Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door djorkaef Bekijk Berichten
    Nieuwe ergernis op de autostrade: mensen die bij regenweer u voorbijsteken en nadat ze u 5 meter gepasseerd zijn terug invoegen, waardoor je telkens weer je ruitenwissers zwaar moet gaan inzetten door het opspattende water. Gelieve minstens 20 meter afstand te nemen en daarna pas terug naar het middenvak te gaan danku.
    En bij 20 meter afstand heb je geen last meer van spray of zo? Als je zo denkt over een snelweg bij regenweer, blijf je er maar beter af...
    1991 BMW E30 318is

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichten

      Wat ik me afvraag is bv: ik zie dikwijls twee vrachtwagens achter elkaar en waarvan de tweede op 10m van de andere rijdt, die is zich aan het voorbereiden om voorbij te steken. Ook al gaat z'n richtingsaanwzijer nog niet, als er plaats is, ga ik naar het derde rijvak, zodat de vrachtwagen effectief kan voorbijsteken zonder gas te moeten lossen. Maar meestal is dat een loze beweging en wachten ze tot ik voorbij ben, zodat ik nogal debiel overkom voor de inzichtloze chauffeurs achter mij.
      Heeft dat een bepaalde reden?

      Dat doe ik dus ook altijd. En ja idd, soms is het echt een maat voor niets en blijft die camion toch op het eerste vak. Wat die inzichtloze chauffeurs dan denken kan me evengoed niets schelen


      ook nog een vraagje:
      als ik op de autostrade opkom, moet ik meestal geen vrachtwagen opzij doen gaan. Gewoon goed op de staart drukken en ik ben weg. Maar soms heb je een twijfelaar voor je die nog moet nadenken en over z'n schouder eens kijken en nog eens nadenken en nog eens over z'n schouder kijken om dan scheef te gaan rijden en te panikeren enz... dus wijkt de vrachtwagen van het eerste naar het tweede uit in het beste geval.
      Wat hebben jullie liefst?
      - dat wij gas geven en voorbijknallen op het eerste vak en waarna jullie achter ons terugkeren naar het eerste vak
      - dat wij jullie voorbijlaten, eens knipperen met de lichten wanneer jullie terug kunnen invoegen, en daarna wij zelf jullie voorbijsteken?
      't Eerste lijkt me veiliger, maar kan niet altijd.
      Die tweede vraag heb ik ooit al eens gesteld aan een vrachtwagenchauffeur en die was dus voorstander van optie twee, omdat het zo voor hem toch eenvoudiger was om terug te keren naar het eerste vak..

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk Berichten
        Een vrachtwagen die eens een andere inhaalt is begrijpelijk, maar nogal vaak zie je dat als er zo een begint in te halen dat hij ineens naar de kop van het "peloton" wil doorstoten en een hele reeks gaat inhalen, vaak tientallen kilometers aan een stuk. Achter hem wordt de sliert automobilisten die wordt opgehouden steeds langer en in de staart van die sliert vertraagt het verkeer vaak vrij abrupt van 120 naar 60-70km/h wat voor gevaarlijke toestanden zorgt.

        Ook ergerlijk is een vrachtwagen die gaat inhalen zonder voorrang te geven en het achterop komend verkeer dwingt van bruusk in de ankers te gaan.
        Ja, vaal zien ze dan wel niet dat er een hele reeks vrachtwagens voor hem rijdt, en is er geen plaats om zich ertussen te plaatsen. En no way dat een andere vrachtwagen zijn gas gaat lossen om wat plaats te maken voor de inhalende truck.

        Wat ze ook al eens durven doen, is het inhalen voor een andere vrachtwagen, vlak voor mijn neus waardoor ik idd zwaar in de ankers moet gaan. Als ik dan achter mij kijk is er geen auto te bespeuren....

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk Berichten
          Een vrachtwagen die eens een andere inhaalt is begrijpelijk, maar nogal vaak zie je dat als er zo een begint in te halen dat hij ineens naar de kop van het "peloton" wil doorstoten en een hele reeks gaat inhalen, vaak tientallen kilometers aan een stuk. Achter hem wordt de sliert automobilisten die wordt opgehouden steeds langer en in de staart van die sliert vertraagt het verkeer vaak vrij abrupt van 120 naar 60-70km/h wat voor gevaarlijke toestanden zorgt.

          Ook ergerlijk is een vrachtwagen die gaat inhalen zonder voorrang te geven en het achterop komend verkeer dwingt van bruusk in de ankers te gaan.
          heb ik nog niet meegemaakt, dat laatste. En als ik het zie gebeuren bij een ander, is het omdat de vrachtwagenchauffeur al zijn pinker naar links aangezet heeft en de wagen achter hem weigert naar 't derde te gaan (terwijl het perfect mogelijk is). Zelfs met de auto kom ik dat tegen, dan zwier ik me er ook voor hoor, die kunnen de pot op.
          In het geval van twee vakken zie je dat meestal van ver aankomen dat een vrachtwagenchauffeur zal willen inhalen. 't Is een kleintje om even de gas te lossen van zodra je die pinker ziet, in een wip ben je zo weer voorbij.
          En de tijd dat ze continu hele slierten inhalen aan een slakkengangetje is toch wel serieus geminderd hoor. Zeker veel verbeterd sinds ze tijdens de spitsuren niet meer mogen inhalen.
          __________________________

          2015 Volvo V60 D2 aut.
          2003 Volvo S60 2.4 benzine

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichten
            Zelfs met de auto kom ik dat tegen, dan zwier ik me er ook voor hoor, die kunnen de pot op.
            Ja... Zo kom ik er vaak tegen... Rechtervakker gaat naar middenvak want die achteropkomende middenvakker kan toch probleemloos naar links... En die middenvakker gaat dan maar naar het linkervak, en de linkervakker die niemand zag, moet dan maar hard de remmen in...

            Ik vind daarom een drie- of vierbaansvaksnelweg veel gevaarlijker dan een tweevakssnelweg...

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichten
              heb ik nog niet meegemaakt, dat laatste. En als ik het zie gebeuren bij een ander, is het omdat de vrachtwagenchauffeur al zijn pinker naar links aangezet heeft en de wagen achter hem weigert naar 't derde te gaan (terwijl het perfect mogelijk is).
              Op een drievaksbaan overkomt het me inderdaad niet zo vaak maar ik heb het al meegemaakt dat ik op de middenstrook reed en niet opzij kon omdat ik langs links zelf ingehaald werd, dan blijft er niet veel over dan vol in de ankers te gaan. Los daarvan vind ik wel dat het niet aan een ander is om te bepalen dat iemand maar een rijstrook moet opschuiven, wie van rijstrook verandert is gewoon 100% voorrangsplichtig ook ten opzichte van iemand die niet hoffelijk of niet vooruitziend genoeg is om op te schuiven.

              Wat je op een drievaksbaan dan weer vaker ziet is dat men continu op de middenstrook blijft rijden met amper snelheidsverschil tegenover de vrachtwagens rechts, en men de rijstrook zo de facto inpalmt als "vrachtwagenstrook". Dit heeft dan tot gevolg dat nog weinig automobilisten zich op de middenstrook wagen laat staan op de rechterstrook. Wat dit voor de doorstroming doet, daar moet ik geen tekening bij maken zeker?

              Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichten
              En de tijd dat ze continu hele slierten inhalen aan een slakkengangetje is toch wel serieus geminderd hoor. Zeker veel verbeterd sinds ze tijdens de spitsuren niet meer mogen inhalen.
              Dat is zeker geminderd, en dat is zonder meer een positieve evolutie! Toch heb ik het onlangs nog meegemaakt: een Nederlandse trucker die van Zoersel tot Turnhout links heeft gereden, tijdens de avondspits en bij regenval. Geef toe, zoiets is er toch over?
              Last edited by janvkn; 26/02/2010, 17:38.
              AutoMinded.be

              Comment


              • Mijn kar trekt traag op dus als vrachtwagens voor mij uitwijken naar het tweede vak laat ik ze eerst mij voorbijsteken - lichten trekken als ze terug kunnen invoegen - planché en voorbijsteken. Is veiliger, beter, leuker. Ik haat het als ik zelf uitwijk naar het andere vak voor er een op te laten (vb. R4 Gent) en op het moment dat de afstand nog niet groot genoeg is om voor de invoeger in te voegen geeft die laatstgenoemde dan volle petrol op dat eerste vak en dan moet je zelf alles geven om er toch voorbij te gaan (en de snelheidslimiet overschrijden). Ofwel moet ik remmen, hem volledig laten passeren (= hij steekt voorbij langs rechts) en dan terug naar het eerste vak?
                Wat zouden jullie doen?

                Comment


                • We vinden het inderdaad leuker om terug voorgelaten te worden om naar het eerste te gaan, dan rechts voorbij gestoken te worden. Het hindert ook niet, maar het doet me eerder denken: "waarom kon die dat niet op de oprit zelf?".
                  Maar in de eerste plaats heeft een goede autobestuurder het niet nodig dat de vrachtwagens opschuiven ervoor. (uitgezonderd als het erg druk is of er zo'n lummel voor je zit natuurlijk)

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichten
                    jij moet hier meer komen posten, ik heb hele dagen compassie met jullie, vrachtwagenchauffeurs, met wat ik allemaal zie gebeuren.
                    Ik wil wel, maar ik ben bijna altijd op de baan :p

                    Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichten
                    Ik wil echt nog meer inzicht krijgen in jullie bezorgdheden. Ik meen dat.
                    Jullie hebben een log zwaar en lang ding op gang te houden, en weinigen houden daar rekening mee.

                    Wat ik me afvraag is bv: ik zie dikwijls twee vrachtwagens achter elkaar en waarvan de tweede op 10m van de andere rijdt, die is zich aan het voorbereiden om voorbij te steken. Ook al gaat z'n richtingsaanwzijer nog niet, als er plaats is, ga ik naar het derde rijvak, zodat de vrachtwagen effectief kan voorbijsteken zonder gas te moeten lossen. Maar meestal is dat een loze beweging en wachten ze tot ik voorbij ben, zodat ik nogal debiel overkom voor de inzichtloze chauffeurs achter mij.
                    Heeft dat een bepaalde reden?

                    Dat van die afritten zie ik ook elke dag, verschrikkelijk. Eerst een vrachtwagen doen afremmen en dan pas opzij gaan ipv eerst opzij gaan en dan pas te remmen.
                    Die reden is vooral dat het niet evident is om even het stuur over te trekken, soms lijkt het wel alsof die vrachtwagen gewoon op het eerste blijft, maar het kan evengoed zijn dat die zeer langzaam begint draaien om naar het tweede te gaan.
                    Andere reden is dat er veel mensen gewoon terug naar het tweede gaan, terwijl ze nog niet volledig voorbij zijn.
                    In elk geval, als er een auto naar het derde gaat omdat ik pink, krijgt die altijd een handje.

                    Comment




                    • hoeft geen uitleg zeker
                      Captain Turbo
                      General Von Driftenstein

                      Oorspronkelijk geplaatst door C_X
                      Ik wil eens met een nieuwe z4 rijden

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door PJH Bekijk Berichten


                        hoeft geen uitleg zeker

                        Ik zie 2 camions. Dan ben ik al zeker dat er links niet meer harder dan 95 wordt gereden...
                        1991 BMW E30 318is

                        Comment


                        • mensen die langs de pechstrook willen inhalen tijdens een file, en als ze terug willen invoegen en ge laat ze er niet tussen worden ze kwaad en krijgen ze spastische trekken
                          BMW X5 45e

                          Comment


                          • Godmiljaar daarnet chance gehad! Ik kom de parklaan afgereden ter hoogte van de Carrefour (netjes aan 70), ik rij op de linkerstrook en zie dat er een oude Ford Mondeo staat te wachten om de parking van de Carrefour af te rijden. Als ik er bijna ben zet 'ie plots aan. Ik denk bij mezelf: bwa geen probleem, die zal het rechtse vak nemen ... schiet die aap toch wel niet recht naar het linkse vak zeker! Ik claxonneer, en ga keihard in de remmen, tikketikketak van de ABS, ik probeer naar rechts uit te wijken maar dat lukt niet omdat hij intussen ook in de mot heeft dat hij een kemel geslagen heeft en wat tussen de twee rijstroken ligt te slingeren hierbij mijn uitwijkroute blokkerend. Uiteindelijk kan ik nog nét op tijd stoppen en mis ik zijn achterbumper op een millimeter of zo.

                            Aan de volgende lichten sta ik naast de Mondeo: zit er een oude pee in van 70 jaar, wat dwaas voor zich uit kijkend en alle oogcontact vermijdend.
                            AutoMinded.be

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk Berichten
                              Godmiljaar daarnet chance gehad! Ik kom de parklaan afgereden ter hoogte van de Carrefour (netjes aan 70), ik rij op de linkerstrook en zie dat er een oude Ford Mondeo staat te wachten om de parking van de Carrefour af te rijden. Als ik er bijna ben zet 'ie plots aan. Ik denk bij mezelf: bwa geen probleem, die zal het rechtse vak nemen ... schiet die aap toch wel niet recht naar het linkse vak zeker! Ik claxonneer, en ga keihard in de remmen, tikketikketak van de ABS, ik probeer naar rechts uit te wijken maar dat lukt niet omdat hij intussen ook in de mot heeft dat hij een kemel geslagen heeft en wat tussen de twee rijstroken ligt te slingeren hierbij mijn uitwijkroute blokkerend. Uiteindelijk kan ik nog nét op tijd stoppen en mis ik zijn achterbumper op een millimeter of zo.

                              Aan de volgende lichten sta ik naast de Mondeo: zit er een oude pee in van 70 jaar, wat dwaas voor zich uit kijkend en alle oogcontact vermijdend.
                              De meesten hebben het bij den troep gekregen en in die tijd reden er nog niet de helft van de wagens tegenover nu.

                              Het is erg maar sommige oudere mensen moesten ze gewoon verbieden nog te rijden. Ipv de jongere bestuurders nog te pesten zouden ze beter de echte ouderen +60 ofzo hun rijbewijs eens opnieuw controleren en bij echte gebreken gewoon afnemen...

                              Comment


                              • Ik ben voorstander van periodieke rijvaardigheidsproeven...
                                1991 BMW E30 318is

                                Comment


                                • gecombineerd aan een macho-index ?

                                  ken genoeg oude knarren die geen accidenten maken

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Jerain Bekijk Berichten
                                    De meesten hebben het bij den troep gekregen en in die tijd reden er nog niet de helft van de wagens tegenover nu.

                                    Het is erg maar sommige oudere mensen moesten ze gewoon verbieden nog te rijden. Ipv de jongere bestuurders nog te pesten zouden ze beter de echte ouderen +60 ofzo hun rijbewijs eens opnieuw controleren en bij echte gebreken gewoon afnemen...
                                    dermee dat die mensen torenhoge premies betalen tov de jongeren he

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door TDJ Bekijk Berichten
                                      Is dat dan sarcastisch?
                                      Neen, zéker niet. Zéér serieus gemeend. Nogmaals

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                        gecombineerd aan een macho-index ?

                                        ken genoeg oude knarren die geen accidenten maken
                                        Sterke reply.

                                        Omdat ze normaal niet verder dan de beenhouwer om de hoek rijden maar als ze eens iets verder moeten is het geen routine meer en loopt het al eens fout. Ik zie het bij mijn eigen grootouders en heb zelf al meermaals iets met "oude knarren" voorgehad.

                                        Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                                        dermee dat die mensen torenhoge premies betalen tov de jongeren he
                                        En terecht!

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Jerain Bekijk Berichten
                                          Omdat ze normaal niet verder dan de beenhouwer om de hoek rijden maar als ze eens iets verder moeten is het geen routine meer en loopt het al eens fout. Ik zie het bij mijn eigen grootouders en heb zelf al meermaals iets met "oude knarren" voorgehad.
                                          ook waar

                                          Comment

                                          Working...
                                          X