Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
12.4. de bestuurder die een maneuver wil uitvoeren, moet voorrang verlenen aan de andere weggebruikers.
Worden inzonderheid als manoeuvres beschouwd : van rijstrook of van file veranderen, de rijbaan oversteken, een parkeerplaats verlaten of oprijden, uit een aanpalende eigendom komen, keren of achteruitrijden.
11.2. Buiten de bebouwde kommen is de snelheid beperkt :
1° tot 120 km per uur :
a) op de autosnelwegen;
b) op de openbare wegen verdeeld in vier of meer rijstroken waarvan er ten minste twee bestemd zijn voor iedere rijrichting, voor zover de rijrichtingen anders dan door wegmarkeringen gescheiden zijn.
of beter nog, ze vlammen u voorbij en als ze een afrit moeten nemen, gaan ze al twee kilometer op voorhand achter een vrachtwagen gaan hangen. Dan zie je ze gelijk met jou de afrit verlaten
Idd, zo eens achter ne gast gereden die maar niet aan de kant wou gaan. Hij reed...euh...110, en ik wou er aan...euh...120 voorbij.
Uiteindelijk smijt hij zich last minute naar rechts naar de afrit achter een afrijdende camion. Ik ook, maar had wat meer vermogen en kon me zonder veel moeite of hinder te veroorzaken nog voor die camion voorsorteren.
Na de afrit aan de rode lichten stopt hij achter me, stapt uit, komt van z'n kl*!en maken: "vinde gij dat normaal?!!" Ik kijk verbaasd, en zeg: "vinde gij DAT normaal, hier zo staan iemand verwijten?"
En toen werd het groen. Meneer stond daar, kreeg direct een claxonconcert van de wagens die achter hem stonden te wachten.
(Alhoewel ik stiekem ook moet toegeven dat de Z4 nog maar weinig doet aangezien de motorfiets goedkoper is tijdens de week, en in het weekend we met het familie karretje rondtuffen).
Comment