Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel III

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door crepusculum Bekijk Berichten
    Aan die randdebiele zatlap in 't wit bestelwagentje van "Tuinen Pieter Bekaert" vanmorgen op de A19: de reden dat ik op 1 meter van uw achterbumper zit, is omdat u zonder kijken van rijvak verandert en mij de pas afsnijdt terwijl ik 120 rijdt en u 80, waar door ik alles moest dichtsmijten. Het is dan ook niet nodig van nog eens op uw rem te gaan staan en naast die vrachtwagen te blijven rijden en zo al het verkeer op te houden.
    Typisch. Ik had er zo gisteren ook eentje, ging aan 80-90 in één ruk van de rechterrijstrook over de middenrijstrook naar de linkerrijstrook waar ik net aankwam. Ik heb eventjes "binnengeschenen" bij hem om te laten zien dat ik er ook nog was. Nadien kon hij het ook niet laten om wat te zitten kutten met zijn grootlicht achter mij
    AutoMinded.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door crepusculum Bekijk Berichten
      Aan die randdebiele zatlap in 't wit bestelwagentje van "Tuinen Pieter Bekaert" vanmorgen op de A19: de reden dat ik op 1 meter van uw achterbumper zit, is omdat u zonder kijken van rijvak verandert en mij de pas afsnijdt terwijl ik 120 rijdt en u 80, waar door ik alles moest dichtsmijten. Het is dan ook niet nodig van nog eens op uw rem te gaan staan en naast die vrachtwagen te blijven rijden en zo al het verkeer op te houden.
      gewoon ff naar die firma bellen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JeVeE Bekijk Berichten
        ik rij met een Mitsubishi Colt rond als vervangwagen en bol mijn dagelijks woon-werk traject af tijdens de spits. Verbazend hoe de mensen die kleine karretjes de pas afsnijden, de weg blokkeren en ophouden op de snelweg
        Ik heb al veel mensen hierover weten te klagen maar nooit echt geloofd, tot nu
        Toen ik puber was had mijn moeder altijd auto's gehad die ze kocht wanneer ze al ver op het einde van hun leven waren. Allemaal kleine bakskes die er niet uitzagen.
        Tot ze een vriend kreeg die zelf geen rijbewijs had maar wel graag in een chique auto wou gevoerd worden. Dus zij vanaf dan aan het stuur van een dikke BMW.
        Mens ! ... wat een verrassing !!! ... alle auto's gingen van toen af aan allemaal aan de kant wanneer we eraan kwamen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Catherien Bekijk Berichten
          Mens ! ... wat een verrassing !!! ... alle auto's gingen van toen af aan allemaal aan de kant wanneer we eraan kwamen.
          Dat het zo is, staat vast.

De psychologie ervan zie ik nog niet direct, want ik zie niet in waarom iemand zou denken dat de chauffeur van een dure wagen niet zou remmen mocht je niet wijken...

Comment

• Mijn vrouw doet dat ook... Als ze xenon in de verte ziet naderen, houdt ze al braaf rechts met haar fiestaatje .

Comment

• E40 gisteravond St. Denijs. Even ervoor heb je de Esso in Drongen. Ik rij op het middenvak achter een Zafira en vanuit de opritstrook komt een oude (foute) E46 de autostrade opgeschoten direct naar het middenvak. Ik was al naar links gegaan toen die Zafira voor mijn net hetzelfde deed. Zafira en E46 op het middenvak zijn op dezelfde hoogte maar die BMW blijft maar gas bijgeven zodat die Zafira er niet voorbij kan/wil/durft. Intussen zit er al ene te boren in mijn gat zodat ik geen ruimte kan laten om die Zafira te laten vertragen en achter die E46 te laten invoegen. Pas toen die lompe BMW zelf in de remmen moest voor een voorligger was het spelletje voorbij.
              2021 Taycan 4S
              2021 Lexus UX250h

Comment

• Wat is dat met al die Mini's en S-maxen, 9/10 rijdt met mistlichten aan,
                is dat soms iets aan met die wagens, of ligt het enkel aan de chauffeurs?
                2012 Renault Megane RS

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Cash Bekijk Berichten
                  Wat is dat met al die Mini's en S-maxen, 9/10 rijdt met mistlichten aan,
                  is dat soms iets aan met die wagens, of ligt het enkel aan de chauffeurs?
                  Da zijn geen mistlichten, maar standlichten.
                  1991 BMW E30 318is

Comment

• fail!

dan heb je ook nog de Galaxy, de C6, .... allemaal 't zelfde, m'n beste autoliefhebber cash

2015 Volvo V60 D2 aut.
                    2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ksirk Bekijk Berichten
                      De matrixborden aan de Kennedytunnel E17:

Vanmiddag rij ik richting Antwerpen rond 14:30. Vlot verkeer, geen enkel probleem. De matrixborden tonen 110 - 90 - 70 zodat iedereen op zijn rem moet gaan staan zonder reden net voor het inrijden van de tunnel. Ik rij rechts 70 omdat ik er net na de tunnel af moet en word doodleuk door een (Hollandse) vrachtwagen voorbijgestoken tegen 90.

Bij het terugkeren richting Gent (16:00) is het al heel wat drukker en ik zie de matrixborden op 50 staan.Iedereen rijdt in file tegen 40 ofzo. Net als ik de E17 oprij springen de borden op 70 ?!?!

De vraag van vandaag: bedient er iemand deze borden of wordt de weergave gewoon ad random gekozen ?
                      heb het hier ook al eens gepost.
                      Op de E313 is het nog erger, zoals Timmie beschrijft.

Volgens mij is dat het gewicht van de chauffeur ofzo dat er op verschijnt.

En net voor de Kennedytunnel richting E17 remmen ze dan plots allemaal af om de snelheid te volgen hoor!
                      (op de ring is 't meestal 70 of 100, maar de E313 is echt te gek. Optrekken, uitbollen, optrekken, uitbollen, nog meer uitbollen, optrekken .... )

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichten
                        fail!

dan heb je ook nog de Galaxy, de C6, .... allemaal 't zelfde, m'n beste autoliefhebber cash
                        Waarom staat deze vraag erbij "is dat soms iets aan met die wagens, of ligt het enkel aan de chauffeurs?" ? Fail!
                        2012 Renault Megane RS

Comment

• ik snap jou nu niet, da's pas fail.
                          de zin is zo ongelukkig geconstrueerd dat ik niet veel moeite gedaan heb om hem te begrijpen

Voor alle duidelijkheid: ik heb helemaal niks tegen jou hoor, zo zwaar bedoel ik het niet.

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• Ergernis over familie in het verkeer.

Vorige zondag op een familiefeest aan het praten over 'het verkeer' en 'het verkeersgedrag'. Plots vertelt 1 van de nonkels een verhaal van een paar weken geleden...

Ze gingen met 4 auto's naar een feestje, tante en nonkel rijden in de 2 laatste auto's van het rijtje. Op een bepaald moment moeten ze voorrang verlenen aan een wagen die van rechts komt, ze zijn zich daarvan beust maar ze rijden toch door.
                            De wagen in de zijstraat toetert (en terecht), waarop mijn tante vollebak terug toetert en ondertussen lustig de middelvinger opsteekt (tante: "ja, dat was een gewoonte eigelijk, ik denk daar niet bij na...). Natuurlijk volgt die auto hen daarna...
                            Nonkel ziet dit en doet teken naar de rest van de groep,een paar straten verder stoppen ze met de 4 wagens op de baan en stappen allemaal (man of 10) uit hun auto's om dan op de achtervolgende auto af te gaan...
                            Die draait natuurlijk zo snel mogelijk om.

En trots dat ze nu waren. En lachen dat ze deden.
                            Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
                            Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

Comment

• Hopelijk toch gezegd dat het eikels waren?

Vanavond meer auto's rechts ingehaald met de Z4 dan gisteren met de motor... Ge moet kunnen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                Hopelijk toch gezegd dat het eikels waren?
                                Volstaat een "Ik zal wel eens lachen als ge dat bij de verkeerde doet en goed op uw gezicht krijgt, idiote Hollandse fluit"?

Disclaimer: de laatste 3 woorden heb ik niet hardop gezegd
                                Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
                                Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

Comment

• Ah, tzijn hollanders. Verklaart veel

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JeVeE Bekijk Berichten
                                    ik rij met een Mitsubishi Colt rond als vervangwagen en bol mijn dagelijks woon-werk traject af tijdens de spits. Verbazend hoe de mensen die kleine karretjes de pas afsnijden, de weg blokkeren en ophouden op de snelweg
                                    Ik heb al veel mensen hierover weten te klagen maar nooit echt geloofd, tot nu

strange, ik rij al 5 jaar Polo en hebt dit nog nooit opgemerkt.
                                    Database error.
                                    The database has encountered a problem.

Comment

• jah veel hangt af van je eigen stijl

Comment

• ja die is redelijk vlot.
                                        Database error.
                                        The database has encountered a problem.

Comment

• als je niet vlot heb je probs

Comment

Working...