Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel III

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
    Als ik tijd genoeg heb laat ik mij terug inhalen en doe ik hetzelfde terug
    Good one!

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
    dan vindtr die waarschijnlijk dat je voor zijn geweten te snel door de parkgemeente scheurt
    Ik zei toch reglementair Bobo? Zonder iemand in gevaar te brengen, volgens de fijne regeltjes van de wet.

Comment

• was wishfull thinking

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
        Toen ik vandaag iemand duidelijk maakte dat er rechts ook nog een mooi vak vrij was, kreeg ik een thumbs down
        Ik had effe mislezen.
        Ik doe die moeite al langniet meer, als ik in een positieve dag zit dan laat ikze maar begaan. Steek ik ze gewoon rechts voorbij. Kan me geen zak schelen.
        Ettiene zou daar beter es werk van maken in zijn beleid.
        Zit ik in een slechte dag, dan pinker ik naar rechts en dan terug naar links en dan nog eens naar rechts. Meestal snappen ze het wel na twee keer.

Comment

• Laatst ook nog meegemaakt dat ik een middenvakrijder op een lege autostrade langs rechts voorbijrijd, en net als ik er naast rijd zet hij zijn knipperlicht op naar rechts om mij te kloten. En erna bleef hij rustig op het middenvak rijden

Comment

• da's toch echt heel erg he.

2015 Volvo V60 D2 aut.
            2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vandie Bekijk Berichten
              Ik had effe mislezen.
              Ik doe die moeite al langniet meer, als ik in een positieve dag zit dan laat ikze maar begaan. Steek ik ze gewoon rechts voorbij. Kan me geen zak schelen.
              Ettiene zou daar beter es werk van maken in zijn beleid.
              Zit ik in een slechte dag, dan pinker ik naar rechts en dan terug naar links en dan nog eens naar rechts. Meestal snappen ze het wel na twee keer.
              Tijdens spits uren zulke ADHD'ers die constant hangen te pushen, links-rechts zwieren , rechts inhalen en van vak verwisselen omdat ze denken dat het daar sneller gaat. NEWSFLASH : Er rijden nog een paar honderd auto's voor U en mij, door dat gat van 20 meter voor mij gaat ge zeker niet telaat komen op uw werk... Het zijn zulke pipo's die de files erger maken door op een halve meter te rijden en elk gaatje toe te sprinten om dan vol in de remmen te gaan. Ik rij dan toch liever vloeiend, al was het maar constant 10km/uur.

Voila ook weer effe m'n hart gelucht

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BozZke Bekijk Berichten
                Tijdens spits uren zulke ADHD'ers die constant hangen te pushen, links-rechts zwieren , rechts inhalen en van vak verwisselen omdat ze denken dat het daar sneller gaat. NEWSFLASH : Er rijden nog een paar honderd auto's voor U en mij, door dat gat van 20 meter voor mij gaat ge zeker niet telaat komen op uw werk... Het zijn zulke pipo's die de files erger maken door op een halve meter te rijden en elk gaatje toe te sprinten om dan vol in de remmen te gaan. Ik rij dan toch liever vloeiend, al was het maar constant 10km/uur.

Voila ook weer effe m'n hart gelucht
                Ik geef je deels gelijk, ik rij ook liever vloeiend, maar je kan niet ontkennen dat er in de spits veel ruimte onbenut blijft doordat mensen niet terug naar rechts gaan of een veel te groot gat laten met hun voorligger.
                AutoMinded.be

Comment

• soms zijn die groot-gat-laters een zegen als buffer op die gatplakkers/remmers

wat is de defenitie van een groot gat

Comment

• mensen die niet een paar meter door het rood willen/durven rijden zodat de mensen erachter ook wat opzij kunnen om een ambulance door te laten
                    BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                      soms zijn die groot-gat-laters een zegen als buffer op die gatplakkers/remmers

Groter dan de noodzakelijke veiligheidsafstand

Niet dat ik pleit voor bumperhangen en dan constant de rem aantikken, maar een beetje aansluiten als men terug begint te rijden mag ook wel om het upstream effect van de file te beperken, en zo neem je de slalommers ook de wind uit de zeilen.
                      AutoMinded.be

Comment

Need I say more?
                        klik

Comment

• uw avatar is mmmm

Comment

• Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                              mensen die niet een paar meter door het rood willen/durven rijden zodat de mensen erachter ook wat opzij kunnen om een ambulance door te laten
                              Begrijpelijk toch? Er staat nergens in de wegcode dat je de verkeersregels mag overtreden om een ambulance door te laten. Je hebt dus geen rechtszekerheid als je door het rode licht rijdt en als er iets gebeurt ben je de pineut. Bovendien staan er op veel kruispunten tegenwoordig flitspalen. Ik weet wel dat die pas vanaf 30km/h flitsen, maar de modale belg weet dat niet.
                              Last edited by janvkn; 18/11/2009, 11:45.
                              AutoMinded.be

Comment

• geen enkele rechter gaat je veroordelen als je om een ambulance door te laten (die z'n zwaailicht en sirene op heeft staan) door het rode licht bent gereden...

Soms moet je Jack Bauer-gewijs al eens buiten de lijntjes durven kleuren om een doel te bereiken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Floor Bekijk Berichten
                                  geen enkele rechter gaat je veroordelen als je om een ambulance door te laten (die z'n zwaailicht en sirene op heeft staan) door het rode licht bent gereden...
                                  De waarheid is:
                                  • Als de agent niks tegen je heeft, zal geen enkele agent je een PV geven voor het overschrijden van de stop streep, zonder het kruispunt over te steken
                                  • Ik ken 2 gevallen van agenten die wél schreven als iemand het kruispunt overstak
                                  • Als je bij het negeren van de stopstreep in aanrijding komt met een ander voertuig, zal een agent vaak niets anders kunnen doen dan een PV op te stellen, en is het de rechter die oordeelt. Die rechter kan in zo een geval een roodlichtnegator niet vrijspreken.

Mijn devies: de stopstreep zou ik wel nog durven overschrijden, op het zebrapad staan ook, maar zéker niet het kruispunt oversteken of oprijden...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Floor Bekijk Berichten
                                    geen enkele rechter gaat je veroordelen als je om een ambulance door te laten (die z'n zwaailicht en sirene op heeft staan) door het rode licht bent gereden...
                                    Ten eerste ben ik daar nog niet zo zeker van, een rechter moet de wet volgen, en zou daarnaast ook kunnen oordelen dat je in de eerste plaats aan je eigen veiligheid en die van de andere weggebruikers moet denken.

Ten tweede: hoe ga je dat van die ambulance bewijzen als je op de flitsfoto staat?

Ten derde: wat met de aansprakelijkheid als je toch iets voorhebt, en in aanrijding komt met iemand uit de richting waar ze groen licht hebben.

Ik vind het helemaal niet de evidentie zelf dat je door het rode licht rijdt om een ambulance door te laten.
                                    AutoMinded.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk Berichten
                                      Ik geef je deels gelijk, ik rij ook liever vloeiend, maar je kan niet ontkennen dat er in de spits veel ruimte onbenut blijft doordat mensen niet terug naar rechts gaan of een veel te groot gat laten met hun voorligger.
                                      Ik laat sowieso een goede veilige afstand. Ik wil geen nieuw front op eigen kosten betalen.
                                      Vandaag ook een paar keer tegengekomen dat ze er zich nog tussengooien, ach ja, dat stoort me eigenlijk niet. Efkes cc af, wat minderen, weer een meter of 10-15 laten en van zodra mogelijk resume. Als ze mij doen remmen, ga ik al wat ambetanter doen, en al helemaal wanneer ze geen richtingsaanwijzer gebruiken.
                                      Maar als ze mooi tijdig laten weten met de pinker dat ze ertussen willen, laat ik spontaan extra ruimte.

Elkaar een plaatsje gunnen.

Maar het onregelmatige rijgedrag stoort me toch wel, zeker vandaag weer.
                                      Deze ochtend nog een oude madam, de vent ernaast, madam net groot genoeg om met de kin in de lucht boven het stuur te kijken, ik steek ze voorbij, 5 min later is ze daar weer. Ikke nog altijd op dezelfde cc-snelheid.
                                      Ze VERTRAAGT en qua tijdsgevoel denkt ze dat ze al voorbij moet zijn en gaat naar RECHTS!
                                      Ze wist dus gewoon niet dat ze vertraagd had. En dan nog niet eens doorhebben dat ze 2 seconden later ingehaald wordt door de auto die ze ingehaald heeft, dat laatste begrijp ik al helemaal niet. Helemaal niks van de situatie bewust. Erg.

2015 Volvo V60 D2 aut.
                                      2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

soms zijn die groot-gat-laters een zegen als buffer op die gatplakkers/remmers

Natalia ??

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                          De waarheid is:
                                          • Als de agent niks tegen je heeft, zal geen enkele agent je een PV geven voor het overschrijden van de stop streep, zonder het kruispunt over te steken
                                          • Ik ken 2 gevallen van agenten die wél schreven als iemand het kruispunt overstak
                                          • Als je bij het negeren van de stopstreep in aanrijding komt met een ander voertuig, zal een agent vaak niets anders kunnen doen dan een PV op te stellen, en is het de rechter die oordeelt. Die rechter kan in zo een geval een roodlichtnegator niet vrijspreken.
                                          Mijn devies: de stopstreep zou ik wel nog durven overschrijden, op het zebrapad staan ook, maar zéker niet het kruispunt oversteken of oprijden...
                                          ik volg je ADvies volkomen. Ik neem het risico dan maar moest de situatie zich ooit voordoen. Indien 'gepakt' en 'schuldig' zal het (laat ons hopen) een voorwaardelijke (geld)straf opleveren .. .

Comment

Working...
                                          X