Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel III

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Vandie Bekijk Berichten
    Vananvond een grote vrachtwagen van de q8 die door het centrum van Roeselare reed. Wss reed hij puur op zijn gps... Hij kon gelukkig draaien aan zijn stuur en veroorzaakte hij geen ergernis.

Erg irritant als vrachtwagenchauffeurs enkel op hun GPS rijden. Ze zitten dan plots in volle centrum met hun tientonner

Comment

• Voetgangers en vooral fietsers die gewoon de baan oversteken. De auto's gaan wel stoppen zeker ? Ik denk dat ze soms liever doodgereden willen worden dan gewoon te stoppen of eens rond te kijken ofzo..

Vorige keer een voetganger die gewoon door het rood overstak terwijl de auto's voorbij vlamden aan 70 km/u. Hoe kan je zo rond zijn!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri Bekijk Berichten
        Voetgangers en vooral fietsers die gewoon de baan oversteken. De auto's gaan wel stoppen zeker ? Ik denk dat ze soms liever doodgereden willen worden dan gewoon te stoppen of eens rond te kijken ofzo..

Vorige keer een voetganger die gewoon door het rood overstak terwijl de auto's voorbij vlamden aan 70 km/u. Hoe kan je zo rond zijn!
        egt he
        of zo oversteke terwijl er 10 meter een zebrapad is. en dan zien ze kwaad als ge ze ni overlaat steke
        BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vandie Bekijk Berichten
          Vananvond een grote vrachtwagen van de q8 die door het centrum van Roeselare reed. Wss reed hij puur op zijn gps... Hij kon gelukkig draaien aan zijn stuur en veroorzaakte hij geen ergernis.
          bij ons op't werk heeft er zich zo eentje vastgereden onder een brug
          verkeerd ingeschat of gps gevolgd...?

die mannen worden trouwens ook veel te veel met de vinger gewezen. Ok, er zitten altijd rotte appels tussen maar rij 50km en je zal zo al een paar autobestuurders zien die zotte toeren uithalen en dat de vrachtwagenchauffeur het kan voorkomen. Maar neen, dat is geen nieuws natuurlijk

Comment

Erg irritant als vrachtwagenchauffeurs enkel op hun GPS rijden. Ze zitten dan plots in volle centrum met hun tientonner
            Er zijn er ook veel die daar echt wel moeten zijn natuurlijk. Ik krijg met mijn oplegger regelmatig mensen die me erop wijzen dat het daar max 7.5 ton is bv, terwijl ik daar wel degelijk iets moet gaan doen. DAT is pas irritant, mensen die zich onnodig moeien.

Oorspronkelijk geplaatst door JeVeE Bekijk Berichten
            Ofwel borden niet gevolgd, ofwel fout van de wegbeheerder. Geen bord is in principe een minimale doorrijhoogte van 4m30.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
              Er zijn er ook veel die daar echt wel moeten zijn natuurlijk. Ik krijg met mijn oplegger regelmatig mensen die me erop wijzen dat het daar max 7.5 ton is bv, terwijl ik daar wel degelijk iets moet gaan doen. DAT is pas irritant, mensen die zich onnodig moeien.
              Dat is inderdaad ook irritant. Ik begrijp best dat een chauffeur verkeerd kan rijden (meer dan normaal zelfs) en dat die eens moet keren etc. Maar er zijn er die hun GPS volgen en niet nadenken. Eens een landkaart erbij nemen of de weg vragen kan geen kwaad (meer de manier als vroeger dus )

Comment

Dat is inderdaad ook irritant. Ik begrijp best dat een chauffeur verkeerd kan rijden (meer dan normaal zelfs) en dat die eens moet keren etc. Maar er zijn er die hun GPS volgen en niet nadenken. Eens een landkaart erbij nemen of de weg vragen kan geen kwaad (meer de manier als vroeger dus )
                Dat wel, vooral die Oostblokkers kunnen dat goed, puur op de GPS. Bij ons in het bedrijf is de regel simpel => altijd de landkaart, de GPS is handig om te weten waar je precies moet zijn, de landkaart gebruik je om te weg uit te stippelen. Ik stel mijn GPS dan in op het adres en zoek via een kaart de beste weg. Het enige nadeel hieraan, is dat je constant moet luisteren naar: "probeer u om te draaien".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichten
                  klinkt alsof je ook de nodige ervaring en rijkunde bezit.

thx.

Al moet ik er aan toevoegen dat ik al van in 't begin zo probeer te rijden. De ervaring verfijnt wel. Dus ik neem het wel kwalijk dat een occasionele chauffeur ligt te gapen.
                  'k zei het reeds, meer dan 600 000 km en bijna 20j rijden met 1 snelheidsovertreding en 1 jammerlijke parkeerboete, dat heb je niet per ongeluk, da's door je best te doen. Ook al zijn de regels soms bedenkelijk, ik probeer ze maximaal te volgen.
                  M'n vader leerde me rijden. Op de autosnelweg riep hij meestal op 't onverwachts "Ja!". Dan moest ik alle auto's rondom mij kunnen opnoemen, zonder nog in m'n spiegels te kijken. Al was het maar "donkere berline achter, daarachter lichtgrijze break en een groene MB, links een BMW en een Audi, rechts een vrachtwagen en een camionette met rode letters ofzo".
                  En al zat ik op het eerste vak, of op het derde, druk of rustig, maakt niet uit, ik moest het kunnen zeggen. Op den duur hadden we er lol in.
                  Als er iets is waar ik wijlen m'n vader super dankbaar voor ben, is het voor z'n rijlessen en het mij gevoelig maken voor de verkeersdynamiek en het inzicht erin.
                  Uuuuuuuren hebben we samen gereden. Meer dan nodig.

En nog, nog maak soms wel eens een fout. Maar daar is niemand vrij van.
                  Was feitelijk niet van plan om het te vermelden maar heb het even in men handtekening gezet.
                  Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                  Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JeVeE Bekijk Berichten
                    Als ik ergens aan't bollen ben en dr komt een moto achter mij zet ik ff mn pinker op dat hij mij mag passeren

Doe ik ook.

Als het wat drukker is op de autosnelweg, bijna file, en er komt er motor tussen de file gereden, en ik rijd bv op het linkse rijvak, dan ga ik wat naar links rijden, en indiceer ook naar links, zodat de motorrijder weet dat ik hem gezien heb.

Als ik met de motor rijd, heb ik dat ook graag. Neemt niet weg dat ik een tijd terug een stoppie heb mogen doen (achterwiel van de grond) toen een camionettebestuurder er niets beter op vond dan me de pas af te snijden toen ik door de file laveerde. 1. de Duc hoor je goed afkomen, 2. ik reed niet snel, 3. we hadden oogcontact in z'n rechterspiegel

Gisteren nog reed ik met de auto op de autosnelweg op het middenvak naar een voorganger toe, die ik wou gaan inhalen. Ik zie op het linkervak een (veel) snellere BMW naderen, dus indiceer ik even naar rechts om aan te geven dat ik hem zie, en op m'n vak blijf. Op die manier weet hij dat ik me niet voor hem zal gooien. Kwam voorbij en stak z'n hand op.
                    Ik tevreden, hij tevreden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JeVeE Bekijk Berichten

die mannen worden trouwens ook veel te veel met de vinger gewezen. Ok, er zitten altijd rotte appels tussen maar rij 50km en je zal zo al een paar autobestuurders zien die zotte toeren uithalen en dat de vrachtwagenchauffeur het kan voorkomen. Maar neen, dat is geen nieuws natuurlijk
                      Ik wijs hem allesbehalve met een vinger. Als je ziet welke bochten hij had genomen met zijn opleggertje aan een rustig tempo had ik enorm veel voor hem. Ik heb er al andere kleinere vrachtwagens zien sukkelen

Ik wist perfect waar hij moest zijn... En het simpelst is het via de albert 2 laan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichten
                        proficiat.
                        Nu nog uw aantal overtredingen graag. Da'k u nen tweede proficiat kan wensen.
                        Overtredingen per ongeluk of doelmatig?

Ik krijg nl. enkel boetes voor moedwillige overtredingen.

Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichten
                        Maar iemand die slecht rijdt, zal blijven slecht rijden. Hoeveel km's die ook doet.
                        Dus kilometrage is géén goede indicator? Tiens, dat zei ik in het verleden ook al

En denk je nu echt dat het bij mij er anders aan toe gaat dan wat je hierboven beschrijft? Ik zei het al, 't is discussiëren over details en veronderstellingen zelfs.
                        Als je A bedoelt, moet je niet B zeggen.

En dat ik ervan uitga dat ik alles gezien heb is dus FOUT.
                        Maar als ik zeker ben dat er niemand op een bepaald vak zit, dan BEN ik dat ook zeker. En dat gebeurt vaker dan bij de helft van de chauffeurs vermoed ik soms als ik ze bezig zie. Het is echt niet moeilijk om een globaal beeld te hebben van wat er rondom jou gebeurt. Draai of keer het zoals je wil. Maar je moet er wat voor doen.
                        Als ik niet zeker ben, doe ik geen maneuver.
                        Wel, laten we zeggen dat ik er genoeg tegenkom die dezelfde manoevers uitvoeren, ook zeker zijn dat ze alles gezien hebben en blijkbaar toch niet alles gezien hebben. Jij kan een uitzondering zijn, maar ik heb wat meer nodig dan kilometrage, boetescore en plechtig beloven op je communiezieltje om je te geloven dat jij die ene uitzondering bent.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten
                          Als het wat drukker is op de autosnelweg, bijna file, en er komt er motor tussen de file gereden, en ik rijd bv op het linkse rijvak, dan ga ik wat naar links rijden, en indiceer ook naar links, zodat de motorrijder weet dat ik hem gezien heb.
                          En dan wuif ik, ook al maak ik misschien niet direct gebruik van de aangeboden plaats.

Dank!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                            Overtredingen per ongeluk of doelmatig?

Ik krijg nl. enkel boetes voor moedwillige overtredingen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten

you made my day

Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk Berichten
                              Trouwens die moedwillige boetes zijn zooo leuk... Doe ik ook altijd... Ik rij echt altijd 120kmh of de toegelaten snelheid... Constant zit ik te turen achter flitsers... Dan kan ik mooi optrekken om een moedwillige boete binnen te halen...
                              MAN! jij hebt echt rijplezier!

maar the winner is diegene die zijn wegcode kent en ze toepast.

Niet diegene die niet in z'n spiegels kan kijken omdat die de vangrails in de gaten moet houden.

Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                              Dus kilometrage is géén goede indicator? Tiens, dat zei ik in het verleden ook al

Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                              Wel, laten we zeggen dat ik er genoeg tegenkom die dezelfde manoevers uitvoeren, ook zeker zijn dat ze alles gezien hebben en blijkbaar toch niet alles gezien hebben. Jij kan een uitzondering zijn, maar ik heb wat meer nodig dan kilometrage, boetescore en plechtig beloven op je communiezieltje om je te geloven dat jij die ene uitzondering bent.
                              Doe gerust verder, 't wordt hier plezanter met de dag

2015 Volvo V60 D2 aut.
                              2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Allez, iedereen die te hard rijdt is een slechte chauffeur? Wat is dit? Het forum van Groen?

Comment

Allez, iedereen die te hard rijdt is een slechte chauffeur? Wat is dit? Het forum van Groen?
                                  geen idee, maar dit is het topic van de Foute Conclusies

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

Allez, iedereen die te hard rijdt is een slechte chauffeur? Wat is dit? Het forum van Groen?
                                    Als ik dit lees denk ik eerder "het forum van de vrouwenlogica"

Comment

• Hihi

Ach ja, als slechte chauffeur laat ik me alleszins niet verleiden om middenvakrijders het linkervak op te dwingen... En Nikske kan goed slapen want vanuit zijn positie denkt ienatuurlijk dat ie goed bezig is

Comment

Hihi

Ach ja, als slechte chauffeur laat ik me alleszins niet verleiden om middenvakrijders het linkervak op te dwingen... En Nikske kan goed slapen want vanuit zijn positie denkt ienatuurlijk dat ie goed bezig is

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

Hihi

En jij rijdt te rap.

Volgende snelheidsovertreding....

..... en ge zult het wel afleren !

Comment

Working...
                                          X