Oorspronkelijk geplaatst door Schaevertje
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel III
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenEn toch reed die u aan volle petrol langs rechts voorbij?
Ze hebben als jaren gezegd daar een rotonde te plaatsen, maar bij de herinrichting van het centrum hier hebben ze dat nog niet gedaan.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Vrijdag in Antwerpen in een rijtje van 80m voor een verkeerslicht staan aanschuiven om links af te slaan. Ik heb daar zeker een kwartier staan wachten (had gelukkig tijd 'teveel'). Het opschuiven ging sneller doordat er mensen waren die het 'afbolden' dan door de lichten zelf. Toen ik uiteindelijk vlak voor de lichten zelf stond heb ik de rood-tijd eens gechronometreerd. 2 minuten... 3 minuten... intussen kwamen er al mensen voor mij inschuiven omdat zij dachten dat de lichten kapot moesten zijn, maar ik wist wel beter.
3 minuten 56 seconden. Wie doet 'beter'?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenje moet holland eens doorkruisen
Comment
-
haha inderdaad, doe ik soms ook eens
Zelden, maar toch.
Bij normale afstanden kan je daar geen last van hebben, ze moeten het maar weten. Ik wil geen whiplash door zo een kiekens.
Meestal storen ze me niet echt, maar als het te lang duurt durf ik dat wel.__________________________
2015 Volvo V60 D2 aut.
2003 Volvo S60 2.4 benzine
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk BerichtenIk heb een oplossing gevonden voor een probleem waaraan de meesten van ons zich ergeren...
Vrijdag op weg naar huis op de E40 en zoals altijd nogal druk en zo matig vlot fileverkeer... Paar plaatsen met onnodige linksrijders dat we oplossen door rechts deel te nemen aan het flleverkeer
Maar dan een beetje verder geen doorkomen aan en eerste en 2de rijstrook goe vol. Zit op de derde en komt er daar één in mijn gat zitten, met zijn pinker op, af en toe faren . Ik ben de eerste om plaats te maken, maar ik wou er ook voorbij en om naar rechts te gaan, dan moest ik echt één van de baan gaan rijden .
Meneer komt echt tot op een kleine meter aan 100 a 120 op mijne bumper zitten en zo uiterst links met wielen op de witte lijn naast de beton vangrail...
Ik heb dan ook maar eens daar gaan rijden en dus met mijn achterwiel op 5 cm van de beton volledig op de witte lijn en er een beetje over... Met dank aan de winter ligt dat daar mooi vol steentje en heeft meneer achter mij een strook van 325mm stenen op zijn neus gekregen
Nog geen 10 tellen later zat hij op afstand en was hij aan het knipperen gelijk ne zot... Hij vergat waarschijnlijk dat hij net met hetzelfde bezig was, weliswaar met een smaller strookje
Typisch.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door djorkaef Bekijk BerichtenVrijdag in Antwerpen in een rijtje van 80m voor een verkeerslicht staan aanschuiven om links af te slaan. Ik heb daar zeker een kwartier staan wachten (had gelukkig tijd 'teveel'). Het opschuiven ging sneller doordat er mensen waren die het 'afbolden' dan door de lichten zelf. Toen ik uiteindelijk vlak voor de lichten zelf stond heb ik de rood-tijd eens gechronometreerd. 2 minuten... 3 minuten... intussen kwamen er al mensen voor mij inschuiven omdat zij dachten dat de lichten kapot moesten zijn, maar ik wist wel beter.
3 minuten 56 seconden. Wie doet 'beter'?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk BerichtenMaar dan een beetje verder geen doorkomen aan en eerste en 2de rijstrook goe vol. Zit op de derde en komt er daar één in mijn gat zitten, met zijn pinker op, af en toe faren .
Mijn 'oplossing' voor zo'n probleem: plots gas lossen en lichtjes handrem optrekken waardoor je wel afremt (maar geen remlichten ziet), als hij dan niet bij de pinken is zit hij tegen je en mag hij nog es deftig dokken om jou van een nieuwe achterkant te voorzien...Last edited by Streamline; 10/02/2010, 20:37.sigpic
http://www.streamlinecarcare.be
lakbehandelingen voor voertuigen
MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk BerichtenGoeie oplossingsigpic
http://www.streamlinecarcare.be
lakbehandelingen voor voertuigen
MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2
Comment
-
Handrem aan 120 lichtjes aantrekken, in druk verkeer ? Slim is dat.
Sommige auto's remmen dan op één achterwiel -> overstuur mogelijk, sommige auto's remmen op beide achterwielen maar zelden even hard op beide wielen -> overstuur mogelijk, bij een redelijk aantal auto's werkt de handrem overigens gewoon niet meer vanaf 50-70 per uur.
Heb je dit ooit zélf uitgeprobeerd ?Life's too short. Not to. Live it.
1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door ksirk Bekijk BerichtenGisterenavond heb ik m'n mooie 940 bijna op het schroot kunnen smijten.
Rond 22:00 rij ik op de E17 van Lokeren naar Gent. Ik rij op mijn gemak met een muziekske op aan 110km/u op cruise control op het eerste vak.
Ter hoogte van het tankstation in Kalken zie ik een auto van de parking rijden. Normaal zet ik mij opzij naar het tweede vak, maar dat ging nu niet want er ging een andere wagen mij inhalen en die andere wagen zou ook niet kunnen doorschuiven want er reed iemand op het 3de vak.
Dus blijf ik maar rijden op het eerste vak. Aan het tankstation is immers nog een strook van zeker 200 meter om snelheid te maken voor de andere wagen om dan in te voegen. Maar nee hoor, de auto was nog maar net van de parking af en wierp zich (weliswaar met 1 zuinig pinkje ) aan 60-70 op de eerste rijstrook ! Heb serieus mogen remmen en heb mij nog half op het tweede vak kunnen gooien (verder kon ik niet want de wagen op de tweede rijstrook was mij aan het inhalen). Gelukkig is er niets gebeurd, maar het was wel even spannend. O ja, die kamikaze-chauffeur was er (weer) een met Franse nummerplaat.
Een tweetal weken geleden ook zo iets meegemaakt op de E34 Zelzate > Antwerpen.
Een gewone personenwagen met een Nederlandse nummerplaat stond op de pechstrook, had hem gelukkig al een tijdje in de gaten, man vertrekt en voegt onmiddelijk op het eerste rijvak in op het moment dat ik bijna terhoogte van hem was. Gelukkig had ik naar goede gewoonte nog eens net daarvoor in mijn achterruit en zijspiegel gekeken of er geen vliegende zot aan kwam.
Waarom maakt zo iemand geen gebruik van de pechstrook tot hij de juiste snelheid heeft om veilig in te voegen.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sibi Bekijk BerichtenHandrem aan 120 lichtjes aantrekken, in druk verkeer ? Slim is dat.
Sommige auto's remmen dan op één achterwiel -> overstuur mogelijk, sommige auto's remmen op beide achterwielen maar zelden even hard op beide wielen -> overstuur mogelijk, bij een redelijk aantal auto's werkt de handrem overigens gewoon niet meer vanaf 50-70 per uur.
Heb je dit ooit zélf uitgeprobeerd ?sigpic
http://www.streamlinecarcare.be
lakbehandelingen voor voertuigen
MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door HotHatch.be Bekijk BerichtenMet licht aantrekken blokkeren geen wielen he, ik spreek over 1 of 2 tandjes. Meestal ga ik gewoon goed afremmen op de motor, daar zijn de meeste al goed van geschrokken. Handrem opgetrokken is nog maar een keer of 3 gebeurd.
En jij vindt dat normaal?
(Je hoeft niet te antwoorden. Duidelijk een 'ja'. Want "die bumperklever doet toch ook ambetant zeker!")
Comment
-
Gewoon laten doen. Ook al eens Algerijnse jeugd in een afgeragde pug 607 met Franse nummerplaat van departement 59 in de achterbumper gehad. Toen ik 5 seconden langer dan normaal naar het tweede vak terugging staken ze wild de middelvinger op (en reden ze bijna tegen de betonnen muur). Zo'n gasten zullen wel eens brokken maken en het dik zitten hebben. Stel dat ze je zo eerst zitten de jennen en 5km later in de gracht liggen, dan stop je om 'hulp' te bieden maar kan je aan de politie ook een in geuren en kleuren hun rijgedrag uit de doeken doen
Comment
Comment