Oorspronkelijk geplaatst door janvkn
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel III
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk Berichtenik probeer nu steeds een tiental minuten vroeger te vertrekken, het bespaart me veel ergernissen onderweg
Comment
-
Ja, ik merk dat de ochtendfiles en avondfiles gewoon vroeger beginnen. Vroeger stond het in Holsbeek op de E314 pas stil om 6u30, nu vaak al om 6u. 7u aankomen in Haasrode was vroeger geen probleem, nu al staat het er stil vanaf 6u40.
Anderzijds: als je arriveert in Brussel rond 10u, 10u30 zijn de meeste files al opgelost. 's avonds is om 18u nog wat moeilijk als je in Kraainem naar Leuven of Luik wilt, maar in Leuven is daar de file dan al vaak opgelost.
Comment
-
afrittencomplex E313/E314 in Leuven/herent daar aan de oude mechelse.
Van die mongolen die nog snel ff door het oranje rijden waardoor ze het volledige kruispunt blokkeren voor de andere richting. en dan maar van hun oren maken als er mensen op hen claxonneren en flikkeren hé.
fags
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichtenherkenbaar
en daar op dat stuk met vier rijstroken geraken sommigen dus echt wel hun kluts kwijt he, 't is nogthans niet moeilijk: uiterst rechts.
Gisteren me o zo geërgerd aan mensen die je voorbijsteekt, en jou dan weer voorbijsteken, net als ze voorbijgestoken zijn beginnen ze weer te vertragen enz. ....
Duidelijk niet op CC aan het rijden en niet in staat om vlot en continu te rijden wegens geen inzicht in de stroom.2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichtenda's idd het grote nadeel van zelf voldoende afstand houden: er kruipen continu mongolen tussen.
Terwijl die veilige afstand ook toelaat om heel geleidelijk te rijden zonder remmen, dwingen zij je toch nog die rem aan te raken.
Maar ik wil het niet geweten hebben om in enen zijn koffer te rijden, dus ik blijf afstand houden... zoveel als mogelijk natuurlijk, lukt niet altijd.
Ik rij meestal links (omdat het daar meestal vlotter gaat) en ik laat altijd voldoende afstand.
Als ik dan een verkeerslicht dat op rood staat nader kan ik gewoon uitbollen en kan ik ook makkelijker anticiperen als het licht weer op groen springt. Maar toch zijn er dan weer idioten die dan het rechterrijvak verlaten en voor me invliegen waardoor ik aardig in de remmen moet. En dat zijn er dan ook die dan amper vooruitkomen aan de lichten, naar 50 afremmen i.p.v. de toegestane snelheid aan te houden of te traag weer optrekken.
Blijf dan op het rechterrijvak als je niet slimmer bent...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door reVel Bekijk BerichtenDat is inderdaad een rottigheid op onze wegen. Vooral aan verkeerslichten.
Ik rij meestal links (omdat het daar meestal vlotter gaat) en ik laat altijd voldoende afstand.
Als ik dan een verkeerslicht dat op rood staat nader kan ik gewoon uitbollen en kan ik ook makkelijker anticiperen als het licht weer op groen springt. Maar toch zijn er dan weer idioten die dan het rechterrijvak verlaten en voor me invliegen waardoor ik aardig in de remmen moet. En dat zijn er dan ook die dan amper vooruitkomen aan de lichten, naar 50 afremmen i.p.v. de toegestane snelheid aan te houden of te traag weer optrekken.
Blijf dan op het rechterrijvak als je niet slimmer bent...
Wij Belgen hebben daarvoor niet de discipline. Dat is hetzelfde met het ritsen, een methode die er bij ons maar niet in wil.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk Berichtendat soort marginalen zit met hun slaapkop of zatte botten van de avond voordien, met lak aan alle voorrangsregels of respect voor andere weggebruikers want dat komt lekker stoer over voor hun mederanddebielen.
Des avonds (enfin late namiddag want die mannen stoppen collectief om 16u) hetzelfde scenario. De helft ligt achteraan half te dutten, de rest drinkt bier uit blikken en vertelt foute 'moppen' en de chauffeur...tja...
Laat op de baan zijn heeft meestal voordelen (al word je dan vaak met andere gangsters geconfronteerd, met name begeleiders van geldtransporten).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Dimas Bekijk Berichten(enfin late namiddag want die mannen stoppen collectief om 16u)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Dimas Bekijk BerichtenDe helft ligt achteraan half te dutten, de rest drinkt bier uit blikken en vertelt foute 'moppen' en de chauffeur...tja...
Ze zouden op de provinciegrenzen eens alle busjes van Brussel eens moeten controlleren op alcohol, eens zien hoeveel busjes die avond nog thuis geraken. En lap er de gewone automobilisten er op vrijdagavond na 18u ook maar bij.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenTiens, de meeste van die chauffeurs zie ik half dutten en halveliters binnenkappen. Die busjes stoppen ook collectief in Rotselaar, Heverlee en Groot-Bijgaarden om hun drankvoorraad in te kopen.
Ze zouden op de provinciegrenzen eens alle busjes van Brussel eens moeten controlleren op alcohol, eens zien hoeveel busjes die avond nog thuis geraken. En lap er de gewone automobilisten er op vrijdagavond na 18u ook maar bij.
Dankzij enkele CAO's terug hebben werkgevers vandaag zelfs het recht alcoholtesten te laten uitvoeren bij opvallende tekenen van dronkenschap. En wees er maar zeker van dat dat meer en meer gebeurt.
Secondu is het tussentijds stoppen voor het opslaan van proviant, zoals jij aanhaalt, voor de grotere bouwbedrijven vandaag reeds verleden tijd. Dankzij het track and trace systeem wordt iedere minuut geregistreerd in combinatie met de afgelegde km's en de aanwezige passagiers.
Voor de sfeer in de bouw jammer, voor de verkeersveiligheid een zege maar 's avonds nog enkele potten gaan pakken op café met de camionette van den baas zit er in de toekomst niet meer in.
Comment
-
Misschien voor de bedrijven die jij kent, maar ik heb natuurlijk ook ogen in mijn kop
Jaren terug nog met de ambulance achter ene gereden met een beerkar/afzuiginstallatie voor mobiele toiletten. Die was poepeloere zat, maar wel burger genoeg om ons de weg te "wijzen" waar de gewonde lag bij een voetbalwedstrijd. Reed daarbij wel 4 geparkeerde auto's aan, en was dan ribbedebie. Politie er later bijgehaald, en later bleek dat de kerel dus niet alleen zat was, en vluchtmisdrijf pleegde, maar ook nog eens lekker in het zwart de mobiele toiletten van z'n baas verhuurde aan een voetbalclub
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk BerichtenGezien ik er dagdagelijks middenin sta kan je ik zeggen dat het alcoholverbruik de laatste jaren -gedwongen- drastisch gedaald is.
Dankzij enkele CAO's terug hebben werkgevers vandaag zelfs het recht alcoholtesten te laten uitvoeren bij opvallende tekenen van dronkenschap. En wees er maar zeker van dat dat meer en meer gebeurt.
Secondu is het tussentijds stoppen voor het opslaan van proviant, zoals jij aanhaalt, voor de grotere bouwbedrijven vandaag reeds verleden tijd. Dankzij het track and trace systeem wordt iedere minuut geregistreerd in combinatie met de afgelegde km's en de aanwezige passagiers.
Voor de sfeer in de bouw jammer, voor de verkeersveiligheid een zege maar 's avonds nog enkele potten gaan pakken op café met de camionette van den baas zit er in de toekomst niet meer in.
Baas: Zeg, die camionette daar langs de baan aan da café, da's gene reclame he!
Ploegbaas: Ah toch just wel...
Baas stil.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenMisschien voor de bedrijven die jij kent, maar ik heb natuurlijk ook ogen in mijn kop
Jaren terug nog met de ambulance achter ene gereden met een beerkar/afzuiginstallatie voor mobiele toiletten. Die was poepeloere zat, maar wel burger genoeg om ons de weg te "wijzen" waar de gewonde lag bij een voetbalwedstrijd. Reed daarbij wel 4 geparkeerde auto's aan, en was dan ribbedebie. Politie er later bijgehaald, en later bleek dat de kerel dus niet alleen zat was, en vluchtmisdrijf pleegde, maar ook nog eens lekker in het zwart de mobiele toiletten van z'n baas verhuurde aan een voetbalclub
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DenDuvel Bekijk BerichtenIk denk aan mijn vakantiejob van weleer...
Baas: Zeg, die camionette daar langs de baan aan da café, da's gene reclame he!
Ploegbaas: Ah toch just wel...
Baas stil.
't Is vandaag al veel minder.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk BerichtenIk zou de ergste gevallen nu niet metaan als referentie voor heel de sector gaan gebruiken. Niet iedere bouwvakker/chauffeur is bij 't naar huis rijden zodanig dronken dat ieder geparkeerd voertuig er moet aan geloven.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk BerichtenMijn eerste werkervaring heb ik opgedaan op de werf. Als pas afgestudeerde puber dacht ik te weten wat drinken was. Niets bleek minder waar.
't Is vandaag al veel minder.
Wel afhankelijk van ploeg tot ploeg...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DenDuvel Bekijk BerichtenOm halftien was't tijd voor 't eerste pintje. Da's dan ook al bijna middag he.
Wel afhankelijk van ploeg tot ploeg...
Ik keur het niet goed maar 't is eigen aan de branche.
Comment
Comment