Oorspronkelijk geplaatst door Nikske
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel III
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk BerichtenRespect moet je verdienen, het feit dat je met een paardentrailer op weg bent volstaat niet om het te krijgen. (Dit belangt natuurllijk thomasB aan, niet Nikske).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Martini Racing Bekijk BerichtenAls je onder respect een "aangepast gedrag van je medeweggebruikers" verstaat, dan krijg je dat als je met een paardetrailer op weg bent.
Comment
-
Hallo allemaal,
Veel mensen tonen begrip dat je niet wendbaar en snel bent en passen hun weggedrag dan ook aan. Er zijn jammergenoeg ook evenveel mensen die dat niet doen. Ik kan dat getuigen vanop de eerste rij...
Ik woon zelf ook op de 'boerenbuiten' waar de wegen echt smal zijn en je kan er moeilijk tegenliggers kruisen. Er zijn dan ook veelal gehaaste bestuurders die bewust een uitsparing in de weg voorbijrijden omdat ze denken dat er wel plaats genoeg is.
Ik kan u verzekeren als je dan met je trailer van de wegkant glijdt, je dat niet snel vergeet.
In de ogen van de andere weggebruikers worden wij dan ook vaak aanzien als de 'ambetanterikken' die niet stoppen en traag optrekken maar dat is gewoon omdat paarden zo gevoelig zijn aan verandering van richting of snelheid. Het verschil in trekken van een gewone dubbelasser of paardentrailer is zodanig groot terwijl je toch vaak even zwaar geladen bent en even groot.
mvg Thomas
Comment
-
-
deze ochtend een achterlijke motard rondom mij.
Op zo een oude kawa van in de jaren 80, motoplaat erop en ellebogen voor z'n spiegels. Continu aan 70 per uur op een meter van het fietspad, dus op 1/3e rechts van de rijstrook.
Je mag er 90 en kan niet voorbij. No way dat hij je gezien heeft, laat staan dat hij aan de kant gaat.
'k Zal ik wel hele dagen aan de kant gaan voor de motards....
En ineens kan ik hem voorbij en dat doe ik dan ook. Jammer dat ik m'n oude V70 niet meer heb, een roetwolkje ware welkom geweest.
Ineens, een kilometer verder, staan we aan de lichten te wachten, wie komt er op het fietspad voorbijgereden om iedereen voor te steken? Die oetlul.
En 'k zat er weer achter. En dat schoot zich dan nog eens uit de file om weer het fietspad op te rijden, zonder te kijken in z'n spiegels of er een fiets of brommer af kwam. Ergerlijk.
'k Heb hem in stilte nog een zure en eenzame dag gewenst en me maar ingehouden.__________________________
2015 Volvo V60 D2 aut.
2003 Volvo S60 2.4 benzine
Comment
-
Hoho, ik kijk in mijn spiegels!
Individuele bedankjes geven gaat moeilijk als heel het linkervak netjes links uitgelijnd is. Dan rij je bijna continu met de linkerhand of linkervoet in de lucht. Mijn excuses! Ik probeer wel degene die ook knipperen naar links uitdrukkelijk te bedanken. En invoegen waar geen plaats is is ook zinloos, dus dan blijf ik liever achter iemand rijden dan voor z'n neus.
Comment
-
harley rijders groeten ook niet zomaar, en 125cc's groet ik ook niet, tenzij ze eerst groeten of iets lollig doen
even de regels herhalen:
De oorsprong van de motorrijdersgroet ligt in het stenen tijdperk.
Er waren toen maar heel weinig motorrijders. Er waren nauwelijks verharde wegen en de wielen waren van steen.
Alleen echte bikkels verdroegen de ongemakken van het motorrijden.
Wanneer twee zulke bikkels elkaar tegenkwamen, stopten ze, stapten af en lieten elkaar de geopende hand zien, om zo te bewijzen dat ze er geen vuistbijl in hadden verborgen. Zo is de motorrijdersgroet ontstaan.
Winterrijders en softies (ook wel mietjes genaamd).
Onder dezelfde moeilijke omstandigheden zijn op de dag van vandaag nog de winterrijders onderweg.
Motorrijders zijn ofwel winterrijders of softies.
Softies kom je in April in het kantoor van de verzekeringsmaatschappij tegen, waar ze hun afgemelde bike weer aanmelden.
Winterrijders daarentegen rijden door. Hun aantal is gering.
Als twee winterrijders elkaar tegenkomen zijn ze heel blij en groeten. Vanaf April groeten winterrijders niet meer. Want winterrijders groeten geen softies.
Softies herken je daaraan, dat ze in de eerste weken van de lente wild en met twee handen alles groeten wat zich op twee wielen voortbeweegt.
Ze zijn zo opgewonden, dat ze vergeten dat iets verderop een bocht ligt.
Ze hebben altijd schoon ondergoed aan - je zou eventueel in het hospitaal kunnen belanden.
De verboden groet.
Het groeten door motorrijders is aan strenge regels gebonden en wordt door beginnelingen terecht als uiterst ingewikkeld ervaren.
Het is omgeven door allerlei geboden en verboden.
Het bekendste verbod luidt als volgt:
Groet nooit een tweewieler die minder als 250 cc cilinderinhoud heeft.
Zoiets is geen motor.
Wie uit nonchalance scooters of lichte motoren groet, staat voor schut en verliest zijn zelfrespect.
Een aparte categorie: Oldtimers.
Oldtimers worden in principe vriendelijk en vol bewondering gegroet ongeacht de cilinderinhoud.
Oldtimers worden meestal door technisch begaafde oudere heren bereden, de zogenaamde ouwe techneuten.
Die worden met respect behandeld. Kom je een ouwe techneut tegen, wacht je af of hij groet.
Vanaf de lente tot de herfst groeten velen niet omdat het winterrijders zijn - en winterrijders groeten geen softies.
Het groeten op de autosnelweg.
Niet geregeld en daarom eigenlijk niet bestaand is de cultuur van motorrijdersgroet op de autosnelweg.
Zelfs zeer ervaren motorrijders kunnen niet zeggen of men tegemoetkomende motorrijders over zes rijstroken en de middenberm heen, groeten moet.
Rij-technisch wordt het groeten een probleem bij het inhalen.
De klassieke linkerhand wordt door degene die ingehaald wordt, niet gezien. Groet je met de linkerhand voor het lichaam langs naar rechts, denken automobilisten dat je last hebt van een zwerm sprinkhanen of kramp in de onderarm.
De "Rossi-groet".
De "Rossi-groet" (zo plat mogelijk op z'n kant, een knie raakt het asfalt) geldt als zijnde zéér riskant.
In het algemeen wordt hij als bewijs van extreme stuurkunst gezien, maar het is aan te raden in ieder geval van tevoren schoon ondergoed aan te trekken (zie boven).
"Rossi-groet"-rijders rijden uitsluitend op het buitenste profiel en vergelijken met elkaar wie de scherpst afgesleten voetsteunen heeft.
Wie de kunst van de "Rossi-groet" niet beheerst en hem toch uitvoert, riskeert zijn allerlaatste, de zogenaamde "Gouden Groet".
Redenen waarom Harley-rijders niet teruggroeten.
1. De garantie vervalt als hij een niet Amerikaans product groet.
2. Met het dikke leer en de nieten krijgt hij zijn arm niet omhoog.
3. Hij groet uit principe geen rijders, die hun bike al geheel hebben betaald.
4. Hij is bang dat zijn stuur eraf trilt als hij het loslaat.
5. De rijwind zou de nieuwe tatoeages eraf kunnen blazen.
6. Hij heeft een eeuwigheid nodig om aansluitend, vanwege de vibraties zijn handvat weer terug te vinden.
7. Hij kan niet onderscheiden of de ander groet of zijn oren dichthoudt.
8. Hij heeft vanwege de vibraties klittenband tussen handvat en zijn handschoen.
9. Hij heeft zojuist in het economisch gedeelte van de krant gelezen, dat Honda voor 60% participeert in Harley.
10.Sedert de openbare verkoop van zijn vorige Harley haat hij alle mensen die een hand opsteken.
11.Zijn Bangkok-Rolex zou nat kunnen worden.
12.De linkerhelft van zijn stuur zou gejat kunnen worden.
13.De linkerhelft van zijn stuur werd reeds gejat en nu houdt hij zich aan de kilometerteller vast.
14.Hij houdt met zijn linkerhand zijn rechterspiegel vast om te voorkomen dat die er af trilt.
15.Hij heeft twee handen nodig om met zijn vingers de volgende afbetaling na te tellen.
16.Hij poetst net zijn chromen luchtfilterdeksel.
17.Als hij maar met één hand zijn stuur vasthoudt gaat ie op z'n bek.
Redenen waarom rijders van een Gold Wing niet groeten.
1. Volgens het Honda-instructieboekje mag hij zijn stuur pas loslaten
als de bike stilstaat, de sleutel uit het contactslot is getrokken,
de middenbok is uitgeklapt en de radio uitgeschakeld is.
2. Op het instrumentenpaneel is geen knop voor "automatisch terugzwaaien"aanwezig.
3. Hij is net ingedut.
4. Hij krijgt zijn arm wegens ouderdomsklachten niet meer omhoog.
5. Hij heeft via zijn handy een conferentieschakeling met zijn brooker en de ING-bank.
6. 't Vrouwtje heeft hem verboden vreemden te groeten.
7. Hij is net bezig alle lampjes van zijn "kerstboom" te tellen.
8. Hij sorteert op dit moment zijn CD verzameling.
9. De hand voor de antenne stoort de Tv-ontvangst.
10.Hij ruimt net de vaatwasser in.
11.Vanwege zijn Alzheimer weet hij aansluitend niet meer waar hij zijn hand moet laten.
12.Hij vindt aansluitend tussen alle knopjes, lampjes, schakelaars en hendeltjes zijn stuur niet meer.
13.Hij verwisselt juist de batterij van zijn pacemaker.
14.Hij zoekt net in zijn boordcomputer, wat "opgestoken hand van een vreemde motorrijder" betekent.
15.Hij groet wel altijd, maar vanwege de troep rond zijn stuur ziet niemand zijn hand. Made by webtet©
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk Berichten
Maar van hunne kant:
* de bedankjes voor breed aan de kant te gaan zijn serieus verminderd de laatste tijd
* ze hebben ook de neiging nogal wisselend te rijden op snelwegen en secundaire wegen
* de meesten mogen die spiegels eraf schoppen, want gebruiken doen ze toch niet...
* in de file komen ze je voorbij op de lijn en eenmaal voorbij blijven ze dan mooi in de midden van de strook hangen aan 130 kmh of zo, maar plaats maken...
* om in te voegen smijten ze zich eigenlijk gewoon ertussen waarbij ze verwachten dat jij wat afremt zodat er toch wat afstand kan gehouden worden...
Niet veralgemenen ook niet he Naish, ter verdediging van de motaars efkes :
* een constante snelheid houden met een moto is veel minder evident dan je denkt, enkele mm maken het verschil tussen een slak en je foto op de voorpagina van alle kranten bij een deftig machien.
* op een ietwat sporttiever ingestelde touring of sportmotor zitten je ellebogen altijd zowieso in de weg en moet je bewust de arm 'naar binnen klappen' om iets te zien wat er achter gebeurd.
Maar eigenlijk zouden de meeste van je ergernissen met motaars opgelost zijn als ze dat rechterhandje de vrije loop mogen laten gaan :
* niet meer onregelmatig rijden, altijd topsnelheid
* niet meer nodig om achterom te kijken, niemand volgt
* niet meer voor je hangen aan 130
* niet meer hinderen bij het invoegen ...
Naish for president en geen snelheidsbeperking met de motoDo not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk BerichtenSnap ik allemaal wel en heb ik zelfs begrip voor...
Maar als het even opstopt en de file aan 100 kmh gaat, dan komen ze voorbij om mij dan te blokkeren eenmaal voorbij... Ik laat jullie met plezier voorbij, maar dan verwacht ik hetzelfde... (die 130 kmh is een voorbeeld )
En die laatste redenen zouden wel meer problemen oplossen imo
1. ik laat ze altijd door, maar omgekeerd kon het niet zijn
2. even opzij gaan kon niet, maar om voor te steken kan hij wel 't fietspad gaan oprijden, tot twee maal toe
= egoïsme
is blijkbaar meegegeven met sommige motorijders hunnen helm begin ik te denken.__________________________
2015 Volvo V60 D2 aut.
2003 Volvo S60 2.4 benzine
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichtenzelfs het hand opsteken naar mede-motards is al niet meer 100% aanwezig....
Lijkt erop dat mannen met choppers niet reageren naar sportmotards, en dat een hele set newbies van toeten of blazen weet.
Vind dat nochtans de max...
Bij uitzondering vorige week nog naast een Hell's Angel -type gestaan aan het rode licht, hij draaide zich naar mij, en gaf heel ostentatief het V-teken met z'n hand. Was precies ne film. Was waarschijnlijk zat.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk BerichtenVorige week met de moto gereden
Comment
Comment