Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel III

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• mensen zouden minder remmen op het andere rijvak om in te slaan, het is veel te weinig geweten

Comment

• fietsers zonder of met slecht licht nu de dagen beginnen en eindigen in schemering.
      (en ja zo begint de dag het hele jaar door maar in de zomer merk ik daar niet veel van)

Wat mij betreft mogen ze die kleine pruts strobo's voor fietsers gelijk afschaffen.
      Als het regent en je hebt enkele tegenliggers zie je die krengen (bijna) niet meer.
      Mijn voorstel: fluojasjes verplicht op de fiets !!

Comment

• Een ergernis van mij? Yep, toch wel. Maar daar gaat het me niet om. Ik had eerder een vraag en vond niet direct een topic om ze te stellen.

Ik was vanmorgen werken, en mijn vrouw belde me. Ze had een deurwaarder aan de deur gehad (en nog een boertige ook naar 't schijnt), voor een dagvaarding van het parkeerbedrijf in Landen. Parkeerschijf vergeten te leggen, parkeerwachters die zonder overdrijven elke 20 min hetzelfde punt passeren en die vrij rijk geworden zijn van ons toen we in Landen woonden. 1 maal vond ik een ticket 3min nadat ik was aangekomen! Maar goed, mijn vrouw was verbaasd omdat we er al een hele tijd niet meer wonen en dus ook niet meer parkeren. Wat blijkt, die boete (eigelijk retributie) dateert van 31/10/2007. Das dus net meer dan 2 jaar geleden. Wij vielen uit de lucht want hadden er totaal geen weet meer van. De vraag is nu, kan dit? Is die boete na meer dan 2 jaar nog geldig? Ondertussen zijn de kosten opgelopen tot +100€!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door chevy Bekijk Berichten
          Een ergernis van mij? Yep, toch wel. Maar daar gaat het me niet om. Ik had eerder een vraag en vond niet direct een topic om ze te stellen.

Ik was vanmorgen werken, en mijn vrouw belde me. Ze had een deurwaarder aan de deur gehad (en nog een boertige ook naar 't schijnt), voor een dagvaarding van het parkeerbedrijf in Landen. Parkeerschijf vergeten te leggen, parkeerwachters die zonder overdrijven elke 20 min hetzelfde punt passeren en die vrij rijk geworden zijn van ons toen we in Landen woonden. 1 maal vond ik een ticket 3min nadat ik was aangekomen! Maar goed, mijn vrouw was verbaasd omdat we er al een hele tijd niet meer wonen en dus ook niet meer parkeren. Wat blijkt, die boete (eigelijk retributie) dateert van 31/10/2007. Das dus net meer dan 2 jaar geleden. Wij vielen uit de lucht want hadden er totaal geen weet meer van. De vraag is nu, kan dit? Is die boete na meer dan 2 jaar nog geldig? Ondertussen zijn de kosten opgelopen tot +100€!
          Ik denk dat die boete niet meer geldig is. Als een gemeente u "vervolgt" omwille van het niet naleven van het retributiereglement, moeten ze dat (dacht ik) binnen de 2 maanden doen (kan langer zijn, weet het niet precies, maar zeker geen twee jaar).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door J3nkins Bekijk Berichten
            Ik denk dat die boete niet meer geldig is. Als een gemeente u "vervolgt" omwille van het niet naleven van het retributiereglement, moeten ze dat (dacht ik) binnen de 2 maanden doen (kan langer zijn, weet het niet precies, maar zeker geen twee jaar).

Mij lijkt 2 jaar toch ook lang. Langs de andere kant, als de moeite doen om een deurwaarder te sturen, zullen ze wel recht in hun schoenen staan zeker? Ik heb al serieus gezocht op internet, maar niets recents gevonden. Mss morgen maar eens met mijn advocaat bellen.

Comment

• of werp eens een balletje op bij de mannnen vvaan wegcode.be !?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Floor Bekijk Berichten
                fietsers zonder of met slecht licht nu de dagen beginnen en eindigen in schemering.
                (en ja zo begint de dag het hele jaar door maar in de zomer merk ik daar niet veel van)

Wat mij betreft mogen ze die kleine pruts strobo's voor fietsers gelijk afschaffen.
                Als het regent en je hebt enkele tegenliggers zie je die krengen (bijna) niet meer.
                Mijn voorstel: fluojasjes verplicht op de fiets !!
                Fietsers zonder licht zal altijd een probleem blijven Je ziet ze bijna niet maar als ze onder uw auto liggen dan is het nog uw schuld.
                Logica ver zoek soms.

Comment

• van fietsen zonder licht gesproken!

Zonet draai ik naar rechts een straat in, elke auto staat te wachten (kruispunt met voorrang van rechts), en ik rij door, schuin opzij kijkend of ik daar geen fietser vergeet. Wanneer ik weer voor me kijk, net voor het indraaien, maar toch al rijdend, zie ik ineens een donkere fietser zonder lichten VOOR mij, die kwam van links en reed zo maar over.
                  Zelfs in de klaren zou ik al wat pissed zijn, nu des te meer. Ik claxonneer en wanneer ik in de zijstraat naast hem rijd, doe ik m'n raam open, en zeg "moesten uw lichten nu ne keer branden ..." en hij roept direct terug "moest gij nu ne keer traag rijden!!!"
                  ZIEDEND was ik.
                  Ik riep "awel ik zal ne keer traag rijden", waarop ik voor hem reed en blok alles toesmeet. Hij is den trottoir opgesukkeld, ik hoopte echt dat hij tegen een geparkeerde auto ging zitten ofzo.

Wat een pretentie! Ge wilt de mensen dan waarschuwen dat ze niet zichtbaar zijn....

2015 Volvo V60 D2 aut.
                  2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Dus als je in de file staat op een traject van 1km met een busbaan, en je moet op het eind van die 1km een zijstraat in, mag je de busbaan gebruiken ?

Comment

• klopt !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mbman Bekijk Berichten
                        Dus als je in de file staat op een traject van 1km met een busbaan, en je moet op het eind van die 1km een zijstraat in, mag je de busbaan gebruiken ?
                        Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                        klopt !

Let wel, op voorwaarde dat het de eerstvolgende straat is dat je moet inslaan.

Comment

• Regen, donker, slechte zichtbaarheid, iedereen rijdt 100-120, niemand rapper zien rijden over m'n 12km autostrade.
                          Op de radio: flitser tussen Waregem en Kortrijk
                          Op de autostrade: 5 vrachtwagens zien in halen in de regen. Elk kregen ze dus een stuk van 2.4 km om in te halen. Aan het tempo dat de gemiddelde vrachtwagen inhaalt, heb ik dus 12km naast een muur van water en staal gereden... maar tis makkelijker om zich in de berm te verstoppen met de kodak!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door chevy Bekijk Berichten
                            Let wel, op voorwaarde dat het de eerstvolgende straat is dat je moet inslaan.
                            En nog iets belagrijks, d'r mag GEEN doorlopende witte lijn tussen de twee vakken zijn!
                            Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichten
                              van fietsen zonder licht gesproken!

Zonet draai ik naar rechts een straat in, elke auto staat te wachten (kruispunt met voorrang van rechts), en ik rij door, schuin opzij kijkend of ik daar geen fietser vergeet. Wanneer ik weer voor me kijk, net voor het indraaien, maar toch al rijdend, zie ik ineens een donkere fietser zonder lichten VOOR mij, die kwam van links en reed zo maar over.
                              Zelfs in de klaren zou ik al wat pissed zijn, nu des te meer. Ik claxonneer en wanneer ik in de zijstraat naast hem rijd, doe ik m'n raam open, en zeg "moesten uw lichten nu ne keer branden ..." en hij roept direct terug "moest gij nu ne keer traag rijden!!!"
                              ZIEDEND was ik.
                              Ik riep "awel ik zal ne keer traag rijden", waarop ik voor hem reed en blok alles toesmeet. Hij is den trottoir opgesukkeld, ik hoopte echt dat hij tegen een geparkeerde auto ging zitten ofzo.

Wat een pretentie! Ge wilt de mensen dan waarschuwen dat ze niet zichtbaar zijn....
                              Onlangs iets gelijkaardigs meegemaakt ...

Ik reed op een weg met een zijstraat naar links en ik moest daar links inslaan .. Was met de M3 dus mijn raampje stond open

Er komen twee fietsers uit die zijstraat, en die stoppen. Ik begin dus de straat in te draaien, maar net op hetzelfde moment willen die twee bejaarde fietsende dames ook de straat uit rijden om nog voor mij op de hoofdweg te komen .. je moet niet vragen aan welk een tempo dat gebeurde .. Op zo'n moment neem ik dan toch mijn voorrang, op een veilige doch dwingende manier, en de commentaar die je dan krijgt ... ik ben prompt gestopt en ik heb hen gevraagd of het kennen van de voorrangsregels niet meer nodig was eenmaal de tachtig gepasseerd (terwijl ze er duidelijk maar 60 uitzagen, maar dat is de enige manier om vrouwen toch een beetje terug te pakken )
                              colerig dat ik ben op zo'n moment ... totaal in hun onrecht en dan nog een beetje beginnen verwijten ook .. bah.
                              1963 Land Rover Series IIa
                              1994 Mercedes SL320
                              2015 Land Rover Discovery SDV6
                              2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• ze moeten op hedendaagse auto's nog wat meer lampekes om ter strafst her en der zetten, maakt het alleen erger
                                ni zinspelend op voorgaande maar toch ermee te maken

Comment

• xenon kost 1000, dure optie op een fiets

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mbman Bekijk Berichten
                                    Voor wie van de kanten van Dendermonde is zal het duidelijk zijn, voor de anderen misschien niet:

op de Noordlaan hebben ze op een vroegere parkeerstrook nu een busstrook aangelegd van 't school (Heilige Maagdcollege) tot kruispunt met LeopoldII-laan. De bussen rijden hier dus op tot aan de lichten en kunnen als het groen is ook naar rechts afdraaien zonder eerst op het normale rijvak te komen.
                                    Op de busstrook staat 'bus' vermeld, en er is een onderbroken lijn met lange strepen.

Er is nu verwarring voor andere chauffeurs die ook naar rechts willen, en denk dat ze ook mogen voorsorteren op die busstrook. Volgens mij mag dit niet, en dat zou logisch zijn aangezien het voordeel van de busstrook dan weg is.

Nu zag ik daarnet ook een politiewagen zonder zwaailicht of sirene deze strook gebruiken om te voorsorteren.

Mag da ?

Ik gebruikte die busstrook ook om rechts af te slaan.
                                    Heb die strook al gebruikt terwijl een combi links van me stond te wachten. Als't nie zou mogen zou die me wel tegenhouden zeker?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichten
                                      van fietsen zonder licht gesproken!

ZIEDEND was ik.

En ge stond stil toen hij overstak.
                                      Hier in Roeselare hielden ze een jaar of vijf grote controles met boetes van 150 euro. Dit mogen ze van mij elke dag doen!!.
                                      Eerlijk is eerlijk: Ik ben ook eens tegengehouden geweest, want de batterij was leeg . Maar ie stond op en kben er vanaf gekomen met een waarschuwing .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DéGioke Bekijk Berichten
                                        Ik gebruikte die busstrook ook om rechts af te slaan.
                                        Heb die strook al gebruikt terwijl een combi links van me stond te wachten. Als't nie zou mogen zou die me wel tegenhouden zeker?
                                        ja, of ze gooien u drie weken later een boete in de bus. heb ik toch voorgehad. op de busbaan aan de albertparkweg bij het binnenrijden van antwerpen. (ik woon in de eerstvolgende-die-je-in-mag rechts, vandaar)
                                        Last edited by svenio_g; 10/11/2009, 09:35.
                                        autofans.be

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vandie Bekijk Berichten
                                          En ge stond stil toen hij overstak.
                                          Neen, juist niet, ik heb nergens gestopt. Behalve op 't laatste, nadat hij riep tegen mij. Noodstop. En dan werd meneertje bang toen hij op de trottoir sukkelde.
                                          Ben dan maar doorgereden want ik ben niemand om schrik van te hebben

2015 Volvo V60 D2 aut.
                                          2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

Working...
                                          X