zolang te volgen in stad om hem al deze overtredingen te zien doen ?
                                          Eerst reed ik er voor, dan had hij mij ingehaald, dus reed ik erachter, en gezien de straten daar nogal recht waren, kon ik hem nog lang in de verte zien, vooral omdat hij op een gegeven moment dan toch vastzat achter een lijnbus. Al die overtredingen heeft hij trouwens in een paar minuten tijd begaan; ik weet dus niet wat die clown de rest van de dag nog heeft uitgestoken. Die zeer hoge snelheden, dat was een andere (of diezelfde misschien, maar op een ander moment dan).

Comment

Working...
                                          X