Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • joh. men kan tegenwoordig om alles druk maken. maar dan leef je nog hooguit 4 jaar.
    ik laat ze gewoon doen. als hun willen meeliften, hun pakkie aan.
    ik let op wat voor mij en langs mijn auto gebeurd. en behalve blauw licht of stop-politie ga ik voor niemand aan de kant.

    Comment


    • Mensen die in't midden van de weg blijven rijden, nog liever dat dan trager rijden in een berm met een pelletje sneeuw.

      Awel, dan doe ik dat ook. Kop aan kop desnoods. Truukje: hou je hand op de bovenkant van het stuur, en klem het stuur niet vast. De andere onderaan en stuur met je onderste hand. Houd je hand bovenaan steeds alsof je rechtdoor rijdt, de tegenligger heeft niet door dat je uitwijkt. Soms wel grappig
      __________________________

      2015 Volvo V60 D2 aut.
      2003 Volvo S60 2.4 benzine

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten
        Mooi.
        En jij vindt dat normaal?
        (Je hoeft niet te antwoorden. Duidelijk een 'ja'. Want "die bumperklever doet toch ook ambetant zeker!")
        Zoals ik al zei, wie zo'n gevaarlijke dingen uithaalt zoals op minder dan een wagenlengte van mij rijden, zoekt zo'n reactie zelf. Aan 120 km/u leg je per seconde 33 meter af, no way als ik een noodstop moet doen dat die persoon nog op tijd kan remmen. En wees maar zeker dat ze de hint snappen als ik es rem op de motor...

        Aan jouw reactie te zien zou jij wss wel es een bumperklever kunnen zijn...
        Last edited by Streamline; 11/02/2010, 20:17.
        sigpic

        http://www.streamlinecarcare.be

        lakbehandelingen voor voertuigen

        MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2

        Comment




        • fantastische wegen in belgie...
          Captain Turbo
          General Von Driftenstein

          Oorspronkelijk geplaatst door C_X
          Ik wil eens met een nieuwe z4 rijden

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door PJH Bekijk Berichten
            http://pj.snoobonline.com/steenslag/

            fantastische wegen in belgie...
            Het zijn winstgevende dagen voor carglass...

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten
              (Je hoeft niet te antwoorden. Duidelijk een 'ja'. Want "die bumperklever doet toch ook ambetant zeker!")

              Oorspronkelijk geplaatst door HotHatch.be Bekijk Berichten
              Zoals ik al zei, wie zo'n gevaarlijke dingen uithaalt zoals op minder dan een wagenlengte van mij rijden, zoekt zo'n reactie zelf.
              Q.E.D.

              Oorspronkelijk geplaatst door HotHatch.be Bekijk Berichten
              Aan 120 km/u leg je per seconde 33 meter af, no way als ik een noodstop moet doen dat die persoon nog op tijd kan remmen. En wees maar zeker dat ze de hint snappen als ik es rem op de motor...
              Zie je daar zelf de tegenstrijdigheid van in?

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten
                Q.E.D.
                Zie je daar zelf de tegenstrijdigheid van in?
                Tegenstrijdigheid? Nee, ik hou mijn afstand tot mijn voorligger. Al wie achter mij rijdt, moet zelf maar zien dat ze kunnen stoppen. Ik heb 0 respect voor klevers, ik ben iemand die veel in zijn achteruitkijkspiegel kijkt en mensen snel doorlaat als ze voorbijwillen. Als ik dus iemand zie naderen en zelf aan een manoeuvre bezig ben van inhalen, hoef ik geen gatplakker om te weten dat ie voorbijwil.
                sigpic

                http://www.streamlinecarcare.be

                lakbehandelingen voor voertuigen

                MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2

                Comment


                • Het probleem met dergelijke manoeuvres is dat je nooit weet hoeveel gekker je achterligger is... Het begint met wat doorheen kiezel rijden maar je weet niet of het escaleert tot iets wat je niet wenst...

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                    Het probleem met dergelijke manoeuvres is dat je nooit weet hoeveel gekker je achterligger is... Het begint met wat doorheen kiezel rijden maar je weet niet of het escaleert tot iets wat je niet wenst...
                    Verstandige opmerking!

                    Comment


                    • Tegenstrijdigheid. Tweede poging.

                      Oorspronkelijk geplaatst door HotHatch.be Bekijk Berichten
                      Tegenstrijdigheid? Al wie achter mij rijdt, moet zelf maar zien dat ze kunnen stoppen.
                      Oorspronkelijk geplaatst door HotHatch.be Bekijk Berichten
                      Aan 120 km/u leg je per seconde 33 meter af, no way als ik een noodstop moet doen dat die persoon nog op tijd kan remmen.
                      Ok, tegenstrijdig dus. Wat probeer je dan te bereiken met dat maneuver? Dat hij je aanrijdt? Bumperkleven is erg gevaarlijk, maar jouw 'remmen' mogelijks nog gevaarlijker. (en alleszins de trigger van de mogelijke aanrijding) De bedoeling van de bumperklever is niet jou van de baan te rijden (integendeel, hij wil snel door), maar als je remt, zou dat wel het resultaat kunnen zijn.

                      Enkele jaren terug ben ik zo op de autosnelweg een RAM-achtige truck rechts voorbijgegaan, nadat hij kilometers lang onnodig links bleef rijden. Uiteraard was mijn maneuver strafbaar (en misschien gevaarlijk, hoewel de kans natuurlijk klein was dat hij na al die tijd dan toch zou opschuiven), maar de bestuurder voelde zich toch een onwaarschijnlijk groot onrecht aangedaan.
                      Zoals wooter aangeeft, weet je nooit wat de ander gaat doen. In mijn geval koos mijn RAM vriend ervoor op 10cm achter m'n koffer te gaan hangen. Aan 140km/u.
                      Ik zal je zeggen, geen haar op m'n hoofd die er aan dacht om even het gas te gaan lossen, laat staan te remmen of handremmen. Had ik dat gedaan, waren er geen winnaars. Ik ben gewoon aan constante snelheid blijven rijden tot hij het beu was.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door HotHatch.be Bekijk Berichten
                        Met licht aantrekken blokkeren geen wielen he, ik spreek over 1 of 2 tandjes. Meestal ga ik gewoon goed afremmen op de motor, daar zijn de meeste al goed van geschrokken. Handrem opgetrokken is nog maar een keer of 3 gebeurd.
                        Je kan misschien beter een grote rode knop monteren op uw dashbord.
                        Als ge uw bumperklever beu zijt, klopt ge erop (op die knop dus) en gaan alle remlichten aan (+evt uw achteruitrijlichten, alle pinkers en mistlampen) terwijl ge dus niet afremt. Hij zal dan wel snel afstand houden.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door ksirk Bekijk Berichten
                          Je kan misschien beter een grote rode knop monteren op uw dashbord.
                          Als ge uw bumperklever beu zijt, klopt ge erop (op die knop dus) en gaan alle remlichten aan (+evt uw achteruitrijlichten, alle pinkers en mistlampen) terwijl ge dus niet afremt. Hij zal dan wel snel afstand houden.
                          Of als het een opvliegend typetje is, komt hij u voorbij en stampt hij echt alles dicht. Beter niet aan beginnen...
                          Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk Berichten
                            @Hothatch: Vraagje: Hoeveel rijervaring heb jij?
                            kun je beter vragen aan diegene die op zn bumper kleeft

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten
                              Tegenstrijdigheid. Tweede poging.
                              Geen tegenstrijdigheid. Er is imo maar tegenstrijdigheid als ik zelf ook ga kleven want dan doe ik net datgene waarover ik hier nu zo zit te klagen. Ik zorg dat ik kan stoppen door afstand te houden, mensen die kleven kunnen niet stoppen doordat ze geen afstand houden.

                              Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk Berichten
                              @Hothatch: Vraagje: Hoeveel rijervaring heb jij?
                              Geen idee wat dit er toe doet...
                              sigpic

                              http://www.streamlinecarcare.be

                              lakbehandelingen voor voertuigen

                              MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk Berichten
                                Bwa.
                                Het gaat hier over rijden en over verkeersveiligheid, dus imho relevante vraag.
                                Nog iets waar ik me moeilijk in kan vinden. Rijervaring wordt uitgedrukt in jaren en aantal km/jaar. Is iemand die langer zijn rijbewijs heeft en meer km doet dan mij automatisch een betere chauffeur?
                                Ik dacht vroeger dat ik goed kon rijden. Als ik zie welke invloed het leren omgaan met de krachtige wagens die ik mag testen en de trackdays die ik af en toe doe, hadden op mijn car control, dan ben ik in het laatste jaar nog nooit zo geëvolueerd.
                                sigpic

                                http://www.streamlinecarcare.be

                                lakbehandelingen voor voertuigen

                                MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2

                                Comment


                                • Gezien het feit dat je zo rond de pot draait, zal het antwoord wel "nog niet lang" zijn.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door HotHatch.be Bekijk Berichten
                                    Nog iets waar ik me moeilijk in kan vinden. Rijervaring wordt uitgedrukt in jaren en aantal km/jaar. Is iemand die langer zijn rijbewijs heeft en meer km doet dan mij automatisch een betere chauffeur?
                                    Ik dacht vroeger dat ik goed kon rijden. Als ik zie welke invloed het leren omgaan met de krachtige wagens die ik mag testen en de trackdays die ik af en toe doe, hadden op mijn car control, dan ben ik in het laatste jaar nog nooit zo geëvolueerd.
                                    Na 32 jaar rijbewijs en een slipcursus later, kan ik je wel zeggen : hoe meer ondervinding, hoe " beter " je rijd ( beter is eigenlijk niet de juiste terminologie ). Maar geef eerlijk toe, eens ik stop met werken en niet zoveel kilometers meer afmaal, dan zal mijn " rijvaardigheid " snel achteruitgaan, en dan kan je kankeren zoals ik vroeger en nu nog soms doe, op " petjes- en hoedjesdragers ".
                                    truth is in the eye of the beholder

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Levi Bekijk Berichten
                                      Gezien het feit dat je zo rond de pot draait, zal het antwoord wel "nog niet lang" zijn.
                                      Kword 30 en heb mijn rijbewijs gehaald op mijn 18e verjaardag. Een pak langer dan gij dus...


                                      Oorspronkelijk geplaatst door ro80 Bekijk Berichten
                                      Na 32 jaar rijbewijs en een slipcursus later,
                                      Ik heb ook al een 6 tal slipcursussen gevolgd in mijn carriere, je leert daar inderdaad enorm veel van. Kan ik iedereen aanraden hier op dit forum...
                                      Last edited by Streamline; 12/02/2010, 22:15.
                                      sigpic

                                      http://www.streamlinecarcare.be

                                      lakbehandelingen voor voertuigen

                                      MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2

                                      Comment


                                      • 6 slipcursussen, maar nog nooit eens stevig tussen gepakt geweest qua verkeersagressie...

                                        Je hebt maar één idioot nodig die door het lint gaat van je kiezelregen om al heel genuanceerder te gaan reageren... Ik denk dan ook dat diegenen die jouw oplossing niet als oplossing zien op dat gebied al meer ervaring hebben dan jij...

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door HotHatch.be Bekijk Berichten
                                          Nog iets waar ik me moeilijk in kan vinden. Rijervaring wordt uitgedrukt in jaren en aantal km/jaar. Is iemand die langer zijn rijbewijs heeft en meer km doet dan mij automatisch een betere chauffeur?
                                          Ik dacht vroeger dat ik goed kon rijden. Als ik zie welke invloed het leren omgaan met de krachtige wagens die ik mag testen en de trackdays die ik af en toe doe, hadden op mijn car control, dan ben ik in het laatste jaar nog nooit zo geëvolueerd.
                                          Ik zie het zo,
                                          20% van de chauffeurs kunnen absoluut niet rijden,
                                          65% van de chauffeurs "denken" dat ze goed rijden,
                                          10% v/d chauffeurs doen een poging om goed te rijden en slechts
                                          5% kan zich een goede chauffeur noemen.
                                          Het autorijden omvat zoveel verschillende facetten dat men niet zomaar kan zeggen dat iemand met vele jaren en kilometers ervaring een betere chauffeur is dan een ander (maar het helpt wel) vooral inzicht hebben in het verkeer dan. Langs de andere kant, iemand die bvb al 30 x de dangerzone op een circuit heeft bereikt is per definitie nog geen goede chauffeur op de weg.
                                          Last edited by Metaxa; 13/02/2010, 19:39.
                                          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X