Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel III

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• en neen het rijbewijs met punten mag niet op zijn conto staan
    anders staat hij toch nog geboekstaafd als een redder van het land

laat dat maar over aan zijn opvolger

Comment

• En da belachelijk voorbeeldfilmpke, serieus wie rijdt er nu zo na een glas bier?

Jean Marie moet aan die tafel zitten...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
        Ik weet van een excollega wiens pa bij staatsveiligheid werkt dat alleszinds z'n pa altijd doorheen files ging met de sirene en zwaailichten op, ook al moest ie gewoon om 9u op kantoor zijn. Veel misbruik van die dingen, maar als je bij de DIV een organentransport moet inschrijven doet men erg moeilijk want er is veel misbruik...
        Ik weet nog in den tijd voor Glen Audenaert dat ze bij de gerechtelijke politie een voertuig soms 's avonds gewoon mee naar huis mochten nemen.
        Was wel fun
        2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

• toen m'n vader bij de Fed. Comp. Crime Unit werkte, gebeurde dat ook af en toe.

Een witte Vectra, met heel het klank- en lichtspel verborgen, een zilvergrijze Opel Monza , echt een vette bak en later Peugeot 406.
          Die Vectra was in begin '90 uitgerust met omvormer naar 220V, een tl-lamp in de koffer en een uitrekbaar werkblad met gewone fax, verbonden aan een mobilofoon. Ferm de moeite op dat moment, nu hopeloos te groot en verouderd

2015 Volvo V60 D2 aut.
          2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Vandaag eens dwars door Brussel gereden ipv de ring. Viel heel erg goed mee. En heb de betoging ruim gemeden.
            Maar opeens staat daar ook een toeristenbus1 met 4 pinkers op m'n rijvak, en een beetje verder nog een toeristenbus2. Ik steek de eerste voorbij, en de volgende 10 wagens gaan mee. Ik zie een andere (lijn)bus op het tegenliggend vak (waar ik toen op reed) afkomen, en die ziet meer dan wat ik in m'n spiegels zag gebeuren, en toch rijdt hij door: ik ga terug naar mijn vak en wacht achter de toeristenbus2. Wat gebeurt er: het rijtje achter mij was te groot om nog tussen toeristenbus1 en 2 te kunnen, en vermits lijnbus doorreed, zat ook alles vast. Ik heb dan op 20 cm van die bus gaan rijden, de rest achter mij (lang leve Brussel, daar heeft men soms nog inzicht) reed ook kort opeen, en zo kon die etter dan toch door. Met 3x manoevreren dan toch van achter toeristenbus2 geraakt.

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• De laatste dagen heb ik veel ergernissen gehad:
              - misschien ligt het aan de vrachtwagen die stil stond op de invoegstrook van de snelweg
              - of de Peugeot die stilstond in het middenvak van het rond-punt van Wommelgem/Wijnegem
              - of de showkikker in zijn BMW die vond dat ik te traag reed hoewel ik al 20km/u te snel reed in zone 30...
              - of de Focus rijder die het stom vond dat ik afremde voor een verkeersdrempel, mij inhaalt en ik zie vonken vanonder die Focus komen vanwege die drempel

Comment

• Discussie over temperatuur van het koelwater van een auto.

Ik: De thermostaat van uw auto is waarschijnlijk kapot (in normaal verkeer wordt het water met moeite 60°, alleen in de file stijgt het tot 90° om dan weer te dalen zo gauw er terug doorgereden wordt).
                Hij (and I quote): "Da's toch normaal dat die niet naar 90° wordt, tis winter he)
                Ik:

Ik: uw thermostaat staat voordurend open, de motor wordt gans de tijd te veel gekoeld.
                Hij: "da's toch goed, dan geraakt hem ook niet oververhit. Dat kan gene kwaad"
                Ik: Behalve meer verbruik en meer slijtage inderdaad niet.
                Hij: Ge liegt, 60° is toch niet meer koud. Als de motor 10° is, dat is koud.
                Ik:

Hij: Maar da's toch normaal dat het koelwater altijd door de radiator gaat, wat heeft een thermostaat daarmee te maken? Dat dient toch alleen om de ventilator aan te zetten. En die draait nie gans den tijd dus kan het niet kapot zijn he...
                Ik: Uw ventilator springt aan als de motor te warm wordt. Uw motor wordt maar 60°. 60° is NIET warm. Uw thermostaat is kapot en staat gans de tijd open en daarom warmt de motor niet op.

Ik kreeg nog altijd geen gelijk, maar wou geen adem meer verspillen.
                Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
                Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

Comment

• een vrouw in nen 206 die uit de voorrang van rechts komt gevlogen. is normaal wel maar dan gaat ze in zone 70 50per uur rijde en aan niemand meer voorang geven
                  BMW X5 45e

Comment

• ongelooflijk dat de mensen die een zware overtreding begaan altijd een grote klep hebben en beweren dat ze gelijk hebben. Ik was in fout want ik moets haar doorlaten want er stond een vrachtwagen te lossen in haar rijrichting! "gij ziet toch ook dat die daar staat te lossen mijnheer?!" en maar brullen.
                    wtf... die werd nog zotter omdat ik rustig bleef

had ik chance dat er net een flik de straat in kwam gereden

Comment

• Ouderen op de baan (of op de parking)

Bij een ongeval op de parking van een warenhuis in Waregem is vrijdagnamiddag een meisje van zes om het leven gekomen. Het meisje en haar zus werden aangereden door een auto, bestuurd door een 78-jarige man. Die vergiste zich van pedaal.
                      Database error.
                      The database has encountered a problem.

Comment

• Daarstraks bijna door eene lul met eene lijnbus van de baan gereden
                        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                          Daarstraks bijna door eene lul met eene lijnbus van de baan gereden
                          heel de tijd "eene" typen komt wel een beetje achterlijk over.

Comment

• we zijn benieuwd naar 't verhaal!

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Levi Bekijk Berichten
                              heel de tijd "eene" typen komt wel een beetje achterlijk over.
                              't was er ook maar eene, dan kan ik toch niet twee typen

En het verhaal, d'r is niet veel verhaal.
                              De bus komt uit tegengestelde richting, maar d'r staat een voertuig geparkeert (een vrachtwagen) dat te ver uitstak ten opzichte van de andere geparkeerde voertuigen. Dus de bus moet wachten.
                              Stukje voor mij reden andere auto's en daarvoor wacht de chauffeur zoals het hoort, en als ik gelijk de geparkeerde vrachtwagen kom begint de bus ineens met inhalen dus moest ik uitwijken het voetpad op waar gelukkig niemand liep tot op milimeters van een huisgevel waardoor de bus mij met slecht millimeters overschot kon passeren.
                              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)

Comment

• tsss ...
                                gewoon block zetten moet je doen. Blijven rijden tot net ervoor. En dan rustig wachten. Hij moet op tijd zijn, jij niet.

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• De grootste ergernissen 10 000km na men vorige post zijn nog steeds:
                                  - Linksrijders of middenvakrijders
                                  - Wielertoeristen, afknallen zou een legale oplossing moeten worden.
                                  - Chauffeurs die denken dat ze de wereld verbeteren door 35 te rijden waar 50 mag, 55 waar 70 mag enz, en dat in volle spits als je moet gaan werken.
                                  - Oudere mensen die nog steeds rijden vind ik super, maar als die dan ook nog eens grove fouten beginnen maken... Neem het hun dan af aub!

Ik reed van Gent-Centrum de brug op om naar de E40 richting BXL te gaan. er reed iemand 60-65km/h rechts en de oma die erachter reed had me niet zien aankomen en vond dat ze die persoon moest inhalen tegen 66-67 km/h om 3 minuten sneller bij haar vriendin te zijn voor de koffie. Met gevolg een hele rij auto's achter haar met mensen die na een drukke werkdag naar huis willen. Mja die grap heeft geduurd van het begin van de brug tot aan de versmalling bij de keuze voor E17 of E40.
                                  Ik ben haar rechts voorbij gegaan aan de afslag voor Antwerpen, net als een paar andere chauffeurs.
                                  Normaal zal ik het niet snel doen, maar deze situatie vond ik er toch wel lichtjes over...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichten
                                    tsss ...
                                    gewoon block zetten moet je doen. Blijven rijden tot net ervoor. En dan rustig wachten. Hij moet op tijd zijn, jij niet.
                                    Hij trok wel ineens goed door, die ging gewoon niet meer stil staan, het was aan de kant of opeen.

Comment

• gisteren alweer zoon wtf moment.

op een doodnormaal kruispunt met lichten moet ik links afslagen richting mechelen en een madam die tegenovergesteld van mij rijd moet ( voor haar ) ook links afslagen richting duffel.
                                      dus ik rij al een beetje vooruit ( niet veel ) maar ik wacht even voor af te draaien omdat soms 1 je weet nooit als mensen van de tegenovergestele richting ineens op dat punt ff voorsteken om dan rechtdoor te rijden.

anyway die madam IPV voor mij af te slagen,achter mij door te rijden om af te slagen.
                                      ik zit daar dus in dien auto van WTF is die nu aan het doen. ( ben dus amper voorbij mijn eigen ligt gereden. en sta daar dus stil.
                                      en die madam rijd achter mij door om dan dus linksaf te slagen in straat dat ze moet zijn.

met bijkomende schets ( ik ben bordeaux zij is blauw )

Bijgevoegde Bestanden

Comment

• Het is normaalgezien ook de bedoeling om voorbij elkaar te kruisen, tenzij anders aangegeven door borden/pijlen/... ?

Maar in je getekende situatie is het misschien wat overdreven van haar ja :-)
                                        Opel Astra Sports Tourer, 1.3CDTi ecoFLEX:
                                        BMW E90 320d:

Comment

• maar door te kruisen ken ik een hele hoop verkeerspunten die gewoonweg opstroppen.

Comment

Working...
                                          X