Mededeling

Collapse
No announcement yet.

"Flitsen"

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
    Sowieso mag hij eigelijk zijn fototoestel niet in de hand hebben. Da's als je gsm. Vanaf dat je dat in je hand neemt kan je er een boete voor krijgen tijdens het rijden.
    Ik denk van niet.
    Een tijdje terug is er toch iemand geweest die een boete voor gsm'en had gekregen terwijl hij met een dictafoontoestel in de hand reed. Die heeft dat voorgetrokken en heeft dat gewonnen. Het artikel in het wetboek spreekt effectief over een GSM.
    Bij ons in het taxibedrijf heeft iedere taxi een CB zender, daar kunnen ze ook niks van zeggen als ge erin aan het spreken zijt...
    Nogthans even "gevaarlijk" als gsm'en ;o)

Mvg
    Last edited by ; 31/12/2008, 17:58.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door reVel Bekijk Berichten
      Grappige opa.

Die mag toch eens even naar mijn grootlichten in zijn achteruitkijkspiegel kijken dan

Dan mag je ook niet van vitesse veranderen ofzo?

Je moet je ogen op de weg houden, dat is het voornaamste! Als je op je gsmschermpje tuurt gaat dat niet, dus dat mag niet. Eens drinken bv wel, zolang je maar het verkeer in de gaten blijft houden.
      Als je een foto neemt kan je toch je ogen niet op de baan houden?

Comment

Is wat mij betreft een strafbaar feit. Ik denk dat ik de nummerplaat zou noteren en doorgeven aan de politie, met de foto als bewijsmateriaal.
        Maar het kan even goed weer een 'broodje aap' verhaal zijn

Oorspronkelijk geplaatst door EricV Bekijk Berichten
        Die ouwe man had dan wel een heel straffe flits. Om 9u30 is het toch al voldoende licht dat men geen last meer zou hebben van een flits van een fototoestel.
        Externe flitsers kunnen redelijk krachtig zijn; Ik wil gerust met mijn flitser eens op volle kracht, bij daglicht, in je ogen flitsen als je op 5 m van mij staat.
        BMW 420dA : >>>

Comment

Je zou met je brandblusser een "poedergordijn" kunnen aanleggen zodat de zichtbaarheid verminderd, eens zien of dat flitsertje dan nog foto's kan nemen waar ie iets mee is.

Of anders gezegd, wat een eikel...

Zelf wat gaan flitsen op wegen is hetzelfde als het recht in eigen handen nemen is is wel strafbaar dacht ik.
          Of ik ga meteen ergens met een carnaval uniform VODCA controleur spelen....
          Last edited by Wally; 31/12/2008, 18:26.
          www.perfectshine.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk Berichten
            Is wat mij betreft een strafbaar feit. Ik denk dat ik de nummerplaat zou noteren en doorgeven aan de politie, met de foto als bewijsmateriaal.
            In feite is hij zelf ook strafbaar als hij bij het nemen van die foto's zijn flash heeft gebruikt

Ik wil gerust met mijn flitser eens op volle kracht, bij daglicht, in je ogen flitsen als je op 5 m van mij staat.

Nee dank je wel, ik ben al wakker

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Matthi.Lampe Bekijk Berichten

Thanks
              je mag m hier posten ze matthi

Oorspronkelijk geplaatst door AMVDVD Bekijk Berichten
              Waarom post je die foto's niet openbaar? U hebt toch geen fout begaan?
              gsm-foto's ... krijg ik niet 1-2-3 op mijn pc.
              1963 Land Rover Series IIa
              1994 Mercedes SL320
              2015 Land Rover Discovery SDV6
              2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mbman Bekijk Berichten
                domeinnaam aanvragen, www.opaflitser.be
                debiele website maken met al de foto's die je van hem getrokken hebt

sms naar 4040

na 1 dag op vtm-nieuws: 'Een oude man met een fototoestel veroorzaakte gisteren ophef op de Belgische autostrades'

in de weekendeditie van hln: Opa flitst, bijna botsing

...

belgië
                1994 Mercedes SL320
                2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk Berichten
                  je mag m hier posten ze matthi

gsm-foto's ... krijg ik niet 1-2-3 op mijn pc.

Comment

Rijdende flitsers van de politie bestaan niet meer ...
                    Het gebruik van een GSM achter het stuur is specifiek bepaald in een wetsartikel , voor al de rest : "neuspeuteren, sjarelsjokken, CB-zenders, broodjes eten, foto's pakken" is er artikel 8.3. Ik heb het aan mijn broek gehad voor het fotograferen, vandaar dat ik nu ofwel met extra fotograaf op weg bent, ofwel via de vaste installatie voor&achter. Zonder flits.
                    Hetgeen wat bompa doet is best wel fun, als ge een kid van 10j bent, in de tijdsgeest van 20 jaar geleden. Naar huidige normen wordt er al teveel geflitst waar het niet moet, dus krijgt die van mij een retourtje geriatrie.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dirkbruijns Bekijk Berichten
                      dus krijgt die van mij een retourtje geriatrie.
                      Zou je hem niet beter een one way ticket geven?
                      AutoMinded.be

Comment

zou alex met al zijn gemanouvreer andere mensen op de zenuwen hebben gewerkt, om toch maar die foto te hebben en dezelfde handeling te doen ?

Comment

zonder flash wel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Matthi.Lampe Bekijk Berichten

Oorspronkelijk geplaatst door Catherien
                            (wie dat ook mag zijn ?!?)

Rijd alsof alle andere voertuigen van de politie zijn.

Catherine
                            volgens mij hebben we de auteur van de slagzin gevonden

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                              zou alex met al zijn gemanouvreer andere mensen op de zenuwen hebben gewerkt, om toch maar die foto te hebben en dezelfde handeling te doen ?
                              zonder enige twijfel: neen
                              1994 Mercedes SL320
                              2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

all-right !

Comment

+ YouTube Video
                                  ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Comment

in zn absurde poging om mensen trager te laten rijden voor het milieu, gaat hij zelf een beetje op de autostrade (nutteloos) zitten kachelen...
                                    i 1 2 1/2 6

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
                                      Ik snap het verschil niet. Foto's nemen terwijl je rijdt is imo even gevaarlijk als met je gsm bezig zijn.

Klopt ook, overeenkomstig artikel 8.3 Kb 01/12/75. (voor alles in de hand wat niet gsm is). Op basis van dit artikel kan voor al het overige geverbaliseerd worden. (eten, krant lezen, rommelen, iets anders in de hand dan gsm, etc ....)

Comment

Ik heb tijd en ben bereid...
                                        www.perfectshine.be

Comment

hmmm flitsen...
                                          Ik heb ook zo iets uitgehaald in mijn jonge jaren (10 jaar)...
                                          Ik had bij de kermis zo'n flikkerlampke (in een soort pen) afgeschoten...(blauw licht inderdaad, dat redelijk fél schijnt...)
                                          Natuurlijk vader en ik als snotneus de baan...vader heeft altijd een vlot rijgedrag...
                                          En ineens had ik een gedachte...we zette da blauw lampke is op (zit op de achterbank)
                                          Door Herk-de-Stad uit met de lampke aan, en ja hoor resultaat heb je wel...
                                          9 van de 10 wagens stopte en ging aan de kant...
                                          En pa maar zeggen, waarom gaan die allemaal aan de kant??

Uiteraard doe ik het nu niet méér...

Comment

Working...
                                          X