Oorspronkelijk geplaatst door DDke
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel III
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Sinds wanneer wordt voorrang van rechts niet meer geleerd in de rijschool?
Ik kom aan een kruispunt en ik wil rechts weg. Ik heb voorrang en rij door. Ik zie een Lust auto en ik zie dat ze geen aanstalte maakt om te stappen. Ik rem dan maar en toeter eens. De instructeur gaapt es dom:s
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk Berichten
Juist telefoon gekregen van de politie van Roux.
Ik had als plaat opgeschreven: YKV-221.
Blijkt dat 1 van de collega's in dezelfde file stond, en had opgemerkt dat er een iemand als een idioot aan het rijden was. Heeft die brave agent toch wel de nummerplaat opgeschreven zeker!
YKU-221
Ik heb in ieder geval gezegd dat ik erg onder de indruk ben van de polisie. Agent blij, en hij zei me nog: 'We gaan 'm is bij zijn kraag pakke sé'.
Hou ons op de hoogte van de afloop, ben benieuwd.
Comment
-
Deze middag in Oostende net voorbij de Mercator: Ik draai de baan naar Nieuwpoort op, komende van de autostrade. Er komt een ambulance uit tegengestelde richting, met zwaailichten en sirene. Iedereen, links als rechts, gaat aan de kant. Een voetgangster wil voor mijn neus van rechts naar links oversteken, en kijkt alleen in mijn richting. Hoewel ze de sirene hoort, hoewel ze de auto's ziet aan de kant gaan, steekt ze toch over, zonder te kijken naar de richting van waar de 100 komt, die op 100m van haar was. Ik zag een rampscenario, dus ik claxonneerde luid, waardoor ze verbaasd keek naar mij en verder overstak
Die 100 heeft daar alles mogen toesmijten en iedereen stond gechocqueerd toe te kijken... niet te geloven!
Ook al was 't een felle madam, ik verklaarde ze gek, ik weet niet wat haar bezielde, 't was nipt!__________________________
2015 Volvo V60 D2 aut.
2003 Volvo S60 2.4 benzine
Comment
-
2 ergernissen:
Mensen met weinig respect voor 'gratis' diensten:
In sommige Q8 stations kan je gratis (!) je banden oppompen. Je stelt gewoon de gewenste druk in en de machine steekt bij of laat druk af. Als ik daar passeer ligt die slang in de struiken gesmeten, op de grond, geknikt, afgebroken.... is dat dan zo moeilijk om die na gebruik een beetje terug op te rollen en terug te hangen aan het haakje dat daarvoor voorzien is? Binnenkort zullen we er misschien wel voor moeten betalen en dan zullen ze komen zagen dat ze zelfs voor lucht moeten betalen.
Kuddedieren is het verkeer:
Deze zondag moet ik een kleinigheid gaan halen in Euroshop. Het is nog in de voormiddag en op de parking van 200 plaatsen staan al zo'n 40 wagens geparkeerd aan de ingang. Omdat ik niet te lui ben om 40 meter extra te stappen en omdat ik niet graag heb dat chauffeurs op een parking hun deur openslaan tegen mijn auto zet ik mijn auto een PAK verder weg dan waar de andere auto's geparkeerd staan, midden op een leeg gedeelte van de parking. Mijn motor ligt nog niet af of er parkeert zich iemand net naast mij; zonder een parkeerplaats tussen te laten. Zelfs zo dicht dat ik mij nog moeten wringen heb om uit de auto te kunnen. Is dat zo moeilijk om een plaats tussen te laten? Er waren nog meer dan 150 plaatsen vrij maar dat plaatsje naast mijn wagen moesten ze hebben.
Het treintje rijden op de linkerrijstrook terwijl de rechter vrij is; is volgens mij ook een voorbeeld van dat kuddegedrag. Iedereen rijdt daar dus de kudde sluit zich maar aan zonder zich af te vragen waarom ze dat eigenlijk doen...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk BerichtenDerjuist op de bus naar huis zag ik een oud vrouwtje achter het stuur die op een rond punt stil stond en iedereen voorang van rechts gaf
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk BerichtenDerjuist op de bus naar huis zag ik een oud vrouwtje achter het stuur die op een rond punt stil stond en iedereen voorang van rechts gaf
Comment
-
Vrouw van in de 50 die midden in het centrum van Eeklo met haar voyager stopt op het eerste vak (en eigenlijk half op het fietspad dat fietsers ook niet meer doorkunnen), zet 4 pinkers op en stapt doodleuk uit met zo een blik op haar gezicht van "doe ik iets mis misschien?". Ja madam zonder enigszins aan te geven stop je(vb. pinken) en terwijl er 50m verder parkeerplaats genoeg is, blokkeer je het eerste vak en het fietspad..
Comment
-
kruispunt met voorrang van rechts, ik kom van rechts, voor mij ook iemand. Van links komen 2 auto's. De eerste stopt voor m'n voorganger, ik kwam een klein beetje achter, dus die eerste kon vertrekken, die tweede vertrekt ook, dus vlak voor mijn neus.
Had dan nog vieze manieren op de koop toe na mijn gebrul met m'n claxon....__________________________
2015 Volvo V60 D2 aut.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk BerichtenDerjuist op de bus naar huis zag ik een oud vrouwtje achter het stuur die op een rond punt stil stond en iedereen voorang van rechts gaf2002 MX-5 NB 1.6
2011 Honda PCX
Comment
-
Ik vind personen die 105 rijden op het linkervak van autosnelwegen niet tof! Bovendien begrijpt tegenwoordig niemand meer het principe van voorrang van rechts? Vandaag heb ik 3 keer voorrang verleend, terwijl de persoon die van rechts kwam maar teken deed dat ik door mocht rijden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichtenen meer en meer mensen die hun knipperlichten niet meer aanzetten bij het verlaten van een rond punt.
Egoïsme
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenwill zegt dat en will heeft gelijk
maar op hun stuuruitslag kun je ni anticiperen dus is't lastig
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dogzilla Bekijk Berichtenwas dat hier eens niet afgedaan als zijnde niet echt een probleem... en dat we maar gewoon naar de wielen moesten kijken ofzoiets
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenwill zegt dat en will heeft gelijk
maar op hun stuuruitslag kun je ni anticiperen dus is't lastig
Weet je wat? Schaf het ineens overal af, de richtingaanwijzers. Kijk naar de wielen en de armbewegingen van de chauffeur
Onbegrijpelijk.
Jullie hebben precies allemaal veel tijd in de auto.
Of nee, 'k weet het al, de tijd dat men verliest aan ronde punten en zijstraten, haalt men weer in door te snel te rijden...__________________________
2015 Volvo V60 D2 aut.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichtenen meer en meer mensen die hun knipperlichten niet meer aanzetten bij het verlaten van een rond punt.
Egoïsme
Comment
Comment