Oorspronkelijk geplaatst door wooter
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel III
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichtenik erger mij daar ook aan aan zo ne mutten voor mij op het 3e vak aan 125 op cc die iemand die aan 124 rijdt aan het inhalen is. Geef dan ffe gas bij, dan kan ik ook weer verder aan ***
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Martini Racing Bekijk BerichtenNeen.
Die pipo en jij leven blijkbaar in hun eigen leefwereld.
Kijk, iedereen is vrij van te kopen en te rijden met wat je wil, maar als je met zulk een "gemotoriseerde ligfiets" over de ring in Antwerpen scheurt tegen 100km/u daar waar het op dat moment feitelijk maar 70km/u mocht zijn is volgens mij van lotje getikt.
Het feit alleen al dat zulk voertuig is uitgerust met een oranje vlagje stemt tot nadenken. Tussen het traject Ekeren en Borgerhout heb ik die "vliegende hollander" 2 keer zien uitwijken in de verte voor een vrachtwagen. En dan maar verschieten dat we weer met zen allen vast staan in de file.....Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenja oke, als die maar tegen 70 bolt klopt er iets ni in zijn bovenkamer, maar als ik een elise'ke zie voor een vrachtwagen, das ook maar iets klein (maar die zal geen 70 rijden)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk BerichtenHet onderstaande moest verboden worden, als ook de kleinere variant: de LIGFIETS
Of omdat ze niet veilig zijn in een crash? Dan mag men in 1 weg ook motoren, oldtimers, een hele boel oudere cabrio's en alle wagens zonder airbags/Abs/esp verbieden
Comment
-
daarnet wat meegemaakt op de Patijntjesstraat in Gent..
mijn motor staat nog koud dus rijd ik erg chill, plus er zijn een aantal verkeersdrempels die ik gewoon niet snel kan nemen.. snelheid ligt rond de 25-30 op dat korte stukje (resto A Venue, dat spoorwegbrugje,..) (plus er is een inhaalverbod)
ineens uit het niets een blauwe Audi A4 B7 die mij en nog 2 andere auto's (die vlak achter mij reden) aan hoge snelheid voorbijsteekt.. ocharme zijn ophanging toen hij over die drempels knalde
maar dan.. iets verder in de straat, voorbij het restaurant Het Patijntje, bij de laatste verkeersdrempel, steekt de zwarte Saab 95 die al continu aanstalten maakte mij voorbij te steken mij langs rechts over het fietspad voorbij.
strafste van al is dat de grijze Mazda 6 Break nrplaat (LIN-xxx) die achter de Saab reed, mij OOK langs rechts voorbijstak Je mag er 50 en ik rijd ook keurig die snelheid (koude motor = snelheidslimieten)
man man.. ik wist niet wat ik zag.. en nog geen 60 meter later staan de lichten op rood en doe mijn ruitje naar beneden en vraag de man (oudere man, schat hem rond de 50) waarom hij mij daar langs rechts voorbijstak Hij antwoordt: "wat is uw probleem manneke, ik mag toch voorsorteren, dit is een 2-vaks baan" Ik: "u heeft mij voorbijgestoken *daar* over het fietspad" Hij: "nen debiel, da zijde gij" en voor ik kon antwoorden (ik vroeg hem gewoon een paar zaken) stoof hij weg achter zijn (vermoedelijke) kameraad in de Saab
Toen ik daarnet vertrok twijfelde ik nog om een on-board driving filmpje te maken, had anders leuke beelden opgeleverd voor dit topic
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door quadrifoglio Bekijk BerichtenNiet mee eens, om welke reden zou dat volgens u verboden moeten zijn? Toch niet omdat andere weggebruikers geen ogen in hun kop hebben en niet genoeg in hun spiegels kijken, mag ik hopen?
Of omdat ze niet veilig zijn in een crash? Dan mag men in 1 weg ook motoren, oldtimers, een hele boel oudere cabrio's en alle wagens zonder airbags/Abs/esp verbieden
Met zo een voertuig rij je niet tegen 100 op de snelweg, ga daar mee rondtoeren op landelijke wegen, in Scheveningen op het strand of een terrein dat geschikt is voor dit type van voertuig. Zulke figuren veroorzaken overlast op onze snelwegen met alle risco's tot gevolg.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk BerichtenNiet goed bezig als je DENKT dat andere chauffeurs je wel zal gezien hebben. Hopelijk komen die mensen niets tegen maar waarom het gevaar opzoeken denk ik dan maar.
Dus gij voert bijvoorbeeld pas een inhaalmaneuver op de snelweg uit als uw voorligger oogcontact heeft gemaakt met u, vervolgens zijn 4 pinkers op heeft gezet en een handgebaar heeft gemaakt? (Then again, ik zie een audi met DRL's onder uw naam staan, die vallen inderdaad wel op).
(Gelieve deze opmerkingen niet al te serieus op te nemen, just to make sure)
Met zo een voertuig rij je niet tegen 100 op de snelweg, ga daar mee rondtoeren op landelijke wegen, in Scheveningen op het strand of een terrein dat geschikt is voor dit type van voertuig.
Imo is dat wagentje (met motorplaat) nauwelijks gevaarlijker (of zelfs minder) dan een motor op de snelweg.
Zulke figuren veroorzaken overlast op onze snelwegen met alle risco's tot gevolg.
Even een situatie schetsen:
De auto vanop de foto (auto A) steekt auto X voorbij die op het eerste vak van de snelweg rijdt. Op het moment dat A met zijn neus ter hoogte is van wagen X, wil deze wagen Y voorbijsteken die ook op het eerste vak rijdt.
X heeft A niet gezien (dode-hoek, A is te laag,...*pick one, any one*) en ze komen in botsing. Is het dan écht auto A die voor de overlast heeft gezorgd?
(Het kan natuurlijk ook zijn dat auto X een 'Nikske' wou doen, dat zou de zaken natuurlijk veranderen)
Comment
-
Vandaag weer ne respectloze zak gehad da zich neffe mij parkeerde met amper 40cm(ik overdrijf niet) tussen mijne auto en zijne alfa.
Spijtig dat ik het ni tijdig heb kunnen zien.
Heb eerst 5minuten zitten zoeken voor dat ik vertrok achter krassen/blutsen maar alle chance nix gevonden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door quadrifoglio Bekijk BerichtenThuis binnenzitten en breien is niet gevaarlijk. (Tenzij ge met de breinaalden uw ogen uitsteekt)
Dus gij voert bijvoorbeeld pas een inhaalmaneuver op de snelweg uit als uw voorligger oogcontact heeft gemaakt met u, vervolgens zijn 4 pinkers op heeft gezet en een handgebaar heeft gemaakt? (Then again, ik zie een audi met DRL's onder uw naam staan, die vallen inderdaad wel op).
(Gelieve deze opmerkingen niet al te serieus op te nemen, just to make sure)
Dat de snelweg niet het ideale is voor dat voertuig, daar ben ik het met u eens...maar dat wilt (imo) toch niet zeggen dat hij daar niet MAG rijden.
Imo is dat wagentje (met motorplaat) nauwelijks gevaarlijker (of zelfs minder) dan een motor op de snelweg.
Hij haalt blijkbaar vlot 100per uur (in een zone 70), dus te traag zal hij niet zijn.
Even een situatie schetsen:
De auto vanop de foto (auto A) steekt auto X voorbij die op het eerste vak van de snelweg rijdt. Op het moment dat A met zijn neus ter hoogte is van wagen X, wil deze wagen Y voorbijsteken die ook op het eerste vak rijdt.
X heeft A niet gezien (dode-hoek, A is te laag,...*pick one, any one*) en ze komen in botsing. Is het dan écht auto A die voor de overlast heeft gezorgd?
(Het kan natuurlijk ook zijn dat auto X een 'Nikske' wou doen, dat zou de zaken natuurlijk veranderen)
Het gaat er mij om dat zulke mensen zich ondoordacht in het verkeer begeven en dat dit verstrekkende gevolgen kan hebben voor hem zelf, andere en het verkeer in het algemeen, of staan we nog niet genoeg in de file?Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk BerichtenDAT wilde ik horen, al de rest is larie en apekool.
Het gaat er mij om dat zulke mensen zich ondoordacht in het verkeer begeven en dat dit verstrekkende gevolgen kan hebben voor hem zelf, andere en het verkeer in het algemeen, of staan we nog niet genoeg in de file?
Maar om snelwegrijden ondoordacht te noemen...dan komt de term die gij in uw eerste zin gebruikt in mij op. Die auto heeft 4 wielen, een motor, veiligheidsgordels en zelfs een vlagje zoals ik vroeger op mijn fiets had() ...meer 'veiligheidsvoorzieningen' dan een motor bij wijze van spreke.
Als je wil, leg mij even uit hoe een ongeval waarin die auto betrokken is, wanneer iemand anders hem niet heeft opgemerkt aangezien hij te laag zou zijn (want dat is toch hetgeen waarom ge die wagen zou willen verbieden he?), opeens volledig de fout zou zijn van de "ondoordachte bestuurder" van dat wagentje die voor de snelweg heeft gekozen.
Blij dat gij geen hoge piet zijt bij een verzekersmaatschappij.
Persoonlijk ben ik (voorlopig) nog altijd van mening dat mensen die dromend achter hun stuur zitten, met allerlei andere dingen bezig zijn en nooit in hun spiegels kijken een veel groter gevaar zijn. Correct me if I'm wrong.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door quadrifoglio Bekijk BerichtenVolgens mij hebt ge dat 1 zinnetje dat ge uit mijn post uitgekozen heb verkeerd begrepen. Ik bedoelde dat met zo'n wagen het inderdaad toffer is om op kleine baantjes te rijden met zo veel mogelijk bochten.
Maar om snelwegrijden ondoordacht te noemen...dan komt de term die gij in uw eerste zin gebruikt in mij op. Die auto heeft 4 wielen, een motor, veiligheidsgordels en zelfs een vlagje zoals ik vroeger op mijn fiets had() ...meer 'veiligheidsvoorzieningen' dan een motor bij wijze van spreke.
Als je wil, leg mij even uit hoe een ongeval waarin die auto betrokken is, wanneer iemand anders hem niet heeft opgemerkt aangezien hij te laag zou zijn (want dat is toch hetgeen waarom ge die wagen zou willen verbieden he?), opeens volledig de fout zou zijn van de "ondoordachte bestuurder" van dat wagentje die voor de snelweg heeft gekozen.
Blij dat gij geen hoge piet zijt bij een verzekersmaatschappij.
Persoonlijk ben ik (voorlopig) nog altijd van mening dat mensen die dromend achter hun stuur zitten, met allerlei andere dingen bezig zijn en nooit in hun spiegels kijken een veel groter gevaar zijn. Correct me if I'm wrong.
Jou laatste zin klopt natuurlijk wel,mensen zijn met allerlei andere zaken bezig maar niet met het autorijden zoals het zou moeten. Niet handsfree bellen, krant lezen, cursussen lezen, scheren, schminken, filmpje bekijken, enz, enz...
Als zo een kerel met een Go-kart zich dan op de Antwerpse ring bevindt
Wanneer je dan als chauffeur niet slimmer bent dan dat......zou het verbod van hogerhand moeten komen...Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Spid3Y Bekijk BerichtenVandaag weer ne respectloze zak gehad da zich neffe mij parkeerde met amper 40cm(ik overdrijf niet) tussen mijne auto en zijne alfa.
Heb eerst 5minuten zitten zoeken voor dat ik vertrok achter krassen/blutsen maar alle chance nix gevonden
Een voetbalveld ruimte rond je bak?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk BerichtenWanneer je dan als chauffeur niet slimmer bent dan dat......zou het verbod van hogerhand moeten komen...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Spid3Y Bekijk BerichtenVandaag weer ne respectloze zak gehad da zich neffe mij parkeerde met amper 40cm(ik overdrijf niet) tussen mijne auto en zijne alfa.
Heb eerst 5minuten zitten zoeken voor dat ik vertrok achter krassen/blutsen maar alle chance nix gevondentruth is in the eye of the beholder
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk BerichtenDat schreef ik toch ook, ga met zoiets niet de snelweg op als je leven je lief is.
Jou laatste zin klopt natuurlijk wel,mensen zijn met allerlei andere zaken bezig maar niet met het autorijden zoals het zou moeten. Niet handsfree bellen, krant lezen, cursussen lezen, scheren, schminken, filmpje bekijken, enz, enz...
Als zo een kerel met een Go-kart zich dan op de Antwerpse ring bevindt
Wanneer je dan als chauffeur niet slimmer bent dan dat......zou het verbod van hogerhand moeten komen...
Ik denk dat ik stilletjesaan genoeg gehoord heb, het was aangenaam.
Comment
Comment