Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel III

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door DRIVER-W Bekijk Berichten
    Wel will, volgens verschillende artsen komt mijn broer in aanmerking. Wij(mijn ouders en ik) vinden het gewoon stom om zo'n plaats in te nemen terwijl mijn broer perfect kan wandelen. Er zijn anderen die deze plaatsen wél nodig hebben om zich zo goed mogelijk te kunnen verplaatsen.
    Het is de controlerende arts van het FOD Sociale Dienst die beslist, niet "verschillende artsen". Alleen zijn oordeel (plus het aantal door hem toegekende punten) dat telt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
      Mijne pa is mindervalide, hij heeft iets aan zijne rug, vandaar dat we zo een kaart hebben, ik gebruik die ook alleen maar als hij d'r bij is.
      Dat is ook de bedoeling. Mensen die er misbruik van maken zijn inderdaad aso's.

Comment

• Het stukje autostrade tusen stabroek en ekeren als het een beetje regent
        staat direct onder water
        BMW X5 45e

Comment

• Ik heb me gisteren geërgerd aan mensen die sneller beginnen te rijden eens je er langs rijdt, terwijl ik op cruise control reed. Dit leidde tot een discussie met de papa, want hij is tegen cruise control en gebruikt dan allerhande drogredenen op zijn zin toch maar door te drijven

Vervolgens zat ik op de ring in Antwerpen waar ik langs rechts enkele auto's inhaalde. Ik weet dat dit niet mag, maar dat is slechts mogelijk als er bestuurders beslissen niet zo rechts mogelijk te rijden. Dit heeft weer tot een discussie geleid.

Een ouder met een beperkte visie op bepaalde zaken hebben

Comment

• jij zou mijn ideale zoon kunnen zijn

2015 Volvo V60 D2 aut.
            2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Mooi zo! 't Is bijna Kerstmis en Nieuwjaar! Ik zal het gras nog eens afrijden dan

Comment

• nu niet overdrijven he

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

Ik heb me gisteren geërgerd aan mensen die sneller beginnen te rijden eens je er langs rijdt, terwijl ik op cruise control reed. Dit leidde tot een discussie met de papa, want hij is tegen cruise control en gebruikt dan allerhande drogredenen op zijn zin toch maar door te drijven
                  Geen ergernis, maar gelijkaardig:
                  Je rijdt aan constante snelheid aan 120 op het 2e vak, er volgt iemand al een heel tijdje netjes aan dezelfde snelheid achter je. Hij kan je inhalen, maar heeft blijkbaar de behoefte niet, en maakt daar geen aanstalten voor.
                  Omdat er geen vrachtwagens meer zijn, schuif je naar uiterst rechts. 7/10 van de bestuurders gaan je dan plots wel beginnen inhalen . Heel opvallend. Alsof het verdwijnen van de auto voor hen, een trigger is om te gaan versnellen...

Comment

Vervolgens zat ik op de ring in Antwerpen waar ik langs rechts enkele auto's inhaalde. Ik weet dat dit niet mag, maar dat is slechts mogelijk als er bestuurders beslissen niet zo rechts mogelijk te rijden. Dit heeft weer tot een discussie geleid.
                    Op de ring van Antwerpen mag je dat op de meeste plaatsen. Je mag namelijk rechts voorbijrijden om de aanwijzingen van een F15 bord te volgen.

F15:

16.2. Wanneer de bestuurders de aanwijzingen van de verkeersborden F13 en F15 opvolgen of wanneer het verkeer geschiedt overeenkomstig de bepalingen van artikel 9.4 of 9.5 wordt het sneller rijden van de voertuigen in een rijstrook of een file ten opzichte van de voertuigen in een andere rijstrook of file niet als inhalen beschouwd behalve voor de toepassing van artikel 17.2.5°.
                    AutoMinded.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten
                      Je rijdt aan constante snelheid aan 120 op het 2e vak, er volgt iemand al een heel tijdje netjes aan dezelfde snelheid achter je. Hij kan je inhalen, maar heeft blijkbaar de behoefte niet, en maakt daar geen aanstalten voor.
                      Omdat er geen vrachtwagens meer zijn, schuif je naar uiterst rechts. 7/10 van de bestuurders gaan je dan plots wel beginnen inhalen . Heel opvallend. Alsof het verdwijnen van de auto voor hen, een trigger is om te gaan versnellen...
                      heel juist, komt er dan op aan om dat tijdig op te merken, zodat je tijdig weer naar 't tweede kan. Op zich vind ik dat niet erg, maar dat die piewie's dan niet doorhebben waarom je zo maar efkes naar het eerste ging, vind ik ergerlijk, want ze beseffen niet dat zij daar de oorzaak van waren ...

En zeker die met de twee handjes bovenaan op het stuur, supergeconcentreerd op dat ene vak, en zeker niet opzij kijken want daar gaan ze nooit komen.

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten
                        Dat is omdat een wagen die u achtervolgt, een wagen is die u eigenlijk wil voorbijsteken. Als die dezelfde snelheid wilt rijden, zal die wel snel genoeg achterop geraken, omdat ie 1 kmu minder rijdt dan u. In het andere geval, blijft ie achter u rijden totdat ge weggaat .... pure logika.

Comment

• Daarnet werd mijn M3 bijna een stuk korter gemaakt door een idioot die in een woonwijk aan een belachelijke snelheid door een blinde bocht kwam gevlogen, waarbij hij uiteraard de bocht afsneed. Ik kon nog net op tijd alles dichtgooien, en dan waagt die kerel het nog van naar mij te claxonneren en te gebaren
                          AutoMinded.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk Berichten
                            Op de ring van Antwerpen mag je dat op de meeste plaatsen. Je mag namelijk rechts voorbijrijden om de aanwijzingen van een F15 bord te volgen.
                            ik steek ook rechts voorbij op de ring ook op plaatsen waar't eigelijk ni geoorloofd is
                            en das mijn fout, kan't ni laten omdat ik ervan uitga dat iedereen de ring kent
                            moest ik botsen zal ik mijn fout ruiterlijk toegeven, maar ze verdedigen tegen de bierkaai

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gebruiker67982 Bekijk Berichten
                              Dat is omdat een wagen die u achtervolgt, een wagen is die u eigenlijk wil voorbijsteken. Als die dezelfde snelheid wilt rijden, zal die wel snel genoeg achterop geraken, omdat ie 1 kmu minder rijdt dan u. In het andere geval, blijft ie achter u rijden totdat ge weggaat .... pure logika.
                              die 7/10 van de gevallen komt wel voor bij een LEEG derde vak.
                              Dus uw uitleg klopt niet volgens mij.

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichten
                                die 7/10 van de gevallen komt wel voor bij een LEEG derde vak.
                                Dus uw uitleg klopt niet volgens mij.
                                Toch wel, er is ook nog de liever-lui-dan-moe-wet:
                                - inhalen terwijl op vak blijven : gas induwen
                                - inhalen door even op 3de vak te rijden : kijken in spiegel, pinker opzetten, gas geven, sturen, spiegels kijken achter u, spiegel kijken rechts van u, gas lossen, pinker opzetten, invoegen, spiegel kijken

Comment

• nog erger.

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichten
                                    nog erger.
                                    Ik zeg niet dat het goed is, zeg enkel dat het zo gebeurt ... 'k doe da ook soms, wat aandringen omdat ik te lui ben om pinker te gebruiken. Vakken zijn er om gebruikt te worden ... ik rijd ook vaak op het camion-vak, om wagens langs te laten

Comment

• Mensen die denken dat het rechtervak een camionvak is

Comment

• Ongelooflijk hoeveel zondagsrijders ik vandaag ben tegengekomen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Martini Racing Bekijk Berichten
                                          Ongelooflijk hoeveel zondagsrijders ik vandaag ben tegengekomen.
                                          en dat op ne...................zondag?

Comment

Working...
                                          X