Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • je weet nooit wat er aan de hand is. bij mij hebben ze dat ook'ns moeten doen toen ik een gapende wonde had in mn schedel...
    soit, kan ook gewoon een hardrijder geweest zijn maar so be it.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door mirax Bekijk Berichten
      Ik maak er een sport van om technisch correct te rijden. Dat gaat van extreem anticiperen en 'het verkeer lezen' over ideale schakelmomenten volgens koppelcurves/motorkarakter/verkeersdensiteit tot zo vloeiend mogelijk rijden zonder agressie bij anderen op te wekken.

      Aan bumperkleven en rechts inhalen heb ik een afgrijselijke hekel. Ik neem een bomma die overdreven defensief/traag rijdt niets kwalijk, ik neem een verstrooide professor die te lang links blijft plakken ook niets kwalijk, maar bumperkleven en rechts inhalen zijn 'actieve' verkeersmisdrijven die alleen moedwillig door opgefokte/gefrustreerde/etc kwieten beoefend worden die donders goed weten wat ze aan't doen zijn. En je moest het eens bij hen proberen...

      Voor zij die vinden dat ik zaag: het ging mij vooral over het bumperkleven en het rechts inhalen (door mij gecategoriseerd als ergernis) en heb op de vorige pagina al mea culpa geslagen voor het feit dat ik ben meegegaan in deze provocatie door extra gas te geven. Het zal mij niet meer overkomen, in't vervolg doen ze maar. Bij nader inzien heb ik geen zin om nadien aan de politie als kroongetuige uit te leggen waarom een C-max zich frontaal in het decor boorde ter hoogte van de splitsing na de tunnel, en uiteindelijk nog zelf in het beklaagdenbankje te belanden.
      ik kan me goed in uw uitleg vinden

      Comment


      • idem.
        Laat ze maar doen. En probeer zelf goed te doen. En soms lukt dat eens niet, da's juist.
        __________________________

        2015 Volvo V60 D2 aut.
        2003 Volvo S60 2.4 benzine

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door mirax Bekijk Berichten
          Ik maak er een sport van om technisch correct te rijden. Dat gaat van extreem anticiperen en 'het verkeer lezen' over ideale schakelmomenten volgens koppelcurves/motorkarakter/verkeersdensiteit tot zo vloeiend mogelijk rijden zonder agressie bij anderen op te wekken.
          Allemaal zeer lovenswaardig...

          Oorspronkelijk geplaatst door mirax Bekijk Berichten
          Aan bumperkleven en rechts inhalen heb ik een afgrijselijke hekel. Ik neem een bomma die overdreven defensief/traag rijdt niets kwalijk, ik neem een verstrooide professor die te lang links blijft plakken ook niets kwalijk, maar bumperkleven en rechts inhalen zijn 'actieve' verkeersmisdrijven die alleen moedwillig door opgefokte/gefrustreerde/etc kwieten beoefend worden die donders goed weten wat ze aan't doen zijn. En je moest het eens bij hen proberen...
          Zoals ik al eerder zei, in de Craeybeckxtunnel kan er geen sprake zijn van rechts inhalen omwille van artikel 16.2. Je mag er iemand die links hangt en trager rijdt rechts voorbijgaan om verderop zelf links voor te sorteren. Als er in Wilrijk een vrachtwagen zich aan pakweg 80km/h op het linkervak gezet heeft, dan blijf jij er toch ook niet achterrijden tot in Antwerpen centrum?

          Oorspronkelijk geplaatst door mirax Bekijk Berichten
          Bij nader inzien heb ik geen zin om nadien aan de politie als kroongetuige uit te leggen waarom een C-max zich frontaal in het decor boorde ter hoogte van de splitsing na de tunnel, en uiteindelijk nog zelf in het beklaagdenbankje te belanden.
          Dat is wijsheid denk ik.
          AutoMinded.be

          Comment


          • De meeste camionetten rijden snel hoor vooral op vrijdagnamiddag

            Comment


            • Ik vind dat er al heel wat minder snelle camionetten op de baan zijn... Precies ofdat de meesten een begrenzer op 130 tegenwoordig hebben steken...

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                Ik vind dat er al heel wat minder snelle camionetten op de baan zijn... Precies ofdat de meesten een begrenzer op 130 tegenwoordig hebben steken...
                Eerder trackingmodules van meneer de baas

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                  wa zijt gij voor een achterlijke aap
                  Ik dacht net hetzelfde. Ik ben in Brussel ook bijna eens omver gereden door zo'n wegpiraten, gelukkig stopte ik ff halverwege om te zien of iedereen wel stopte. Blijkbaar is het voor sommigen niet duidelijk waarom er auto's stilstaan voor een zebrapad. Misschien omdat er mensen aan het oversteken zijn ..

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door mirax Bekijk Berichten
                    Ik maak er een sport van om technisch correct te rijden. Dat gaat van extreem anticiperen en 'het verkeer lezen' over ideale schakelmomenten volgens koppelcurves/motorkarakter/verkeersdensiteit tot zo vloeiend mogelijk rijden zonder agressie bij anderen op te wekken.

                    Aan bumperkleven en rechts inhalen heb ik een afgrijselijke hekel. Ik neem een bomma die overdreven defensief/traag rijdt niets kwalijk, ik neem een verstrooide professor die te lang links blijft plakken ook niets kwalijk, maar bumperkleven en rechts inhalen zijn 'actieve' verkeersmisdrijven die alleen moedwillig door opgefokte/gefrustreerde/etc kwieten beoefend worden die donders goed weten wat ze aan't doen zijn. En je moest het eens bij hen proberen...

                    Voor zij die vinden dat ik zaag: het ging mij vooral over het bumperkleven en het rechts inhalen (door mij gecategoriseerd als ergernis) en heb op de vorige pagina al mea culpa geslagen voor het feit dat ik ben meegegaan in deze provocatie door extra gas te geven. Het zal mij niet meer overkomen, in't vervolg doen ze maar. Bij nader inzien heb ik geen zin om nadien aan de politie als kroongetuige uit te leggen waarom een C-max zich frontaal in het decor boorde ter hoogte van de splitsing na de tunnel, en uiteindelijk nog zelf in het beklaagdenbankje te belanden.
                    Bumperkleven volledig akkoord, maar dat rechts inhalen moet kunnen vind ik. Hoeveel keer ik al links achter een hele vloot hing terwijl heel het linkervak (en soms zelf het rechtervak ook nog) vrij was, niet bij te houden. Dan ga ik langs rechts voorbij, sorry. Niet aan een zot tempo, en goed uit mijn doppen kijkend dat er niemand het manoeuvre naar rechts doet, maar gewoon aan 120. Laat de andere dan maar 100 op het linkervak rijden en zich doodergeren aan diegene die zich niet naar rechts wil zetten.

                    Comment


                    • t is trouwens wettelijk verboden van een auto voorbij te rijden die stilstaat voor een zebrapad.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                        t is trouwens wettelijk verboden van een auto voorbij te rijden die stilstaat voor een zebrapad.
                        Och jong, uw eigen kak niet opeten is ook wettelijk verboden!


                        Comment


                        • Nog even over dat rechts inhalen: stel je rijdt 120 op cc rechts rijdt en na een tijdjes ontstaat er op het linkse vak wat opstopping waardoor ze pakweg 110 rijden achter elkaar, mag je dan gewoon aan 120 blijven rijden en sneller blijven gaan dan de linkse rij? Officieel waarschijnlijk niet want het is rechts inhalen, maar om nu telkens te gaan remmen om trager te gaan dan de rij naast je als er op jou vak geen opstopping is is ook wat belachelijk imo.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Levi Bekijk Berichten
                            Och jong, uw eigen kak niet opeten is ook wettelijk verboden!


                            Nee, das gewoon een richtlijn.

                            Maar het is toch logisch dat je een auto die stopt voor een zebrapad niet voorbijvlamt?

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
                              Nog even over dat rechts inhalen: stel je rijdt 120 op cc rechts rijdt en na een tijdjes ontstaat er op het linkse vak wat opstopping waardoor ze pakweg 110 rijden achter elkaar, mag je dan gewoon aan 120 blijven rijden en sneller blijven gaan dan de linkse rij? Officieel waarschijnlijk niet want het is rechts inhalen, maar om nu telkens te gaan remmen om trager te gaan dan de rij naast je als er op jou vak geen opstopping is is ook wat belachelijk imo.
                              Als het druk verkeer is, mag je in principe auto's die links van je rijden passeren.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Martini Racing Bekijk Berichten
                                Maar het is toch logisch dat je een auto die stopt voor een zebrapad niet voorbijvlamt?

                                Ja tuurlijk, ik zou het ook niet doen.


                                Wel is het zo dat ik ook niet snel zal stoppen voor een zebrapad op een dubbele 2-vaksbaan waar men 90 mag ofzo (tenzij dat iemand anders al gestopt is), want als die mensen dan beginnen oversteken en er vlamt mij iemand voorbij, kan dat voor serieus gevaarlijke toestanden zorgen.

                                Comment


                                • ik kwam onlangs aan zo een situatie: ik op tweede vak en een hoge bestelwagen stond stil op het eerste voor het zebrapad
                                  Uiteraard vertraagde ik, bovendien zag ik iemand van links naar rechts oversteken, en ook al ging ze weg zijn van het tweede vak tegen dat ik aankwam, ik kon niet zien of er iemand van rechts kwam overgestoken.
                                  Ik zie niemand, en wil weer vertrekken, die madam draait haar halverwege het eerste vak om en steekt terug over

                                  Dat was waarschijnlijk een hobby van haar: oversteken
                                  __________________________

                                  2015 Volvo V60 D2 aut.
                                  2003 Volvo S60 2.4 benzine

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                                    t is trouwens wettelijk verboden van een auto voorbij te rijden die stilstaat voor een zebrapad.
                                    Het is sowieso verboden in te halen als je een zebrapad nadert, daar hoeft die andere nog niet voor stil te staan.
                                    AutoMinded.be

                                    Comment


                                    • Ook al is het verplicht on te stoppen voor elk zebrapad waar een voetganger wil oversteken... Sinds die regel vallen er meer doden oo zebrapaden, dus veiliger is het niet... Zebrapaden op wegen waar je sneller dan 50 mag of de V80 hoger dan 50 is zijn dan ook je reinste idiotie.

                                      Comment


                                      • Ge zag dat het Zondag was ze vandaag. Mensen die 20 rijden, dan nog kort remmen voor niets. Geen pinkers gebruiken.
                                        zich gewoon voor een poort zetten voor naar de bank te gaan.
                                        Ik moest daar toevallig ook zijn en die madam stond gewoon achter mij te wachten terwijl er nog drie automaten beschikbaar waren.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X