Het is raar dat sommigen hier zo hard zich aan de verkeersregels vasthouden. Ja, je bent niet verplicht om een vak op te schuiven om iemand ruimte te laten maar, ach zeg voor die vijf seconden en de andere is er ook meegediend. Ik ben zelf heel dankbaar als chauffeurs (vrachtwagens, auto's) naar het tweede vak gaan om mij erop te laten, want stel dat ik 'voorrang' MOET verlenen dan zou ik moeten remmen, wat dan weer tot gevolg heeft dat je maar tegen 50-60 of minder de autostrade oprijdt..
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel III
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichtenis normaal bij elke automaat zo.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Evert Bekijk BerichtenHet is raar dat sommigen hier zo hard zich aan de verkeersregels vasthouden. Ja, je bent niet verplicht om een vak op te schuiven om iemand ruimte te laten maar, ach zeg voor die vijf seconden en de andere is er ook meegediend. Ik ben zelf heel dankbaar als chauffeurs (vrachtwagens, auto's) naar het tweede vak gaan om mij erop te laten, want stel dat ik 'voorrang' MOET verlenen dan zou ik moeten remmen, wat dan weer tot gevolg heeft dat je maar tegen 50-60 of minder de autostrade oprijdt..
Ander voorbeeld is : een gewone weg, 1 rijstrook in elke richting, en er rijdt een ganse file van 10 wagens achter elkaar, tegen 80-90 per uur. Die eerste wagen moet links afslagen, maar moet daarvoor tot stilstand komen (tegemoetkomend verkeer).
In theorie moet je stoppen achter die andere, en die achter u dus ook ... en dus die ganse file. Maar, als je dit zo doet, verlies je echt veel tijd ... want tegen dat die 10de terug kan vertrekken, kan die makkelijk 5 of 10 seconden stiltstaan, en dan nog moeten vertrekken vanuit stilstand. Dit kan een gigantisch golf-effect hebben op wagens die nog verder achter die 10de aan het rijden zijn (die ook moeten beginnen remmen, zelfs al rijden ze schoon 80kmu). En dat allemaal omdat er 1 moest afrdraaien.
Wat doe je in de praktijk : alle wagens die achter die wagen rijden die moet afslagen, wijken uit naar rechts, en rijden die voorbij (opletten voor fietsers!). Mag eigenlijk niet, maar het verkeer verloopt VEEL vlotter. Tegen de 3de wagen ofzo, moet die zelfs misschien niet eens meer uitwijken, maar ie heeft wel een redelijke snelheid kunnen aanhouden, in tegenstelling tot hierboven, waar ie op datzelfde moment stilstond.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenTuurlijk, door idioten zoals jou die vanop het rechtervak kunnen bepalen dat het linkervak vrij is, en dan voor de middenvakrijder maar gaan bepalen dat ie moet opschuiven.
Spiegels correct afstellen en er dan ook in kijken helpt heel wat. En begrijpen wat je daarin ziet. En anticiperen op wat je daarin ziet.
Maar 'k geef toe, niet iedereen heeft er al die moeite voor over.
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenDe enige die hier hoffelijk kan zijn is de middenvakrijder, maar je kan niemand dwingen om hoffelijk te zijn.
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenIk kom enkel idioten tegen die op het rechtervak denken te kunnen zien dat het linkervak veilig is, wat ik vanop het midden- of linkervak duidelijk kan zien dat dit niet zo is. Einde verhaal.
Ik heb anders nog nooit gehad dat ik mis was in dergelijke observaties.
Ik refereer eens te meer naar mijn eerste antwoord in deze post.
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenLive with it. De wet is al niet aan jou kant. En hoffelijk gedrag kan je enkel vragen, niet eisen.
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenEen middenvakrijder die op het punt staat je in te halen doet niets fout.
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenEn jij kan zien dat er op het linkervak niemand nadert met een hogere snelheid, hoewel dit buiten het zicht van de camera valt?
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenHet egoïsme floreert inderdaad als je denkt vanop het rechtervak ook maar enig voorrangsrecht te hebben op diegene op het middenvak.
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenDe tweedevaksukkelaar negeert toch geen regels als ie op het punt staat je in te halen? Hij mag niet op het linkervak, want het middenvak is niet in gebruik. En hij moet zoveel mogelijk uiterst rechts houden, wat betekent dat hij je op het middenvak moet passeren.
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenDe baan is drie vakken breed, maar op vak 1 zit jij, op vak 2 nadert er iemand die je wil inhalen en op vak 3 nadert er iemand die degene op vak 2 wil inhalen.
Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk BerichtenIdem.
Net hetzelfde bij het oprijden van een autostrade.
Lege autostrade; 1 wagen op het rechterrijvak; net ter hoogte van de plaats waar jij wilt invoegen. En niet willen opzij gaan he ... Sorry; maar ik rij toch op. Als ze tegen mij zitten ben ik niet in mijn recht; da's waar. Maar niemand gaat er moedwillig tegen u rijden; het gaat gewoon om verkeersinzicht en hoffelijkheid.
Oorspronkelijk geplaatst door djorkaef Bekijk BerichtenToch ongelooflijk dat sommigen menen zomaar met een manoevre de baan op te kunnen rijden als de anderen zich niet willen houden aan 'hoffelijkheid'. Terwijl zijzelf net zogoed even gas kunnen minderen en hoffelijk die andere persoon ongestoord kunnen verder kunnen laten rijden. Waarom zou die een opzij moeten gaan en daarna er weer tussen moeten zien te geraken terwijl hij in zijn recht is en jij net zogoed wat gas kan minderen.
Niet iedereen is gewend van op de autostrade te rijden en constant van baanvakken te lopen wisselen, verkeersinzichten toe te passen, invoegen, uitvoegen, spiegels kijken, achterom kijken, terwijl het verkeer je om de oren vliegt tegen 120-130km/u. Genoeg mensen die dan nog met een 1.2 Cliotje aan het rijden zijn dat al bijna aan de limiet zit. Sommige beginnende chauffeurs zijn al blij dat ze tegen constante snelheid mooi op het rechterbaanvak rijden en alles onder controle hebben. Echt geen behoefte om van de kant gereden te worden door arroganten die denken dat iedereen die zich ongemakkelijk op de autosnelweg voelt maar thuis moet blijven.
Als je dan toch zo houdt van hoffelijkheid, wees dan zelf hoffelijk.
Als je bang bent op de autostrade, blijf er dan van weg. Er zijn genoeg alternatieven. Als iemand bang is in zijn auto op de autostrade en hij of zij wil het overwinnen, zal je meestal niet de in slaap dommelende of telefonerende apatische chauffeur zien zitten.
Maar jullie snappen echt de combinatie van het geheel niet he.
Ik zal het nog 1 keer uitleggen:
Ik rij op het eerste en zie van ver iemand die lucht inhaalt en daardoor op het tweede rijdt.
In de verste verte niemand op het derde.
Dit is al een situatie die ik ELKE keer tegenkom op de E40 tussen Luik en Leuven. Keer op keer.
50-jarigen die 140 rijden, een stereotiep voorbeeld. Ge gaat me niet vertellen dat die bang zijn.
Ik nader een vrachtwagen en als die 140-rijdende wagen op bv 70m van mij is, steek ik m'n pinker uit. Kwestie van anticiperen.
Efkes pause in 't verhaal: WIE VAN JULLIE GAAT NAAR HET DERDE, EN WIE VERTIKT HET. Ik weet het antwoord al denk ik.
We gaan verder: ik nader de vrachtwagen aan 120 en die 140-rijder wil niet aan de kant. En dan zie je in 95% van de gevallen dat ze niet eens gezien hebben dat
- ik zal moeten voorbijsteken
- mijn pinker opstaat
Sorry, maar dan is het ik remmen of zij. En ze hebben dan nog de keuze om opzij te gaan. En wat zie je dan? PANIEK! OOOH, IK MOET NAAR HET DERDE. VERDOMME, ER KAN DAAR EEN AUTO ZITTEN! Even in mijn spiegels kijken ... eens over m'n schouders, amai, wat moet ik moeite doen voor die arrogante mens!
Awel, beste wooter en aanhangers, dan apprecieer je dat niet als chauffeur die dag in dag uit zich zo veel mogelijk houdt aan de verkeersregels en de snelheidslimieten. Dat kost een klein beetje energie, weet je. Je moet daar wat voor doen, in je wagen.
Apathisch staren is niet de juiste houding. En als ik m'n best probeer te doen, en zie dat anderen egoïstisch zijn, dwing ik hen wakker te schieten op 't moment dat ik m'n weg geleidelijk wil verderzetten. En niet een keer aan 100 en een keer aan 140 (behalve als 't druk is, dan kan je niet anders).
Maar met zo goed als lege autosnelweg? Nee hoor.__________________________
2015 Volvo V60 D2 aut.
2003 Volvo S60 2.4 benzine
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gebruiker67982 Bekijk BerichtenSoms moet je de regels overtreden, om vlot in het verkeer te kunnen rijden, en dat geldt dan niet enkel voor u, maar voor alle wagens rond u.
Ander voorbeeld is : een gewone weg, 1 rijstrook in elke richting, en er rijdt een ganse file van 10 wagens achter elkaar, tegen 80-90 per uur. Die eerste wagen moet links afslagen, maar moet daarvoor tot stilstand komen (tegemoetkomend verkeer).
In theorie moet je stoppen achter die andere, en die achter u dus ook ... en dus die ganse file. Maar, als je dit zo doet, verlies je echt veel tijd ... want tegen dat die 10de terug kan vertrekken, kan die makkelijk 5 of 10 seconden stiltstaan, en dan nog moeten vertrekken vanuit stilstand. Dit kan een gigantisch golf-effect hebben op wagens die nog verder achter die 10de aan het rijden zijn (die ook moeten beginnen remmen, zelfs al rijden ze schoon 80kmu). En dat allemaal omdat er 1 moest afrdraaien.
Wat doe je in de praktijk : alle wagens die achter die wagen rijden die moet afslagen, wijken uit naar rechts, en rijden die voorbij (opletten voor fietsers!). Mag eigenlijk niet, maar het verkeer verloopt VEEL vlotter. Tegen de 3de wagen ofzo, moet die zelfs misschien niet eens meer uitwijken, maar ie heeft wel een redelijke snelheid kunnen aanhouden, in tegenstelling tot hierboven, waar ie op datzelfde moment stilstond.
Maar sommigen zullen het nooit begrijpen.
En geven geen commentaar op medeforummers die structureel te snel rijden en dat hier nog fier komen verkondigen ook.__________________________
2015 Volvo V60 D2 aut.
2003 Volvo S60 2.4 benzine
Comment
-
Voor alle duidelijkheid, Wooter, ik heb niks tegen jou als persoon, integendeel, ik wil gewoon discussiëren over deze manier van denken. Daar kan een scherp kantje bij zitten, maar dat zou irl ook zijn.__________________________
2015 Volvo V60 D2 aut.
2003 Volvo S60 2.4 benzine
Comment
-
Als je klaarstaat om een baan op te rijden, en je moet de volledige baan oversteken, maar je hebt in het midden een zone (met pijlen)die voorzien is om het verkeer dat op die baan rijdt te laten afslaan, mag ik dan die zone ook gebruiken om de baan op te rijden?
Dus tot in het midden van de baan rijden en dan wachten tot ik kan invoegen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk BerichtenSorry, maar dan is het ik remmen of zij.
-Edit: je zegt dat hij 140 reed, en jij 120 en op 70 meter stak je je pinkers aan?
20kmh verschil= 5.6 ms
70/5.6= 12.5 s eer hij bij jou zat, is toch een zee van tijd?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk BerichtenJe moet niet idioot zijn om vanop het rechtervak te kunnen bepalen dat het linkervlak vrij is.
Spiegels correct afstellen en er dan ook in kijken helpt heel wat. En begrijpen wat je daarin ziet. En anticiperen op wat je daarin ziet.
Maar 'k geef toe, niet iedereen heeft er al die moeite voor over.
Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk BerichtenDa's juist. Jij kan dat niet dwingen. Ik ook niet. Je hebt dat of je hebt dat niet. Dat wordt hier duidelijk bewezen.
Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk BerichtenErvaring in scheefgelopen situaties en inschattingen precies?
Ik heb anders nog nooit gehad dat ik mis was in dergelijke observaties.
Ik refereer eens te meer naar mijn eerste antwoord in deze post.
Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk BerichtenBegrijp je niet dat het een voorbeeld is ipv zelf een schets te maken? Aangevuld met een "stel dat er niemand afkomt op het derde, heb je de situatie die ik bedoel".
Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk BerichtenDit gaat over de middenvakrijders. En ik zeg nergens dat ik voorrang denk te hebben. Ik zeg ook nergens dat ik in mijn recht ben met zulk een manoever. Ik zeg ook nergens dat het sociaal gedrag is. Maar ik was niet de aanleiding.
Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk BerichtenAls je bang bent op de autostrade, blijf er dan van weg. Er zijn genoeg alternatieven. Als iemand bang is in zijn auto op de autostrade en hij of zij wil het overwinnen, zal je meestal niet de in slaap dommelende of telefonerende apatische chauffeur zien zitten.
Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk BerichtenMaar jullie snappen echt de combinatie van het geheel niet he.
Ik zal het nog 1 keer uitleggen:
Ik rij op het eerste en zie van ver iemand die lucht inhaalt en daardoor op het tweede rijdt.
In de verste verte niemand op het derde.
Dit is al een situatie die ik ELKE keer tegenkom op de E40 tussen Luik en Leuven. Keer op keer.
50-jarigen die 140 rijden, een stereotiep voorbeeld. Ge gaat me niet vertellen dat die bang zijn.
Ik nader een vrachtwagen en als die 140-rijdende wagen op bv 70m van mij is, steek ik m'n pinker uit. Kwestie van anticiperen.
Efkes pause in 't verhaal: WIE VAN JULLIE GAAT NAAR HET DERDE, EN WIE VERTIKT HET. Ik weet het antwoord al denk ik.
We gaan verder: ik nader de vrachtwagen aan 120 en die 140-rijder wil niet aan de kant. En dan zie je in 95% van de gevallen dat ze niet eens gezien hebben dat
- ik zal moeten voorbijsteken
- mijn pinker opstaat
Sorry, maar dan is het ik remmen of zij. En ze hebben dan nog de keuze om opzij te gaan. En wat zie je dan? PANIEK! OOOH, IK MOET NAAR HET DERDE. VERDOMME, ER KAN DAAR EEN AUTO ZITTEN! Even in mijn spiegels kijken ... eens over m'n schouders, amai, wat moet ik moeite doen voor die arrogante mens!
Awel, beste wooter en aanhangers, dan apprecieer je dat niet als chauffeur die dag in dag uit zich zo veel mogelijk houdt aan de verkeersregels en de snelheidslimieten. Dat kost een klein beetje energie, weet je. Je moet daar wat voor doen, in je wagen.
Apathisch staren is niet de juiste houding. En als ik m'n best probeer te doen, en zie dat anderen egoïstisch zijn, dwing ik hen wakker te schieten op 't moment dat ik m'n weg geleidelijk wil verderzetten. En niet een keer aan 100 en een keer aan 140 (behalve als 't druk is, dan kan je niet anders).
Maar met zo goed als lege autosnelweg? Nee hoor.
Als ik kan, zal ik aan 140 wel naar het linkervak gaan. Lukt dat niet, tant pis.
Rij ik daarentegen aan 120 km/u op het rechtervak en nader ik die vrachtwagen, ga ik niet zo dom zijn om pas 70 meter voor die vrachtwagen mijn richtingsaanwijzer aan te zetten. Ik zal vaker al geanticipeerd hebben dat ik naar het middenvak moet, en me al naar het middenvak begeven vooraleer de middenvakrijder de kans krijgt me te blokkeren.
Comment
-
ik ga het stopppen. Door het geven van 'misschien' slecht gekozen voorbeelden wordt er "gedrag in mijn mond gelegd" wat niet eigen is aan me.
Voorbeelden om te verduidelijken, terwijl het onduidelijker wordt.
Als ik zeker weet dat men kan uitwijken naar het derde, en men doet het niet, dwing ik het af. Al de rest errond is niet terzake. Ik kan verstaan dat enkelen hiermee niet akkoord zijn.
Diegene die mee zijn, zijn mee, de anderen, tant pis.Last edited by Bompa; 27/02/2010, 22:54.__________________________
2015 Volvo V60 D2 aut.
2003 Volvo S60 2.4 benzine
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichtenik ga het stopppen. Door het geven van 'misschien' slecht gekozen voorbeelden wordt er "gedrag in mijn mond gelegd" wat niet eigen is aan me.
Voorbeelden om te verduidelijken, terwijl het onduidelijker wordt.
Als ik zeker weet dat men kan uitwijken naar het derde, en men doet het niet, dwing ik het af. Al de rest errond is niet terzake. Ik kan verstaan dat enkelen hiermee niet akkoord zijn.
Diegene die mee zijn, zijn mee, de anderen, tant pis.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk BerichtenAls ik zeker weet dat men kan uitwijken naar het derde
Ik kán daar gewoon niet mee akkoord zijn... Temeer omdat ik dus vanop het midden- of linkervak al voldoende keren gedwongen werd om af te remmen omdat anderen zeker wisten dat de middenvakrijder kon uitwijken en het daarom dan maar afdwingden...
Of langs een tankstation een file voorbijsteken wettelijk en al dan niet hoffelijk is... Van wanneer moet men dan in één file aanschuiven omdat er in de verte een wegversmalling is? Leer eens begrijpen dat het verkeer zoals water is, en dat het dus perfect mogelijk en aanvaardbaar is dat sommige druppels in een stroom sneller gaan dan andere druppels. Zolang men in Luik geen nummerke moet trekken om uw beurt af te wachten om Brussel binnen te mogen rijden, zie ik niet waarom er op een wegennet met snelwegen met 3 rijvakken je niemand anders zou mogen voorbijsteken omdat dat niet hoffelijk zou zijn...
Op het einde van de dag: de wegcode zorgt voor een veilig wegverkeer, omdat iedereen aan dezelfde regels moet rijden. Hoffelijkheid is een soort verplichting die sociaal wordt opgedrongen, maar eigenlijk niet bijdraagt aan veiligheid: want voor elke voorrangsafwijking die je uit hoffelijkheid toepast, heb je hordes achterliggers die niet gewaarschuwd worden voor de door de hoffelijke bestuurder aangepaste regelgeving, en waarbij dus toch gevaarlijke situaties gecreëerd worden. Als vervolgens ook nog eens voorrangsplichtige bestuurders een hoffelijksplicht gaan beginnen afdwingen, zijn we helemaal debiel bezig.
Dus. Probeer eens volgens de regels van de wetgeving te rijden. Dat is al moeilijk genoeg. Om dan nog de regels te leren die nergens neergeschreven staan en die verschillen naargelang ieders kort lontje, is gewoon van de zotte.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dogzilla Bekijk BerichtenDie van mij loopt tot zo'n 15-20 ong... bij filerijden aan 5-10 per uur is het natuurlijk minder leuk om constant op de rem moeten trappen, maar ik probeer dat tot een minimum te beperken voorzover dat kan door verder te kijken dan enkel je voorligger. En bij langer stilstaan, bv voor lichten, zet ik hem in N met het rempedaal ingeduwd tot ik zie dat de eerste achterligger weet dat ie moet stoppen en het ook doet, dan van de rem af.
on topic: weer verschrikkelijk veel middenvaksrijders op de E19 daarstraks en strak voor zich uitziende bumperplakkers naast de A12 die het concept ritsen niet kennen..
en amerikaan is niet te vergelijken met europeaan he
Comment
-
Zucht, dat stoort mij ook... op het rechtervak rijden, relax, vervolgens klemgereden worden achter een vrachtwagen door een idioot die eigenlijk gewoon nen dikke vette f*ck you jou richting uitstuurt net omdat 'ie jou straal negeert (tenminste, zo interpreteer ik dat toch ook op een quasi lege autosnelweg). Je ziet het van ver aankomen en iemand moet daarop gaan anticiperen eh... het linkervak is in mijn ogen het snellere vak, als je daar gaat rijden, zorg dan dat je sneller bent, maar ga toch geen mensen klemrijden.
Je mag dus nooit of te nimmer veronderstellen dat zij op dezelfde manier zouden anticiperen op het verkeer zoals jij dat zou doen. Ik zou waarschijnlijk gas geven om de persoon op het rechtervak niet te hinderen (of lichtjes inhouden en voorlaten als het verkeer wat drukker is). Al sleur ik mezelf -desnoods met een snelheidsovertreding- uit de situatie, dit is in de praktijk heel wat aangenamer dan te moeten rekenen op iemands hoffelijkheid en/of een risicovol manoeuvre te plaatsen. Af en toe eens te snel rijden, kan evengoed een vorm van anticiperen zijn om het verkeer vlotter en veiliger te doen verlopen.
Mijn vriendin vind me geen fijne passagier, want ik kan het gewoon niet nalaten haar verkeersinzicht, of beter gezegd, het gebrek eraan minstens één keer aan te kaarten. Ik geef een praktijkvoorbeeld... ze kan geen constante snelheid aanhouden. Als dan iemand op de autosnelweg je voor de derde keer voorbijsteekt, en je hebt ze op de koop toe net voordien klemgereden, dan kruip ik onder mijne stoel... dat waren dus mensen die wél met een constante snelheid reden, totdat ze m'n vriendin tegemoetkwamen. Ik kan je verzekeren dat m'n vriendin daar totaal niet mee bezig is en niet beseft wat er aan het gebeuren is. Nu niet dat ze een constante snelheid moet aanhouden, maar je mag toch wel een beetje rekening houden met andere mensen in het verkeer.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenOf langs een tankstation een file voorbijsteken wettelijk en al dan niet hoffelijk is... Van wanneer moet men dan in één file aanschuiven omdat er in de verte een wegversmalling is?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten... En dat weet je dus niet zeker, en bijgevolg is het afdwingen het scheppen van een gevaarlijke situatie.
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten... omdat anderen zeker wisten dat de middenvakrijder kon uitwijken en het daarom dan maar afdwingden...
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenDus. Probeer eens volgens de regels van de wetgeving te rijden.
Dat moet je nu echt tegen mij gaan vertellen... Dag in dag uit mag men mij volgen. Als je me op een week tijd op 1 overtreding kan betrappen zal het realistisch zijn.
Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk BerichtenZucht, dat stoort mij ook... op het rechtervak rijden, relax, vervolgens klemgereden worden achter een vrachtwagen door een idioot die eigenlijk gewoon nen dikke vette f*ck you jou richting uitstuurt net omdat 'ie jou straal negeert (tenminste, zo interpreteer ik dat toch ook op een quasi lege autosnelweg). Je ziet het van ver aankomen en iemand moet daarop gaan anticiperen eh... het linkervak is in mijn ogen het snellere vak, als je daar gaat rijden, zorg dan dat je sneller bent, maar ga toch geen mensen klemrijden.
Je mag dus nooit of te nimmer veronderstellen dat zij op dezelfde manier zouden anticiperen op het verkeer zoals jij dat zou doen. Ik zou waarschijnlijk gas geven om de persoon op het rechtervak niet te hinderen (of lichtjes inhouden en voorlaten als het verkeer wat drukker is). Al sleur ik mezelf -desnoods met een snelheidsovertreding- uit de situatie, dit is in de praktijk heel wat aangenamer dan te moeten rekenen op iemands hoffelijkheid en/of een risicovol manoeuvre te plaatsen. Af en toe eens te snel rijden, kan evengoed een vorm van anticiperen zijn om het verkeer vlotter en veiliger te doen verlopen.
Mijn vriendin vind me geen fijne passagier, want ik kan het gewoon niet nalaten haar verkeersinzicht, of beter gezegd, het gebrek eraan minstens één keer aan te kaarten. Ik geef een praktijkvoorbeeld... ze kan geen constante snelheid aanhouden. Als dan iemand op de autosnelweg je voor de derde keer voorbijsteekt, en je hebt ze op de koop toe net voordien klemgereden, dan kruip ik onder mijne stoel... dat waren dus mensen die wél met een constante snelheid reden, totdat ze m'n vriendin tegemoetkwamen. Ik kan je verzekeren dat m'n vriendin daar totaal niet mee bezig is en niet beseft wat er aan het gebeuren is. Nu niet dat ze een constante snelheid moet aanhouden, maar je mag toch wel een beetje rekening houden met andere mensen in het verkeer.
Maar ik krijg het maar niet uitgelegd aan wooter.
Trouwens, ik heb al genoeg meegemaakt dat je vertraagt om een ander niet te hinderen, en ze hinderen vervolgens jou.
Bv: ik vertraag omdat ik naar het tweede vak wil, en er komt iemand af. Na overwogen te hebben mij ervoor te schieten, waardoor die op het tweede vak misschien efkes zijn gas zou moeten lossen. Doe ik niet, ik zal ze wel lossen. Op 't moment dat ze dan naast jou zitten, vertragen ze. Waardoor jij mag beginnen remmen. Awel, ik doe dat dus NIET meer, want dergelijke zaken kom ik vaak tegen. Remmen op de autosnelweg bij gewoon verkeer is uit den boze! Als je anticipeert en chauffeurs rondom je hebt waar je staat kan op maken, is dat niet nodig.__________________________
2015 Volvo V60 D2 aut.
2003 Volvo S60 2.4 benzine
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Rambler Bekijk BerichtenEen tankstation gebruiken om een file voorbij te steken en wegversmalling en daar tot het einde rijden hebben niets met elkaar te zien, bij een wegversmalling tot het einde rijden gebruikt men de weg gewoon waar die voor bedoeld is., een tankstation gebruiken om een file voorbij te steken is asociaal en men gebruikt de weg daar niet waar die voor bedoeld is, die ligt daar om naar de parking/tankstation te rijden of er van weg te rijden maar niet voor de mensen die geen gebruik maken van parking/tankstation . Het is door dit soort asocialen die denken dat ze beter zijn dan een ander dat er altijd maar nieuwe regeltjes moeten bijkomen omdat sommige mensen niet volwassen genoeg zijn om aan zelfregulering te doen.
Comment
Comment