Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel III

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• stond onlangs nog in de krant dat die filerijders die van links naar rechts gaan en over opritten rijden de files verminderen

Comment

• Ik kan Wooter wel begrijpen en geef toe dat ik het in het verleden ook wel gedaan heb en als ik in tijdnood geraak (beroepshalve) zou ik het zeker nog doen.
      In Nederland wordt er trouwens op gewezen om de opritten VOLLEDIG te benutten. (staat daar duidelijk vermeld op verkeersborden)
      Wat betreft het gebruik van de parking-vluchtweg kan ik toch ook beamen dat indien je er niet langs vliegt, je er feitelijk geen verkeersovertreding mee doet. Als je "wakker" rond rijdt hoef je helemaal geen halsbrekende toeren uit te halen om deftig in te voegen. Er zijn meer dan genoeg "slapers" die het gaatje laten.
      In Nederland is het wel zo dat ze bvb op de A4 ter hoogte van het benzinestation "de Bospoort" aan de afrit Leiden-Noord deze "binnenweg" hebben weggenomen door er verkeercamera's en druppellichten te plaatsen om ze er van uitgingen dat dit maneuver file teweeg bracht. Na grondige studie bleek dit niet zo te zijn. De files ontstonden steeds voorbij de invoegstrook natuurlijk. Omdat er zoveel gebruik van de binnenweg werd gemaakt stonden ze in file op de parking om de invoegstrook op te rijden. Vandaar de oplossing met de druppellichten.
      Zij die het daar kennen maken natuurlijk geen gebruik meer van de parking. (ik ging daar altijd een koffie halen en na 3 minuten zat ik terug achter het stuur)
      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JeVeE Bekijk Berichten
        stond onlangs nog in de krant dat die filerijders die van links naar rechts gaan en over opritten rijden de files verminderen
        ... Omdat dat volk natuurlijk de vrijgelaten gaten vooraan opvult, en de anderen de ruimte kunnen gebruiken die de vlotteren achterlaten.

Vandaag weer genoeg gaten gezien... Als je in Sterrebeek ooit eens stil staat, bedenk dan dat de rechter rijstrook tussen Kortenberg en Bertem nauwelijks gebruikt wordt, en het linker- en middenvak vol zit met volk dat niet harder dan 90 durft.

Comment

• weekendje op stap geweest met 4 mensen in een vriend zijn grote citroen C4 picasso. hij heeft al een aantal jaren zijn rijbewijs en een 10 000km gereden in die auto

- voor de verandering was het ding eens gewassen langs buiten, maar de binnenkant was een stort. hij doet de moeite niet om voor weekendjes zijn werkspullen er uit te halen en overal op de achterbank ligt er rommel. amper tijd gekregen om in te stappen bij het vertrekken en de hele rit linksachter gezeten met amper beenruimte
          - morst bij het tanken diesel overal op zijn auto en de grond. zelfs als ik hem er op wijs bij het tanken trekt hij gewoon de slang er onvoorzichtig uit en morst overal
          - chauffeur rookte de hele tijd door de ruit, geregeld as overal op mijn kleren. peuken gingen het venster uit, samen met kapotte aanstekers en wat nog allemaal
          - rechtsachter zat er iemand die pertinent weigerde zijn gordel aan te doen. bij een serieus accident zou ik nog een serieus letsel kunnen overhouden aan mijn hoofd of elders. hij zit zelf aan zijn 3e per totale en zou beter moeten weten.
          - auto rijdt gelijk een natte dweil. wanneer hij een camion ingehaald had schudde de auto heen en weer door de wind, zijn fout niet maar voelt niet echt veilig aan
          - hij had geen gevoel in de pedalen. koppeling liet hij gewoon schieten (ik voelde de koppeling oscilleren), bij het vertrekken gaf hij gewoon veel gas. hij is een paar keer stilgevallen
          - remmen doet hij pas heel laat, hard en lomp. nog een geluk dat hij afstand houdt, maar soms denk je dat hij een obstakel niet ziet. heb het hem op café al eens verteld dat hij vroeger moet remmen en zachtjes opbouwen, maar hij lachte dat weg
          - veranderen van rijstrook doet hij heel snel en bruut, hij gebruikt zijn pinkers pas eens hij aan het manoever is begonnen. de dag dat hij iets niet ziet zal de ander niet tijdig kunnen uitwijken
          - hij rijdt quasi constant met het linkerwiel boven de witte lijn. kan ooit nog lelijk tegenvallen
          - hij drinkt bier achter het stuur. heeft een paar keer een flesje jupiler van de achterbank gevraagd en dan vrolijk achter het stuur opgedronken
          - ik moest constant helpen kijken. hij reed 1 of 2 keer door een rood licht en reed 1keer een éénrichtingsstraat in, waarna ik hem moest terugroepen
          - zijn cd's waren vol krassen en sloegen heel vaak door
          - hij werd 2x geflitst, puur omdat hij niet lette op de snelheidsbeperkingen
          - ... en waarschijnlijk nog dingen die ik vergeten ben

WALL OF TEXT
          tl;dr afzien, niet te doen. niemand die er commentaar op geeft omdat hij goed in de groep ligt, maar ik krijg bakken commentaar voor het minste. zelf rijden
          Last edited by Teus; 22/03/2010, 21:31.
          1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

Comment

• Jaaaaaren terug...

- "Neem da nie verkeert op eh, maar ik vind dat ge nogal kort op uw voorliggers rijdt..."
            - "Jaja..."

Enkele weken later reed ie z'n wiel krom op een borduur omdat ie te laat remde en dus moest kiezen tussen uitwijken op een borduur of achterop een Xantia inknallen .

Sommigen leren enkel uit ervaring, en anderen leren dan zelfs niks

Ooit nog van mijnen tak gemaakt bij ene die het een leuk idee vond om met één hand op het stuur en een volle auto aan hoge snelheid doorheen wegversmallingen en chicanes te jagen, en ooit bij iemand anders uit gestapt nadat ie hetzelfde deed.

Als ik zelf rij, komen we beter overeen .
            Last edited by ; 22/03/2010, 21:39.

Comment

• goeie chauffeur pcies!

maar wat is:
              ik voelde de koppeling oscilleren
              BMW X5 45e

Comment

• dat je den bibber op je gaspedaal ervaart

versleten koppeling

Comment

• auto is nagelnieuw, hij kreeg hem bij 1000km en nu staan er 10 000- 11 000 op zeker
                  oscilleren, mja. wanneer koppeling en vliegwiel tegen elkaar vliegen, contact maken en dan weer even lossen. je voelt inderdaad dat de boel gaat bibberen: in een seconde tijd gaat hij een drietal keer tussen gas en geen gas.

Comment

• ja ik zou zeggen bmw

maar je rijdt saab

Comment

vanmorgen weer dezelfde geit van enkele maanden geleden die op mij begon te claxonneren. ze heeft nog altijd niet begrepen wat haaientanden betekenen
                      Dat meisje heeft een oogje op u, dat is de reden waarom ze op u claxoneert. Gedurende maanden heeft ze alle dagen op diezelfde plaats naar u uitgekeken en nu, uit pure blijdschap dat ze u terugzag, is ze beginnen claxoneren. En 't is nog niet goed .....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
                        Dat meisje heeft een oogje op u, dat is de reden waarom ze op u claxoneert. Gedurende maanden heeft ze alle dagen op diezelfde plaats naar u uitgekeken en nu, uit pure blijdschap dat ze u terugzag, is ze beginnen claxoneren. En 't is nog niet goed .....
                        meisje...
                        maak er maar een marginaal nijlpaard van
                        en de achterbank is een speeltuin voor de kids die niet vastgeklikt zitten

Comment

meisje...
                          maak er maar een marginaal nijlpaard van
                          en de achterbank is een speeltuin voor de kids die niet vastgeklikt zitten
                          Voila se, een getrouwde vrouw willen imponeren se, die jeugd van tegenwoordig toch .........

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                            ja ik zou zeggen bmw

maar je rijdt saab
                            Was die niet geprakt?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door brjefs Bekijk Berichten
                              Was die niet geprakt?
                              wat blikschade en twee kapotte spiegels, niets vitaal geraakt.
                              gaat morgen naar de garage voor een schatting van de kosten en een onderhoud

Comment

• Nog maar eens, teveel volk op de weg, treinabonnement!!!!!!!!!!!,
                                truth is in the eye of the beholder

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ro80 Bekijk Berichten
                                  Nog maar eens, teveel volk op de weg, treinabonnement!!!!!!!!!!!,
                                  Lol, daar zit ook volk op, maar het extra probleem is dat dat volk stinkt

Comment

• Daarnet iemand in een Yaris die haaietanden negeerde terwijl ze druk aan het gsm'en was. Gelukkig had ik het al zien aankomen want madam kwam net iets te vlot aangereden, mijn voet stond al boven de rem en hand op claxon

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ro80 Bekijk Berichten
                                      Nog maar eens, teveel volk op de weg, treinabonnement!!!!!!!!!!!,
                                      trein zit overvol op spitsuur

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                        Lol, daar zit ook volk op, maar het extra probleem is dat dat volk stinkt
                                        Ja, maar dan heb ik er toch geen " last " van!
                                        truth is in the eye of the beholder

Comment

• Heh . Nog niet veel met de trein gereisd blijkbaar .

Tegenwoordig staan daar ook files op het spoor... Stade daar mooi te koekeloeren achter een rood sein voor één of andere lompe stoptrein

Comment

Working...
                                          X