Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Vorige zondag op een familiefeest aan het praten over 'het verkeer' en 'het verkeersgedrag'. Plots vertelt 1 van de nonkels een verhaal van een paar weken geleden...
Ze gingen met 4 auto's naar een feestje, tante en nonkel rijden in de 2 laatste auto's van het rijtje. Op een bepaald moment moeten ze voorrang verlenen aan een wagen die van rechts komt, ze zijn zich daarvan beust maar ze rijden toch door.
De wagen in de zijstraat toetert (en terecht), waarop mijn tante vollebak terug toetert en ondertussen lustig de middelvinger opsteekt (tante: "ja, dat was een gewoonte eigelijk, ik denk daar niet bij na...). Natuurlijk volgt die auto hen daarna...
Nonkel ziet dit en doet teken naar de rest van de groep,een paar straten verder stoppen ze met de 4 wagens op de baan en stappen allemaal (man of 10) uit hun auto's om dan op de achtervolgende auto af te gaan...
Die draait natuurlijk zo snel mogelijk om.
Wat is dat met al die Mini's en S-maxen, 9/10 rijdt met mistlichten aan,
is dat soms iets aan met die wagens, of ligt het enkel aan de chauffeurs?
Ik heb er zelfs al een boete voor gekregen ... antwoordformulier met de bestelbon van mijn auto en enkele foto's teruggestuurd; sindsdien niets meer van gehoord.
Mijn auto heeft niet eens voorste mistlichten, wel grappig dat een agent me dan een boete maakt voor het "onnodig opzetten van de voorste mistlichten"
1963 Land Rover Series IIa
1994 Mercedes SL320
2015 Land Rover Discovery SDV6
2016 Porsche Cayenne GTS
Durf me al eens ergeren aan van die jonge gastjes in hun opgefokte wagentje aan het rode licht die klaarstaan om te racen als ik naast hen sta... met mijn gelede bus van 300PK (maar zodanig 'bewerkt' dat ge het zou kunnen vergelijken als een autoke met 50pk , soit)
Uiteraard zijn zij als het groen wordt als eerste weg (meestal toch, tenzij ze pech hebben dat ik toch een vinnig busje bijheb, haha!) en dan zijn ze fier als ne gieter he dat ze "gewonnen" hebben van de arme bus... Tsss!
Die trut in een blauwe Ford Focus die alle concept van reactie- en remafstand niet kent... Hoe kort ze op m'n achterbanden zat weet ik niet, maar toen ik naar rechts ging ging ze achter mijn ex-voorligger hangen op minder dan twee meter. Aan 120 km/u.
Dan ben je dus nergens veilig... Ervoren kan ze je van je fiets maaien, erachter moet jij rekening houden met uitwijkmanoevers en dramatische remacties als het mis gaat...
Even verder ben ik 'r gelukkig in het verkeer kwijt gereden.
Vanochtend geërgerd aan mensen die constant links blijven rijden . Wanneer je dan es vrij baan ebt en je gaat op het gas, gaan er opeens twee eikels zonder reden naar links zonder pinken. Tss...
Mensen die voorang nemen waar ze er geen hebben en voor je voeten springen, en als je dan ff flikkert met je lichten gaan ze op hun rem staan.
Hoe zielig kan je zijn...
Mensen die voorang nemen waar ze er geen hebben en voor je voeten springen, en als je dan ff flikkert met je lichten gaan ze op hun rem staan.
Hoe zielig kan je zijn...
En dom, het is meestal die dat de tik geeft die op de baan blijft
Mensen die voorang nemen waar ze er geen hebben en voor je voeten springen, en als je dan ff flikkert met je lichten gaan ze op hun rem staan.
Hoe zielig kan je zijn...
Om dan uiteindelijk aan een slakkegangetje hun weg te vervolgen... .
De fietser is neer gegaan, maar had gelukkig op het eerste zicht niets ernstig. Ik nu wat bloeduitstortingen en gisteren wat hoofdpijn. Stond na de klap plots 2 meter verder.
geërgerd aan het kalf dat het wél een goed idee vond om rechts te pinken vòòraleer de rotonde op te rijden maar het dan minder opportuun vond dit te doen bij het afrijden (en nee, ze moest niet direct de eerste afslag nemen....)
De fietser is neer gegaan, maar had gelukkig op het eerste zicht niets ernstig. Ik nu wat bloeduitstortingen en gisteren wat hoofdpijn. Stond na de klap plots 2 meter verder.
Aan al de aso's die het vertikken hun pinker op te zetten bij het verlaten van een rotonde.
Aan al de aso's die de voorrang van rechts regel aan hun laars lappen.
will, da problem is dat je daar geen boete voor krijgt
Ik denk dat ze meer in kassa zouden krijgen moesten ze daar op controleren. Ze zouden de snelheidscontroles wat kunnen terugschroeven dan. Als men ziet dat op gelijk welke rotonde, zo'n (denk ik) 70 à 80 % van de chauffards hun pinker niet opzetten, zou een paar weekjes degelijke controle op die plaatsen de kassa aardig laten aantikken. Dan nog enkele "tussen de soep en de patatten" controles op het naleven van de voorrangsregels en het spel zou compleet zijn. De begroting zou op minder dan geen tijd in evenwicht zitten. (Op voorwaarde dat al dat geld naar de schatkist zou gesluisd worden natuurlijk).
En verder waarom dan nog pinkers monteren op de wagens? Zou toch niet meer nodig zijn ?
Ik denk dat ze meer in kassa zouden krijgen moesten ze daar op controleren. Ze zouden de snelheidscontroles wat kunnen terugschroeven dan. Als men ziet dat op gelijk welke rotonde, zo'n (denk ik) 70 à 80 % van de chauffards hun pinker niet opzetten, zou een paar weekjes degelijke controle op die plaatsen de kassa aardig laten aantikken. Dan nog enkele "tussen de soep en de patatten" controles op het naleven van de voorrangsregels en het spel zou compleet zijn. De begroting zou op minder dan geen tijd in evenwicht zitten. (Op voorwaarde dat al dat geld naar de schatkist zou gesluisd worden natuurlijk).
En verder waarom dan nog pinkers monteren op de wagens? Zou toch niet meer nodig zijn ?
in mijn ogen hangt het allemaal af van het ronde punt. ik weet zo in keerbergen ook een rond punt zijn waar ik mijn pinker amper gebruik. het woorr punt is daar zeer letterlijk opgepakt.
Comment