Ik ga echt niet stoppen voor een zebrapad op een baan van 70
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel III
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door mirax Bekijk BerichtenVandaag: Craeybeckxtunnel richting Antwerpen Centrum (uiterst linkse rijstrook), 19u10.
De electronische borden ter hoogte van afrit Wilrijk gaven max 110 km/u. De BMW 330 d (jammie) voor me vertraagt netjes, ik ook. Achter mij komt met gezwinde spoed een zilvergrijze Focus C-Max aanzetten, mannelijke bestuurder, die vervolgens wel erg dicht tegen mijn achterbumper blijft kleven (mijn mening natuurlijk). Ik reed op mijn teller exact 120 (zal wel overeenkomen met 110 radar). Het was op de rijstroken naast mij (richting Gent en Breda) erg druk dus ik vond het niet opportuun om opnieuw 130 te gaan rijden. Met al die kwieten die vlak voor de wisselaars van de ring beslissen nog snel richting centrum te gaan...
Bij het minste gat dat er naast mij op de rijstrook richting Gent ontstond - op die plek, halverwege de tunnel, al duidelijk gescheiden door korte dikke stippellijn - ging de C max echter zonder pinken naar rechs en gaf plankgas om mij dus rechts voorbij te steken. Helaas voor hem was de ruimte niet toereikend, en was ik over dit manoeuvre (rechts inhalen in druk spitsverkeer op een plaats waar dit absoluut niet toegestaan is) bovendien zodanig verbolgen dat ik mijn coolness ben verloren en zelf ook gas heb bijgegeven.
Uiteindelijk sneed hij mij over de volle witte lijn de pas af, hij moet minstens 150 op zijn teller hebben gehad, in druk spitsverkeer! Dat was voor hem de enige manier om niet onherroepelijk op de strook richting Gent terecht te komen. Uiteraard ben ik bij deze zoveelste provocatie op mijn claxon en grootlicht gaan staan, waarop mijnheer zijn remmen dichtgooide en vreemde armgebaren begon te maken. Uit zijn twee uitlaatpijpen (een aan elke kant) kwam nog behoorlijk veel zwarte rook, dus waarschijnlijk een gekietelde TDCi? (ik een japanse 16klepper 133pk met 190.000km op de klok, hij zal dat onvoldoende geïnterpreteerd hebben).
Ik heb mezelf achteraf verwenst dat ik zelf ook gas heb bijgegeven, in't vervolg laat ik zo'n aggressief kieken zijn gang gaan op die plek, maar ik heb vanaf nu een bijzondere argwaan tegenover Focus C-maxen met dubbele sportuitlaat!
Ik heb het daar bijna elke keer voor dat ze me langs rechts inhalen als ik richting Antwerpen-centrum rij. Meestal haal ik die mensen terug in aan de verkeerslichten bij t kruispunt Axa - Singel.
(heb je gewuifd, toen je naast hem stond aan die lichten, of was het net groen?)
los daarvan: gisterochtend kom ik thuis buiten en zie ik dat de achterbumper geschaafd is. Iemand wiens auto groter was dan verwacht? Dader niet meer te bespeuren en niemand die iets gezien heeft. Lang leve de stadsparkings...Last edited by svenio_g; 27/03/2010, 11:18.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BlackFox Bekijk BerichtenIk ga echt niet stoppen voor een zebrapad op een baan van 702016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Roger BMW Bekijk Berichtenals je ziet dat die ene stopt dan weet je toch dat er iets gaat gebeuren?
Ze moeten maar oversteken als het rood is of als er geen verkeer is (bij de zebrapaden waar geen lichten zijn). Er zijn er al genoeg dood gebleven daar.
Als ik zie dat er mensen oversteken, dan zal ik uiteraard wel stoppen, maar meestal zijn het van die kut jeeps of monovolume ondingen met getinte ruiten of gordijntjes... dat geeft soms wel een kinder-surprise!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BlackFox Bekijk BerichtenNee, daar mag je 90 en rijdt iedereen 130.
Ik heb het over de rijksweg
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DRIVER-W Bekijk BerichtenAh, daar moogt ge maar 70?
Dan is het wel moeilijker om door te vlammen aan de zebrapaden, maar als je snel bent lukt dat nog!
Net als in Genk centrum, terugschakelen en planken en je vliegt nog net voor hun voeten voorbij
(doe ik niet altijd hoor)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BlackFox Bekijk Berichten'k heb dat ook vaak aan de hand, echt hatelijk. Iemand die stopt voor een zebrapad op een 4 baansweg (weliswaar in 2 richtingen) waar je 70 mag en dan vlam ik op het linkervak door en komen daar opeens mensen van achter die auto gelopen, wtf.
Zotten.
dat was bebouwde kom in zone 30
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door svenio_g Bekijk BerichtenDus jij hebt versneld omdat hij je langs rechts voorbijging? Anders ook niet netjes. Natuurlijk dat ie dan moeite krijgt om zijn inhaalmanoeuvre deftig af te ronden.
Ik heb het daar bijna elke keer voor dat ze me langs rechts inhalen als ik richting Antwerpen-centrum rij. Meestal haal ik die mensen terug in aan de verkeerslichten bij t kruispunt Axa - Singel.
(heb je gewuifd, toen je naast hem stond aan die lichten, of was het net groen?)
Hij moest rechtsaf de Singel op, ik rechtdoor, dus tot oogcontact is het niet gekomen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door mirax Bekijk BerichtenHet zal mij inderdaad niet meer overkomen, maar ik vind rechts inhalen geen inhaalmanoeuvre maar een inhaalmisdrijf. Zeker op die plek. En neen, ik mag het recht niet in eigen handen nemen maar ik ben mijn zelfbeheersing verloren op die moment.
Hij moest rechtsaf de Singel op, ik rechtdoor, dus tot oogcontact is het niet gekomen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door mirax Bekijk BerichtenVandaag: Craeybeckxtunnel richting Antwerpen Centrum (uiterst linkse rijstrook), 19u10.
....
Bij het minste gat dat er naast mij op de rijstrook richting Gent ontstond - op die plek, halverwege de tunnel, al duidelijk gescheiden door korte dikke stippellijn - ging de C max echter zonder pinken naar rechs en gaf plankgas om mij dus rechts voorbij te steken. Helaas voor hem was de ruimte niet toereikend, en was ik over dit manoeuvre (rechts inhalen in druk spitsverkeer op een plaats waar dit absoluut niet toegestaan is) bovendien zodanig verbolgen dat ik mijn coolness ben verloren en zelf ook gas heb bijgegeven.
F15:
Uit de wegcode:
16.2 Wanneer de bestuurders de aanwijzingen van de verkeersborden F13 en F15 opvolgen of wanneer het verkeer geschiedt overeenkomstig de bepalingen van artikel 9.4 of 9.5 wordt het sneller rijden van de voertuigen in een rijstrook of een file ten opzichte van de voertuigen in een andere rijstrook of file niet als inhalen beschouwd behalve voor de toepassing van artikel 17.2.5°.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BlackFox Bekijk Berichten'k heb dat ook vaak aan de hand, echt hatelijk. Iemand die stopt voor een zebrapad op een 4 baansweg (weliswaar in 2 richtingen) waar je 70 mag en dan vlam ik op het linkervak door en komen daar opeens mensen van achter die auto gelopen, wtf.
Zotten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JeVeE Bekijk Berichtendus eigenlijk stak hij je niet rechts voorbij maar ging hij voorsorteren?Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk BerichtenHij had daar richting Gent GEMOETEN. Persoon in kwestie begaat daar 2 overtredingen want moet bij het rechts voorbij rijden (over volle lijn) vervolgens natuurlijk ook nog eens terug links over de volle lijn. Is daar schering en inslag. In de Craebeckxtunnel wordt er zoiezo bijna door iedereen te snel gereden. Vroeger hing daar een bord met max.100km/u (de juiste aanloop snelheid om de Antwerpse ring op te rijden, als er geen files staat)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JeVeE Bekijk Berichtenah ok, ik ben daar niet bekend met de omgeving. adh van verschillende reacties leek hij voor te sorteren naar die richting.
Oorspronkelijk geplaatst door JeVeE Bekijk Berichtendus eigenlijk stak hij je niet rechts voorbij maar ging hij voorsorteren?
Hier gaat het uiteraard over de kleine Antwerpse binnenring (= De Singel en niet De Ring), waar men komt door in de Craeybeckxtunnel richting Centrum te volgen.Last edited by mirax; 27/03/2010, 20:01.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door mirax Bekijk BerichtenHij moest wel degelijk richting centrum - net als ik - en vond de rijstrook richting Gent geschikt om mij rechts in te halen (mijn 120 op teller was niet snel genoeg). Geen probleem als hij effectief richting Gent zou rijden (want dan is er inderdaad geen sprake van inhalen), maar dit was duidelijk een gevalletje rotzooien met medeweggebruikers.
Comment
-
wat wou je dan dat die deed, langs links u voorbij steken kon die niet want daar is geen baan meer.
hij kan u natuurlijk ook in u gat rammen todat je zelf naar links ging, of u faren met zijn lichten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk BerichtenWaarom stoort het je zo dat hij sneller wilde zijn dan jou? Als je hem gewoon had laten doen was er wellicht niks aan de hand geweest. Hij zou je dan ook niet in de weg gereden hebben want hij reed sneller dan jou. Door dan zelf wat te gaan kutten, en mee te versnellen heb je ook zelf mee het probleem in de hand gewerkt en moet je eigenlijk niet zagen vind ik.
Aan bumperkleven en rechts inhalen heb ik een afgrijselijke hekel. Ik neem een bomma die overdreven defensief/traag rijdt niets kwalijk, ik neem een verstrooide professor die te lang links blijft plakken ook niets kwalijk, maar bumperkleven en rechts inhalen zijn 'actieve' verkeersmisdrijven die alleen moedwillig door opgefokte/gefrustreerde/etc kwieten beoefend worden die donders goed weten wat ze aan't doen zijn. En je moest het eens bij hen proberen...
Voor zij die vinden dat ik zaag: het ging mij vooral over het bumperkleven en het rechts inhalen (door mij gecategoriseerd als ergernis) en heb op de vorige pagina al mea culpa geslagen voor het feit dat ik ben meegegaan in deze provocatie door extra gas te geven. Het zal mij niet meer overkomen, in't vervolg doen ze maar. Bij nader inzien heb ik geen zin om nadien aan de politie als kroongetuige uit te leggen waarom een C-max zich frontaal in het decor boorde ter hoogte van de splitsing na de tunnel, en uiteindelijk nog zelf in het beklaagdenbankje te belanden.
Comment
Comment