Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus
Bekijk Berichten
Al is er een addertje aan de nieuwe CAO: je mag wel alcoholtest doen, maar daar blijft het ook bij. Je mag niets extra ondernemen. En vooraleer je dat wil doen, moet je eerst uw beleid uitstippelen rond alcoholgebruik en communiceren.
Maar het is veel verminderd, ik zit er ook in hele dagen, en ik heb nu eenmaal en vrouwenneus voor sigarettenrook en alcoholdampen, dat kan geeneen wegsteken voor mij, hoe zeer ze hun best doen. En betrappen = van de werf gezet en niet meer terugkomen.
En het betert enorm, algemeen.
Oorspronkelijk geplaatst door wooter
Bekijk Berichten
En dat van de drank gaan halen is ook al ferm geminderd want indien je een belangrijke onderbreking hebt in uw weg van en naar het werk is de kans groot dat als er iets gebeurt, het geen arbeidsongeval meer is. Met alle gevolgen vandien.
Er zijn er wel nog, ik zie nog af en toe blikjes opduiken, maar 't is enorm verminderd.
Het debiele is: op de werkvloer lukt het redelijk goed om de alcohol weg te krijgen, maar die luxe-bedienden of hoe werden ze hier genoemd zoals ik en vele collega's die met een oplevering of een etentje voor om het even wat met zakenpartners op stap zijn, kunnen niet altijd nuchter naar huis. Ik heb die discipline wel, maar velen nog altijd niet. En dat is even erg.
Maar daarom is die CAO er juist gekomen. Vroeger mocht 0,0 alcohol tijdens het werk, de praktijk wees uit dat dat niet kan, (zie eerder genoemde situatie, personeelsfeestjes, enz enz). Dat is nu min of meer geregeld, maar 't neemt niet weg dat het een verhoging van het risico tot ongevallen is wanneer je nog naar huis moet.
Comment