Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
't Was lang geleden maar ik heb me vandaag nog eens geërgerd aan een inhalende vrachtwagen: van Zoersel tot Turnhout-West heeft die pipo links gehangen, bij regenweer nb. Erg frustrerend, als je er voordien al 2 uur over gedaan hebt om uit Brussel en voorbij Antwerpen te geraken
onder-betaald meestal, maardat heeft er in feite nix mee te zien
Inderdaad. Ik kan best verdragen dat ze eens inhalen, maar 15 kilometer aan een stuk links hangen terwijl er een inhaalverbod van kracht is gaat er lichtjes over.
Ben ik gisterenavond bijna thuis op de motor... Zie ik op een vierbaansweg met middenberm een auto op een kruispunt van links invoegen, waardoor voorranghebbend verkeer de remmen in moet. Geen richtingsaanwijzer. Ik zie 'm vervolgens van de linker rijstrook naar de rechter rijstrook manoevereren, zonder richtingsaanwijzer. Aan het volgende kruispunt moet hij rechtsaf, ik ook. Ik stop naast 'm en claxonneer want zo vrolijk voorrangsnegerend rijden is misschien nog leuk voor automobilisten, maar dodelijk voor motorrijders...
Raampje gaat open... Ik zie kans om uit te leggen wat ie mis doet, maar ik merk nóg wat inbreuken: "Gordel, GSM, richting niet aangeven, richting niet aangeven, voorrangsnegatie! Kerel, ik zie je 50 meter rijden en ik betrap je al op 5 overtredingen!". Enkel een paniekerig sorrysorry en snelsnel de gordel aandoen en GSM weggooien kwam eruit.
Ben ik gisterenavond bijna thuis op de motor... Zie ik op een vierbaansweg met middenberm een auto op een kruispunt van links invoegen, waardoor voorranghebbend verkeer de remmen in moet. Geen richtingsaanwijzer. Ik zie 'm vervolgens van de linker rijstrook naar de rechter rijstrook manoevereren, zonder richtingsaanwijzer. Aan het volgende kruispunt moet hij rechtsaf, ik ook. Ik stop naast 'm en claxonneer want zo vrolijk voorrangsnegerend rijden is misschien nog leuk voor automobilisten, maar dodelijk voor motorrijders...
Raampje gaat open... Ik zie kans om uit te leggen wat ie mis doet, maar ik merk nóg wat inbreuken: "Gordel, GSM, richting niet aangeven, richting niet aangeven, voorrangsnegatie! Kerel, ik zie je 50 meter rijden en ik betrap je al op 5 overtredingen!". Enkel een paniekerig sorrysorry en snelsnel de gordel aandoen en GSM weggooien kwam eruit.
Ik vertrouw daar ook niet op zunne.
Ik kijk naar de wielen van de auto, daaraan zie je heel duidelijk of ze de rotonde gaan verlaten en of ze d'r op blijven verder rijden.
bus? ik rij nooit met de bus. Wel soms met den trein, maar das zelden.
En trouwens, wat hebben het aantal kilomters dat je rijd daar mee te maken?
Met de Saxo kom ik gemiddeld ongeveer aan 5000 km per jaar, maar als ik de kilomters die ik met andere auto's doe meetel, dan kom ik toch wel aan een 15000 tot 20000 km per jaar.
Eens kijken... Het gemiddelde is een 10000km per jaar, en ik doe er 100000 en onze vriend 15000, wat betekent dat jij per jaar dat wij rijden jij 6 jaar niet mag rijden
Wat is dat met die vuile A3's? Op 't middenvak blijven hangen, wanneer je aan constante snelheid op 't derde voorbijrijdt, beginnen ze onbewust te versnellen, zie je ze denken "waarom gaat die nu niet voorbij", gevolgd door een acceleratie met bijhorende roetwolk. Om dan een paar km verder weer gekloot te worden door het gesukkel van die onregelmatige rijder.
Dat was gisteren.
Vanmorgen ook eentje op 't middenvak en gewoon dwaas onregelmatig rijden. Zonder al de rest te zien rondom hem.
IK rij hier en de rest kan stikken.
Vervolgens nog eentje die me niet wou laten invoegen na de oprit, terwijl hij vlot naar 't tweede kon. Toen ik hem voorbijreed, HING die te leunen tegen z'n linkerdeur met de telefoon in de hand. Afschuwelijk gewoon. Hij kon niks in z'n spiegels zien, en al de rest eigenlijk ook niet door z'n getelefoneer.... Hij wou achter me invoegen, maar had niet gezien dat ik nog een aanhanger trok, waardoor ie me bijna een tik gaf, ik kon hem wel vermoorden.
En hoeveel dat er bellen, 't is niet te doen. Terwijl een handsfree kitje of handsfree telefoon amper wat kost.
Als ge achter nen op de baan gepakeerde camion stil staat, moet ge niet plots het rijvak van de andere rijrichting opvliegen in de hoop dat die mensen gaan stoppen en u doorlaten.
Want ik doe dat namelijk nie, en daar na moet ge zeker nie vies zijn op mij dat ik blijf stilstaan tot ge achteruit rijdt.
Als ge achter nen op de baan gepakeerde camion stil staat, moet ge niet plots het rijvak van de andere rijrichting opvliegen in de hoop dat die mensen gaan stoppen en u doorlaten.
Want ik doe dat namelijk nie, en daar na moet ge zeker nie vies zijn op mij dat ik blijf stilstaan tot ge achteruit rijdt.
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Fok eh serieus ik denk dat die flikken in Brussel beter in een disco moeten gaan werken. Ik ben er nog geen ene tegengekomen die niét irritant met z'n sirene zit te spelen. Niet simpelweg de sirenetoon veranderen, maar serieus a la de kermis op de effectendoos rammen...
Fok eh serieus ik denk dat die flikken in Brussel beter in een disco moeten gaan werken. Ik ben er nog geen ene tegengekomen die niét irritant met z'n sirene zit te spelen. Niet simpelweg de sirenetoon veranderen, maar serieus a la de kermis op de effectendoos rammen...
Hehehehe, dagelijkse kost hier ook, ksnap ook niet waarom ze dat doen, is IN misschien?
Comment