Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten


    Ondertussen zorgt een "verloren" gezet F79 bord en het bord 70 km/u .
    zonder verkeershinder maar kompleet onterecht het 70 km bord komende van de n49 naar de charles de costerlaan op linkeroever


    terwijl er in de bocht van de ring naar de n49 nog steeds géén 70 km bord staat

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk Berichten
      Ik heb echt zin om eens een stapeltje afdrukken te maken van die webpagina en in mijn auto te leggen om uit te kunnen delen waar nodig
      Awel, ik durf nu eigenlijk te betwisten of de inhoud van dat artikel wel de absolute waarheid is, want er is een verschil tussen de theorie en de praktijk.

      Ander voorbeeld, je staat in een file, er wordt niet ingevoegd, je staat gewoon aan te schuiven. Je gebruikt "optimaal" elke centimeter asfalt door telkens zo snel mogelijk te accelereren... (er mag ook zeker niemand voor je invoegen )... , je mag geen gat laten vallen. De praktijk is echter dat eens je op gang komt, en een gematigde en constante snelheid kan aanhouden, je veel sneller/vlotter door een file geraakt. Daar hebben ze het blokrijden voor uitgevonden trouwens.

      Idem bij dat ritsen, allemaal goed en wel, op een gegeven ogenblik gaat er iemand op de rem moeten staan (in het ergste geval, zwaar moeten remmen om een botsing te vermijden) om het voegen te vergemakkelijken... daar loopt het helemaal mis.

      Je voelt het toch tot in je allerkleinste teentje, dat invoegen 'forceren' de heleboel daarachter opstopt. Als je vroeger kan invoegen -als er ruimte genoeg is-, blijft de constante stroom gegarandeerd. Dan mag het asfalt misschien niet nuttig gebruikt worden en dan mag de file -in kilometers uitgedrukt- misschien langer zijn. Als er meer auto's op kortere termijn kunnen passeren, is de file ook sneller voorbij. Asfalt efficiënt gebruiken, vind ik een ietwat verkeerde stelling. De vlotte doorstroming erin houden is véél belangrijker. Zet dat voor mij eens op een flyer'ke.

      Comment


      • Het probleem is dat je op een rijbaan met meer dan één rijstrook ergens gaat moeten bepalen waar het verkeer van 2 rijbanen naar 1 rijbaan gaat.

        En dan lijkt het me logisch dat we met z'n allen afspreken dat we dat ter hoogte van de versmalling doen, niet?

        Geloof je het niet? In Brussel werkt het.

        In Diepenbeek kan je nog zeggen dat mensen het kruispunt niet mogen bezetten, maar wat ga je zeggen in het geval van de ring rond Geel, waar achterliggende rotondes de stront in draaien omdat niemand nog op de linker rijstrook durft rijden?

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
          Geloof je het niet? In Brussel werkt het.
          Dat theorietje dat men in Brussel wel kan ritsen werd gisteren al wel tegengesproken in de praktijk

          Situatie: Kortenberglaan, een baan met 3 rijvakken, ochtendspits en file op alle 3 de rijstroken. Ik rij links, en op mijn vak staat er een vrachtwagen te lossen met de 4 pinkers op. Mijn voorligger voegt netjes in als hij aan de vrachtwagen komt, ik probeer hetzelfde te doen volgens het ritssysteem (dus áchter het voertuig dat mijn voorligger heeft laten invoegen). Peut, de chauffeur naast mij houdt krampachtig het gat dicht. Ik kijk hem aan zo van: "allez man, wat doe jij nu?" .. begint hij wat woest te gebaren en wegwerpgebaren naar mij te maken. Euh? Wat moet ik dan doen? Door de vrachtwagen rijden of een paar uur blijven staan tot de file opgelost is?

          Nu ja, 't was een hollander (dus geen native) én daarbovenop een kangoorijder... Ik zal het daar maar op steken, mensen die privé vrijwillig een kangoo willen rijden, daar scheelt wat mee
          Last edited by janvkn; 08/05/2010, 00:26.
          AutoMinded.be

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
            Je voelt het toch tot in je allerkleinste teentje, dat invoegen 'forceren' de heleboel daarachter opstopt.
            Maar dat de boel achteraan opstopt komt net omdat iedereen te vroeg is ingevoegd

            Het is nochtans zó simpel:
            1. File met twee rijstroken en een versmalling: neem altijd de rijstrook met de kortste file
            2. Blijf de rijstrook volgen tot aan de versmalling en voeg dáár pas in, niet 10, 50, 100 of 500 meter van te voren.
            AutoMinded.be

            Comment


            • Rechts blijven aanschuiven is ook een vorm van hoffelijkheid, het garandeert namelijk dat degene die het vroegst was ook het eerst op de rotonde mag rijden, en er dus geen 'voorstekers' zijn. Vanaf er 3 auto's staan en je gaat ze links voorbij en dan staan pinken dan ben je dus al aan het voorsteken. Daar begint alles mee en vanaf er 20 auto's staan dan zijn er mensen misschien al 5 minuten aan het aanschuiven, dan is het al helemaal asociaal ze even voor te steken terwijl je net zogoed kan aanschuiven zoals de rest. Meer ego-individualistische personen of vb Nederlanders, Marokkanen, die trekken zich dat niet aan om voor te schieten of wat er van hun gedacht wordt, dus daar wordt wel sneller geritst.

              Als achtereenvolgende rotondes geblokkeerd raken omdat de 'buffer' van 1 rijstrook vol zit, dan raakt die buffer net zo goed vol als je de 2 rijstroken gebruikt, het zal wat langer duren (hoe snel is 500m asfalt gevuld met auto's?) en daarna krijg je precies dezelfde situatie, die helemaal niet 'vlotter' is.

              Als je naar de stembus gaat dan ga je toch ook niet iedereen voorschieten, de 'onbenutte' ruimte even benutten en zeggen ja hier gaan we een nieuwe rij maken, ritsen aub.
              Last edited by ; 08/05/2010, 01:50.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                Je zou zeggen dat beelden meer zeggen dan 1000 woorden, maar het zijn natuurlijk die van de verkeerde soort die er weer een hoop bij fantaseren...

                Situatie:

                Verbindingslaan in Diepenbeek, tussen kruispunt Katteweidelaan en de aansluiting met de E313. 2 baanvakken in elke richting, maar in de richting van de E313 is er net voor het kruispunt met de Dooistraat: het linkervak moet invoegen in het rechtervak.

                Foto 1:
                Ik filefilter tussen een quasi stilstaande MPV en vrachtwagen aan een snelheid van minder dan 20 km/u (dat zie je op de snelheidswijzer). In de verte zie je een vrachtwagen ESSERS op het linkervak. Ik ben net na het kruispunt met de Katteweidelaan.

                Foto 2:
                nu zit ik op het rechtervak, naast de vrachtwagen ESSERS. Hier zie je dat voor vrachtwagen ESSERS niemand op het linkervak zit. De vrachtwagen ESSERS heeft ook geen zin om in te voegen want het vervolg van foto 2 is dat ik voor vrachtwagen ESSERS op het linkervak in voeg en kan doorrijden tot aan de wegversmalling. Circa 600 meter ongebruikt asfalt.

                Mijn punt:
                het verkeer wordt geblokkeerd door de vrachtwagen ESSERS, waardoor de file achter de vrachtwagen nog langer wordt, en zo het kruispunt met de Katteweidelaan blokkeert (en nu reageert er natuurlijk weer een blije maar je mag een kruispunt niet oprijden als je het niet kan verlaten). Bottom line: http://www.wegcode.be/wet.php?wet=106
                Wil je nu zeggen dat de vrachtwagen eigenlijk wél het principe van ritsen had moeten negeren en zo vroeg mogelijk naar rechts had moeten gaan ? Of wil je nu gewoon zeggen dat de vrachtwagen veel te traag reed voor op 't linkervak te mogen rijden ?
                Life's too short. Not to. Live it.
                1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
                2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
                2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
                2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                  Het probleem is dat je op een rijbaan met meer dan één rijstrook ergens gaat moeten bepalen waar het verkeer van 2 rijbanen naar 1 rijbaan gaat. En dan lijkt het me logisch dat we met z'n allen afspreken dat we dat ter hoogte van de versmalling doen, niet?
                  Heel logisch. En toch, wanneer je in de situatie zit dat er nog geen echte file is... wat is dan het beste? Indien iedereen loepzuiver zou ritsen, zou geweldig zijn natuurlijk, but it ain't gonna happen. Op een gegeven ogenblik is er weinig of geen ruimte meer, moet er telkens ruimte gegeven worden. Ruimte moeten geven is in dit geval niet optimaal voor de doorstroming. Als je teveel lego blokjes door een trechter jaagt, kan de trechter blokkeren ipv dat er nog sprake is van een doorstroming. Vind je de juiste ratio, dan is de doorstroming optimaal. In de praktijk kan je de hoeveelheid blokjes helaas niet controleren, dus kan je niet anders dan op een gegeven ogenblik overschakelen tot het verplicht ritsen, trop is te veel en te veel is trop en dan geloof ik echt wel in de stelling.

                  Maar als je steeds (met de nadruk op steeds) het spreekwoordelijke lego blokje wil zijn die daar als laatste tussen gaat wringen, enkel en alleen omdat het je zo geleerd is, dan ben je ook niet goed bezig. Niet dat het mij zo stoort, zeker niet, want ik weet dat we erop hameren om pas op het einde te ritsen, dus doen ze dat ook.

                  Er zijn zo van die situaties waarbij er druk verkeer is, met misschien een kleine file vlak voor het invoeg moment... doe dan niks wat een vlotte doorstroming zou belemmeren en vermijd 'confrontaties' als het ook zonder kan. Des te minder je naar mekaar moet kijken, hoe vlotter het gaat.



                  In het bovenstaande voorbeeld is het nog niet zo druk. De rode wagen kan gerust wat vroeger invoegen, 'ie geeft wat mij betreft het goede voorbeeld, ipv iets verkeerds te doen. 't Zou beter zijn als die zwarte wagens -die tot op het einde gereden zijn- een beter moment uitgekozen hadden, in plaats van dat uit te stellen tot op het allerlaatste moment. Wanneer we geforceerd gaan ritsen vertraagt de doorstroming, terwijl de rode wagen helemaal niks forceert. En dus de doorstroming niet gaat vertragen, integendeel.

                  Denk ook aan het blokrijden, waar een constante snelheid aanhouden uiteindelijk voor een betere doorstroming zorgt, dan wanneer je iedereen gewoon vrije baan geeft.


                  Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                  Geloof je het niet? In Brussel werkt het.
                  Bestaan er verkeersregels in Brussel?

                  Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                  In Diepenbeek kan je nog zeggen dat mensen het kruispunt niet mogen bezetten, maar wat ga je zeggen in het geval van de ring rond Geel, waar achterliggende rotondes de stront in draaien omdat niemand nog op de linker rijstrook durft rijden?
                  Als het zo druk is, mag je niks blokkeren en moet je ritsen zoals aangegeven... daar ben ik het helemaal mee eens. 'k Wou maar effe een voorbeeldje schetsen waar de theorie wringt met de praktijk en misschien zelfs aan de basis kan liggen van de file aan de invoegplaats.
                  Bijgevoegde Bestanden

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door djorkaef Bekijk Berichten
                    Rechts blijven aanschuiven is ook een vorm van hoffelijkheid, het garandeert namelijk dat degene die het vroegst was ook het eerst op de rotonde mag rijden, en er dus geen 'voorstekers' zijn.
                    Iemand die bewust de traagste rijstrook kiest is niet hoffelijk maar heeft gewoon een domme keuze gemaakt en moet de gevolgen van die keuze er maar bijnemen, daar hoeven mensen met meer verkeersinzicht niet voor te wachten en daar hoeft al zeker geen hele asfaltstrook voor opgeöfferd worden, er is zo al weinig ruimte genoeg op de weg, benut alsjeblieft de ruimte die er is.

                    Oorspronkelijk geplaatst door djorkaef Bekijk Berichten
                    Vanaf er 3 auto's staan en je gaat ze links voorbij en dan staan pinken dan ben je dus al aan het voorsteken. Daar begint alles mee en vanaf er 20 auto's staan dan zijn er mensen misschien al 5 minuten aan het aanschuiven, dan is het al helemaal asociaal ze even voor te steken terwijl je net zogoed kan aanschuiven zoals de rest.
                    Ah het afgunstige type... de persoon die het niet kan verdragen dat een ander sneller is dan hem.

                    Weet je wat, als je rechts al 5 minuten staat aan te schuiven, en de linkerrijstrook is vrij, neem dan zelf de linkerrijstrook of hou je gemekker.

                    Oorspronkelijk geplaatst door djorkaef Bekijk Berichten
                    Meer ego-individualistische personen of vb Nederlanders, Marokkanen, die trekken zich dat niet aan om voor te schieten of wat er van hun gedacht wordt, dus daar wordt wel sneller geritst.
                    Sorry maar wat een ge...

                    AutoMinded.be

                    Comment


                    • Heb me geërgerd aan het feit dat ik om half 12 's nachts 20 minuten in de file heb gestaan op de R0 tussen Zellik en Wemmel

                      Comment


                      • Ik erger me momenteel aan dit topic
                        AutoMinded.be

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door djorkaef Bekijk Berichten
                          Rechts blijven aanschuiven is ook een vorm van hoffelijkheid, het garandeert namelijk dat degene die het vroegst was ook het eerst op de rotonde mag rijden, en er dus geen 'voorstekers' zijn. Vanaf er 3 auto's staan en je gaat ze links voorbij en dan staan pinken dan ben je dus al aan het voorsteken. Daar begint alles mee en vanaf er 20 auto's staan dan zijn er mensen misschien al 5 minuten aan het aanschuiven, dan is het al helemaal asociaal ze even voor te steken terwijl je net zogoed kan aanschuiven zoals de rest. Meer ego-individualistische personen of vb Nederlanders, Marokkanen, die trekken zich dat niet aan om voor te schieten of wat er van hun gedacht wordt, dus daar wordt wel sneller geritst.

                          Als achtereenvolgende rotondes geblokkeerd raken omdat de 'buffer' van 1 rijstrook vol zit, dan raakt die buffer net zo goed vol als je de 2 rijstroken gebruikt, het zal wat langer duren (hoe snel is 500m asfalt gevuld met auto's?) en daarna krijg je precies dezelfde situatie, die helemaal niet 'vlotter' is.

                          Als je naar de stembus gaat dan ga je toch ook niet iedereen voorschieten, de 'onbenutte' ruimte even benutten en zeggen ja hier gaan we een nieuwe rij maken, ritsen aub.
                          Jij bent zeker zo'n zeikerd die mensen probeert te belemmeren om in te voegen?

                          Maar wees gerust hoffelijk, dan kan ik links verder blijven rijden ^^

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door djorkaef Bekijk Berichten
                            Rechts blijven aanschuiven is ook een vorm van hoffelijkheid, het garandeert namelijk dat degene die het vroegst was ook het eerst op de rotonde mag rijden, en er dus geen 'voorstekers' zijn. Vanaf er 3 auto's staan en je gaat ze links voorbij en dan staan pinken dan ben je dus al aan het voorsteken. Daar begint alles mee en vanaf er 20 auto's staan dan zijn er mensen misschien al 5 minuten aan het aanschuiven, dan is het al helemaal asociaal ze even voor te steken terwijl je net zogoed kan aanschuiven zoals de rest. Meer ego-individualistische personen of vb Nederlanders, Marokkanen, die trekken zich dat niet aan om voor te schieten of wat er van hun gedacht wordt, dus daar wordt wel sneller geritst.
                            Maar als in het begin beide rijstroken gebruikt worden tot op het einde, kan er niemand voorbij steken. Vanaf er rechts 3 auto's staan aan te schuiven, kunnen links al twee auto's zeker passen en ga je niet meer aan de hand hebben dat mensen zich gepakt voelen omdat er iemand 15 auto's in ene keer kan voorbijrijden.

                            Overigens is er in het verkeer nergens een plek waar je nummertjes moet trekken voor je beurt. Voorbijgereden worden en voorbijrijden is een onderdeel van verkeer, en als je daar niet mee kan leven moet je maar met de trein gaan - of ga je daar ook klagen dat je niet de eerste bent om in te kunnen stappen?

                            Oorspronkelijk geplaatst door djorkaef Bekijk Berichten
                            Als achtereenvolgende rotondes geblokkeerd raken omdat de 'buffer' van 1 rijstrook vol zit, dan raakt die buffer net zo goed vol als je de 2 rijstroken gebruikt, het zal wat langer duren (hoe snel is 500m asfalt gevuld met auto's?) en daarna krijg je precies dezelfde situatie, die helemaal niet 'vlotter' is.
                            Maar het duurt wel langer vooraleer de rotonde geblokkeerd geraakt. Op twee files van 500 meter naast mekaar passen evenveel auto's als een file van een kilometer, maar in het ene geval wordt de rotonde 700 meter voor de volgende rotonde geblokkeerd, in het andere geval kan men nog probleemloos van de rotonde gebruik maken om de hoofdweg te dwarsen, en zo vermijd men files op de zijwegen.

                            Oorspronkelijk geplaatst door djorkaef Bekijk Berichten
                            Als je naar de stembus gaat dan ga je toch ook niet iedereen voorschieten, de 'onbenutte' ruimte even benutten en zeggen ja hier gaan we een nieuwe rij maken, ritsen aub.
                            Als je aanschuift om op een attractie te gaan in Walibi, moet je op het einde ook kiezen of je gaat aanschuiven voor een zitje vooraan, in het midden of achteraan het treintje. De wetgever en wegbeheerder stellen x rijstroken ter beschikking tot aan de versmalling, hoe kan ik dan weten vanaf waar ik hoffelijk gezien nog de wegvallende rijstrook mag gebruiken? Ik kan niet rieken vanaf welk moment jij begint te flippen, dus ik gebruik de verkeerswetgeving die zegt dat ik alle beschikbare rijvakken mag gebruiken.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                              Heel logisch. En toch, wanneer je in de situatie zit dat er nog geen echte file is... wat is dan het beste? Indien iedereen loepzuiver zou ritsen, zou geweldig zijn natuurlijk, but it ain't gonna happen.
                              Je weet toch waarom ritsen mis loopt, niet? Door mensen die net te vroeg invoegen. De achterligger van het wegvallende rijvak rijdt vervolgens door en de doorstroming loopt vlotter op het wegvallende vak dan op het doorgaande vak. Net omwille van de te vroege invoeger.

                              Ik ben er eigenlijk voor om de laatste 500 meter voor een wegversmalling een doorlopende witte lijn tussen de rijvakken aan te brengen, zodat mensen verplicht worden om helemaal tot op het einde te rijden. Ik denk evenwel, de gemiddelde Belg kennende, dat mensen dan toch over de witte lijn gaan rijden, of er alles aan gaan doen om voor het begin van de witte lijn in te voegen, waardoor het ding weer naar de zak draait.

                              Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                              Op een gegeven ogenblik is er weinig of geen ruimte meer, moet er telkens ruimte gegeven worden. Ruimte moeten geven is in dit geval niet optimaal voor de doorstroming. Als je teveel lego blokjes door een trechter jaagt, kan de trechter blokkeren ipv dat er nog sprake is van een doorstroming. Vind je de juiste ratio, dan is de doorstroming optimaal. In de praktijk kan je de hoeveelheid blokjes helaas niet controleren, dus kan je niet anders dan op een gegeven ogenblik overschakelen tot het verplicht ritsen, trop is te veel en te veel is trop en dan geloof ik echt wel in de stelling.
                              In tegenstelling tot legoblokjes die afhankelijk zijn van de zwaartekracht, mag ik hopen dat bestuurders wel controle hebben over hun snelheid en de tussenafstand met hun voorligger.

                              Er zijn hopen wegversmallingen waar nooit files staan. Er zijn er ook waar altijd files staan. Er zijn er ook waar er soms een dikke file staat. En net die zijn volgens mij vermijdbaar, net zoals spookfiles op de snelweg vermijdbaar zijn.

                              Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten


                              In het bovenstaande voorbeeld is het nog niet zo druk. De rode wagen kan gerust wat vroeger invoegen, 'ie geeft wat mij betreft het goede voorbeeld, ipv iets verkeerds te doen. 't Zou beter zijn als die zwarte wagens -die tot op het einde gereden zijn- een beter moment uitgekozen hadden, in plaats van dat uit te stellen tot op het allerlaatste moment. Wanneer we geforceerd gaan ritsen vertraagt de doorstroming, terwijl de rode wagen helemaal niks forceert. En dus de doorstroming niet gaat vertragen, integendeel.
                              Als de rode wagen nu gewoon links zou blijven rijden, tot aan de versmalling, wat zou het verschil dan zijn met jou hoffelijke voorbeeld?
                              • Als er geen file ontstaat, kan hij probleemloos invoegen aan de versmalling
                              • Bij filevorming blijft hij op het linkervak, en wordt de file op het rechtervak niet onnodig langer, EN voorkomt hij ook dat mensen de kans krijgen om een hele file op het rechtervak voorbij te rijden.


                              Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                              Denk ook aan het blokrijden, waar een constante snelheid aanhouden uiteindelijk voor een betere doorstroming zorgt, dan wanneer je iedereen gewoon vrije baan geeft.
                              Bij blokrijden volg je de aanwijzingen van het zwaantje dat voorop rijdt. Bij een wegversmalling volg je de aanwijzingen van de wegmarkeringen. Same difference. Want buiten de wegmarkeringen heb je nergens een indicatie waar je ideaal zou kunnen invoegen.

                              Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                              Als het zo druk is, mag je niks blokkeren en moet je ritsen zoals aangegeven... daar ben ik het helemaal mee eens. 'k Wou maar effe een voorbeeldje schetsen waar de theorie wringt met de praktijk en misschien zelfs aan de basis kan liggen van de file aan de invoegplaats.
                              Als de praktijk goed wordt toegepast, wringt er niets. Op de E40 in Kraainem zijn momenteel werken aan de gang en valt het linkervak weg. Toch begint de file netjes op alle drie de rijstroken op hetzelfde moment, en het enige wat er matig mis loopt, is dat er nog altijd een stevige hoop chauffeurs te vroeg van het linkervak invoegen op het middenvak, maar dat wordt dan weer gecompenseerd door mensen die vroeg van het middenvak invoegen op het rechtervak. En als je weet dat dat rechtervak dan weer niet vaak gebruikt wordt, verklaart dan weer hoe het komt dat die file daar dus helemaal geen verrassing is, en globaal gezien je op alle rijstroken even vlot kan passeren.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door sibi Bekijk Berichten
                                Wil je nu zeggen dat de vrachtwagen eigenlijk wél het principe van ritsen had moeten negeren en zo vroeg mogelijk naar rechts had moeten gaan ? Of wil je nu gewoon zeggen dat de vrachtwagen veel te traag reed voor op 't linkervak te mogen rijden ?
                                De vrachtwagenchauffeur had vanuit die locatie maar 1 optie: doorrijden tot aan de versmalling.

                                Invoegen op het rechtervak zou onnodig en te vroeg zijn.

                                En te traag rijden: hij stond stil, en wou zijn voorligger op het rechtervak niet voorbij rijden.

                                Het resultaat is evenwel dat angsthazen achter de vrachtwagen bang krijgen dat ze verderop bij de versmalling niet meer mogen invoegen, en bijgevolg te vroeg op het rechtervak gaan invoegen, waardoor de personen die helemaal achteraan de file op het rechtervak nog langer moeten aanschuiven.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk Berichten
                                  Ik erger me momenteel aan dit topic
                                  reageer dan niet, zoals ik.

                                  Oeps; te laat
                                  __________________________

                                  2015 Volvo V60 D2 aut.
                                  2003 Volvo S60 2.4 benzine

                                  Comment


                                  • Tja wooter, er gebeurd een ongeluk... achter dat ongeluk ontstaat er een file. Nu ga ik een retorische vraag stellen, waarom er aan de andere kant een kijkfile ontstaat? Je geeft de mensen een compleet vrije baan, dan nog moet het lukken dat ze collectief stil gaan staan, willen of niet.

                                    Ritsen is bijgevolg ook niet zo simpel als de theorie, tot de arcering rijden en veronderstellen dat je altijd maar kan invoegen. Als het een lange stilstaande file is, akkoord. Als het een rijdende file is, moet je ze trachten rijdende te houden, opnieuw naar het voorbeeld van het blokrijden. Constantere snelheid = minder file.

                                    Comment


                                    • I'm with stupid (wooter) !

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten


                                        Ondertussen zorgt een "verloren" gezet F79 bord en het bord 70 km/u op de E19 Antwerpen > Brussel net voor Mechelen-Noord in de loop van de dag voor serieuse wat verkeershinder.
                                        Ondertussen heeft het signalisatiebedrijf de borden weggenomen.
                                        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
                                          Bij een ongeval is het ook niet de situatie van enkele seconden (of minuten) ervoor die telt maar wel de situatie op het ogenblik van het ongeval zelf. Dus momentopnamen zijn wel objectief als het er op aankomt.
                                          Dan is dat inderdaad zo, maar in het geval van Wooter was dit niet juist. Foto's zonder uitleg zeggen niet veel en kunnen door verschillende mensen anders beoordeeld worden.
                                          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X