Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Rijexamen zakzetterij

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Rijexamen zakzetterij

Mijn vriendin heeft zopas haar prakisch rijexamen afgelegd in st. Denijs, waarin ze niet geslaagd was door de eerste keer parkeren, ze zat op de borduur, 2de keer was perfect. Ook was ze bij een stopbord niet helemaal tot stilstand gekomen, ze lag anders wel in1ste vitesse, en ging hooguit nog 5km/u omdat er geen auto afkwam.
    Nu ja, ik vind deze maar vrij zwakke argumenten om haar te buizen voor het examen, maar goed, het was geen 100% perfect examen, dus akkoord.

Nu wat mij ongelofelijk kwaad maakte, was dat de dame van de rijschool (die meereed tijdens het examen) en de rij-instructeur elkaar blijkbaar goed kenden. Zo goed dat ze het nodig vonden elkaars levensverhaal te vertellen, en soms zelfs mijn vrienin in het gesprek te betrekken, wat haar enorm deed stressen, zenuwachtig en onoplettend maakte, en waardoor de instructeur telkens ofwel vergat te zeggen waar ze in moest rijden, ofwel op het laatste moment pas zei als ze ergens moest afslaan wat haar in gevaarlijke situaties bracht...

Ik vind dit eigenlijk echt niet kunnen, als een begeleider meerijdt in de wagen tijdens het examen mag die letterlijk geen woord zeggen of teken doen, of je bent gebuisd, en die 2 konden hun mond niet es voor 1 minuut houden. Nu is ze gebuisd en is ze voor dat examen €37 kwijt, en voor die kalle van de rijschool die meereed moest ze ook nog es €70 betalen.

Nu mijn vraag, zou je hier iets tegen kunnen doen, eventueel gaan reclameren in het examencentrum of gaat dit niets uitmaken?

Kan er niet aan doen maar kvind het echt 1 grote dievenbende die profiteert van al dat jong is. Gefrustreerd omdat ze inkomsten kwijt zijn door theorielessen en - examens die van tegenwoordig op school gegeven worden?
    Last edited by ; 15/12/2008, 12:03.

Oorspronkelijk geplaatst door Tommeh Bekijk Berichten
    Ook was ze bij een stopbord niet helemaal tot stilstand gekomen, ze lag anders wel in1ste vitesse, en ging hooguit nog 5km/u omdat er geen auto afkwam.
    Nu ja, ik vind deze maar vrij zwakke argumenten om haar te buizen voor het examen, maar goed, het was geen 100% perfect examen, dus akkoord.
    Das ni slim.

Mij hebben ze altijd geleerd, zeker voor het examen, bij een stopbord, eerst STOPPEN, dan kijken of ge kunt verderrijden. Anders hadden ze evengoed een omgekeerde driehoek kunnen zetten he

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
      Das ni slim.

Mij hebben ze altijd geleerd, zeker voor het examen, bij een stopbord, eerst STOPPEN, dan kijken of ge kunt verderrijden. Anders hadden ze evengoed een omgekeerde driehoek kunnen zetten he
      Ja ik weet het, en ik ga er ook niet over discussieren omdat ze uiteindelijk reden hebben om haar te buisen, maar daar gaat het niet om bij mij, wel om de nonchalante manier van doen bij die andere 2.

Comment

Bij het afleggen van mijn vrachtwagenrijbewijs zat de examinator en de lesgever van de rijschool, zowat de ganse rit te praten over hun reizen naar Amerika. Ik vond dat eerder ontspannend dan zo'n gigantische stilte in het voertuig. Maar ik was op dat moment al geen beginnend chauffeur meer natuurlijk. Toen ik met de auto leerde rijden kon ik zelfs geen radio verdragen. Dus ik begrijp de frustratie wel. Ik vrees dat je er weinig aan zal kunnen doen.
        Ik zou nu eens bij de rijschool navragen of het in je nadeel kan spelen dat je vraagt om niet te praten tijdens het volgende examen.
        Het is geen schande hoor te buizen voor een rijexamen!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk Berichten
          Idd, maar als enige fout volgens mij niet voldoende om te gaan buizen... Als het parkeren natuurlijk ook al niet 100% gaat, en eventuele andere foutjes er nog bij is de buizing misschien terecht.

Daarom zou ik door het gedrag proberen de examenbegeleiding te recupereren, maar ik zou niet bij het examencentrum gaan klagen...
          Ja, lijkt mij mss ook het verstandigste. Hm toch 1 geldklopperij ze, heel die affaire van dat examencentrum.

En dan laten ze mij er wel van de eerste keer door: kmoest na geparkeerd te hebben op een correcte manier uitstappen... Hadk totaal nie verwacht, en zag er geen kwaad in de auto te laten draaien, en dan van de stress terug aan te zetten zonder mijne gordel aan te doen, dus die terwijl datk reed aangedaan...

Twas wel een schoon madam wel die instructrice.. Maybe she fancied me?!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door walter Bekijk Berichten
            Bij het afleggen van mijn vrachtwagenrijbewijs zat de examinator en de lesgever van de rijschool, zowat de ganse rit te praten over hun reizen naar Amerika. Ik vond dat eerder ontspannend dan zo'n gigantische stilte in het voertuig. Maar ik was op dat moment al geen beginnend chauffeur meer natuurlijk. Toen ik met de auto leerde rijden kon ik zelfs geen radio verdragen. Dus ik begrijp de frustratie wel. Ik vrees dat je er weinig aan zal kunnen doen.
            Ik zou nu eens bij de rijschool navragen of het in je nadeel kan spelen dat je vraagt om niet te praten tijdens het volgende examen.
            Ja akkoord, ik denk dat moest ik nu mijn examen opnieuw moeten doen ik er ook een ontspannen gevoel bij zou hebben mochten ze een koffiekletske zitten houden, maar het is zoals je zegt, voor mijn vriendin als beginnende chauffeur minder prettig, eerder storend. Mja, veel meer dat te gaan klagen bij die van de rijschool zullen we wellicht niet kunnen doen.

Btw de volgende keer dat ze het examen zal afleggen zal het met 1 van mijn ouders en met mijn auto zijn. Die koebieste van die rijschool zal er niemeer aan te pas komen.

Comment

ik begin mij dat omdenduur ook af te vragen bij zo'n rij examen...elke keer serieuze bedragen neertellen, buizen om echt kleine foutjes, ...

mijn vriendin is nu voor haar tweede keer gebuisd, dus 6u extra rijlessen verplicht te volgen, weer een 350 euro erbij...

het eerste examen heeft ze amper 10 min gereden, ze kwam in een zone 30, ging mooi naar tweede versnelling en remde, maar door over de vluchtheuvel te gaan gaf ze per ongeluk wat gas en ging met de snelheidswijzer net over de 30 km/u.

''ja mevrouw, rij maar terug richting het examencentrum'' gebuisd omdat ze zogezegd 40km/u zou gereden hebben ipv 30. Bleek dus dezelfde examinator te zijn die een andere vriendin tot drie keer gebuisd had voor echt absurde redenen zoals hinderen van een andere wagen tijdens het parkeren bijv terwijl die nog op meer dan 50m afstand reed, ze had volgens hem moeten wachten en haar vier knipperlichten moeten aanzetten nooit van gehoord ma bon.

Tweede rijexamen een paar weken later, verblind door de zon en een deel van een doorlopende streep overschreden, terecht gebuisd vond ik dus geen probleem daarmee maar dan weer die kosten erbij van het examen en van de rijschool.

En dan moet je weten dat ik tijdens mijn examen ook een paar foutjes had gemaakt zoals ondere andere te snel rijden, raam opengelaten tijdens het verlaten van de wagen en dat ik geslaagd was zonder één opmerking op mijn papier
              1978 BMW E21 323i
              2011 Seat Leon 1.6TDI Ecomotive
              2007 Kawasaki ZX6-R Ninja

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tracer Bekijk Berichten
                ik begin mij dat omdenduur ook af te vragen bij zo'n rij examen...elke keer serieuze bedragen neertellen, buizen om echt kleine foutjes, ...

mijn vriendin is nu voor haar tweede keer gebuisd, dus 6u extra rijlessen verplicht te volgen, weer een 350 euro erbij...

het eerste examen heeft ze amper 10 min gereden, ze kwam in een zone 30, ging mooi naar tweede versnelling en remde, maar door over de vluchtheuvel te gaan gaf ze per ongeluk wat gas en ging met de snelheidswijzer net over de 30 km/u.

''ja mevrouw, rij maar terug richting het examencentrum'' gebuisd omdat ze zogezegd 40km/u zou gereden hebben ipv 30. Bleek dus dezelfde examinator te zijn die een andere vriendin tot drie keer gebuisd had voor echt absurde redenen zoals hinderen van een andere wagen tijdens het parkeren bijv terwijl die nog op meer dan 50m afstand reed, ze had volgens hem moeten wachten en haar vier knipperlichten moeten aanzetten nooit van gehoord ma bon.

Tweede rijexamen een paar weken later, verblind door de zon en een deel van een doorlopende streep overschreden, terecht gebuisd vond ik dus geen probleem daarmee maar dan weer die kosten erbij van het examen en van de rijschool.

En dan moet je weten dat ik tijdens mijn examen ook een paar foutjes had gemaakt zoals ondere andere te snel rijden, raam opengelaten tijdens het verlaten van de wagen en dat ik geslaagd was zonder één opmerking op mijn papier
                Echt he, dat zou toch allemaal niet mogen. Kvind echt dat het niet kan dat' resultaat van uw examen quasi volledig afhangt van de instructeur (zijn stemming).

Was dat bij u ook in St. Denijs?

Comment

Ach ja, wat is nieuw...

M'n vrouwtje haar eerste keer ging quasi feilloos, tot één zware fout. De examinator verzekerde dat alles voor de rest perfect was, en die ene zware fout waarschijnlijk de stress was, maar hij kon 'r niet doen slagen.

Tweede keer dacht de instructeur dat ze door het rood ging rijden, zet het op een gillen (en ze stopt netjes voor de stopstreep), stuurt haar terug en zegt dat ze gevaarlijk rijdt.

Wat ik ook niet begrijp:
                  - je moet een afspraak plannen
                  - men vraagt dat je 10 minuten vroeger aankomt, om je al te melden aan de balie
                  - waarom duurt het dan 40 minuten vooraleer de heren en dames examinatoren hunne koffie uit is en aan hun dagtaak beginnen?

Nee, beter een goeie lesgever dan 10 luie ambtenaren...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door walter Bekijk Berichten
                    ²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²

Voor je eerste examen is het idd stressen. Ik ben in april mijn BE gaan halen, dat was ook maneuvers en dan een rit op de openbare weg. Daar zaten ze ook lekker te keuvelen, had daar totaal geen last van. Voor een eerste rij-examen kan ik het wel snappen dat je dat niet leuk vindt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommeh Bekijk Berichten
                      Echt he, dat zou toch allemaal niet mogen. Kvind echt dat het niet kan dat' resultaat van uw examen quasi volledig afhangt van de instructeur (zijn stemming).

Was dat bij u ook in St. Denijs?
                      was in Sint-Niklaas maar het schijnt dat die oudere examinator die mijn vriendin voor haar eerste rijexamen heeft gehad op pensioen is

Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                      Ach ja, wat is nieuw...

M'n vrouwtje haar eerste keer ging quasi feilloos, tot één zware fout. De examinator verzekerde dat alles voor de rest perfect was, en die ene zware fout waarschijnlijk de stress was, maar hij kon 'r niet doen slagen.

Tweede keer dacht de instructeur dat ze door het rood ging rijden, zet het op een gillen (en ze stopt netjes voor de stopstreep), stuurt haar terug en zegt dat ze gevaarlijk rijdt.

Wat ik ook niet begrijp:
                      - je moet een afspraak plannen
                      - men vraagt dat je 10 minuten vroeger aankomt, om je al te melden aan de balie
                      - waarom duurt het dan 40 minuten vooraleer de heren en dames examinatoren hunne koffie uit is en aan hun dagtaak beginnen?

Nee, beter een goeie lesgever dan 10 luie ambtenaren...
                      echt hé man en eer dat die er dan zijn ben je op van de zenuwen
                      1978 BMW E21 323i
                      2011 Seat Leon 1.6TDI Ecomotive
                      2007 Kawasaki ZX6-R Ninja

Comment

Ik heb het in het verleden al gezegd, een rijexamen is gelegaliseerde afzetterij.

Als ze goesting hebben ben je door.
                        Als ze geen goesting hebben vinden ze wel iets om je te nekken.

Comment

Maneuvers zijn wel fun, het enige wat je veel moet doen met een remorque (achteruit een poort in of oprit op) moet je niet doen op je examen.
                          Compleet nutteloos vond ik, die oefeningen, behalve dan het achteruit rijden. Ze zouden je beter leren keren ofzo.
                          Zeg nu zelf, hoeveel keer ga je moeten parallel-parkeren met een remorque van 4 meter achter je

Comment

Straks heb ik hem al nodig: met de X5 den X3 naar gent voeren om in te leveren ... Grote broer met kleine broer op de schoot
                            foto's pakken !!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door reVel Bekijk Berichten
                              Ik heb het in het verleden al gezegd, een rijexamen is gelegaliseerde afzetterij.

Als ze goesting hebben ben je door.
                              Als ze geen goesting hebben vinden ze wel iets om je te nekken.
                              Daar moet toch echt iets tegen gedaan worden? 't Is zoals ge zegt, pure afzetterij.

Comment

'k Heb een gelijkaardige ervaring (zonder het praten, maar gewoon gebuisd zonder fouten te maken) en ik denk dat ik klacht ga neerleggen.

Comment

Haha, mijne maat heeft net 't zelfde meegemaakt.. instructeur en examenafnemer kenden elkaar goed en beginnen lekker te tetteren..

Rijschool is dikke zever, echt.. ik ben gewoon met mijn vader geweest.. geen woord werd er gezegd

Comment

Ik zou ook geen instructeur meenemen, hij mag u toch niet helpen

Comment

dat moet he.. tenzij je nooit rijschool gevolgd hebt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                                        dat moet he.. tenzij je nooit rijschool gevolgd hebt
                                        Als je met je eigen wagen gaat, moet er toch gewoon een 'begeleidend' persoon bij zitten?
                                        rijschool gevolgd of niet.

Comment

Working...
                                        X