Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Rijexamen zakzetterij

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
    zeg me z'n naam!!
    ik heb die ook gehad

echt een kloot van een vent. Het was met tegenzin dat hij me er doorliet, want ik had een kort stukje 70 gereden waar het 50 was (naast tunnel onder het zwembad in sint-niklaas, richting rondpunt).

edit: herregods ofzoiets
    geen flauw idee hoe hij heet, maar iedereen kent hem in Sint-Niklaas en omstreken

ja dat stukje mag je inderdaad niet sneller dan 50
    1978 BMW E21 323i
    2011 Seat Leon 1.6TDI Ecomotive
    2007 Kawasaki ZX6-R Ninja

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk Berichten
      Rue de la Montagne??
      Yes

En de 2 boulevards die die kruisen, waar de marginalen de hele dag op en af rijden in hun getunede kar

De mijne is een import uit Sicilië, gevonden in La Louvière
      Ah, het Italië van het noorden

Volgende AW-meet in 'Le Pays Noir'?
      Bezoekje brengen aan de mijnen ofzo

Comment

Ken ook een paar vrienden die gebuisd zijn.
        Het strafste van al was dit:

Een vriend deed zijn praktisch examen, was goed op dreef en de examen meester vroeg om om te draaien. Dit was op de openbare weg. Hij ging dus eerst op een oprit rijden om zo geen verkeer te hinderen. Dit was blijkbaar niet correct -> Gebuisd

Bij zijn tweede poging had hij een andere examen meester. Deze vroeg opnieuw om om te draaien. Hij deed dit nu volgens de regeltjes van de vorige examen meester. Blijkbaar leek dit ook niet te kloppen.
        De examen meester vroeg zich af wat hij ging doen. Hij bracht de andere weggebruikers in gevaar zei hij. Waarna hij droog zei "U mag direct terug rijden naar het examen centrum"

Hij heeft geen klacht ingediend omdat hij toch dacht dat het niets ging uithalen. Maar ik vraag me af wat ze daarop dan zouden zeggen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jancleynen Bekijk Berichten
          Jep, de N80 was het. En die wijk da's links op het kruispunt aan de ring als je van de N80 komt en dan aan de eerste lichten rechts. M'n pa is er achteraf nog eens gaan rijden en hij zegt dat het zot is om daar meer dan 40 te rijden.
          Maar ja...
          Ik ken dat, heb jaren terug (in 2002) hetzelfde meegemaakt.
          Ben zelfs 4 keer terug moeten geen door die rotzakken van het examencentrum
          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

1ste keer in Alken heb ik 200 meter gereden ofzo. Examencentrum uit naar rechts en dan eerste baan naar rechts (voorbij de keuring) richting N80. Dan hebt ge daar een baan die van rechts komt, geen voorrang gegeven aan iemand die daar tegen hoge snelheid af kwam (tamelijk veraf nog).

2de keer, op een maandagmorgen om half 8. Hopen dus dat de examinator geen ochtendhumeur had.
            Eerste deel was chill, weinig verkeer en weinig van baan veranderen. Dan bij parkeren, eerste keer iets te vlot willen zijn en met de band tegen de borduur gekomen. 2de keer heel op het gemak, vond dat ik nog tamelijk fel van de borduur afstond maar examinator vond het goed genoeg.
            Daarna nog wat kleine straatjes ingereden en eigelijk verschillende stomme dingen gedaan:
            • vrachtwagen doen achteruit stoten omdat ik dacht dat ik nog wel erlangsdoor kon
            • doorgereden waar ik beter even had gewacht tot een wagen door was
            • ergens een baan niet willen inrijden omdat ik dacht dat het verboden richting was, blijkbaar niet dus
            Aangekomen aan het examencentrum, kerel begint met fouten op te noemen en stapt gewoon uit: "kom maar mee binnenin".
            10 minuten later krijg ik papieren voor men rijbewijs in mijn handen geduwd, denk dat ik behoorlijk verbaasd gekeken heb.
            Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
            Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

Comment

2 tal weken ook voor het eerst examen afgelegd in Mollem, en geslaagd! Het werd eens tijd na bijna 2jaar en half . Vrij weinig aan te merken eigenlijk op verloop van het examen. Wel vond ik de opmerkingen vd examinator soms wel erg ver gezocht. Zo zou ik onberedeneerd geparkeerde wagens voorbij gereden zijn want er kwam een wagen vd andere kant; nuja ik moest meteen nr de linker helft vd baan want moest die straat indraaien. En laat de parkeerstrook nu net tot het einde vd straat lopen...

Nuja, op het eind vh examen begon hij dus zo een paar dingen op te sommen en echt over door te bomen. Dacht al dat ie me ging buizen Tot dan het verlossende 'maar voor mij bent u geslaagd' kwam

Wel had ie blijkbaar ook niet veel zin om er aan te beginnen denk ik: ben pas een half uur later dan voorzien vertrokken

Comment

pfff, t'ligt aan jezelf hoor. Eerste keer was ik gebuisd omdat ik 70 gereden heb waar je maar 50 mocht, omdat ik vertrokken ben met bedoomde ramen en omdat ik niet gestopt was aan een stopbord (zat verscholen achter takken)
                Welja, geen gelul. Tweede maal 30min show verkocht en ik was erdoor.

Met de moto hebben die ook heel de weg zitten kletsen maar daar had ik geen last van

@jancleynen: rij de snelheid die je mag en velen zullen je dankbaar zijn. Ik krijg echt het schijt van iedereen die 40 rijdt waar je 50 mag of 70 waar ze 90 mogen. T'is een auto hé, geen chinese vaas die je naar je werk moet brengen :p

@bart-man: dat is wel een apart verhaal

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
                  @jancleynen: rij de snelheid die je mag en velen zullen je dankbaar zijn. Ik krijg echt het schijt van iedereen die 40 rijdt waar je 50 mag of 70 waar ze 90 mogen. T'is een auto hé, geen chinese vaas die je naar je werk moet brengen :p
                  Dat hangt natuurlijk wel van de omstandigheden af he!
                  Zoals jancleynen in zen verhaal vertelde, als je ergens 50 mag maar je moet om de paar meters afremmen voor zo een drempel, dan ga ik ook niet tussen die drempesl gelijk zot zitten optrekken en afremmen hoor!
                  Trouwens als je dat zou doen, dan gaan ze je ook buizen omdat je "te agressief" rijd.
                  Ook bij dat punt dat hij het verkeer volgde aan 90km/h waar 120 is toegestaan. Als je gewoon met het verkeer meerijd aan die snelheid dan is dat toch goed, ge moet die toch niet allemaal gaan zitten inhalen he!
                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                    1) als gij spreekt over "geldklopperij" zegt ge da ge het veel geld vindt.

Als je wil mierenneuken dan doe ik mee: met geldklopperij bedoel ik dat ze manieren hebben om er zoveel mogelijk geld uit de klanten hun zakken willen halen. Dit kan over veel geld gaan maar in dit geval sprak ik mij daar niet over uit. Ik zal trouwens zelf wel zeggen wat ik met geldklopperij bedoel, daar heb ik zo'n clown als jij niet voor nodig.

2) ik heb mijn rijbewijs voor de motor ook, en dat heeft me de helft van het jouwe gekost. 8 uur rijles + examen. Mijn autorijbewijs met 20 uur les heeft zelfs zoveel niet gekost. Dus ofwel overdrijf je schromelijk, ofwel was je een slechte leerling en heb je veel extra lessen moeten pakken
                    Hahaha, ja, das een goeike. Zoals ik reeds aangehaald heb, het gaat over meer dan 10 jaar geleden net voor ze het motorijbewijs grondig hervomd hebben. Op dat moment was dat de prijs. Sindsdien zijn de rijopleidingen behoorlijk veranderd en zal ze terug veranderen want nu wil onze zeer competente staatssecretaris Schouppe den mensen terug naar de rijscholen sturen terwijl zijn voorganger Landuyt het met me eens was dat rijscholen schandalig veel geld vragen.
                    Last edited by ; 16/12/2008, 18:08.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
                      Deels akkoord, op volgende punten na:
                      -Daar sneller rijden (als je het ziet geloof je me) is een beetje zot, en naar mijn gevoel zéker op een rijexamen waar je toch wat voorzichtiger wordt geacht te rijden.
                      -Er heeft nooit iemand achter me gereden, dus hun argument van het verkeer ophouden vervalt in mijn ogen.
                      -Zoals gezegd, de auto hangt laag dus ik moet voor drempels (en zeker die daar) afremmen tot 10 per uur of zo.
                      -'t Is niet tegen de wet om ergens te traag te rijden, behalve dan waar er een minimumsnelheid geldt. Dus 't is een argument tegen m'n rijstijl, en normaal word je daarop attent gemaakt bij het begin van het examen in de aard van: "Je mag wat vlotter rijden.".

Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                      Dat hangt natuurlijk wel van de omstandigheden af he!
                      Zoals jancleynen in zen verhaal vertelde, als je ergens 50 mag maar je moet om de paar meters afremmen voor zo een drempel, dan ga ik ook niet tussen die drempesl gelijk zot zitten optrekken en afremmen hoor!
                      Trouwens als je dat zou doen, dan gaan ze je ook buizen omdat je "te agressief" rijd.
                      Ook bij dat punt dat hij het verkeer volgde aan 90km/h waar 120 is toegestaan. Als je gewoon met het verkeer meerijd aan die snelheid dan is dat toch goed, ge moet die toch niet allemaal gaan zitten inhalen he!
                      My thoughts exactly, maar niet de hunne.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                        Als je wil mierenneuken dan doe ik mee: met geldklopperij bedoel ik dat ze manieren hebben om er zoveel mogelijk geld uit de klanten hun zakken willen halen. Dit kan over veel geld gaan maar in dit geval sprak ik mij daar niet over uit. Ik zal trouwens zelf wel zeggen wat ik met geldklopperij bedoel, daar heb ik zo'n clown als jij niet voor nodig.

Het is geldklopperij maar het is niet veel geld. Ok dan ....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door walter Bekijk Berichten
                          Bij het afleggen van mijn vrachtwagenrijbewijs zat de examinator en de lesgever van de rijschool, zowat de ganse rit te praten over hun reizen naar Amerika. Ik vond dat eerder ontspannend dan zo'n gigantische stilte in het voertuig. Maar ik was op dat moment al geen beginnend chauffeur meer natuurlijk. Toen ik met de auto leerde rijden kon ik zelfs geen radio verdragen. Dus ik begrijp de frustratie wel. Ik vrees dat je er weinig aan zal kunnen doen.
                          Ik zou nu eens bij de rijschool navragen of het in je nadeel kan spelen dat je vraagt om niet te praten tijdens het volgende examen.
                          Het is geen schande hoor te buizen voor een rijexamen!!
                          Bij mij stond de radio zelfs zachtjes aan bij m'n examens C & CE... En ja, de instructeur & de begeleider waren aan het praten maar ik had er geen problemen mee, integendeel zelfs...

Alleen m'n instructeur C die het nodig vond om telkens een cassette met Vlaamse schlagers op te zetten heeft het geweten dat ik het niet leuk vond... Hij zette die muziek altijd op, ik koos altijd voor radio maar meneer vond het nodig om altijd Vlaamse schlagers op te zetten... Tot die keer dat ik het echt beu werd en z'n cassette op de snelweg door de ruit smeet, 't was gedaan met Vlaamse schlagers

Diezelfde instructeur heeft ook bij een collega die z'n CE ging halen het bloed aan het koken gezet... Deze keer met de verwarming, hij wou altijd de verwarming op het maximum terwijl m'n collega liever normale temperaturen had. M'n collega is tijdens de lessen gewoon gestopt, heeft het knopje van de verwarming gedemonteerd en is dan terug naar de rijschool gereden. De instructeur in kwestie moest nadien niet meer aantreden als er iemand van ons bedrijf kwam Ondertussen is hij gelukkig in pensioen

Bij m'n examen CE heb ik zelfs van begin tot einde met de examinator en de instructeur zitten praten over vanalles en nog wat, zo ging de tijd tenminste wat sneller voorbij

Maar als beginnende, nog wat onzekere, chauffeur kan het helaas een averechts effect hebben...

Comment

gebuisd te brugge

Heel dat rijexamen is toch wel 1 grote geldklopeprij?! Heb 20 uur les gevolg, dan nog eens 2 uur voor examen en dan nog examen met de rijschool (= 24 uur betalen aan rijschool!)
                            Eerste keer, met reden gebuisd, maar deze week poging twee. Opnieuw 4 uur betalen aan de rijschool (=204 euro!) 36 euro aan examencentrum en hup bye bye money.

Quasi perfect parcours gereden, eerste parkeerpoginglukte niet echt goed, maar tweede keer ging perfect. Als ik terug aan wou zetten vergeet ik handrem af te zetten (puur van de zenuwen), maar merk het meteen.

Terug aan examencentrum, begeleider van de rijschool zegt dat het zeer goed gegaan is. Maar wat blijkt, volgens de examinator heb ik nooit gepinkt (???), rijd ik teveel rechts, was ik een gevaar voor de veiligheid door mijn handrem en gebruikte ik teveel pogingen om te parkeren. Ik rijd niet deffensief genoeg en heb nooit achterom gekeken bij het inslaan.
                            Allemaal punten die de dame van de rijschool, die naast me zat, niet gemerkt heeft!

Dit kan toch zomaar niet dat die vent daar opchrijft wat hij wil (heeft tijdens de rit ook geen notities genomen) zelf al is het volledig gelogen? En die van de rijschool hebben er gewoon niets op te zeggen. Ik wou dan spreken met de verantwoordelijke van het examencentrum, maar die is nog een week in congé....

Conclusie: nog 6 uur verplichte rijschool (306 euro) en dan nog 2 uur betalen voor nieuw examen (102 euro) en het examencentrum 36 euro. Dat si toch veel te zot!

frustro kom je ervan gewoon

Comment

Dure zaak ondertussen.

Comment

Ik kan ervan meespreken...
                                Maar dat ze je zoiets nog lappen na 20 uur rijschool, daar kan ik niet bij.

Comment

ik zou precies een andere rijschool zoeken.
                                  wimoptiek.be op

Comment

Iemand die'k ken kreeg haar voorlopig rijbewijs niet van haar rijschool

Tijdens mijn examen reed ik nu wel goed, maar die kerel ging het nooit gemerkt hebben moest ik foutje gemaakt hebben. Twas dan juist in de periode voordat foor was in gent en samen met die vent van de rijschool hebben ze heel de rit daarover zitten praten en doen
                                    Was er dan ook door uiteraard

Vriendin van mij moest toen in die periode ook gaan, naar hetzelfde examencentrum, en was er 2 keer niet door. Eerste keer omdat ze te traag reed volgens die peet (65 waar 70 mocht ) en 2e keer omdat ze paar keer sneller reed dan toegestaan (75 waar 70 mocht )

Om maar te zeggen dat ge ook wel wat chans moet hebben met u examinator.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stevy Bekijk Berichten
                                      Iemand die'k ken kreeg haar voorlopig rijbewijs niet van haar rijschool
                                      Daar heeft de rijschool toch niks aan te zeggen
                                      Ge gaat naar het examencentrum voor u theorie, zijde geslaagd krijgt ge de nodige papieren en daarme gaat ge op de gemeente u voorlopig rijbewijs afhalen! daat heeft de rijschool geene zak mee te maken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                        Daar heeft de rijschool toch niks aan te zeggen
                                        Ge gaat naar het examencentrum voor u theorie, zijde geslaagd krijgt ge de nodige papieren en daarme gaat ge op de gemeente u voorlopig rijbewijs afhalen! daat heeft de rijschool geene zak mee te maken.
                                        Voor een categorie A toch wel.

Comment

sinds wanneer kost een examen 102€? ik betaalde enkel die 36€

ik heb geen rijschool gehad en was eerste keer geslaagd voor theorie en praktijk. ik had wel een vrouw als examinator

Comment

Working...
                                          X