Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel III

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door koenvj Bekijk Berichten
    dat doet mij denken aan een andere grote ergernis van mij: de wielertoeristen, en meer bepaald het genre van vijftigers en zestigers dat met stadsvélo'kes de hele weg bezet van de meer landelijke gemeentes.

als je dan komt aangereden, en je bent in een goede bui, wil je niet meteen beginnen tuten, dus je geeft hen de kans uit eigen beweging de weg vrij te maken. meestal realiseer je je dan na vijf minuten dat ze ofwel potdoof zijn, ofwel hun hersenen een trager dan gemiddelde werking hebben, ofwel niet begrijpen dat ze plaats moeten maken.

en dan moet je beginnen toeteren om er enige beweging in te krijgen en zie je ze nog door de achteruitkijkspiegel verontwaardigd kijken omdat je het lef en de pretentie hebt gehad wat te staan toeteren...

eikels! deze zomer zal't geen waar zijn: de eerste kudde die ik tegen kom trakteer ik meteen op een hels tuut-concert.
    Ik had er gisteren ene samen met zijn vrouw. Ze kwamen uit tegenovergestelde richting. Hij reed eerst achter zijn vrouw, maar kwam er dan naast rijden. Ik kon niet anders dan gewoon volledig stoppen of ik ging hem omvergereden hebben.
    En in het passeren blijft die mens gapen en op het gemakske verder rijden...
    Wtf?

Comment

• Op andermans wagen schrijven met... iets (lippenstift, balsem, ...?). WTF?!

Comment

• tziet er wel een hete uit, dat wel.
        bmw 116d sportshatch

Comment

• op mijn auto mag ze wel eens een gedichtje komen schrijven, zolang ik het maar met een schuursponsje er van krijg!
          leaserijden
          1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

Comment

• haha lol, gisteren iemand die zo dwaas was om voor me in te draaien, ik reed op voorrangsweg, en zij draaide van links voor me in. Ik moest nog opletten of ik zat ertegen.
            't Rund had het niet eens gezien...
            Ze reed dan veel te snel weg, maar opeens was ze misreden en begon ze achteruit te rijden. Ik ben gewoon blijven doorrijden zodat ze aan de kant moest; dat rund ging volledig uit de bol
            En roepen en tieren in haar auto ... zo hilarisch.

2015 Volvo V60 D2 aut.
            2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Ik begrijp niet waarom mensen die de snelweg komen opgereden hun snelheid niet aanpassen zodat ze mooi kunnen invoegen . Gisteren zo een kwiet die gewoon vlak naast mij blijft rijden en dan maar verwacht dat ik naar links uitwijk terwijl hij toch even goed zijn snelheid kan aanpassen zodat hij niet vlak naast mij uitkomt. En dan nog een paar keer met z'n lichten flikkeren alsof ik de zot ben.

En ja, ik wijk normaalgezien uit indien er iemand komt invoegen om hen extra ruimte te geven maar ik had op dat moment een auto links achter mij hangen die ik niet wou hinderen.

Comment

• Gisteren was het zondag... op een zondag moet je altijd goed uit je doppen kijken. De meest onervaren of hoog bejaarde chauffeurs komen nog eens buiten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk Berichten

Net goed, het zal hem leren van schoolmeestertje te spelen.
                  ²²²²²²²²²

Comment

• De verkeersborden aan de werken in Poperinge. Enorm veel mensen die de verkeerde kant van de weg oprijden en hun tegenliggers blokkeren, puur door dat de pijltjes in de verkeerde richting staan. Ware het niet dat die kerel voor me faren kreeg van de tegenliggers, ik was er ook verkeerd gereden. Gelukkig reed die voor mij, want ik ging daar schoon staan met de camion.
                    Misschien zijn ze nu al veranderd, mijn baas heeft dan meteen de locale politie gebeld om het te melden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bmw alpina Bekijk Berichten
                      Ik begrijp niet waarom mensen die de snelweg komen opgereden hun snelheid niet aanpassen zodat ze mooi kunnen invoegen . Gisteren zo een kwiet die gewoon vlak naast mij blijft rijden en dan maar verwacht dat ik naar links uitwijk terwijl hij toch even goed zijn snelheid kan aanpassen zodat hij niet vlak naast mij uitkomt. En dan nog een paar keer met z'n lichten flikkeren alsof ik de zot ben.

En ja, ik wijk normaalgezien uit indien er iemand komt invoegen om hen extra ruimte te geven maar ik had op dat moment een auto links achter mij hangen die ik niet wou hinderen.
                      Juist, de soort; ik zet mijn pinker op en vlam naar links tegen 70 de snelweg op.
                      Pinker geeft blijkbaar voorrang

Comment

• En dan nog liefst aan het begin van de invoegstrook in plaats van op het einde, zodat je bijna geen tijd hebt om uit te wijken ...
                        Opel Astra Sports Tourer, 1.3CDTi ecoFLEX:
                        BMW E90 320d:

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                          Gisteren was het zondag... op een zondag moet je altijd goed uit je doppen kijken. De meest onervaren of hoog bejaarde chauffeurs komen nog eens buiten.
                          dat noemen ze dan zondagsrijders hé
                          1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

Comment

• Diene van mij was anders de zaterdag al op stap

Comment

• Lang geleden, maar zondag (om in de sfeer van zondagsrijders te blijven) nog eens hard in de remmen gemogen op het klaverblad in Lummen. Vrouw rijdt zonder vaart te minderen (en voorrangsplichtig) het klaverblad op. Ik ben dat ondertussen al gewoon, dus ik sta op dat punt altijd klaar om op mijn rem te trappen, maar deze keer was het wel extreem. Wat het wel leuk maakte is dat mijn claxon het middagdutje van mevrouw wel goed onderbrak, zelden iemand zo hard zien schrikken... (ik claxoneer niet dikwijls, maar in zo'n geval vind ik het gewoon belangrijk dat de andere bestuurder beseft dat hij/zij fout bezig is, volgende keer rijdt er misschien een minder oplettende chauffeur of een vrachtwagen in plaats van mezelf en dan kan het wel serieus fout aflopen).

Wel frappant dat ze geen flauw benul had wat ze deed, gewoon zonder vertragen het klaverblad oprijden én zonder kijken (want ik had haar kopke al even in het oog)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                                Diene van mij was anders de zaterdag al op stap
                                Fak, ie was mss al zo seniel dat ie zich van dag vergiste, wel geluk gehad daar!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                                  Gisteren was het zondag... op een zondag moet je altijd goed uit je doppen kijken. De meest onervaren of hoog bejaarde chauffeurs komen nog eens buiten.
                                  ook op pinkstermaandag ...

E17 van Gent naar Kortrijk, 't was ambiance tussen Waregem en Kortrijk.
                                  Middenvakrijders en gasten die van 100 naar 140 en terug gaan continu. Mensen die nadat je ze voorbijgestoken hebt naar het tweede gaan terwijl je zelf nog kilometers op het eerste gaat rijden. En dan zie je ze verdwijnen op het tweede....
                                  Maar de dwaaste was aan de afrit Kortrijk ... Ik steek m'n pinker uit naar rechts om aan te geven dat ik er af ga, laat m'n gas los, en er nadert op het eerste een Polo. Zilvergrijs natuurlijk. Ik zie het zo gebeuren dat die er ook af moet, want hij vertraagt, maar gebruikt geen pinker.
                                  Ik trek me dus niks van aan dat hij er af zal gaan, en nader ... En ja. Remmen zonder pinker op het eerste. Voorbereid ga ik - met correct gebruik van de pinkers - naar het tweede want ik reed maar amper 100 meer, achter hem zou ik moeten remmen naar 80 ofzo. Ondertussen steekt hij niet een zijde van z'n pinkers aan, maar alle 4 ...
                                  Nadat ik hem voorbij ben ga ik naar het eerste en heb ik nog ruim de tijd en plaats om de afrit te nemen.
                                  Pipo rijdt verder met z'n 4 pinkers, en trakteerde me op een lichtconcert, 't was precies eindejaarsvuurwerk.

Ik vraag me dan echt af wat er in die mensen om gaat.

2015 Volvo V60 D2 aut.
                                  2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• welke randdebiel steekt er met een minivan (of eender welke wagen) een tractor voorbij OP een kruispunt??
                                    ik stak net de straat over toen ik'm die tractor zag voorbijsteken

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JeVeE Bekijk Berichten
                                      welke randdebiel steekt er met een minivan (of eender welke wagen) een tractor voorbij OP een kruispunt??
                                      ik stak net de straat over toen ik'm die tractor zag voorbijsteken
                                      Zolang het geen voorrang van rechts is, mag dat. Ik zie ook het probleem niet echt.

Comment

• het mag dan mss wel, maar of het slim is
                                        en als er een zebrapad is nog minder

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bmw alpina Bekijk Berichten
                                          Ik begrijp niet waarom mensen die de snelweg komen opgereden hun snelheid niet aanpassen zodat ze mooi kunnen invoegen . Gisteren zo een kwiet die gewoon vlak naast mij blijft rijden en dan maar verwacht dat ik naar links uitwijk terwijl hij toch even goed zijn snelheid kan aanpassen zodat hij niet vlak naast mij uitkomt. En dan nog een paar keer met z'n lichten flikkeren alsof ik de zot ben.

verschrikkelijk is dat. had het onlangs ook nog voor in brussel: zo een turkije meets 80's marginaliteit auto wou de tunnels in... het is wel aan de persoon die wil invoegen op het vak dat de tunnels inrijd om snelheid aan te passen en niet gewoon te pinken om dan 3 seconden later doodleuk in te voegen en u de pas af te snijden.

chance dat de persoon achter mij wat ruimte liet want ik had geen keuze dan op mijn rem te gaan staan...
                                          bmw 116d sportshatch

Comment

Working...
                                          X