Oorspronkelijk geplaatst door DenDuvel
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel III
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Bij deze een welgemeende f$$k you aan de mongool die het nodig vond van ff over mijn motorkap te lopen.
Als ik er ooit ene dat zie doen gaat em toch schoon een paar van zijn tanden uit de goot kunnen rapen peis ik ...
(voor moesten onze blauwe vrienden meelezen ... natuurlijjk nadat hij mij eerst aangevallen heeft he)So far 233 rondjes op dé ring
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk BerichtenSerieus???
Ge zou het er toch echt van krijgen van zo'n marginalen ...So far 233 rondjes op dé ring
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DenDuvel Bekijk BerichtenFeit dat hij voor je op't middenvak geraakt, is het duidelijk dat jij hem verkeerd hebt ingeschat...
Feit is: hij wilt een manoevre uitvoeren, dat moet hij maar wachten tot daar plaats voor is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AlexanderG Bekijk BerichtenIk heb geanticipeerd, door mij op het middenrijvak te zetten.
Maar goed, ik had inderdaad iets beter moeten opletten voordien door te kijken of er iemand links aankwam. Maar hetzelfde geldt voor hem, hij kon natuurlijk ook anticiperen vooraleer hij zijn manoevre uitvoerde. Achteraf gezien reed er niemand (zoals ik dacht).
In mijn ogen heb je dus niks verkeerd gedaan.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk BerichtenJij was die zwarte fiesta helemaal niks verschuldigd, hij is voorrangsplichtig. Zelfs die ene rijstrook opschuiven had je strikt genomen niet moeten doen, al is het wel hoffelijk natuurlijk. Als je dan plots quasi gedwongen wordt om nóg een rijstrook op te schuiven is het niet abnormaal dat je op dat moment nog niet weet wat er links van je rijdt.
In mijn ogen heb je dus niks verkeerd gedaan.
Maar toch, ik geef grif toe dat ik had moeten weten of er iemand links kwam aangereden, aangezien ik dat niet wist, bleef ik (min of meer) in mijn rijvak, aangezien ik niemand in de vangrails wou rijden.
Dan nog liever op de Fiesta..
Comment
-
Wat mij nog het meest stoorde, was zijn houding en reactie achteraf.
"Ik wil naar links, er is nog een rijvak dus moet diegene naast mij ook maar een rijvak opschuiven"
Als hij zich had geëxcuseerd of toegegeven dat hij fout zat, had ik er zelfs nog niet aan gedacht om dit voorval hier te posten. Je kan nu eenmaal niet àltijd àlles gezien of voorzien hebben.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichtenshit, betrapt!
But, kerel, ik kijk wél in m'n spiegels en de situatie die ik beschreef destijds, daar zat NERGENS een auto NAAST mij, alleen achter mij ... want dat is nog steeds niet duidelijk voor één bepaald iemand.
Nèh.
Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichtenvoila, wou ik net zeggen: als je moet beginnen kijken op 't moment dat er iets gebeurt, ben je TE LAAT.
Daarom is het dus belangrijk dat voorrangsregels in acht genomen dienen te worden, zo ben je plots veel minder afhankelijk van de feilbaarheid van anderen en als er toch eens iets gebeurt dan sta je juridisch ten minste recht in je schoenen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk BerichtenWas jij niet degene die zei dat je desnoods de middenvakrijder zou dwingen om een rijstrook op te schuiven?
Leert dat nu toch ne keer verstaan, zeg.
Dit was de kiem van de frustratie van wooter, en vele anderen die het niet begrepen.
ALLEEN ALS DIE AUTO EEN TIENTAL METER VAN MIJ ZIT.
Dan heeft die de keuze: ofwel domweg remmen, ofwel naar het derde vak gaan.
AlexanderG hier had GEEN keuze. Dit doe ik NOOIT.
(Moet ik het daarom nog maar net nog eens uitgelegd hebben????)
Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk BerichtenOp zich heb je gelijk, anticiperen is een must ook al staat het niet uitdrukkelijk in de wegcode. Maar, we zijn ook allemaal feilbare mensen, enkel een superman heeft alles altijd gezien. Het kan altijd gebeuren dat iemand niet op tijd in zijn spiegels gekeken heeft, en dan heb ik het nog niet over de grote groep van onervaren/slechte chauffeurs die quasi nooit in hun spiegels kijken. Als jij zo'n persoon dan in een conflictsituatie dwingt, kan er vanalles gebeuren.
Daarom is het dus belangrijk dat voorrangsregels in acht genomen dienen te worden, zo ben je plots veel minder afhankelijk van de feilbaarheid van anderen en als er toch eens iets gebeurt dan sta je juridisch ten minste recht in je schoenen.
Hier gaan we weer....
Ge moet de discussie nu niet terug in mijn schoenen schuiven he. Ik weerleg uw uitspraak en wil hier stoppen
Al wie 't niet begrijpen wil: so be it.
En aan mij moet ge niet uitleggen dat een ander feilbaar is, er zijn al twee kwezels tegen mij gereden in 't verleden. Het vertrouwen in de andere weggebruiker is weg hoor sindsdien.Last edited by Bompa; 30/03/2010, 16:28.__________________________
2015 Volvo V60 D2 aut.
2003 Volvo S60 2.4 benzine
Comment
-
Nikske, als ik op 20 meter van uw auto nader aan 120 km/u, en gij doet ook net dezelfde 120 km/u, pleegt gij voorrangsnegatie, want door uw manoever rijdt gij vrolijk in mijn veiligheidsafstand (halber tacho, 60 meter). Ik als voorrangsgerechtigde heb dan niks te moeten, gij als voorrangsplichtige daarentegen wel.
Als je geen vertrouwen hebt in je medeweggebruikers, is het des te opmerkelijker dat je voorrangsnegaties gaat doen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichtenmaar ook ik ben er van overtuigd dat indien het zo verliep als AlexanderG het vertelt, hij niet in fout is.
Nog een ergernis, neen, eerder ongeloof:
Ook E17, ook gisteren, maar 's ochtends iemand z'n krant zien lezen aan 110-120 km/u .
Ik verschoot mij bijna een ongeluk, nooit eerder gezien.
En 't was niet dat hij die krant gewoon op z'n stuur had gelegd, hij was er daadwerkelijk in aan het lezen.
Ongelooflijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenNikske, als ik op 20 meter van uw auto nader aan 120 km/u, en gij doet ook net dezelfde 120 km/u,Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.
Comment
-
Wooter:
'k Zal in 't vervolg m'n digitale meter uithalen en de afstanden opmeten, met foto van mijn snelheidsmeter en een filmpje van wat in mijn spiegels gebeurt, zodat je hier de correcte theoretische analyse kan maken.
En dan ook het correcte oordeel kunt vellen over de gebeurtenis.__________________________
2015 Volvo V60 D2 aut.
2003 Volvo S60 2.4 benzine
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MaXX99 Bekijk BerichtenHoe kunt ge nu naderen als Nikske net dezelfde 120 km/u doet ?????
Spijkers, laag water, ....
Toch maar het gelijk proberen te halen...__________________________
2015 Volvo V60 D2 aut.
2003 Volvo S60 2.4 benzine
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenNikske, als ik op 20 meter van uw auto nader aan 120 km/u, en gij doet ook net dezelfde 120 km/u, pleegt gij voorrangsnegatie, want door uw manoever rijdt gij vrolijk in mijn veiligheidsafstand (halber tacho, 60 meter). Ik als voorrangsgerechtigde heb dan niks te moeten, gij als voorrangsplichtige daarentegen wel.
En ga je ook nooit terug naar rechts tenzij je 60 meter voorbij de ingehaalde bent?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk BerichtenValt dat zo mee de eerste dagen in het verkeer?
Serieus: ik had het ook wel gehoord, maar 't was de eerste keer dat ik het zelf opmerkte. Zoiets gaat mijn verstand te boven..
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk BerichtenDat kan je opstarten als je vertrekt en stoppen als je er bent... Maar jij met je digitaal meterke constant opmetingen doen, dat vind ik toch gevaarlijk...
Bovendien gevaarlijk want als je met die laser in iemand zijn ogen zit, dan kan je die verblinden. Stel je voor dat hij je daardoor dan ramt...
Als ge op tijd van rijstrook veranderd is er geen probleem, dan ramt hij diene voor u ..
*** loopt rapt weg ****Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.
Comment
Comment