Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel III

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
    Ik was vooral aan het hopen dat ze niet naar rechts gingen komen, het reed net zo vlotjes
    Als ze naar rechts gaan, kijken ze meestal wél in hun spiegels.
    Maar meestal ga ik van 1 naar 3, steek ze voorbij, en dan weer van 3 naar 1.

Woohoooo!!!!! gevaarlijk!!! want vanaf het eerste vak kan ik volgens wooter NOOIT zien wie er op het derde zit!!!
    Bah, zo kortzichtig, letterlijk en figuurlijk.

2015 Volvo V60 D2 aut.
    2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DenDuvel Bekijk Berichten
      Wetten zijn er om 'recht' te kunnen laten gelden.

Hoffelijkheid maakt alles veel aangenamer. Maar daar moet je persoonlijkheid wel op voorzien zijn. Wie alles naar de letter van de wet regelt, zal bitter weinig op begrip van anderen moeten rekenen. Lijkt zelfs hier al duidelijk...
      Moest iedereen zich wat meer naar de letter van de wet gedragen zou er veel minder op het "begrip" van de anderen moeten gerekend worden, alles ligt toch mooi in regeltjes verpakt? Er zouden zich dus veel minder problemen in het verkeer voordoen moesten er niet zoveel "vrijbuiters" tussenbollen die denken dat "hun" visie op het verkeer de enige juiste is .....(zie de toenemende verkeersagressie, die wordt niet bedreven door zich aan de wet houdende chauffeurs hoor).

Dat wil niet zeggen dat ik me niet hoffelijk gedraag, spontaan, zonder er toe verplicht te worden. Ik zal bv. naar het derde vak uitwijken in zo'n geval, als het mogelijk is tenminste (als ik op het middenvak rij en iemand op het rechterrijvak zet zijn pinker op om iemand in te halen) en bij MR zal ik naar het middenvak uitwijken (indien alleszins mogelijk natuurlijk) als hij bij manier van spreken opdringerig de snelweg op wil.
      Last edited by ; 28/02/2010, 23:27.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichten
        Als ze naar rechts gaan, kijken ze meestal wél in hun spiegels.
        Maar meestal ga ik van 1 naar 3, steek ze voorbij, en dan weer van 3 naar 1.

Woohoooo!!!!! gevaarlijk!!! want vanaf het eerste vak kan ik volgens wooter NOOIT zien wie er op het derde zit!!!
        Bah, zo kortzichtig, letterlijk en figuurlijk.
        Niks om u druk in te maken Nikske.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hazen Bekijk Berichten
          Da's er wel dik over.
          De chauffeur van die bus had zich in het verleden misschien reeds een paar maal achter die Berlingo geparkeerd ??

Comment

Niks om u druk in te maken Nikske.
            ik maak me niet al te druk hoor, ik geef alleen niet rap op en ben steeds bereid tot een open discussie - maar er zijn grenzen

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

wooter, tot voor kort had ik respect voor jouw posts.
              Die laatste drie woorden zijn er te veel aan.
              Bovendien is opgeven gemakkelijk. De volgende posts hier van jou interesseren me niet meer. Bye.
              Ik heb een tip. Stuur me je nummerplaat per PM door, en als ik je op de E40 betrap op je verkeersinzicht en ik op het linkervak gehinderd wordt door je stunten, kom ik op je bek slaan. Lijkt me toch fair, niet? Als je niet zo idioot rijdt als je hier verkondigt, heb je zo niks te vrezen.

Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichten
              Ik heb het al bewezen dat ik vlot rijd. Zie eerdere quote.
              Na meer dan 600 000 km en aan 1000 km/week zou dat wel al eens mogen dacht ik.
              Uhu. Nu moet je voor de grap eens de kilometrages van die luie vijftigers eens vragen die je klem rijden... Durf te wedden dat je daar nog niet aan geraakt. Wat leren we daaruit? Dat kilometrages niks zeggen.

Echt eh... Vanuit het rechtervak kan het lijken ofdat je vet gelijk hebt en het middenvak vol met luie kwabben zit. Maar kom eens een week meerijden met mij op het linkervak, waar je om de paar kilometer de freins in moet omdat een Berlingo van het rechtervak wel van mening is dat ie een Megane op het middenvak kan couperen, en die Megane zich dan voor mijn auto inknalt.

En dan nog eens zien ofdat je dat dwingen nog zo een goed idee vind... Echt, de E40 is enkel leuk als ie leeg is, want eens de eerste twee rijvakken in gebruik zijn kan je bijna niet rijden zonder het voetje boven het rempedaal te houden...

Als je weet dat jij op het rechtervak 120 rijdt, en die op het middenvak 140, dan weet je ook dat die twee kerels die op het linkervak voor jou onzichtbaar zijn, aan 160 onzichtbaar blijven totdat ze quasi naast je rijden. Dan eentje op het middenvak gaan couperen is erg ongezellig. Een hele resem remlichten omdat een nozem op het rechtervak zich onhoffelijk behandeld voelt...

Nog een vraagje: doe je zo een stunts ook in Duitsland?

Comment

maar er zijn grenzen
                De grenzen zijn er totdat je anderen in gevaar brengt. Voor mijn part ga je met middenvingers zwaaien, schrijf je hun nummerplaat op en zet je filmpjes van zo een middenvakrijders op het internet.

Maar ga niet mensen couperen omdat je piet niet lang genoeg is, of omdat je vind dat je omwille van je kilometrage en aandachtig jezelf klem rijden achter een vrachtwagen recht op het middenvak hebt gekregen...

Comment

• Ik vind de negeerknop niet....

dus toch nog effe reageren: denk je nu echt dat ik allen op het eerste vak zit. Denk je nu echt dat ik alleen op de E40 kom? Denk je nu echt dat ik alleen op de rustige momenten rijd?

Ik rijd op zowat alle autosnelwegen op zowat alle momenten van de dag. En dat km-aantal niks zegt was een zeer voorspelbare reactie.
                  En je mag op mijn bek komen slaan. Ik zal hoffelijk zijn en niet terugslaan want dat staat niet in een wet dat dat mag.

En dat jij je voetje op je rem moet gereed houden is alleen maar een blijk van gespannen, krampachtige bestuurder. Het soort waar ik voor oppas. Ik rijd zo contiu mogelijk, en gebruik daarvoor alle vakken. Remmen is niet nodig, tenzij de snelheid van 120 niet meer aangehouden kan worden wegens drukte.

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

En dat jij je voetje op je rem moet gereed houden is alleen maar een blijk van gespannen, krampachtige bestuurder. Het soort waar ik voor oppas.
                    Kan je aub dergelijke aannames niet meer doen Ik denk dat je argumenten horen te dienen om je punt te verdedigen, niet om jezelf belachelijk te maken

Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichten
                    Ik rijd zo contiu mogelijk, en gebruik daarvoor alle vakken. Remmen is niet nodig, tenzij de snelheid van 120 niet meer aangehouden kan worden wegens drukte.
                    Echt eh, ik kan er gewoon niet bij dat je nog nooit hebt gezien dat je op het linkervak wordt gehinderd door voorrangsnegators op het midden- en rechtervak. Ik rij nu al meer dan 10 jaar, en dat is al een fenomeen toen ik begon met rijden. En rustig of drukt maakt allemaal niks uit: men blijft couperen. Maakt niet uit of ik met lichten aan of uit rij, zelfs faren hebben geen effect... Enige effect is de motorfiets: net alsof mensen daar schrik van hebben...

Ik begrijp niet waarom je niet op iemands gezicht zou slaan omdat dat in de wet staat dat dat niet mag, maar wel vind dat voorrangsnegatie moet kunnen... Ik kan je verzekeren dat dat ook niet toegelaten wordt door de wetgeving, en er jaarlijks veel meer doden vallen door voorrangsnegatie dan door op de voorgevel gemept worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                      Maar kom eens een week meerijden met mij op het linkervak, waar je om de paar kilometer de freins in moet omdat een Berlingo van het rechtervak wel van mening is dat ie een Megane op het middenvak kan couperen, en die Megane zich dan voor mijn auto inknalt.
                      Ik leun eerder aan bij de visie van Nikske. Ik vroeg me echter af: als jij dan toch volgens de letter van de wet rijdt zal je toch nooit zó hard moeten remmen als je toch maar 120 mag ?

Comment

• edit: never mind.

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                          Ik geef Nikske 100% gelijk.
                          ²²²²² Volkomen logisch...

Comment

Ik heb een tip. Stuur me je nummerplaat per PM door, en als ik je op de E40 betrap op je verkeersinzicht en ik op het linkervak gehinderd wordt door je stunten, kom ik op je bek slaan. Lijkt me toch fair, niet? Als je niet zo idioot rijdt als je hier verkondigt, heb je zo niks te vrezen.
                            Zeg man, ik ben 15 jaar jonger dan u, en dit gaat er wel over hoor.

Een beetje normaal gedrag en respect mag ook wel.

Comment

• ik probeer me ook zo weinig mogelijk te eregeren, maar die kut-wijven-reclame van mnm op tv1, doet mijn haar naar boven gaan

Comment

Maar kom eens een week meerijden met mij op het linkervak, waar je om de paar kilometer de freins in moet omdat een Berlingo van het rechtervak wel van mening is dat ie een Megane op het middenvak kan couperen, en die Megane zich dan voor mijn auto inknalt.
                                Het linkervak, waar de BMW zich thuis voelt .

Btw, een beetje respect voor andermans mening is hier wel op zijn plaats...

Comment

Ga je de vangrails naast de E40 ook al op hun bek slaan?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                    ik probeer me ook zo weinig mogelijk te eregeren, maar die kut-wijven-reclame van mnm op tv1, doet mijn haar naar boven gaan
                                    Begin ik me ook aan te ergeren

In het begin was die reclame:

- win een girls only trip ... - JEEEEJ WHOOOOOOEW
                                    - een girls only trip naar egypte... - JEEEEJ WOEHOEH
                                    - een girls only trip naar egypte, met MNM! ... - jej

Nu hebben ze hem veranderd naar 3x enthousiast geroep ipv 2, denk dat er daar ene serieus naar zen vijs gehad heeft : P

Thans de eerste vond ik veel beter.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                      ik probeer me ook zo weinig mogelijk te eregeren, maar die kut-wijven-reclame van mnm op tv1, doet mijn haar naar boven gaan
                                      Die met die hysterische vrouwen ... die een is wel een heel knappe, heeft van die schoon ogen

Comment

Een beetje normaal gedrag en respect mag ook wel.
                                        Al jaaaaren wordt ik gecoupeerd op de snelweg. Door mensen die me wel zien, maar denken "oh, die kan wel even wachten, want ik rij trager maar ja da kan niet dat ik moet afremmen voor iemand die sneller rijdt...".

En dan komt er hier nog eentje het goed praten? Want ja, die op het vak links van hem zijn asociaal? Die op het middenvak moeten hoffelijk zijn tegenover die op het tragere rechtervak? Want die tragere, ja, die heeft eigenlijk volgens de wetgeving geen voorrang, maar zou toch voorrang moeten krijgen omdat ie trager rijdt en eigenlijk dus niet zo gehaast is als een snellere?

Na meer dan 10 jaar geen respect krijgen van zo een individuen, waarom zou Nikske dan plots wel dat respect verdienen?

Serieus, leer rijden. Voorrangsnegaties zijn de grootste killer op de openbare weg, en ik zie niet in hoe je dat dan goed kan praten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gebruiker67982 Bekijk Berichten
                                          Die met die hysterische vrouwen ... die een is wel een heel knappe, heeft van die schoon ogen
                                          ja spijtig dat ze zo debiel moeten doen

Comment

Working...
                                          X