Oorspronkelijk geplaatst door Jerain
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel III
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk BerichtenZoals master bobo zei: ieder voor zijn eigen deur zijn we al ver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jerain Bekijk BerichtenWe beginnen mekaar hier te begrijpen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenJa... Zo kom ik er vaak tegen... Rechtervakker gaat naar middenvak want die achteropkomende middenvakker kan toch probleemloos naar links... En die middenvakker gaat dan maar naar het linkervak, en de linkervakker die niemand zag, moet dan maar hard de remmen in...
Ik vind daarom een drie- of vierbaansvaksnelweg veel gevaarlijker dan een tweevakssnelweg...
Als je oplet, weet je of dat mogelijk is of niet. Je moet niet slapen in de auto he.
Mij mogen ze altijd doen verschieten op de autostrade. Op ELK moment weet ik of ik kan uitwijken of of ik moet remmen. Dat laatste probeer ik uiteraard te vermijden.
Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk BerichtenLos daarvan vind ik wel dat het niet aan een ander is om te bepalen dat iemand maar een rijstrook moet opschuiven, ...
Opzij gaan ze, sorry.
Maar gelukkig zijn dergelijke verkeerszombies niet snugger, en wat doen ze: remmen. En dan weer versnellen, liefst plots een stuk sneller dan voorheen om op het tweede voorbij te racen. 't Zijn die sjarels die je dan 5 km weer tegenkomt op dat tweede vak. Meestal langs de linkerkant.
Ge moet het niet ontkennen, ik zie het hele dagen
Oorspronkelijk geplaatst door Evert Bekijk BerichtenMijn kar trekt traag op dus als vrachtwagens voor mij uitwijken naar het tweede vak laat ik ze eerst mij voorbijsteken - lichten trekken als ze terug kunnen invoegen - planché en voorbijsteken. Is veiliger, beter, leuker. Ik haat het als ik zelf uitwijk naar het andere vak voor er een op te laten (vb. R4 Gent) en op het moment dat de afstand nog niet groot genoeg is om voor de invoeger in te voegen geeft die laatstgenoemde dan volle petrol op dat eerste vak en dan moet je zelf alles geven om er toch voorbij te gaan (en de snelheidslimiet overschrijden). Ofwel moet ik remmen, hem volledig laten passeren (= hij steekt voorbij langs rechts) en dan terug naar het eerste vak?
Wat zouden jullie doen?
Dat laatste doe ik veel bij mensen die onbewust versnellen als ik ze voorbijsteek. Ik blijf op CC rijden, en zet m'n pinker op naar rechts. Snappen ze het niet (omdat ze het gewoon niet zien, zoals ze ook niet zien dat ZIJ versnellen ipv ik die vertraag, want ze zitten te staren recht voor zich) durf ik al eens redelijk dicht naderen, zijwaarts. Dan scheten ze wakker en worden ze krevelig. Geven ze extra gas en zijn we ze kwijt
Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk BerichtenWe vinden het inderdaad leuker om terug voorgelaten te worden om naar het eerste te gaan, dan rechts voorbij gestoken te worden. Het hindert ook niet, maar het doet me eerder denken: "waarom kon die dat niet op de oprit zelf?".
Maar in de eerste plaats heeft een goede autobestuurder het niet nodig dat de vrachtwagens opschuiven ervoor. (uitgezonderd als het erg druk is of er zo'n lummel voor je zit natuurlijk)
En dankje om me onrechtstreeks te complimenteren met uw voorlaatste zin__________________________
2015 Volvo V60 D2 aut.
2003 Volvo S60 2.4 benzine
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jerain Bekijk BerichtenCorrect, maar ik ben, als je het begin van deze discussie leest, enkel begonnen met mijn ervaring en mening over het incident van Janvkn te geven. Verder hoefde het voor mij ook niet te gaan maar als men mij verkeerd begrijpt wil ik dat gerust verduidelijken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk BerichtenBij mij is het dat voortdurend over één kam scheren dat me doet Ferrari'en. (Steigeren).
Comment
-
Nog irritant geval vanmorgen wanneer ik vanop het rechtse vak naar het middenvak wil, terwijl iemand vanop het linkse rijvak ook naar het midden gaat. In principe moet hij dan gezien hebben dat ik richting aangaf want hij komt van achter mij. Maar heb geen idee wie in fout is als dit tot een botsing komt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk BerichtenIk ga NOOIT naar het tweede en verwachten dat iemand naar het derde gaat als het derde niet vrij is.
Als je oplet, weet je of dat mogelijk is of niet. Je moet niet slapen in de auto he.
Volledig mee akkoord.
Mij mogen ze altijd doen verschieten op de autostrade. Op ELK moment weet ik of ik kan uitwijken of of ik moet remmen. Dat laatste probeer ik uiteraard te vermijden.
Idem, helft van de tijd zit ik in de achteruitkijkspiegels te observeren wat er achterop komt.
Als er een kemel op het tweede vak blijft hangen achter mij, en ik houd me aan de regels door uiterst rechts te houden, en wanneer ik dan opzij wil door m'n pinker TIJDIG aan te steken (om te vragen om op te schuiven) en er zit niemand op het derde, is het asociaal weggedrag en blijk van passief deelnemen aan het verkeer wanneer die niet opzij gaat. Geen compassie met zulke piraten.
Opzij gaan ze, sorry.
Dat riskeer ik niet, ik blijf wachten tot die aso voorbij is, ligt hij zo diep in slaap verzonken en hij ramt u bij uw manoeuver ben jij in fout?
Maar gelukkig zijn dergelijke verkeerszombies niet snugger, en wat doen ze: remmen. En dan weer versnellen, liefst plots een stuk sneller dan voorheen om op het tweede voorbij te racen. 't Zijn die sjarels die je dan 5 km weer tegenkomt op dat tweede vak. Meestal langs de linkerkant.
Ge moet het niet ontkennen, ik zie het hele dagen
Het is genoeg om met cc te rijden om te zien hoe onregelmatig de meeste chauffeurs rijden. Constant snelheid houden bestaat niet meer schijnbaar.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk BerichtenZulke chauffeurs zouden ze inderdaad uit het verkeer moeten plukken. Alsook diegenen met hun Ligier of Aixam die, niettegenstaande ze geen rijbewijs hebben, zich toch in het verkeer kunnen mengen ALS automobilist. .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk BerichtenAls er een kemel op het tweede vak blijft hangen achter mij, en ik houd me aan de regels door uiterst rechts te houden, en wanneer ik dan opzij wil door m'n pinker TIJDIG aan te steken (om te vragen om op te schuiven) en er zit niemand op het derde, is het asociaal weggedrag en blijk van passief deelnemen aan het verkeer wanneer die niet opzij gaat. Geen compassie met zulke piraten.
Opzij gaan ze, sorry.
Dat het asociaal en passief is van die middenstrookrijder, daar kan ik je wel in volgen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door djorkaef Bekijk BerichtenNog irritant geval vanmorgen wanneer ik vanop het rechtse vak naar het middenvak wil, terwijl iemand vanop het linkse rijvak ook naar het midden gaat. In principe moet hij dan gezien hebben dat ik richting aangaf want hij komt van achter mij. Maar heb geen idee wie in fout is als dit tot een botsing komt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door djorkaef Bekijk BerichtenNog irritant geval vanmorgen wanneer ik vanop het rechtse vak naar het middenvak wil, terwijl iemand vanop het linkse rijvak ook naar het midden gaat. In principe moet hij dan gezien hebben dat ik richting aangaf want hij komt van achter mij. Maar heb geen idee wie in fout is als dit tot een botsing komt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk BerichtenDat is een uitstervend ras. Tegenwoordig moet je voor zo een brommobiel ook een rijbewijs hebben hoor
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk BerichtenDat is een uitstervend ras. Tegenwoordig moet je voor zo een brommobiel ook een rijbewijs hebben hoor
Comment
-
Microcar: brommobiel zonder rijbewijs
Het is ons altijd een raadsel geweest waarom brommobielen - die grasmachines met koetswerk - zich vrijelijk in het verkeer mogen begeven met achter het stuur eender welke malloot zonder rijbewijs. Maar blijkbaar is het rijbewijsloze publiek een doelgroep met groeipotentieel, want G.M.S. & Import B.V. uit Ede, Nederland, distributeur van Microcar brommobielen in Nederland, België en Duitsland, gaat dit jaar in België van start met de verkoopactiviteiten van Microcar brommobielen. Momenteel is de importeur bezig met de ontwikkeling van een distributienetwerk in België en binnenkort organiseert Microcar van 27 t/m 29 mei een grootse introductieshow van Microcar brommobielen in Belsele.
Volgens de distributeur hebben de microwagentjes de afgelopen jaren trouwens een interessante evolutie doorgemaakt, waardoor deze vervoermiddelen dankzij moderne krachtbronnen, complete uitrustingsniveaus, geavanceerde veiligheidsvoorzieningen en moderne vormgeving volledig zijn geaccepteerd in het dagelijkse straatbeeld. We tend to disagree, vooral als we vastzitten achter zo’n tuffende rijdende chicane en al helemaal als er een chauffeur achter het stuur zit die op generlei wijze proeve van zijn rijkunst heeft moeten afleggen.
Pittig detail: brommobielen hebben geen nummerplaat en kunnen dus ongestoord hun gang aan in 30 km/u zones, plankgas gaan die dingen toch lekker 45 km/u.
Geen autokeuring geen wegentaks ook nog vermeld.
Bron: Belg.beLast edited by Jerain; 26/02/2010, 23:40.
Comment
-
Misschien beter ergens anders posten ?
Weet niet waar dit het best zou gepost worden, maar heb het volgende ontvangen;
Dit is geen GRAP, maar pure oplichterij anno 2010.
Er is alweer een bende bezig je geld uit je portemonnee te halen, dit keer
zijn het Hollanders die ook opereren vanuit eender welke stad uit België
Ze sturen je een factuur (natuurlijk op naam én juist adres - waar ze 't
halen, niet te geloven) tot het betalen van 166,55euro ten laatste
vóór........
(variabele data per factuur) ; voor het leveren van 100 DVD's,die u
uiteraard niet ontvangen hebt.
Indien u dit niet betaald hebt, vóór die gestelde datum, zal men uw factuur
overmaken aan de bevoegde Gerechtsinstanties in België.
Mensen gaan dan denken :
"100 DVD's - heb ik nooit besteld, ik ken dat adres niet."
Onderaan de faktuur staat vermeld : "indien er problemen zijn, of u bent
niet akkoord tot het betalenvan deze som, gelieve dan contact
op te nemen met de nummer : 0900-7586500 0900-7586500 van
Scrappa Electronics in Enkhuizen - Nederland, voor verdere informatie".
En....., hier zit nu juist de truc van die klote-hollanders : als je dit
nr° belt, krijg je natuurlijk eerst een muziekje van +/-2min.,
met regelmatige herhalende stem : "een ogenblikje, U wordt zodadelijk
geholpen".
Na +/-2min. komt er iemand aan de lijn die u vraagt of hij/zij u kan helpen
en verbindt u dan weeral door naar de volgende persoon ;
dit neemt dan ook weer +/-2min. in beslag.
Na die +/-2min. komt er weer iemand aan de lijn, die zegt : "een ogenblikje
aub", ook weer +/-1 à 2min.
Eindelijk kan je dan spreken en je uitleg doen.
Hij/zij gaat dit nakijken, omdat je nooit geen DVD's ontvangen hebt.
Dit neemt ook weer zowat 2min in beslag.
Tot uiteindelijk hij/zij zijn/haar excuses aanbiedt voor deze vergissing
door het sturen van deze factuur...
Waarover gaat het dan nu eigenlijk denkt U nu ?
Je bent alles bij elkaar zowat 10min aan de lijn
geweest; dit kost u minimum 12euro, voor een
0900-nummer naar het buitenland, waarvan deze oplichters zomaar eventjes
netto 7euro per 10min / op 12euro zuiver
verdienen, en dit per persoon die belt.
Gemakkelijk verdient hè. (tel maar eens uit per uur... !)
DE OPLOSSING LIGT VOOR DE HAND :
De factuur gewoon de vuilbak in, en zéker NIET bellen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JeVeE Bekijk BerichtenNikske, ik rij blijkbaar EXACT hetzelfde als u. Ik dacht dat ik de enige was op deze aardbol die zo rijd/denkt
Quoite van Will:
Dat riskeer ik niet, ik blijf wachten tot die aso voorbij is, ligt hij zo diep in slaap verzonken en hij ramt u bij uw manoeuver ben jij in fout?
Als je alles in de gaten hebt weet je genoeg om het niet tot een botsing te laten komen
(in deze situatie natuurlijk he)
Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk BerichtenEen pinker dient wel niet om iets te vragen maar om een richting- of rijstrookverandering aan te geven en bij een rijstrookverandering moet je voorrang verlenen.
Maar eerlijk gezegd doet uw redenering me een beetje denken aan het apathische gedrag van sommigen op de weg.
Ik kan het niet geloven dat jij zo zou rijden.
Een beetje jovialiteit kan geen kwaad he in het verkeer.
En vergevingsgezindheid ook: fouten kan ik heel gemakkelijk vergeven (ik maak er zelf ook hoor), maar nonchalant of egoïstisch weggedrag vind ik verwerpelijk.__________________________
2015 Volvo V60 D2 aut.
2003 Volvo S60 2.4 benzine
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk BerichtenJa natuurlijk, dat weet ik ook wel.
Maar eerlijk gezegd doet uw redenering me een beetje denken aan het apathische gedrag van sommigen op de weg.
Ik kan het niet geloven dat jij zo zou rijden.
Een beetje jovialiteit kan geen kwaad he in het verkeer.
En vergevingsgezindheid ook: fouten kan ik heel gemakkelijk vergeven (ik maak er zelf ook hoor), maar nonchalant of egoïstisch weggedrag vind ik verwerpelijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichtenook leuk om horen dat er nog mensen zijn die hun best proberen te doen
Quoite van Will:
Dat riskeer ik niet, ik blijf wachten tot die aso voorbij is, ligt hij zo diep in slaap verzonken en hij ramt u bij uw manoeuver ben jij in fout?
Als je alles in de gaten hebt weet je genoeg om het niet tot een botsing te laten komen
(in deze situatie natuurlijk he)
Ja natuurlijk, dat weet ik ook wel.
Maar eerlijk gezegd doet uw redenering me een beetje denken aan het apathische gedrag van sommigen op de weg.
Ik kan het niet geloven dat jij zo zou rijden.
Een beetje jovialiteit kan geen kwaad he in het verkeer.
En vergevingsgezindheid ook: fouten kan ik heel gemakkelijk vergeven (ik maak er zelf ook hoor), maar nonchalant of egoïstisch weggedrag vind ik verwerpelijk.
Comment
Comment