Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Rijexamen Moorslede

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Rijexamen Moorslede

Dag allemaal,

Ik leg binnen 2 weken mijn praktisch rijexamen af in Moorslede.
    Zijn er soms mensen die mij enkele nuttige tips kunnen geven ivm deze streek (gevaarlijke punten,...), ik ken er de streek eigenlijk totaal niet. Wel al 2 keer gaan rijden in deze streek maarja...
    Grtz Olivier

tip nummer 1: verken de omgeving dan de komende tijd nog maar wat beter

Nuja gewoon relax zijn,alert (defensief) zijn, niet te snel rijden, alles rustig en zelfverzekerd doen. Voorrangen van rechts goed in het oog houden want daar zijn ze als de kippen bij als ge daar tegen zondigd...

Ik ken de streek totaal niet dus qua speciale gevaarlijke punten kan ik je niet helpen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kenny De Man Bekijk Berichten
      tip nummer 1: verken de omgeving dan de komende tijd nog maar wat beter

Nuja gewoon relax zijn,alert (defensief) zijn, niet te snel rijden, alles rustig en zelfverzekerd doen. Voorrangen van rechts goed in het oog houden want daar zijn ze als de kippen bij als ge daar tegen zondigd...

Ik ken de streek totaal niet dus qua speciale gevaarlijke punten kan ik je niet helpen...
      Ok, dat is wat ik volgend weekend zeker nog eens zal doen!
      Groeten Olivier

Comment

In Moorsele zeker?
        Nora!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gene Hackman Bekijk Berichten
          In Moorsele zeker?
          Ja dat wou ik bedoelen

Comment

Tis daar massaal voorrang van rechts,ambetant hé.
            Nora!

Comment

Ben daar ergens in de buurt bijna uit een gevaarlijk bochtje gegaan. Reed niet te snel en de bocht was schrapper of gedacht.

Gewoon opt gemak chillen met maten. Nie nerveus zijn ofzo gewoon chillen! U opjagen is het slechtste wat je kan doen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vandie Bekijk Berichten
                Ben daar ergens in de buurt bijna uit een gevaarlijk bochtje gegaan. Reed niet te snel en de bocht was schrapper of gedacht.

Gewoon opt gemak chillen met maten. Nie nerveus zijn ofzo gewoon chillen! U opjagen is het slechtste wat je kan doen.
                Tja, ik zal proberen me niet op te jagen. Maar ik ben vooral bang om een klein foutje te maken en zo niet geslaagd te zijn (als ik lees op andere topics: je maakt 1 klein foutje en gebuisd!)
                Ik zal m'n best doen
                Grtz

Comment

Zo erg is het niet hoor.

Ik moest rijden in de ochtendspits van Brugge. Ik wilde een rondpunt afrijden aan kruipsnelheid, maar zag niet dat het verkeer vijf meter verder al terug stopte. Gevolg: ik moet stoppen, net dwars over het fietspad dat rond het rondpunt loopt ... alle fietsers moesten voor of achter de auto passeren .. oeps

En ik heb een voetganger gemist die klaar stond om over te steken.

En bij m'n manoeuvres moest ik, bij het achteruit inparkeren, opnieuw uit 't gat rijden en terug van 0 herbeginnen omdat ik er slecht in zat.

was toch geslaagd

Gewoon rustig blijven .. iemand heeft me toen gezegd: je moet denken dat je een taxichauffeur bent en dat je je passagiers in alle rust en sereniteit naar hun bestemming moet brengen. Ik heb dat gedaan en 't is gelukt
                  1963 Land Rover Series IIa
                  1994 Mercedes SL320
                  2015 Land Rover Discovery SDV6
                  2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

Die lange rechte baan zeer dicht in de buurt (met aan beide kanten bomen) is 90 (er staan geen borden).

Voor de rest idd proberen rustig te blijven en zeker eens op voorhand wat in de omgeving (centrum) gaan rijden.

Veel succes, valt veel beter mee dan iedereen laat uitschijnen

Comment

Enkele dingen die de meeste die geen rijschool genomen hebben voor falen op hun examen:

-Bij rechts inslaan, invoegen op de autostrade, voorbijsteken op de autostrade: niet alleen in je spiegels kijken maar ook duidelijk over je schouder achter je kijken (dode hoek)

-Op de motor remmen en niet te lang met het koppelingspedaal ingedrukt rijden. (op een helling naar beneden ofzo)

-Als je niet volledig stilstaat hem niet in eerste zetten maar in tweede blijven ( das muggzifterij en gaan ze je wel niet voor buizen maar kan geen kwaad )

-bij elke richtingverandering je pinkers gebruiken.

-bij het keren in een straat en uit een parkeerplaats wegrijden moet je genoeg afstand houden met de andere auto's, de jongen voor me heeft " perfect" gekeerd in een straat zonder auto's te raken maar volgens de examinator zat hij te dicht bij de geparkeerde voertuigen en moest hij nog eens achteruit gereden hebben...

hopelijk heb je er iets aan

succes

Comment

Beetje laat mo bon.

Nooit of dan ook nooit gaan ze u buizen op het feit dat je niet remt op de motor. Ik heb dat twee jaar geleden duidelijk gevraagd aan de instructeur. Ik citeer: "wukke zever is me dat".

En natuurlijk overduidelijk kijken in uw spiegels en achter u .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DJ Oli Bekijk Berichten
                          Tja, ik zal proberen me niet op te jagen. Maar ik ben vooral bang om een klein foutje te maken en zo niet geslaagd te zijn (als ik lees op andere topics: je maakt 1 klein foutje en gebuisd!)
                          Ik zal m'n best doen
                          Grtz
                          Echt totaal niet nodig. Eigenlijk moet de examinator hem op zijn gemak voelen in de wagen zoals "alexander" hier aanhaalde.

Comment

Deze ochtend het examen afgelegd, resultaat: geslaagd
                            Wel enkele (kleine) foutjes gemaakt maar genoeg om te slagen
                            M'n dag kan niet meer stuk!

Ps. Dank aan iedereen voor de goede tips!
                            Olivier

Comment

Help!!!!!!

Morgenmiddag moet ik mijn praktijkexamen afleggen in Moorsele,en ik oefende reeds enkele malen in de industriezone daar.Ik vind daar echter geen geen enkel verkeersbord waarop de snelheid staat die ik daar mag rijden.Wie weet hoeveel de snelheid daar is?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DJ Oli Bekijk Berichten
                                Dag allemaal,

Ik leg binnen 2 weken mijn praktisch rijexamen af in Moorslede.
                                Zijn er soms mensen die mij enkele nuttige tips kunnen geven ivm deze streek (gevaarlijke punten,...), ik ken er de streek eigenlijk totaal niet. Wel al 2 keer gaan rijden in deze streek maarja...
                                Grtz Olivier
                                Ik heb hetmijne daar ook moeten doen bijna 2 jaar geleden. Ik heb bijna de hele tijd moeten rondrijden in het centrum. Dus ga daar gewoon veel oefenen zodat je er elk straatje kent. Niet om te zeggen dat het zo groot is eh daar.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wimroo Bekijk Berichten
                                  Morgenmiddag moet ik mijn praktijkexamen afleggen in Moorsele,en ik oefende reeds enkele malen in de industriezone daar.Ik vind daar echter geen geen enkel verkeersbord waarop de snelheid staat die ik daar mag rijden.Wie weet hoeveel de snelheid daar is?
                                  90 dacht ik.

Comment

Waar er geen verkeersborden staan en in industriezone (zonder snelheidsborden) is de snelheid 90. Let op dat er in de industriezone voorrang van rechts geld, en als je naar het examencentrum gaat vanaf een bepaalde richting is er een straat in de industriezone die precies meedraait, maar aangezien er geen borden staan dat de hoofdstraat meedraait moet u voorrang verlenen alvorens in te slaan!
                                    Last edited by ; 08/06/2009, 22:39.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wimroo Bekijk Berichten
                                      als je begint zeggen ze dat je je buiten de bebouwde kom bevindt.
                                      opletten als je buiten rechts gaat en dan nog 1 of 2 keer rechts af moet. is er een verbodsteken dat je niet naar links mag boven de zoveel ton. maar er groeide een struik voor het bord zodat je het "+zoveel ton" niet zag tot 2meter voor het bord. twee keer geweigerd links af te slaan en gebuisd geweest bij gebrek aan communicatie

tweede keer was ik er dan wel door.
                                      1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

Comment

bedankt gastjes!!!

Comment

Working...
                                        X