Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • ergernis: mensen die niet kunnen rijden, een groot gevaar!
    __________________________

    2015 Volvo V60 D2 aut.
    2003 Volvo S60 2.4 benzine

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk Berichten
      1 vraag: waarom reed je dan op het middenvak in plaats van rechts?


      om een reeks auto's in te halen; eens die voorbij waren ging eerst die klojo rechts rijden, en dan ik. it's that simple.
      bmw 116d sportshatch

      Comment


      • Ik lees hier:

        op 1 rit ene die in uw gat komt plakken op het middenvak, en wat verder iemand die u langs rechts wilt inhalen.

        Dan concludeer ik dat ge ne middenvakrijder zijt

        Comment


        • och jongens, stop eens met pietje precies af te hangen.

          iemand die in uw gat hangt op middenste rijvak -> dat kan gerust wanneer de rechterrijstrook vol zit
          iemand die je rechts inhaalt -> nu en dan kun je even naar rechts gaan op de autostrade, afhankelijk van het verkeer. soms is dit gewoon de moeite niet, en vind ik het zelfs ronduit gevaarlijk om meerdere keren in één minuut van baanvak te veranderen. wanneer iemand je dan rechts inhaalt is het des te irritanter.
          1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

          Comment


          • als je af en toe in de spiegels kijkt is dat al minder gevaarlijk
            __________________________

            2015 Volvo V60 D2 aut.
            2003 Volvo S60 2.4 benzine

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Teus Bekijk Berichten
              , en vind ik het zelfs ronduit gevaarlijk om meerdere keren in één minuut van baanvak te veranderen.
              Wtf

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichten
                als je af en toe in de spiegels kijkt is dat al minder gevaarlijk
                dat doe ik ondertussen vaker en vaker, moto's die aan 130-140 per uur tussen de rijvakken rijden zie ik altijd afkomen
                Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                Wtf
                jaja. ik ga er geen exact interval op plakken, maar ik ga echt niet constant wisselen tussen het middelste en rechter rijvak.
                1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

                Comment


                • Met zulk een instelling mag je gerust op de autosnelweg vind ik.
                  Maar blijf je dan ook best op het eerste vak.

                  Ik kan niet geloven dat jij zo bent, Teus, laat me duidelijk zijn.
                  __________________________

                  2015 Volvo V60 D2 aut.
                  2003 Volvo S60 2.4 benzine

                  Comment


                  • als ik een duidelijk en groot gat zie op het rechterrijvak, ga ik er dan ook op. maar als ik weet dat ik dan maar 5-10 seconden op het rechterrijvak kan blijven, verwissel ik toch niet van rijvak

                    jullie wel?
                    1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

                    Comment


                    • ik alleszins ook niet

                      Comment


                      • meestal wel, en zeker als het druk is en dit de kans geeft om de wagen achter mij voorbij te laten zonder dat ik snelheid moet minderen om terug op 't tweede te geraken na hem
                        __________________________

                        2015 Volvo V60 D2 aut.
                        2003 Volvo S60 2.4 benzine

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Teus Bekijk Berichten
                          als ik een duidelijk en groot gat zie op het rechterrijvak, ga ik er dan ook op. maar als ik weet dat ik dan maar 5-10 seconden op het rechterrijvak kan blijven, verwissel ik toch niet van rijvak

                          jullie wel?
                          Nee idd.
                          Tenzij er een GT3 in m'n gat hangt.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichten
                            meestal wel, en zeker als het druk is en dit de kans geeft om de wagen achter mij voorbij te laten zonder dat ik snelheid moet minderen om terug op 't tweede te geraken na hem
                            Ik doe dit toch ook meestal wel en hangt natuurlijk wel af van de drukte op het eerste vak en het achterop komend verkeer. Dikwijls komt die achterop komende dan tegen een vlotte snelheid aangereden om dan als ie je net voorbij is op het middelste vak te blijven hangen tegen 115......(niet tegen staande het linkse rijvak vrij is) wacht dan tot de wagen voor hem doorschuift naar het rechtse om vervolgens terug gas bij te geven. Ik noem die de Jo-jo-rijders. Jij als rechtse vak rijder op CC mag dan onmiddellijk je beste inzicht boven halen en je uit deze situatie te redden.
                            Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                            Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                            Comment


                            • tijd voor wiskunde!

                              als je 30km/u rapper rijdt dan de camion, haal je hem in aan 8,3meter/sec. dan kun je in 10 seconden tijd 83 meter tussen 2 camions overbruggen. een veilige afstand voor camions is volgens de VAB 50meter, volgens de 2 seconden regel 60meter. dus in principe kun je de veiligheidsafstand niet overkomen.

                              stel dat je de veiligheidsafstand inkort tot 25 meter. dan ben je 33meter en een kleine 4 seconden op het rechterrijvak. wees maar zeker dat je dan in de remmen mag gaan, en eventjes wachten tot uw kameraad bumperklever voorbij is. bovendien ben je dan nog afhankelijk van wie achter hem rijdt.

                              als er 20seconden plaat is tussen de camions, is de afstand 166 meter (10x wettelijke max lengte camion) minus de 2*50meter veiligheidsafstand, dan kun je dan 66 meter / 7,9 seconden op het rechterrijvak blijven.

                              als er 30seconden plaat is tussen de camions, is de afstand 249 meter (15x wettelijke max lengte camion) minus de 2*50meter veiligheidsafstand, dan kun je dan 150 meter / 18 seconden op het rechterrijvak blijven.
                              1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

                              Comment


                              • 10seconden afstand -> je bent zot als je naar rechts gaat.
                                20seconden afstand -> de moeite niet, tenzij je het je achterligger gunt
                                30seconden afstand -> OK, altijd naar rechts

                                in deze tijden gaan we onze veiligheid niet opofferen voor een minimaal verschil in doorstroming in het verkeer?
                                1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

                                Comment


                                • 50 meter veiligheidsafstand? Waar doen ze dat?

                                  Comment


                                  • ik plak met de rolschaats op 1.5 meter zuigeffect

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                      50 meter veiligheidsafstand? Waar doen ze dat?
                                      conclusie: als je tijdens de drukke uren niet op het rechterrijvak komt, is dit volstrekt normaal. tenzij er werkelijk eens een groot gat komt, en die kan ik tijdens het pendelen Gent-Mechelen op één hand tellen.
                                      1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                        50 meter veiligheidsafstand? Waar doen ze dat?
                                        Zie dit weinig, zeeeeer weinig.
                                        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Teus Bekijk Berichten
                                          conclusie: als je tijdens de drukke uren niet op het rechterrijvak komt, is dit volstrekt normaal. tenzij er werkelijk eens een groot gat komt, en die kan ik tijdens het pendelen Gent-Mechelen op één hand tellen.
                                          Elk moment van de dag is dit anders, ik zou zeggen, gezond verstand gebruiken. Onze autosnelwegen zijn zeker nog niet verzadigd, behalve als er maar twee v/d drie rijvakken gebruikt wordt, dan gaat het snel......
                                          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X