Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel III

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
    Gezien ik er dagdagelijks middenin sta kan je ik zeggen dat het alcoholverbruik de laatste jaren -gedwongen- drastisch gedaald is.

Dankzij enkele CAO's terug hebben werkgevers vandaag zelfs het recht alcoholtesten te laten uitvoeren bij opvallende tekenen van dronkenschap. En wees er maar zeker van dat dat meer en meer gebeurt.

Secondu is het tussentijds stoppen voor het opslaan van proviant, zoals jij aanhaalt, voor de grotere bouwbedrijven vandaag reeds verleden tijd. Dankzij het track and trace systeem wordt iedere minuut geregistreerd in combinatie met de afgelegde km's en de aanwezige passagiers.

Voor de sfeer in de bouw jammer, voor de verkeersveiligheid een zege maar 's avonds nog enkele potten gaan pakken op café met de camionette van den baas zit er in de toekomst niet meer in.
    volledig juist.
    Al is er een addertje aan de nieuwe CAO: je mag wel alcoholtest doen, maar daar blijft het ook bij. Je mag niets extra ondernemen. En vooraleer je dat wil doen, moet je eerst uw beleid uitstippelen rond alcoholgebruik en communiceren.

Maar het is veel verminderd, ik zit er ook in hele dagen, en ik heb nu eenmaal en vrouwenneus voor sigarettenrook en alcoholdampen, dat kan geeneen wegsteken voor mij, hoe zeer ze hun best doen. En betrappen = van de werf gezet en niet meer terugkomen.
    En het betert enorm, algemeen.

Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
    Misschien voor de bedrijven die jij kent, maar ik heb natuurlijk ook ogen in mijn kop

Jaren terug nog met de ambulance achter.....
    Jaren terug ....

En dat van de drank gaan halen is ook al ferm geminderd want indien je een belangrijke onderbreking hebt in uw weg van en naar het werk is de kans groot dat als er iets gebeurt, het geen arbeidsongeval meer is. Met alle gevolgen vandien.

Er zijn er wel nog, ik zie nog af en toe blikjes opduiken, maar 't is enorm verminderd.

Het debiele is: op de werkvloer lukt het redelijk goed om de alcohol weg te krijgen, maar die luxe-bedienden of hoe werden ze hier genoemd zoals ik en vele collega's die met een oplevering of een etentje voor om het even wat met zakenpartners op stap zijn, kunnen niet altijd nuchter naar huis. Ik heb die discipline wel, maar velen nog altijd niet. En dat is even erg.
    Maar daarom is die CAO er juist gekomen. Vroeger mocht 0,0 alcohol tijdens het werk, de praktijk wees uit dat dat niet kan, (zie eerder genoemde situatie, personeelsfeestjes, enz enz). Dat is nu min of meer geregeld, maar 't neemt niet weg dat het een verhoging van het risico tot ongevallen is wanneer je nog naar huis moet.
    Last edited by Bompa; 05/11/2009, 21:01.

2015 Volvo V60 D2 aut.
    2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• wat ik ook wil meegeven: laat je niet vangen door stereotype beelden van jaren terug. De wereld draaide verder, bekijk hoe hij verder draait.

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichten
        volledig juist.
        Al is er een addertje aan de nieuwe CAO: je mag wel alcoholtest doen, maar daar blijft het ook bij. Je mag niets extra ondernemen. En vooraleer je dat wil doen, moet je eerst uw beleid uitstippelen rond alcoholgebruik en communiceren.
        Inderdaad. Is bij ons al een aantal keren naar voor gekomen in de CPBW-meetings, waar ook de vakbonden vertegenwoordigd zijn zodoende hun achterban te kunnen informeren.

Comment

• Het gekke is dat alcohol in België 'done' is, terwijl dat bijvoorbeeld in Nederland quasi onvoorstelbaar is. Daar is zelfs een biertje tijdens de middag al een probleem, terwijl ik bedrijfsrestaurants in België ken waar de rode wijn en de jupiler getapt worden.

Ik heb al een paar keer zelfs met een Rochefort 8 aan een namiddag begonnen... "Ge gaat toch gene cola bestellen?!"

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
            Het gekke is dat alcohol in België 'done' is, terwijl dat bijvoorbeeld in Nederland quasi onvoorstelbaar is. Daar is zelfs een biertje tijdens de middag al een probleem, terwijl ik bedrijfsrestaurants in België ken waar de rode wijn en de jupiler getapt worden.

Ik heb al een paar keer zelfs met een Rochefort 8 aan een namiddag begonnen... "Ge gaat toch gene cola bestellen?!"
            Goh we moeten nu ook niet het Calvinisme van Nederland hier gaan importeren he.
            AutoMinded.be

Comment

• asjeblief niet
              ben hun zeden erg genegen, alleen dat calvinisme niet

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                terwijl ik bedrijfsrestaurants in België ken waar de rode wijn en de jupiler getapt worden.
                Toch ni bij ne grote telecomoperator toevallig?

Comment

• mensen (tegenliggers) voor wie je wacht om een zijstraat in te draaien en die op het laatste hun knipperlicht aansteken om ook die straat in te draaien.

nog erger: geen knipperlicht gebruiken
                  toppunt van egoïsme

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                    Toch ni bij ne grote telecomoperator toevallig?
                    Of bij het "ministerie van fotografie"?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk Berichten
                      Nog erger bij diene grote telecomoperator waar jij het over hebt is dat de gepensioneerden mogen blijven eten in het bedrijfsrestaurant na hun pensioen. En dat ze daarbij familie en zo mogen meedoen aan een heel interessante tarief...

Nu ja, ge moet maar goesting hebben om je de vrijdag op te kleden en samen met je vrouw, en 2 kids te gaan eten naar je oud werk
                      Dat is bij wel meer ex-staatsbedrijven zo.
                      AutoMinded.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk Berichten
                        Nog erger bij diene grote telecomoperator waar jij het over hebt is dat de gepensioneerden mogen blijven eten in het bedrijfsrestaurant na hun pensioen. En dat ze daarbij familie en zo mogen meedoen aan een heel interessante tarief...

Nu ja, ge moet maar goesting hebben om je de vrijdag op te kleden en samen met je vrouw, en 2 kids te gaan eten naar je oud werk
                        Ja daar ben ik deze week ook achter gekomen. (ik zit nu bij een dochterfirma maar die delen het restaurant met Belgacom). Ik zag hier altijd een oud koppel eten en ik dacht van "allez, da kan toch ni da die hier nog werken". Blijkbaar ex-werknemers en die komen hier ELKE DAG eten

Comment

Ja daar ben ik deze week ook achter gekomen. (ik zit nu bij een dochterfirma maar die delen het restaurant met Belgacom). Ik zag hier altijd een oud koppel eten en ik dacht van "allez, da kan toch ni da die hier nog werken". Blijkbaar ex-werknemers en die komen hier ELKE DAG eten
                          Bij de Post hebben ze op een bepaald moment zelfs de regel ingevoerd dat die niet vóór 13u het restaurant in mochten, omdat anders de gewone werknemers geen plaats meer hadden
                          AutoMinded.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk Berichten
                            Bij de Post hebben ze op een bepaald moment zelfs de regel ingevoerd dat die niet vóór 13u het restaurant in mochten, omdat anders de gewone werknemers geen plaats meer hadden

Comment

• Dat zijn zo nog overblijfsels van de vroegere staatsbedrijven he, men verdiende een pak minder dan in de privé maar men had wel allerhande kleine voordeeltjes. Mijn pa is ook Belgacom werknemer, en ik herinner me nog dat als we vroeger een uitstapje maakten naar de zee of zo (met de trein, want we kregen gratis ticketjes) dat we dan 's middags ook dikwijls "bij den RTT" gingen eten.
                              AutoMinded.be

Comment

• hoe romantisch
                                trein
                                eten in zalen

maar je ging tenminste wel op stap

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

hoe romantisch
                                  trein
                                  eten in zalen

Niet echt meer van deze tijd nee, maar ik vond dat toen best wel leuk
                                  AutoMinded.be

Comment

hoe romantisch
                                    trein
                                    eten in zalen

Als klein manneke kan u da volgens mij allemaal gene bal schelen. (tenzij ge wordt grootgebracht door ouders met een domicile op de Lippenslaan en ge u elke dag moet kleden alsof het uw eerste communie is (cf de McGregor kinder-catalogus) )

Comment

Als klein manneke kan u da volgens mij allemaal gene bal schelen. (tenzij ge wordt grootgebracht door ouders met een domicile op de Lippenslaan en ge u elke dag moet kleden alsof het uw eerste communie is (cf de McGregor kinder-catalogus) )
                                      da's wel juist

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

mensen (tegenliggers) voor wie je wacht om een zijstraat in te draaien en die op het laatste hun knipperlicht aansteken om ook die straat in te draaien.

toppunt van egoïsme
                                        idd, zo verschrikkelijk, ik passeer dagelijks zo'n kruispunt waar, ook al kunnen er maar een auto of 4-5 na mekaar door het groen, er minstens 2 zijn die ofwel ni pinken ofwel slechts op het allerlaatste moment pinken, terwijl gij daar natuurlijk als nen idioot staat te wachten.

Comment

mensen (tegenliggers) voor wie je wacht om een zijstraat in te draaien en die op het laatste hun knipperlicht aansteken om ook die straat in te draaien.

toppunt van egoïsme
                                          Dan raad ik u ten stelligste AF om ooit in Portugal met de auto te rijden.
                                          Op rotondes (en er zijn er daar veel!) gebruikt 90% (conservatieve schatting) NOOIT zijn richtingaanwijzer. Na een paar dagen doe je het zelf ook niet meer anders voel je je Jan Lul.

Comment

Working...
                                          X