Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel III

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Vorig jaar ook zo een lulletje die keien begon te gooien, gelukkig op de voorruit. Auto gestopt op de pechstrook, achterna gerend en gelukkig waren ze lid van een wandeltocht van een school, waarna de nodige klikspanen bij de leerkrachten de daders konden aanwijzen. Enkele uren later al telefoontje van de vader die het gedrag van zijn zoon afkeurde en wou meewerken om de mogelijke schade te vergoeden.

Weekje later was het niet meer nodig, want de Z4M had een grotere kei tegengekomen op Croix .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
      stenengooiers op de antwerpse ring

Een 53-jarige man is zondagavond zwaargewond geraakt nadat hij op de Antwerpse Ring, ter hoogte van de brug van de Kolonel Silvertopstraat, een betonnen plavei door de voorruit van zijn camionette kreeg. De daders konden ontkomen.

passeerde er zelf even later, nachtmerrie
      Mag er niet aan denken zoiets mee te maken

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PJH Bekijk Berichten
        ne wielerterrorist

http://pj.snoobonline.com/wt1.jpg <- eerst door 't rood
        http://pj.snoobonline.com/wt2.jpg <- dan op de N44 (fietspad ligt 2 meter naast de weg)
        http://pj.snoobonline.com/wt3.jpg <- weer op de N44, in de 120km/h zone + daar ligt zelfs geen fietspad meer. Ze reden daar +- 30 :s
        als ze op de autostrade zitten zou ik gewoon de politie bellen.
        je kunt de nummerplaat van de moto lezen, zou de politie nog iets kunnen doen met die foto's?

ik ben ook niet de braafste, maar dit gaat toch echt wel te ver.
        1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

Comment

• Hoe geef je op de snelweg eigenlijk het best aan dat je de bestuurder op de meest linkse rijstrook voorbij wil (gegeven dat er ruimte is voor haar() om opzij te gaan)? Rechts inhalen, flashen en kleven zijn niet aan mij besteed. Omdat ik altijd een veilige afstand houd tot mijn voorligger, lijken ze gewoon niet door te hebben dat ik sneller wil rijden.

Soms pink ik naar links maar dat heeft schijnbaar alleen effect als het donker is. Komt dat links pinken agressief over?
          Het goede voorbeeld geven door naar de rechtse rijstrook en terug naar links te gaan heeft ook zelden succes.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door pioneering Bekijk Berichten
            Hoe geef je op de snelweg eigenlijk het best aan dat je de bestuurder op de meest linkse rijstrook voorbij wil (gegeven dat er ruimte is voor haar() om opzij te gaan)? Rechts inhalen, flashen en kleven zijn niet aan mij besteed. Omdat ik altijd een veilige afstand houd tot mijn voorligger, lijken ze gewoon niet door te hebben dat ik sneller wil rijden.

Soms pink ik naar links maar dat heeft schijnbaar alleen effect als het donker is. Komt dat links pinken agressief over?
            Het goede voorbeeld geven door naar de rechtse rijstrook en terug naar links te gaan heeft ook zelden succes.
            Op dezelfde manier als je een slapende hond wakker maakt
            AutoMinded.be

Comment

naar links pinken is IMO de minst agressieve manier om je bedoeling kenbaar te maken. bumperkleven is gevaarlijk en flikkeren met de grootlichten ronduit onbeschoft.

Comment

Hoe geef je op de snelweg eigenlijk het best aan dat je de bestuurder op de meest linkse rijstrook voorbij wil (gegeven dat er ruimte is voor haar() om opzij te gaan)? Rechts inhalen, flashen en kleven zijn niet aan mij besteed. Omdat ik altijd een veilige afstand houd tot mijn voorligger, lijken ze gewoon niet door te hebben dat ik sneller wil rijden.

Gewoon zachtjes naderen wil ook wel helpen.
                Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

Comment

• Ik merk dat volgende succes hebben, zonder dat men agressief wordt:

Telkens de voorligger iemand heeft ingehaald en ruimte heeft om rechts in te voegen, inlopen op je veiligheidsafstand en in je rijvak van rechts naar uiterst links gaan rijden. Als de voorligger niet naar rechts gaat, laat je je terug zakken tot de veiligheidsafstand als de voorligger een ander voertuig inhaalt. Desnoods ga je zelf rechts rijden. Zo ziet de voorligger na verloop van tijd beweging in zijn achteruitkijkspiegel, zodat hij beseft dat er iemand nadert en zal ie ruimte maken.

Pinker naar links en grootlicht worden als agressief ervaren.

Comment

• Rechts inhalen for the win !

Comment

• ik ga links in zijn spiegel gaan rijden, helpt dat niet kom ik wat dichter links in de spiegel rijden. Helpt dat nog niet, pinker op, en eventueel eens flashen met de lichten. Helpt dat nog niet dan is het meestal tijd om 3 vitessen terug te schakelen om de situatie in zo min mogelijk tijd op te lossen

Comment

• Ik doe zelf geen moeite meer, ik ga er onmiddellijk rechts voorbij Het verrassingseffect !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                          stenengooiers op de antwerpse ring

Een 53-jarige man is zondagavond zwaargewond geraakt nadat hij op de Antwerpse Ring, ter hoogte van de brug van de Kolonel Silvertopstraat, een betonnen plavei door de voorruit van zijn camionette kreeg. De daders konden ontkomen.

passeerde er zelf even later, nachtmerrie
                          Een jaar of 2 geleden is dat in Nederland op de A4/E19/A13 ter hoogte van Den Haag/Delft verkeerd afgelopen.
                          Een dame heeft daar toen het leven bij ingeschoten. De verkeerschaos was toen niet te overzien. Naar ik meen hebben ze de daders na camera-analyse kunnen pakken.
                          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• ik verander gewoon constant van rijvak als er plaats is., dat ervaren ze als ergerlijk (of ze worden nerveus) en dan gaan ze vanzelf wel naar het andere vak.
                            als het iemand is die gewoon links blijft plakken en er bolt niemand op de andere vakken ga ik ze gewoon op het eerste vak voorbij en dan vallen ze vanzelf wel naar het eerste als je door bent.

Comment

• De bestuurder van een zwarte VW multivan, ( nummerplaat mag hier niet waarschijnlijk?), onaangepaste snelheid ( rond 14u30 is de E40 tussen Brussel en Gent wel niet zo druk, maar toch ), bumperkleven, enz...Nu dat ergert mij niet. Maar de ergernis gaat ontstaan wanneer ik in een file ga terechtkomen door een ongeluk waar jij de oorzaak van bent. ( en ik vrees dat dit vroeg of laat wel eens zal gebeuren, is namelijk niet de eerste keer dat ik uw " stuurmanskunst " mag/moet bewonderen )
                              truth is in the eye of the beholder

Comment

• motard die aan 140 constant links, rechts en tussendoor inhaalt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ro80 Bekijk Berichten
                                  De bestuurder van een zwarte VW multivan, ( nummerplaat mag hier niet waarschijnlijk?), onaangepaste snelheid ( rond 14u30 is de E40 tussen Brussel en Gent wel niet zo druk, maar toch ), bumperkleven, enz...Nu dat ergert mij niet. Maar de ergernis gaat ontstaan wanneer ik in een file ga terechtkomen door een ongeluk waar jij de oorzaak van bent. ( en ik vrees dat dit vroeg of laat wel eens zal gebeuren, is namelijk niet de eerste keer dat ik uw " stuurmanskunst " mag/moet bewonderen )
                                  Ha ha, EINDELIJK iemand die er hetzelfde over denkt.
                                  Hopelijk leest o.a. LEFTLANE mee, DAAROM!
                                  Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

• ne mens die voorrang neemt maar nergens geeft.
                                    geen problemen mee dat ze die nemen hé, ik ben altijd de eerste om voorrang te verlenen maar zelf bruut nemen en nergens geven, grmbl

Comment

• Ik weet dat het populair is, denken dat de zotten accidenten veroorzaken... Maar als ik eerlijk moet zijn heb ik de laatste maanden tijdens de spits vooral de volgende accidenten gezien:
                                      • Meerdere keren een rij busjes die op mekaar inrijden. Niet gek als je die mannen aan 110 bumper op bumper ziet rijden. Niks te maken met onaangepaste snelheid, maar wel het typische camionet-achter-camionet rijden dat vroeg op de ochtend gebeurt
                                      • Banale auto vs vrachtwagen tikje. Ik kan me zelfs met moeite niet voorstellen dat een arm schaap in Hyundai Excel of Daewoo Nexia onverantwoord hard rijdt.
                                      • bumpertje kussen in een banale 3-reeks, Passat of A4 in de file. Soms met een monovolume. Het soort volk dat in de file de krant zit te lezen of SMSjes beantwoorden. Onverantwoord, maar zeker niet hard rijdend.

God saves drunks and fools... Denk daaraan...

Comment

• ben ik echt blij

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                          Ik weet dat het populair is, denken dat de zotten accidenten veroorzaken... Maar als ik eerlijk moet zijn heb ik de laatste maanden tijdens de spits vooral de volgende accidenten gezien:
                                          • Meerdere keren een rij busjes die op mekaar inrijden. Niet gek als je die mannen aan 110 bumper op bumper ziet rijden. Niks te maken met onaangepaste snelheid, maar wel het typische camionet-achter-camionet rijden dat vroeg op de ochtend gebeurt
                                          • Banale auto vs vrachtwagen tikje. Ik kan me zelfs met moeite niet voorstellen dat een arm schaap in Hyundai Excel of Daewoo Nexia onverantwoord hard rijdt.
                                          • bumpertje kussen in een banale 3-reeks, Passat of A4 in de file. Soms met een monovolume. Het soort volk dat in de file de krant zit te lezen of SMSjes beantwoorden. Onverantwoord, maar zeker niet hard rijdend.

God saves drunks and fools... Denk daaraan...
                                          Tuurlijk niet, in de spits kan er niet snel gereden worden want dan staan we met zen allen in de file, die 8/10 veroorzaakt zijn door die zotten/pipo's die voor het spitsgebeuren te hard, maar vooral roekeloos rijden.....
                                          Ongevallen in de spits zijn inderdaad dikwijls aan bovenstaande laatste oorzaken te wijten.

Volgens mij rij jij toch met een speciale bril hoor....

Comment

Working...
                                          X