Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Hoe krijg je het daar klaar om over een volle lijn te rijden? Om van die vierbaans parallelweg de ring terug op te raken? Ja, je kan natuurlijk ook altijd op de derde rijstrook net voor het plotse begin van die volle lijn gaan stoppen totdat iemand je tussenlaat - of je door een achterligger hardhandig in de file wordt geduwd.
Nog steeds? Was een jaar geleden ook al zo. Er zitten zelfs stukken van max. 60km/u bij, meen ik mij te herinneren. Deze zomer ga'k nog eens met de auto naar Hamburg, misschien inderdaad best omrijden dan.
Inderdaad, NOG STEEDS. Het ziet er ook niet naar uit dat dit tegen de zomer zou klaar zijn!!!
Een 2-tal maanden geleden had ik nog thans van een "Hamburger" de goede raad gekregen om de A1 te vermijden richting Belgie.... Had dit dan ook maar wijselijk niet gedaan en gekozen om langs Hannover te rijden. Afgelopen week de goede raad van de man niet nageleefd en dik spijt van gehad. Dus, NIET DOEN die A1
(ook niet langs "boven" (Groningen) rijden)
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
let op voor een oude volvo 440 met nrplaat ***-BDL, haalt over pechstroken in, duwt auto's van de baan en coupeert iedereen
echt gestoorde gast zeg, k'heb mij rap aan de kant geschoven op de snelweg om die te laten passeren want voor hetzelfde geld...
Wil je daarmee zeggen dat ze soms ook met niet-geaccidenteerde rijstbakken rijden?
Neen. Eigenlijk is het een cliché. Maar die manier van rijden, inzicht...
Je haalt ze er zo uit. Als de nummerplaten deel uitmaken van de dragende structuur van een rijstkar, zijn't garantie zwartjes. Gisteren nog een Toyota tegen 80 op't middenvak van de Brusselse ring.
En die dudes zijn ook bijna altijd met 2...
Jean-Jacques et Baptiste en route!
Dat is hun recht en mogen ze van mij ook benutten. Op voorwaarde dat ze wel plaats maken aan de halte, zodat je dan tenminste kan passeren...
binnen bebouwde kom mogen ze idd gewoon de weg weer op, dit vergeten ze wel eens al te graag buiten de bebouwde kom
Artikel 39: Gedrag tegenover autobussen en trolleybussen die hun halteplaatsen verlaten
Binnen de bebouwde kommen moet elke bestuurder die dezelfde richting volgt als een autobus of een trolleybus, die autobus- of trolleybusbestuurder gelegenheid laten zijn halteplaats te verlaten wanneer hij met de richtingsaanwijzers zijn voornemen kenbaar heeft gemaakt zijn voertuig opnieuw in beweging te brengen. Daartoe moet hij vertragen en, zo nodig, stoppen. In dat geval en in afwijking van de bepalingen van artikel 12.4., moeten de autobus- en de trolleybusbestuurders geen voorrang verlenen aan de andere bestuurders die dezelfde richting volgen.
binnen bebouwde kom mogen ze idd gewoon de weg weer op, dit vergeten ze wel eens al te graag buiten de bebouwde kom
En dan nog, ook al zijn ze in de bebouwde kom in hun recht, vind ik het redelijk not done om mij zomaar te couperen.
Als ze hun pinker opzetten, zal ik de eerste zijn om ze ertussen te laten (doe ik trouwens ook vaak bij mensen die uit hun parkeerplaats willen rijden.)
Als er iemand is die hier een half uur geleden gedurende 15km mijne weg blokkeerde op een lege A12 met zijne debiele SL: Fucking associale zak, zijt blij dat ik de andere kant op moest in Brussel!
Daarstraks iets voor 20 uur op de E40 van Gent naar Aalst, iemand met een BMW met achterop reclame voor een garage in Turnhout. Eventjes tegen meer dan 170 op de pechtstrook voorbijsteken omdat hij op de andere drie niet doorkon. Gelukkig reed ik er er eindje achter want met de stofwolk die hij produceerde zal er ook wel mooie steenslag geweest zijn. En de kilometers daarvoor wist hij ook duidelijk niet waar zijn pinkers stonden. Weer een tijdje geleden dat ik zo'n gek in het verkeer ben tegengekomen.
Daarstraks iets voor 20 uur op de E40 van Gent naar Aalst, iemand met een BMW met achterop reclame voor een garage in Turnhout. Eventjes tegen meer dan 170 op de pechtstrook voorbijsteken omdat hij op de andere drie niet doorkon. Gelukkig reed ik er er eindje achter want met de stofwolk die hij produceerde zal er ook wel mooie steenslag geweest zijn. En de kilometers daarvoor wist hij ook duidelijk niet waar zijn pinkers stonden. Weer een tijdje geleden dat ik zo'n gek in het verkeer ben tegengekomen.
Toevallig vanmorgen net het zelfde gezien op de E19 richting Brussel. Het was een donkere BMW 5-reeks (E39), wel geen reclame van G&A gezien
Deze morgen zie ik op de Verbindingslaan in Diepenbeek dit schouwspel:
De Verbindingslaan is een baan met 2 rijstroken in elke richting. In de richting van de E313 valt de linker rijstrook even na dit punt weg (zeg dat je nog een 200 meter van dit punt kan doorrijden over de linker rijstrook).
Ik vraag aan de kerel achter z'n paardentrailer wat er is gebeurd.
"Ja, ik reed hier op het rechtervak achter een camion, en die bus wou invoegen."
- "Jama, die bus staat op het linkervak, en het zijt gij die naar het linkervak hebt uitgeweken"
- "Ja jama hij wou mij inhalen en da mag nie"
- "Da mag wel."
- "Jama ik zat achter die camion en hij ging invoegen en waar moet ik dan rijden?"
- "Nie de bus op de linker rijstrook rammen, tiens".
Deze morgen zie ik op de Verbindingslaan in Diepenbeek dit schouwspel:
De Verbindingslaan is een baan met 2 rijstroken in elke richting. In de richting van de E313 valt de linker rijstrook even na dit punt weg (zeg dat je nog een 200 meter van dit punt kan doorrijden over de linker rijstrook).
Ik vraag aan de kerel achter z'n paardentrailer wat er is gebeurd.
"Ja, ik reed hier op het rechtervak achter een camion, en die bus wou invoegen."
- "Jama, die bus staat op het linkervak, en het zijt gij die naar het linkervak hebt uitgeweken"
- "Ja jama hij wou mij inhalen en da mag nie"
- "Da mag wel."
- "Jama ik zat achter die camion en hij ging invoegen en waar moet ik dan rijden?"
- "Nie de bus op de linker rijstrook rammen, tiens".
De bus zat vol met scholieren.
Maar allez...en die mannen denken nog dat zoiets normaal is...
Gisteren was ik bijna de bus in dit scenario. In Antwerpen-Oost kan je vanaf de singel rechtstreeks de E313/E34 oprijden via die linkse oprit. Die oprit begint met twee rijstroken, en na 300m valt de linkerstrook weg, en even verderop kan je dan invoegen op de E313/E34. De linkerstrook van de oprit was leeg, de rechterstrook stond voor bijna de volledige 300m vol en de aangroeiende file dreigde het kruispunt met de singel te gaan blokkeren. Ik neem dus de strook waar de kortste rij staat, zoals ik altijd doe, in dit geval dus links. Natuurlijk schiet er meteen een witte camionet uit de file op het rechtervak om mij af te blokken, ik ben dan maar uitgeweken naar de asfaltstrook die er links nog ligt, en ben hem voorbijgegaan.
Gisteren was ik bijna de bus in dit scenario. In Antwerpen-Oost kan je vanaf de singel rechtstreeks de E313/E34 oprijden via die linkse oprit. Die oprit begint met twee rijstroken, en na 300m valt de linkerstrook weg, en even verderop kan je dan invoegen op de E313/E34. De linkerstrook van de oprit was leeg, de rechterstrook stond voor bijna de volledige 300m vol en de aangroeiende file dreigde het kruispunt met de singel te gaan blokkeren. Ik neem dus de strook waar de kortste rij staat, zoals ik altijd doe, in dit geval dus links. Natuurlijk schiet er meteen een witte camionet uit de file op het rechtervak om mij af te blokken, ik ben dan maar uitgeweken naar de asfaltstrook die er links nog ligt, en ben hem voorbijgegaan.
Tja der zijn er nog altijd die het niet kennen/begrepen hebben.
Iets anders nu, DIE oprit zou feitelijk moeten verdwijnen en/of afgesloten worden. Deze is oorspronkelijk de oorzaak van alle ellende en filevorming op de Antwerpse ring 1 > aansluiting E313/E34. Doordat dit een linkse oprit wordt hebben ze de verbinding tussen bovenstaand traject bij de heraanleg herleid naar 1 rijvak met alle gekende gevolgen vandien. 3 opritten/mogelijkheden om van de Singel naar de E313/E34 te rijden over een afstand van 2 km, moet dat nu?...
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Deze morgen zie ik op de Verbindingslaan in Diepenbeek dit schouwspel:
De Verbindingslaan is een baan met 2 rijstroken in elke richting. In de richting van de E313 valt de linker rijstrook even na dit punt weg (zeg dat je nog een 200 meter van dit punt kan doorrijden over de linker rijstrook).
Ik vraag aan de kerel achter z'n paardentrailer wat er is gebeurd.
"Ja, ik reed hier op het rechtervak achter een camion, en die bus wou invoegen."
- "Jama, die bus staat op het linkervak, en het zijt gij die naar het linkervak hebt uitgeweken"
- "Ja jama hij wou mij inhalen en da mag nie"
- "Da mag wel."
- "Jama ik zat achter die camion en hij ging invoegen en waar moet ik dan rijden?"
- "Nie de bus op de linker rijstrook rammen, tiens".
De bus zat vol met scholieren.
geloof het of niet, maar ik heb ook zoiets gezien in brussel ook met een paardentrailer. ook tegen de bus getikt
wel een maand geleden, ik reed achter de bus
Comment