Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk Berichten
    En ondertussen groeit het rijtje ongeduldigen achter hen maar aan. En als ze dan uiteindelijk toch eens naar rechts gaan, dan zit er tussen dat rijtje wel weer iemand die zijn gaspedaal niet vindt en voor je 't weet zit dat busje wéér links en kan je opnieuw wachten tot er een gat van minstens een kilometer lang is op het rechtervak.

    Het ergste is dat ik aan mezelf merk dat ik er slechte gewoontes door krijg, zoals dichter op mijn voorganger rijden dan eigenlijk goed is, want anders gooien die mongolen zich toch in het gat en dan ben ik mijn veiligheidsafstand óók kwijt.
    Zeer herkenbaar...

    Comment


    • inderdaad dagelijkse kost

      ik probeer nu steeds een tiental minuten vroeger te vertrekken, het bespaart me veel ergernissen onderweg
      1963 Land Rover Series IIa
      1994 Mercedes SL320
      2015 Land Rover Discovery SDV6
      2016 Porsche Cayenne GTS

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk Berichten
        ik probeer nu steeds een tiental minuten vroeger te vertrekken, het bespaart me veel ergernissen onderweg
        Hoezo? Of je nu 10 minuten vroeger of later vertrekt, er zitten toch altijd idioten op de baan?
        AutoMinded.be

        Comment


        • Ja, ik merk dat de ochtendfiles en avondfiles gewoon vroeger beginnen. Vroeger stond het in Holsbeek op de E314 pas stil om 6u30, nu vaak al om 6u. 7u aankomen in Haasrode was vroeger geen probleem, nu al staat het er stil vanaf 6u40.

          Anderzijds: als je arriveert in Brussel rond 10u, 10u30 zijn de meeste files al opgelost. 's avonds is om 18u nog wat moeilijk als je in Kraainem naar Leuven of Luik wilt, maar in Leuven is daar de file dan al vaak opgelost.

          Comment


          • afrittencomplex E313/E314 in Leuven/herent daar aan de oude mechelse.
            Van die mongolen die nog snel ff door het oranje rijden waardoor ze het volledige kruispunt blokkeren voor de andere richting. en dan maar van hun oren maken als er mensen op hen claxonneren en flikkeren hé.
            fags

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichten
              herkenbaar

              en daar op dat stuk met vier rijstroken geraken sommigen dus echt wel hun kluts kwijt he, 't is nogthans niet moeilijk: uiterst rechts.

              Gisteren me o zo geërgerd aan mensen die je voorbijsteekt, en jou dan weer voorbijsteken, net als ze voorbijgestoken zijn beginnen ze weer te vertragen enz. ....
              Duidelijk niet op CC aan het rijden en niet in staat om vlot en continu te rijden wegens geen inzicht in de stroom.
              aaargh, dodelijk hatelijk
              2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

              Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichten
                da's idd het grote nadeel van zelf voldoende afstand houden: er kruipen continu mongolen tussen.
                Terwijl die veilige afstand ook toelaat om heel geleidelijk te rijden zonder remmen, dwingen zij je toch nog die rem aan te raken.
                Maar ik wil het niet geweten hebben om in enen zijn koffer te rijden, dus ik blijf afstand houden... zoveel als mogelijk natuurlijk, lukt niet altijd.
                Dat is inderdaad een rottigheid op onze wegen. Vooral aan verkeerslichten.

                Ik rij meestal links (omdat het daar meestal vlotter gaat) en ik laat altijd voldoende afstand.
                Als ik dan een verkeerslicht dat op rood staat nader kan ik gewoon uitbollen en kan ik ook makkelijker anticiperen als het licht weer op groen springt. Maar toch zijn er dan weer idioten die dan het rechterrijvak verlaten en voor me invliegen waardoor ik aardig in de remmen moet. En dat zijn er dan ook die dan amper vooruitkomen aan de lichten, naar 50 afremmen i.p.v. de toegestane snelheid aan te houden of te traag weer optrekken.

                Blijf dan op het rechterrijvak als je niet slimmer bent...

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door reVel Bekijk Berichten
                  Dat is inderdaad een rottigheid op onze wegen. Vooral aan verkeerslichten.

                  Ik rij meestal links (omdat het daar meestal vlotter gaat) en ik laat altijd voldoende afstand.
                  Als ik dan een verkeerslicht dat op rood staat nader kan ik gewoon uitbollen en kan ik ook makkelijker anticiperen als het licht weer op groen springt. Maar toch zijn er dan weer idioten die dan het rechterrijvak verlaten en voor me invliegen waardoor ik aardig in de remmen moet. En dat zijn er dan ook die dan amper vooruitkomen aan de lichten, naar 50 afremmen i.p.v. de toegestane snelheid aan te houden of te traag weer optrekken.

                  Blijf dan op het rechterrijvak als je niet slimmer bent...

                  Wij Belgen hebben daarvoor niet de discipline. Dat is hetzelfde met het ritsen, een methode die er bij ons maar niet in wil.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk Berichten
                    dat soort marginalen zit met hun slaapkop of zatte botten van de avond voordien, met lak aan alle voorrangsregels of respect voor andere weggebruikers want dat komt lekker stoer over voor hun mederanddebielen.
                    Werkmensencamionnetten
                    Des avonds (enfin late namiddag want die mannen stoppen collectief om 16u) hetzelfde scenario. De helft ligt achteraan half te dutten, de rest drinkt bier uit blikken en vertelt foute 'moppen' en de chauffeur...tja...
                    Laat op de baan zijn heeft meestal voordelen (al word je dan vaak met andere gangsters geconfronteerd, met name begeleiders van geldtransporten).

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Dimas Bekijk Berichten
                      (enfin late namiddag want die mannen stoppen collectief om 16u)
                      Andere zijde: die mannen starten collectief om 07.00 met werken waar het gros van de bureauslaafjes op dat uur met slaapogen slurpt van z'n koffie aan de ontbijttafel.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Dimas Bekijk Berichten
                        De helft ligt achteraan half te dutten, de rest drinkt bier uit blikken en vertelt foute 'moppen' en de chauffeur...tja...
                        Tiens, de meeste van die chauffeurs zie ik half dutten en halveliters binnenkappen. Die busjes stoppen ook collectief in Rotselaar, Heverlee en Groot-Bijgaarden om hun drankvoorraad in te kopen.

                        Ze zouden op de provinciegrenzen eens alle busjes van Brussel eens moeten controlleren op alcohol, eens zien hoeveel busjes die avond nog thuis geraken. En lap er de gewone automobilisten er op vrijdagavond na 18u ook maar bij.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                          Tiens, de meeste van die chauffeurs zie ik half dutten en halveliters binnenkappen. Die busjes stoppen ook collectief in Rotselaar, Heverlee en Groot-Bijgaarden om hun drankvoorraad in te kopen.

                          Ze zouden op de provinciegrenzen eens alle busjes van Brussel eens moeten controlleren op alcohol, eens zien hoeveel busjes die avond nog thuis geraken. En lap er de gewone automobilisten er op vrijdagavond na 18u ook maar bij.
                          Gezien ik er dagdagelijks middenin sta kan je ik zeggen dat het alcoholverbruik de laatste jaren -gedwongen- drastisch gedaald is.

                          Dankzij enkele CAO's terug hebben werkgevers vandaag zelfs het recht alcoholtesten te laten uitvoeren bij opvallende tekenen van dronkenschap. En wees er maar zeker van dat dat meer en meer gebeurt.

                          Secondu is het tussentijds stoppen voor het opslaan van proviant, zoals jij aanhaalt, voor de grotere bouwbedrijven vandaag reeds verleden tijd. Dankzij het track and trace systeem wordt iedere minuut geregistreerd in combinatie met de afgelegde km's en de aanwezige passagiers.

                          Voor de sfeer in de bouw jammer, voor de verkeersveiligheid een zege maar 's avonds nog enkele potten gaan pakken op café met de camionette van den baas zit er in de toekomst niet meer in.

                          Comment


                          • Misschien voor de bedrijven die jij kent, maar ik heb natuurlijk ook ogen in mijn kop

                            Jaren terug nog met de ambulance achter ene gereden met een beerkar/afzuiginstallatie voor mobiele toiletten. Die was poepeloere zat, maar wel burger genoeg om ons de weg te "wijzen" waar de gewonde lag bij een voetbalwedstrijd. Reed daarbij wel 4 geparkeerde auto's aan, en was dan ribbedebie. Politie er later bijgehaald, en later bleek dat de kerel dus niet alleen zat was, en vluchtmisdrijf pleegde, maar ook nog eens lekker in het zwart de mobiele toiletten van z'n baas verhuurde aan een voetbalclub

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
                              Gezien ik er dagdagelijks middenin sta kan je ik zeggen dat het alcoholverbruik de laatste jaren -gedwongen- drastisch gedaald is.

                              Dankzij enkele CAO's terug hebben werkgevers vandaag zelfs het recht alcoholtesten te laten uitvoeren bij opvallende tekenen van dronkenschap. En wees er maar zeker van dat dat meer en meer gebeurt.

                              Secondu is het tussentijds stoppen voor het opslaan van proviant, zoals jij aanhaalt, voor de grotere bouwbedrijven vandaag reeds verleden tijd. Dankzij het track and trace systeem wordt iedere minuut geregistreerd in combinatie met de afgelegde km's en de aanwezige passagiers.

                              Voor de sfeer in de bouw jammer, voor de verkeersveiligheid een zege maar 's avonds nog enkele potten gaan pakken op café met de camionette van den baas zit er in de toekomst niet meer in.
                              Ik denk aan mijn vakantiejob van weleer...

                              Baas: Zeg, die camionette daar langs de baan aan da café, da's gene reclame he!
                              Ploegbaas: Ah toch just wel...
                              Baas stil.

                              1991 BMW E30 318is

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                Misschien voor de bedrijven die jij kent, maar ik heb natuurlijk ook ogen in mijn kop

                                Jaren terug nog met de ambulance achter ene gereden met een beerkar/afzuiginstallatie voor mobiele toiletten. Die was poepeloere zat, maar wel burger genoeg om ons de weg te "wijzen" waar de gewonde lag bij een voetbalwedstrijd. Reed daarbij wel 4 geparkeerde auto's aan, en was dan ribbedebie. Politie er later bijgehaald, en later bleek dat de kerel dus niet alleen zat was, en vluchtmisdrijf pleegde, maar ook nog eens lekker in het zwart de mobiele toiletten van z'n baas verhuurde aan een voetbalclub
                                Ik zou de ergste gevallen nu niet metaan als referentie voor heel de sector gaan gebruiken. Niet iedere bouwvakker/chauffeur is bij 't naar huis rijden zodanig dronken dat ieder geparkeerd voertuig er moet aan geloven.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door DenDuvel Bekijk Berichten
                                  Ik denk aan mijn vakantiejob van weleer...

                                  Baas: Zeg, die camionette daar langs de baan aan da café, da's gene reclame he!
                                  Ploegbaas: Ah toch just wel...
                                  Baas stil.

                                  Mijn eerste werkervaring heb ik opgedaan op de werf. Als pas afgestudeerde puber dacht ik te weten wat drinken was. Niets bleek minder waar.

                                  't Is vandaag al veel minder.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
                                    Ik zou de ergste gevallen nu niet metaan als referentie voor heel de sector gaan gebruiken. Niet iedere bouwvakker/chauffeur is bij 't naar huis rijden zodanig dronken dat ieder geparkeerd voertuig er moet aan geloven.
                                    Idd, dan zijn alle vertegenwoordigers ook alcoholici, alle pastoors pedofielen, en ga zo maar door. Veralgemenen deugt voor geen meter.
                                    1991 BMW E30 318is

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
                                      Mijn eerste werkervaring heb ik opgedaan op de werf. Als pas afgestudeerde puber dacht ik te weten wat drinken was. Niets bleek minder waar.

                                      't Is vandaag al veel minder.
                                      Om halftien was't tijd voor 't eerste pintje. Da's dan ook al bijna middag he.

                                      Wel afhankelijk van ploeg tot ploeg...
                                      1991 BMW E30 318is

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door DenDuvel Bekijk Berichten
                                        Om halftien was't tijd voor 't eerste pintje. Da's dan ook al bijna middag he.

                                        Wel afhankelijk van ploeg tot ploeg...
                                        Voor een bureauslaaf is half tien reeds 1 uur gewerkt. Voor een bouwvakker is half tien inderdaad bijna middag. Vergeet ook niet dat iemand die fysieke arbeid verricht sneller alcohol zal verwerken dan iemand die geestelijke arbeid verricht. Al is dat zeer persoonsafhankelijk.

                                        Ik keur het niet goed maar 't is eigen aan de branche.

                                        Comment


                                        • Zozo, wat hebben bureauslaven toch een luxeleventje

                                          (Ik ben soms om 6u30 op kantoor om die bouwvakkers te snel af te zijn )

                                          Comment

                                          Working...
                                          X