Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk Berichten
    Dat zijn zo nog overblijfsels van de vroegere staatsbedrijven he, men verdiende een pak minder dan in de privé maar men had wel allerhande kleine voordeeltjes. Mijn pa is ook Belgacom werknemer, en ik herinner me nog dat als we vroeger een uitstapje maakten naar de zee of zo (met de trein, want we kregen gratis ticketjes) dat we dan 's middags ook dikwijls "bij den RTT" gingen eten.
    Dat valt anno 2009 toch redelijk tegen dat hoger loon in de privé terwijl de kleine voordeeltjes er intussen wel nog zijn.
    Die privileges voor (ex-)ambtenaren zijn 1 van de laatste heilige huisjes die nog gesloopt zullen worden.
    Maar dit is weer een andere discussie

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Dimas Bekijk Berichten
      Dan raad ik u ten stelligste AF om ooit in Portugal met de auto te rijden.
      Op rotondes (en er zijn er daar veel!) gebruikt 90% (conservatieve schatting) NOOIT zijn richtingaanwijzer. Na een paar dagen doe je het zelf ook niet meer anders voel je je Jan Lul.
      da's geen probleem, als je 't op voorhand weet.
      Maar hier ga je er van uit dat dat niet zo is. Verwachtingen tegenover niet ingeloste verwachtingen = ergernis
      __________________________

      2015 Volvo V60 D2 aut.
      2003 Volvo S60 2.4 benzine

      Comment


      • auto's/vrachtwagens met slecht afgestelde lichten achter je op de snelweg...

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Dimas Bekijk Berichten
          Dan raad ik u ten stelligste AF om ooit in Portugal met de auto te rijden.
          Op rotondes (en er zijn er daar veel!) gebruikt 90% (conservatieve schatting) NOOIT zijn richtingaanwijzer. Na een paar dagen doe je het zelf ook niet meer anders voel je je Jan Lul.
          Idem in Italia, maar je ziet daar wel aan de rijlijn die ze volgen of ze gaan afslaan of niet. Een maat van mij nam daar deze zomer een rondpunt "op zijn vlaams (buitenkant rondpunt terwijl hij toch verder rond wou rijden)", en had bijna een motard op zijn motorkap liggen...
          Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

          Comment


          • Slecht afgestelde lichten: deze als tegenligger tegen komen is nog erger.... Vaak illegale HID mannekes

            Comment


            • Je rijdt 120 op de snelweg in volle regen, iedereen houdt mooi afstand...
              Dan zie je plots een idioot die rechts inhaalt en vervolgens op 1m van je achterkant komt hangen (dit is al zwaar irriterend ) dan moet je remmen voor een voorligger en flipt die achterligger compleet, rijdt me bijna van de weg met de nodige gebaren..

              Ahja voor zo'n mensen zou ik niet eens stoppen als ze rond een boom hangen met hun auto

              Comment


              • wel afvragen waarom iemand rechts kan inhalen. Meestal door een of andere suffe middenvaksrijder...
                __________________________

                2015 Volvo V60 D2 aut.
                2003 Volvo S60 2.4 benzine

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichten
                  wel afvragen waarom iemand rechts kan inhalen. Meestal door een of andere suffe middenvaksrijder...
                  Slalommen door de veiligheidsafstand die mensen houden is meestal voldoende

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichten
                    mensen (tegenliggers) voor wie je wacht om een zijstraat in te draaien en die op het laatste hun knipperlicht aansteken om ook die straat in te draaien.

                    nog erger: geen knipperlicht gebruiken
                    toppunt van egoïsme
                    Ik zie het probleem niet, of die rectdoor moet, of wilt inslaan, hij heeft toch voorang op jouw, dus stoppen moet je toch!
                    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Floor Bekijk Berichten
                      Slecht afgestelde lichten: deze als tegenligger tegen komen is nog erger.... Vaak illegale HID mannekes
                      Tegenligger is nog niet zo erg, diue zijn snel voorbij. Maar als je zo iemand voor langere tijd achter je hebt hangen, dat is pas irritant.
                      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichten
                        wel afvragen waarom iemand rechts kan inhalen. Meestal door een of andere suffe middenvaksrijder...
                        Het was een 2vaks snelweg, en door de regen hou je idd een beetje meer afstand waardoor hij natuurlijk rechts kan beginnen inhalen...

                        Trouwens, stel dat ik aan het wachten ben tot mijn voorligger rechts gaat rijden, dan ga ik ook niet aan de kant voor mensen die aandacht vragen dmv een meter van je wagen te rijden.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Rousch 402R Bekijk Berichten
                          Het was een 2vaks snelweg, en door de regen hou je idd een beetje meer afstand waardoor hij natuurlijk rechts kan beginnen inhalen...

                          Trouwens, stel dat ik aan het wachten ben tot mijn voorligger rechts gaat rijden, dan ga ik ook niet aan de kant voor mensen die aandacht vragen dmv een meter van je wagen te rijden.
                          gelijk heb je

                          Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                          Ik zie het probleem niet, of die rectdoor moet, of wilt inslaan, hij heeft toch voorang op jouw, dus stoppen moet je toch!
                          oh my god, moet ik dat nu echt gaan uitleggen, snap je dat nu echt niet?
                          als die pipo tijdig zijn richtingsaanwijzers gebruikt, kan ik nog voor hem (en in deze situatie was dat zo, stond ik echt lang te wachten) indraaien. Nu houdt hij heel het boeltje op, gewoon door zijn nonchalance. In de tijd dat ik stond te wachten konden er drie zonder enig gevaar ingedraaid zijn. Vlotheid in 't verkeer, inzicht, doorstroming....
                          Mochten ze allemaal zo redeneren is het fileprobleem nog groter. Ik voel aan dat je allicht pleit om geen richtingsaanwijzers te gebruiken...
                          __________________________

                          2015 Volvo V60 D2 aut.
                          2003 Volvo S60 2.4 benzine

                          Comment


                          • Ik -weet niet of het streekgebonden is , maar -blauwe verlichting in of buiten op de auto-.
                            Vorige week ben ik 3 auto's tegengekomen op nog geen 10minuten met blauwe ledjes, neons of blauwe mistlampen.
                            Bij de eerste die ik zag hadden onze vrienden in de combi het ook gezien, even draaien volgen en hun lampen even aangezet, mini aan de kant.

                            Oja zie ik ook veel de laatse tijd, Hawaii "slingers" die aan de achteruitkijkspiegel hangen.
                            Ter vervanging van de dobbelstenen of geur boompjes misschien??
                            2008 Opel Corsa 1.7CDTI
                            2009 Mazda 2 1.5 Sport

                            Comment


                            • was bij ons 5 jaar geleden
                              tis een passerende trend

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichten
                                Ik voel aan dat je allicht pleit om geen richtingsaanwijzers te gebruiken...
                                Belgie kennende zal er ooit wel eens iemand een ongeval hebben veroorzaakt tijdens het bedienen van de pinker. Hoog tijd om dat af te schaffen trouwens.
                                1991 BMW E30 318is

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk Berichten
                                  Dat zijn zo nog overblijfsels van de vroegere staatsbedrijven he, men verdiende een pak minder dan in de privé maar men had wel allerhande kleine voordeeltjes. Mijn pa is ook Belgacom werknemer, en ik herinner me nog dat als we vroeger een uitstapje maakten naar de zee of zo (met de trein, want we kregen gratis ticketjes) dat we dan 's middags ook dikwijls "bij den RTT" gingen eten.
                                  Heb vroeger ook nog bij de RTT gewerkt(telegrafist), en had ook mijn "coupons" van de NMBS (20 denk ik dat het er waren), met zo'n coupon kon men het ganse land doorkruisen bij wijze van spreken, men kon gewoon van Aarlen tot Oostende invullen en maar ene coupon gebruiken. Ik deed bijna altijd "interim" in gans Brussel, heb alle bijkantoren van de RTT indertijd aangedaan, van Jette tot de Cinquantenaire en van de Beurs tot het Parlement, ook de Midi, Schaarbeek, Quartier Léopold, Place Dailly, noem maar op en ik heb er gewerkt.. ook interim voor de RTT gedaan bij de Eurovisie en bij Euratom (waar ik nog de gelegenheid gehad heb om daar te blijven maar eind jaren '50 was Euratom en de EU niet zo evident, dus ik koos voor een zekere job (stommerik), maar om terug op die coupons te komen, vermits ik toen nog niet getrouwd was (18-19 jaar) en de weekends altijd redelijk "zwaar" waren heb ik het meegemaakt dat ik een coupon moest schrijven van de Quartier Léopold tot het Noordstation omdat ik geen rotte 5 frank meer op zak had om nen tram te betalen en ik het 's avonds vertikte om nog te voet zo ver te stappen. Ook dikwijls meegemaakt dat ik 's maandags middags nog iets van 0,5 frank op zak had, genoeg om een caféken te kopen in de refter van de post (de RTT en de Post bezigden indertijd dezelfde refter op de Place de Brouckère), als ik eens mijn best gedaan had gedurende het weekend kon het gebeuren dat ik nog 3 frank op zak had om "a soepeken" te kunnen kopen..... (of zoals de Fonz zei, those good old days....)

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Bert Bekijk Berichten
                                    Oja zie ik ook veel de laatse tijd, Hawaii "slingers" die aan de achteruitkijkspiegel hangen.
                                    Ter vervanging van de dobbelstenen of geur boompjes misschien??
                                    Ja Is toch ook al een paar jaar.
                                    Het is veelal een aanslag op de wagen omdat het zo lelijk is maar toch hebben zoveel jonge gasten het.

                                    Vaak ook indicatie voor onervaren chauffeurs of chauffeurs die snel en onnozel rijden.
                                    2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

                                    Comment


                                    • ergernis, zulke zaken als will zijn passee
                                      in onzen tijd

                                      mijnen bompa werkte ook bij de rtt
                                      met zijne kever, en 5 kleinkinderen heel de koninklijke baan afrijden elk wiekeind als we moesten slapen
                                      had een pensioen van 78000 bef

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichten
                                        oh my god, moet ik dat nu echt gaan uitleggen, snap je dat nu echt niet?
                                        als die pipo tijdig zijn richtingsaanwijzers gebruikt, kan ik nog voor hem (en in deze situatie was dat zo, stond ik echt lang te wachten) indraaien. Nu houdt hij heel het boeltje op, gewoon door zijn nonchalance. In de tijd dat ik stond te wachten konden er drie zonder enig gevaar ingedraaid zijn. Vlotheid in 't verkeer, inzicht, doorstroming....
                                        Mochten ze allemaal zo redeneren is het fileprobleem nog groter. Ik voel aan dat je allicht pleit om geen richtingsaanwijzers te gebruiken...
                                        Als je nog door had gekunnen met pinker aan dan kon je dat ook zonder pinker aan. Als hij nog ver genoeg was kon je door pinker of geen pinker!

                                        En wat het gebruik van de richtingaanwijzers betreft, ik gebruik die altijd, zelfs als er niemand in de buurt is.
                                        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
                                          Mijn eerste werkervaring heb ik opgedaan op de werf. Als pas afgestudeerde puber dacht ik te weten wat drinken was. Niets bleek minder waar.

                                          't Is vandaag al veel minder.
                                          Ik spreek dan voornamelijk over de oudere generatie die zijn het strafste; je houdt het niet voor mogelijk hoe die gasten soms nog gewoon een hele dag kunnen werken.

                                          Een café in de buurt van een bepaald bouwbedrijf (prefab) waar ze om 5 uur beginnen opent speciaal om 4 uur ('s morgens welteverstaan) voor een paar vaste klanten. Dus da's om drie uur opstaan, stuk of 4 pinten gaan drinken op café met wat collega's, gaan werken en tussendoor af en toe een pintje en in de namiddag terugin hetzelfde café. Vervolgens thuiskomen en in slaap vallen voor de tv ofzo om dan opnieuw te beginnen.

                                          Ik heb toch de indruk dat er bijna overal wel rondlopen die om 7 uur al twee pinten binnenhebben. En in den bouw na het werk geen pinten meer drinken omdat de camionette getraceerd wordt? In welk bedrijf is dat dan wel?
                                          Ken ook een electriciteitsfirma waarbij dat gebeurt maar mecaniekers zuipen toch niet zo veel
                                          2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

                                          Comment

                                          Working...
                                          X