Oorspronkelijk geplaatst door djorkaef
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel III
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichten
Wat ik me afvraag is bv: ik zie dikwijls twee vrachtwagens achter elkaar en waarvan de tweede op 10m van de andere rijdt, die is zich aan het voorbereiden om voorbij te steken. Ook al gaat z'n richtingsaanwzijer nog niet, als er plaats is, ga ik naar het derde rijvak, zodat de vrachtwagen effectief kan voorbijsteken zonder gas te moeten lossen. Maar meestal is dat een loze beweging en wachten ze tot ik voorbij ben, zodat ik nogal debiel overkom voor de inzichtloze chauffeurs achter mij.
Heeft dat een bepaalde reden?
Dat doe ik dus ook altijd. En ja idd, soms is het echt een maat voor niets en blijft die camion toch op het eerste vak. Wat die inzichtloze chauffeurs dan denken kan me evengoed niets schelen
ook nog een vraagje:
als ik op de autostrade opkom, moet ik meestal geen vrachtwagen opzij doen gaan. Gewoon goed op de staart drukken en ik ben weg. Maar soms heb je een twijfelaar voor je die nog moet nadenken en over z'n schouder eens kijken en nog eens nadenken en nog eens over z'n schouder kijken om dan scheef te gaan rijden en te panikeren enz... dus wijkt de vrachtwagen van het eerste naar het tweede uit in het beste geval.
Wat hebben jullie liefst?
- dat wij gas geven en voorbijknallen op het eerste vak en waarna jullie achter ons terugkeren naar het eerste vak
- dat wij jullie voorbijlaten, eens knipperen met de lichten wanneer jullie terug kunnen invoegen, en daarna wij zelf jullie voorbijsteken?
't Eerste lijkt me veiliger, maar kan niet altijd.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk BerichtenEen vrachtwagen die eens een andere inhaalt is begrijpelijk, maar nogal vaak zie je dat als er zo een begint in te halen dat hij ineens naar de kop van het "peloton" wil doorstoten en een hele reeks gaat inhalen, vaak tientallen kilometers aan een stuk. Achter hem wordt de sliert automobilisten die wordt opgehouden steeds langer en in de staart van die sliert vertraagt het verkeer vaak vrij abrupt van 120 naar 60-70km/h wat voor gevaarlijke toestanden zorgt.
Ook ergerlijk is een vrachtwagen die gaat inhalen zonder voorrang te geven en het achterop komend verkeer dwingt van bruusk in de ankers te gaan.
Wat ze ook al eens durven doen, is het inhalen voor een andere vrachtwagen, vlak voor mijn neus waardoor ik idd zwaar in de ankers moet gaan. Als ik dan achter mij kijk is er geen auto te bespeuren....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk BerichtenEen vrachtwagen die eens een andere inhaalt is begrijpelijk, maar nogal vaak zie je dat als er zo een begint in te halen dat hij ineens naar de kop van het "peloton" wil doorstoten en een hele reeks gaat inhalen, vaak tientallen kilometers aan een stuk. Achter hem wordt de sliert automobilisten die wordt opgehouden steeds langer en in de staart van die sliert vertraagt het verkeer vaak vrij abrupt van 120 naar 60-70km/h wat voor gevaarlijke toestanden zorgt.
Ook ergerlijk is een vrachtwagen die gaat inhalen zonder voorrang te geven en het achterop komend verkeer dwingt van bruusk in de ankers te gaan.
In het geval van twee vakken zie je dat meestal van ver aankomen dat een vrachtwagenchauffeur zal willen inhalen. 't Is een kleintje om even de gas te lossen van zodra je die pinker ziet, in een wip ben je zo weer voorbij.
En de tijd dat ze continu hele slierten inhalen aan een slakkengangetje is toch wel serieus geminderd hoor. Zeker veel verbeterd sinds ze tijdens de spitsuren niet meer mogen inhalen.__________________________
2015 Volvo V60 D2 aut.
2003 Volvo S60 2.4 benzine
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk BerichtenZelfs met de auto kom ik dat tegen, dan zwier ik me er ook voor hoor, die kunnen de pot op.
Ik vind daarom een drie- of vierbaansvaksnelweg veel gevaarlijker dan een tweevakssnelweg...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichtenheb ik nog niet meegemaakt, dat laatste. En als ik het zie gebeuren bij een ander, is het omdat de vrachtwagenchauffeur al zijn pinker naar links aangezet heeft en de wagen achter hem weigert naar 't derde te gaan (terwijl het perfect mogelijk is).
Wat je op een drievaksbaan dan weer vaker ziet is dat men continu op de middenstrook blijft rijden met amper snelheidsverschil tegenover de vrachtwagens rechts, en men de rijstrook zo de facto inpalmt als "vrachtwagenstrook". Dit heeft dan tot gevolg dat nog weinig automobilisten zich op de middenstrook wagen laat staan op de rechterstrook. Wat dit voor de doorstroming doet, daar moet ik geen tekening bij maken zeker?
Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk BerichtenEn de tijd dat ze continu hele slierten inhalen aan een slakkengangetje is toch wel serieus geminderd hoor. Zeker veel verbeterd sinds ze tijdens de spitsuren niet meer mogen inhalen.Last edited by janvkn; 26/02/2010, 17:38.
Comment
-
Mijn kar trekt traag op dus als vrachtwagens voor mij uitwijken naar het tweede vak laat ik ze eerst mij voorbijsteken - lichten trekken als ze terug kunnen invoegen - planché en voorbijsteken. Is veiliger, beter, leuker. Ik haat het als ik zelf uitwijk naar het andere vak voor er een op te laten (vb. R4 Gent) en op het moment dat de afstand nog niet groot genoeg is om voor de invoeger in te voegen geeft die laatstgenoemde dan volle petrol op dat eerste vak en dan moet je zelf alles geven om er toch voorbij te gaan (en de snelheidslimiet overschrijden). Ofwel moet ik remmen, hem volledig laten passeren (= hij steekt voorbij langs rechts) en dan terug naar het eerste vak?
Wat zouden jullie doen?
Comment
-
We vinden het inderdaad leuker om terug voorgelaten te worden om naar het eerste te gaan, dan rechts voorbij gestoken te worden. Het hindert ook niet, maar het doet me eerder denken: "waarom kon die dat niet op de oprit zelf?".
Maar in de eerste plaats heeft een goede autobestuurder het niet nodig dat de vrachtwagens opschuiven ervoor. (uitgezonderd als het erg druk is of er zo'n lummel voor je zit natuurlijk)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichtenjij moet hier meer komen posten, ik heb hele dagen compassie met jullie, vrachtwagenchauffeurs, met wat ik allemaal zie gebeuren.
Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk BerichtenIk wil echt nog meer inzicht krijgen in jullie bezorgdheden. Ik meen dat.
Jullie hebben een log zwaar en lang ding op gang te houden, en weinigen houden daar rekening mee.
Wat ik me afvraag is bv: ik zie dikwijls twee vrachtwagens achter elkaar en waarvan de tweede op 10m van de andere rijdt, die is zich aan het voorbereiden om voorbij te steken. Ook al gaat z'n richtingsaanwzijer nog niet, als er plaats is, ga ik naar het derde rijvak, zodat de vrachtwagen effectief kan voorbijsteken zonder gas te moeten lossen. Maar meestal is dat een loze beweging en wachten ze tot ik voorbij ben, zodat ik nogal debiel overkom voor de inzichtloze chauffeurs achter mij.
Heeft dat een bepaalde reden?
Dat van die afritten zie ik ook elke dag, verschrikkelijk. Eerst een vrachtwagen doen afremmen en dan pas opzij gaan ipv eerst opzij gaan en dan pas te remmen.
Andere reden is dat er veel mensen gewoon terug naar het tweede gaan, terwijl ze nog niet volledig voorbij zijn.
In elk geval, als er een auto naar het derde gaat omdat ik pink, krijgt die altijd een handje.
Comment
-
hoeft geen uitleg zekerCaptain Turbo
General Von Driftenstein
Oorspronkelijk geplaatst door C_XIk wil eens met een nieuwe z4 rijden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door PJH Bekijk Berichten
hoeft geen uitleg zeker
Ik zie 2 camions. Dan ben ik al zeker dat er links niet meer harder dan 95 wordt gereden...
Comment
-
Godmiljaar daarnet chance gehad! Ik kom de parklaan afgereden ter hoogte van de Carrefour (netjes aan 70), ik rij op de linkerstrook en zie dat er een oude Ford Mondeo staat te wachten om de parking van de Carrefour af te rijden. Als ik er bijna ben zet 'ie plots aan. Ik denk bij mezelf: bwa geen probleem, die zal het rechtse vak nemen ... schiet die aap toch wel niet recht naar het linkse vak zeker! Ik claxonneer, en ga keihard in de remmen, tikketikketak van de ABS, ik probeer naar rechts uit te wijken maar dat lukt niet omdat hij intussen ook in de mot heeft dat hij een kemel geslagen heeft en wat tussen de twee rijstroken ligt te slingeren hierbij mijn uitwijkroute blokkerend. Uiteindelijk kan ik nog nét op tijd stoppen en mis ik zijn achterbumper op een millimeter of zo.
Aan de volgende lichten sta ik naast de Mondeo: zit er een oude pee in van 70 jaar, wat dwaas voor zich uit kijkend en alle oogcontact vermijdend.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk BerichtenGodmiljaar daarnet chance gehad! Ik kom de parklaan afgereden ter hoogte van de Carrefour (netjes aan 70), ik rij op de linkerstrook en zie dat er een oude Ford Mondeo staat te wachten om de parking van de Carrefour af te rijden. Als ik er bijna ben zet 'ie plots aan. Ik denk bij mezelf: bwa geen probleem, die zal het rechtse vak nemen ... schiet die aap toch wel niet recht naar het linkse vak zeker! Ik claxonneer, en ga keihard in de remmen, tikketikketak van de ABS, ik probeer naar rechts uit te wijken maar dat lukt niet omdat hij intussen ook in de mot heeft dat hij een kemel geslagen heeft en wat tussen de twee rijstroken ligt te slingeren hierbij mijn uitwijkroute blokkerend. Uiteindelijk kan ik nog nét op tijd stoppen en mis ik zijn achterbumper op een millimeter of zo.
Aan de volgende lichten sta ik naast de Mondeo: zit er een oude pee in van 70 jaar, wat dwaas voor zich uit kijkend en alle oogcontact vermijdend.
Het is erg maar sommige oudere mensen moesten ze gewoon verbieden nog te rijden. Ipv de jongere bestuurders nog te pesten zouden ze beter de echte ouderen +60 ofzo hun rijbewijs eens opnieuw controleren en bij echte gebreken gewoon afnemen...
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jerain Bekijk BerichtenDe meesten hebben het bij den troep gekregen en in die tijd reden er nog niet de helft van de wagens tegenover nu.
Het is erg maar sommige oudere mensen moesten ze gewoon verbieden nog te rijden. Ipv de jongere bestuurders nog te pesten zouden ze beter de echte ouderen +60 ofzo hun rijbewijs eens opnieuw controleren en bij echte gebreken gewoon afnemen...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TDJ Bekijk BerichtenIs dat dan sarcastisch?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtengecombineerd aan een macho-index ?
ken genoeg oude knarren die geen accidenten maken
Omdat ze normaal niet verder dan de beenhouwer om de hoek rijden maar als ze eens iets verder moeten is het geen routine meer en loopt het al eens fout. Ik zie het bij mijn eigen grootouders en heb zelf al meermaals iets met "oude knarren" voorgehad.
Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichtendermee dat die mensen torenhoge premies betalen tov de jongeren he
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jerain Bekijk BerichtenOmdat ze normaal niet verder dan de beenhouwer om de hoek rijden maar als ze eens iets verder moeten is het geen routine meer en loopt het al eens fout. Ik zie het bij mijn eigen grootouders en heb zelf al meermaals iets met "oude knarren" voorgehad.
Comment
Comment